رژیم کانادایی یا مدیترانه ای؟ کدام برای لاغری بهتر است

رزیم کانادای و مدیترانه ای

گسترش چاقی و علاقه همه افراد به از دست دادن اضافه وزن، باعث شده هر روز با نوع جدیدی از رژیم های غذایی مواجه شویم. رژیم های کانادایی، کتوژنیک، فستینگ، کانادایی، سوئدی، دش و مدیترانه ای برخی از این موارد اند. یکی از دلایل این تنوع میان برنامه های غذایی لاغری این است که یک نوع تغذیه لزوماً برای همه مناسب نیست. سؤال این است که بهترین رژیم لاغری کدام است؟ در ادامه، با معرفی و مقایسه میان دو رژیم معروف کانادایی و مدیترانه ای، بررسی می کنیم که کدام یک بهتر است و سریع تر باعث لاغری می شود.

رژیم مدیترانه ای چیست؟

محبوبیت رژیم مدیترانه ای از جایی شروع شد که یک تحقیق نشان داد میزان شیوع بیماری های قلبی در مدیترانه بسیار کمتر از آمریکا است. تحقیقات متعددی این موضوع را تأیید کردند؛ اما دلیل این موضوع چیست؟ اصلی ترین دلیل سلامت ساکنان مدیترانه به نوع تغذیه آن ها باز می گردد. رژیم لاغری مدیترانه ای نیز بر همین مبنا پایه گذاری شده است. وعده های سالم و مغذی که به حفظ سلامت کلی بدن، به ویژه قلب، توجه شایانی می کنند. بسیاری از اوقات، رژیم های غذایی با مشکلاتی مانند ضعف، ریزش مو و … همراه اند. با این حال، افراد به خاطر لاغر شدن از این عوارض چشم پوشی می کنند. این رژیم نه تنها باعث مشکل فیزیکی نمی شود، بلکه به شما کمک می کند علاوه بر کاهش وزن بدن سالم تری داشته باشید.

هزینه رژیم خود را با کد تخفیف دکتر کرمانی کاهش دهید.

فرق رژیم مدیترانه ای با سایر برنامه های لاغری مثل رژیم کانادایی در نوع مواد غذایی است که استفاده می کنید. این پلن، سرشار از مواد اولیه ای مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و چربی های مفید است. علاوه بر این، این برنامه غذایی با مزایای زیادی مانند بهبود عملکرد مغز، افزایش سلامت قلب، تنظیم میزان قند خون و … نیز شناخته می شود. از طرفی، برای لاغر شدن با این شیوه، نیازی به دنبال کردن قوانین سفت و سخت نداشته و تنها کافیست برخی اصول کلی را رعایت کنید.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

چه غذاهایی در رژیم مدیترانه ای مجاز است؟

مانند هر رژیم لاغری دیگری، باید میزان مصرف شکر و چربی های مضر را به حداقل برسانید. با این حال، لازم نیست غذا های بی رنگ و بی مزه ای بخورید که هیچوقت احساس سیری به شما نمی دهند. ویژگی بارز همه غذا های موجود در این رژیم بالا بودن میزان سبزیجات و کاهش مصرف فراورده های حیوانی است. سبزیجاتی مانند اسنفناج، هویج، سیب زمینی و بروکلی به همراه میوه هایی مانند سیب، موز، خرما، طالبی و پرتقال را در برنامه غذایی خود بگنجانید. استفاده از انواع مغزها، حبوبات و غلات کامل نیز توصیه می شود. پروتئین ها به خصوص انواع ماهی نیز بخش مهمی از این رژیم را تشکیل می دهند.

رژیم کانادایی 15 روزه

این متد تغذیه یکی از شناخته شده ترین و سریع ترین رژیم ها است. رژیم کانادایی یا مدیترانه ای یا هر مدل دیگری، همه می توانند شما را لاغر کنند. مسئله این است که چطور این کار را انجام می دهند و چه عوارض احتمالی بر جا می گذارند. برنامه غذایی موسوم به کانادایی از جمله رژیم‌هایی است که باید با دقت زیادی دنبال شود. رعایت این برنامه آسان نیست و می تواند به بدن فشار بیاورد. بنابراین، اگر سلامت خود را نسبت به لاغر شدن در اولویت قرار ندهید، ممکن است با عوارض آن درگیر شوید. به دلیل محبوبیت و سریع بودن این متد، روش های غیر اصولی زیادی با این نام دیده می شود. برای مثال، ممکن است نام رژیم کانادایی 7 روزه یا سه روزه را شنیده باشید؛ اما مدل اصلی این رژیم 15 روز است.

با مقایسه رژیم مدیترانه ای و کانادایی می توان گفت که یکی از تفاوت های اصلی آن ها در سخت بودن قوانین است. اگر از این برنامه غذایی پیروی می کنید، اجازه ندارید به غیر از مقادیر و غذا های گفته شده، چیز دیگری بخورید. علاوه بر این، اگر در نیمه کار آن را رها کردید، باید 6 ماه برای تکرار مجدد آن صبر کنید. انواع روغن، شکر، سس و نوشیدنی های الکلی را فراموش کنید. به طور کلی، حجم هر وعده غذایی در این رژیم کم است و می تواند باعث کمبود مواد مغذی و مشکلات بیشتری بشود. از طرفی، چون به سرعت لاغر می شوید، ممکن است باز به وزن قبلی خود برگردید. برای جلوگیری از این مشکلات و حفظ سلامت بدن باید حتما تحت نظر متخصص این کار را انجام دهید.

رژیم کانادایی 15 روزه

رژیم کانادایی بهتر است یا مدیترانه ای؟

اکنون که با ویژگی و مزیت و معایب کلی هر دو برنامه غذایی آشنایی شدیم، باید به این سؤال پاسخ دهیم که رژیم کانادایی بهتره یا مدیترانه ای؟ قبل از مقایسه، ابتدا هدف خود را مشخص کنید. ببینید در چه شرایطی قرار دارید و می خواهید به کجا برسید؟ لاغری سریع برای شما مهم تر است یا تغییر کلی سبک زندگی؟ به طور کلی، ریسک رژیم مدیترانه کمتر بوده و انعطاف پذیر تر است. شما فشار و دشواری زیادی احساس نمی کنید و به همین دلیل ادامه این برنامه غذایی راحت تر است. از طرفی مزیت هایی هم برای سلامتی دارد.

بسیاری از افراد نیاز دارند که به سرعت لاغر شوند. برای مثال، ممکن است بخواهید برای یک مهمانی خاص یا مناسبتی مانند عید اضافه وزن خود را از دست بدهید. در این مواقع رژیم کانادایی بهتر از مدیترانه ای یا دیگر رژیم های ملایم است. از طرفی احتمال پایدار ماندن نتایج کاهش وزن در برنامه های غذایی اصولی و آرام بیشتر است. در هر حال، باید بسته به شرایط جسمانی و خواسته های خود تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که کلید موفقیت در حفظ تناسب اندام و تندرستی کمک گرفتن از متخصصان این حوزه است. اگر می خواهید رژیمی که دریافت می کنید متناسب با سیستم بدنی و هدفتان باشد، پیشنهاد می کنیم مقاله رژیم لیمومی و دکتر کرمانی و دکتر غفاری را مطالعه کنید.با مطالعه این مقاله می توانید در آخر با یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات تغذیه همراه شوید و به بهترین نتایج ممکن برسید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments