لاغری سریع تا عید نوروز با 7 توصیه ساده

توصیه های ساده برای لاغری تا عید

عید نوروز و آغاز بهار به منزله شروعی دوباره برای انسان و محیط زیست است. بسیاری از افراد علاقه مند هستند که بهار را با تغییرات مثبتی شروع کنند. یکی از این تغییرات قطعا می تواند رسیدن به وزن ایده آل و تناسب اندام باشد. چاقی و اضافه وزن معضلی است که امروزه به دنبال دیجیتالی شدن فعالیت ها و افزایش مصرف غذاهای آماده گریبانگیر بسیاری از افراد شده است. در این مقاله راه هایی را برای لاغری تا عید نوروز به صورت اصولی و سریع به شما معرفی می کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر قصد دریافت رژیم برای لاغری عید یا برنامه ورزشی دارید، به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. اگر مجموعه دکتر کرمانی را انتخاب کردید، می توانید کد تخفیف دکتر کرمانی را برای پرداخت هزینه کم تر دریافت کنید. همچنین اگر ترجیح دادید که یک اپلیکیشن کاربردی برای داشتن رژیم اصولی داشته باشید، می توانید از اپلیکیشن زیره استفاده کنید. استفاده از امکانات این اپلیکیشن نیز با کد تخفیف کالری شمار زیره، ارزان تر خواهد بود.

اگرچه کاهش وزن در نگاه اول چالشی سخت و بزرگ به نظر می رسد؛ اما با رعایت دائمی راه کارهای ساده اما موثر می توانید به این هدف دست پیدا کنید. تنها کافی است به رعایت شیوه های صحیح مصرف مواد غذایی و تحرک داشتن توجه کنید و اراده کافی برای رسیدن به هدف خود داشته باشید. اگر به نکات زیر توجه کرده و یک رژیم غذایی اصولی و درست را دنبال کنید تا عید لاغر شده و به وزن ایده آل خود ی رسید.

به اندازه و مداوم غذا بخورید

به اندازه غذا بخورید

غذا نخوردن و گرسنگی کشیدن بر عکس تصور عمومی باعث کاهش وزن نمی شود. در واقع اگر به خود گرسنگی بدهید، بدن شما تصور می کند در یک حالت قحطی قرار دارید، بنابراین، همان میزان کالری دریافتی را به جای مصرف ذخیره می کند. سپس، نه تنها لاغر نمی شوید بلکه وزن شما اضافه تر می شود و ممکن است به سلامتی شما هم آسیب برسد. برای لاغری تا عید بهتر است تعداد وعده های غذایی خود را افزایش بدهید و در هر وعده مقدار کمی مواد غذایی سالم و کم کالری مصرف کنید. استفاده از خوراکی هایی که دارای کالری منفی هستند مثل کلم بروکلی برای کاهش وزن بسیار توصیه می شود. این مواد گرسنگی شما را رفع می کند بدون اینکه هیچ کالری به بدن شما اضافه کند.

مطالعه بیشتر: رژیم کانادایی یا مدیترانه ای؟ کدام برای لاغری بهتر است

 برای لاغری تا عید از نوشیدنی های قندی خداحافظی کنید

حذف نوشیدنی قندی برای لاغری تا عید

یکی از مهم ترین راه ها برای لاغر شدن تا عید نوروز این است که علاوه بر خوراکی ها، مراقب نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم هم باشیم. نوشابه ها، آب میوه های مصنوعی و نوشیدنی های انرژی زا مملو از قند و کالری اضافه هستند. مصرف آن ها به طور قطع باعث افزایش وزن شما خواهد شد. بنابراین، بهتر است که عادت مصرف آن ها را از سر خود بیاندازید. می توانید آب، دوغ و آب میوه های طبیعی را به عنوان جایگزین استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: آیا رژیم وجترین و وگان برای سلامتی بدن ضرر دارد؟

تمرینات ورزشی مناسب لاغری تا عید نوروز

تمرینات ورزشی، بخش جدایی ناپذیر برنامه لاغری تا عید

هر چقدر هم در مصرف مواد غذایی دقت کنید، باز هم نمی توان از اهمیت تمرینات ورزشی چشم پوشی کرد. ورزش کردن علاوه بر مصرف کالری های اضافه و کمک به کاهش وزن باعث تناسب و موزونی اندام شما می شود. تمرینات ورزشی می توانند عملکرد سیستم های درونی بدن شما مثل سیستم تنفسی، گوارشی و عملکرد قلب و مغز را بهبود بخشند. به علاوه، ورزش باعث شکل گرفتن عضلات شما و تناسب اندام می شود.

توصیه ما به شما این است که روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش را در برنامه خود قرار دهید. نیازی نیست از ورزش های خیلی سخت و سنگین شروع کنید. نکته مهم این است که آن را به صورت مداوم انجام دهید. انجام ورزش های هوازی یکی از سریع ترین راه های کالری سوزی اند. پیاده روی، دویدن، بوکس و دوچرخه سواری از جمله این موارد هستند.

اگر امکان خروج از خانه و ورزش هوازی هر روز برای شما وجود ندارد، تمرین های مقاومتی با تمرکز بر قدرت عضلات می توانند پیشنهاد خوبی باشند. یوگا و پیلاتس از جمله این تمرینات هستند که در باشگاه با تجهیزات و یا در خانه قابل انجام هستند. به علاوه، اضافه کردن تمرینات هیت به رژیم لاغری تا عید می تواند به طور مؤثری چربی سوزی را افزایش دهد. پرش، شنا و اسکات نمونه هایی از این تمرینات هستند.

مطالعه بیشتر: کاهش وزن و لاغری بدون ورزش سنگین و رژیم های سخت

 اهمیت صبحانه در لاغر شدن سریع

اهمیت صبحانه

اگر هدف شما لاغری تا عید نوروز است، مصرف پروتئین ها مخصوصا در وعده صبحانه را فراموش نکنید. بر خلاف تصور بسیاری از افراد حذف صبحانه هیچ کمکی به کاهش وزن نمی کند. از سوی دیگر، پس از بیدار شدن از خواب قند خون شما به شدت کاهش یافته و برای حفظ سلامتی حتما باید صبحانه بخورید. مصرف پروتئین ها در اولین وعده غذایی شما را برای زمان زیادی سیر نگه می دارد و اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین، میزان کالری دریافتی را به میزان قابل توجهی کم کرده و باعث لاغری می شود. همچنین، مطالعات زیادی ارتباط مستقیم میان مصرف پروتئین و کاهش چربی شکم را تایید کرده اند. جو دوسر، ماست، تخم مرغ، پنیر دلمه و کره بادام زمینی از منابع غنی پروتئین برای مصرف در وعده صبحانه هستند.

آداب غذا خوردن را رعایت کنید

غذا خوردن هم مثل هر فعالیت دیگری اصول مخصوص به خود را دارد. رعایت این اصول می تواند باعث لذت بردن از غذا، جلوگیری از اضافه وزن و حفظ سلامتی شود. یکی از این آداب آهسته غذا خوردن و جویدن کامل غذاست. به آرامی غذا خوردن باعث افزایش سطح هورمون‌های سیری در بدن شما می‌شود. در واقع سریع غذا خوردن فرصت عکس العمل را از مغز می گیرد.

یکی از دیگر توصیه ها برای لاغری تا عید نوروز، به اندازه غذا خوردن است. بدن شما به دریافت همه انواع مواد غذایی نیاز دارد. البته، به یاد داشته باشید که مصرف هیچ کدام نباید بیش از اندازه باشد. مطابق یک توصیه قدیمی، بهتر است صرف غذا را پیش از گرسنگی شدید آغاز و قبل از اینکه به شدت سیر شوید تمام کنید. به علاوه، بهتر است وعده شام را سر شب مصرف کنید تا سیستم گوارش شما زمان کافی برای هضم داشته باشد. به طور کلی، مصرف مواد غذایی پر کالری یا وعده های سنگین در ساعات نزدیک به نیمه شب را کاملا فراموش کنید.

مطالعه بیشتر: 5 راهکار ساده و موثر برای لاغری شکم و پهلو

خواب کافی را برای لاغری تا عید نوروز فراموش نکنید

اهمیت خواب کافی

 برای لاغر شدن تا عید چه راهی راحت تر از خوابیدن؟ خواب کافی بسیار در حفظ و ارتقا سلامتی شما موثر است. تحقیقات نشان می دهند که کم خوابی باعث افزایش سطح هورمون های اشتها می شود. یکی از مهم ترین تاثیرات این امر، افزایش احساس گرسنگی و به دنبال آن اضافه وزن است. داشتن 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت برای هر شب ضروری است و به روند کاهش وزن شما کمک بسیاری می کند.

از نوشیدن آب غافل نشوید

نوشیدن آب برای لاغر شدن تا عید

بدن شما برای متابولیسم صحیح روزانه به حدود 1.5 تا 2 لیتر آب نیاز دارد. نوشیدن آب می تواند باعث احساس سیری شود، متابولیسم را افزایش دهد و به کاهش وزن کمک شایانی کند. مصرف آب ولرم به همراه مقداری عسل و آب لیمو به صورت ناشتا برای سم زدایی و کمک به لاغری توصیه شده است. همچنین، نوشیدن آب قبل از مصرف وعده های غذایی باعث می شود مقدار کمتری غذا بخورید.

لاغری شکم تا عید

بزرگ شدم شکم در اثر تجمع چربی در این ناحیه مشکل بسیاری از افراد است. حتی ممکن است شما چاق محسوب نشوید و فقط کمی اضاضفه وزن داشته باشید؛ اما احساس کنید که تمام وزنتان در شکم انباشته شده. خوشبختانه با رعایت این چند نکته ساده لاغری شکم تا عید بسیار راحت تر و سریع تر از چیزی که می خواهید اتفاق می افتد. این 8 نکته را به خاطر داشته باشید:

  1. به جای چربی، قند، شکر و کربوهیدرات را حذف کنید
  2. مصرف سبزیجات و مواد غذایی فیبردار را افزایش دهید
  3. از تحرک و فعالیت فیزیکی حتی در حد پیاده روی غافل نشوید
  4. به ترکیبات روی بسته های مواد غذایی دقت کرده و محصولات بدون شکر را انتخاب کنید
  5. فست فود و غذاهای آماده را حذف کنید
  6. چربی های گیاهی را جایگزین چربی حیوانی بکنید
  7. حرکات ورزشی مؤثر بر شکم مانند انواع کرانچ را در برنامه روزانه خود بگنجانید

سخن پایانی

با اینکه کم کردن وزن در مدت زمان کوتاه سخت به نظر می رسد؛ اما غیر ممکن نیست. نیازی نیست که کار شگفت انگیزی انجام دهید. تنها کافی است فعالیت موثری مثل آنچه توصیه شد را به صورت روتین انجام دهید. می توانید هر روز یک عادت مثبت به زندگی خود اضافه کنید و در رعایت آن ها استمرار داشته باشید. آنگاه می بینید که تغییرات جزئی چگونه می توانند اثراتی شگفت انگیز داشته باشند و برای لاغری سریع تا عید مؤثر واقع شوند.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments