ChatGPT چیست؟+ روش استفاده رایگان از ایران

ChatGPT چیست؟

هر چند وقت یک بار، تکنولوژی جدیدی ساخته می شود که همه درباره آن صحبت می کنند. بعضی ها ممکن است از قابلیتهای هوش مصنوعی و جایگزین شدن آن با انسان بترسند. پر بحث ترین و جذاب ترین برنامه این روزها ChatGPT است. سؤال ها و ابهامات بسیاری پیرامون این محصول جدید OpenAI وجود دارد. چت جی پی تی کاربردی است یا نه؟ انقلابی در زمینه هوش مصنوعی است یا یکی دیگر از ده ها هیاهوی بیهوده؟ قرار است ربات ها شغل ما را بگیرند؟ نه قرار نیست از کار بیکار شوید و هوش مصنوعی جای شما را بگیرد. هوش مصنوعی شاید بتواند برخی مشاغل را از رده خارج کند؛ اما نمی تواند جایگزین انسان شود. در واقع، اگر یاد بگیرید چطور از ChatGPT استفاده کنید، احتمالاً شغل بهتری هم پیدا خواهید کرد. در این مطلب 2 شیوه استفاده chatgpt با ثبت نام و بدون عضویت را توضیح می دهیم.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT در حقیقت یک ربات هوشمند متن محور است که قابلیت مکالمه و پاسخ دادن به سؤالات پیچیده را دارد. فرض کنید چیزی شبیه به Google assistant یا الکسا؛ اما خیلی باهوش تر از آن ها. یکی از دلایل بحث های داغ درباره این ابزار قابلیت آن برای شبیه سازی مکالمات انسانی و انجام سریع بسیاری از تسک ها از جمله تولید محتوا و برنامه نویسی است. این ربات می تواند یکی از بهترین نمونه های محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در اختیار شما قرار دهد. حتی می توانید امتحان کنید و بخواهید متنی غیر معمول یا غیر واقعی برایتان بنویسد. برای مثال، به چت جی پی تی بگویید آهنگی درباره رژ لب قرمز برای امینم یا یک داستان تخیلی بنویس؛ نتیجه بهتر از تصورتان خواهد بود.

برنامه نویسی، خلاصه کردن کتاب، ذاستان گفتن، توصیه های کاربردی، ایده فعالیت های هنری و … گوشه ای از قابلیت های این ربات هوشمند هستند. به طور خلاصه، این ابزا قادر است هر نوع متن یا خروجی نوشتاری که بخواهید را با کیفیتی بسیار نزدیک به نوشته های انسان را تولید کند. استفاده از ChatGPT در حال حاضر رایگان است و می توانید به راحتی آن را امتحان کنید. نیازی به دانلود نرم افزار نیز ندارید و می توانید از نسخه وب آن استفاده کنید. البته، گفته می شود در آینده نسخه پریمیوم این ابزار با امکانات بیشتر نیز در دسترس قرار می گیرد.

قابلیت و معایب ChatGPT

مطالعه بیشتر: بارد گوگل بهتر است یا چت جی پی تی؟ مقایسه پاسخ ها برای سؤالات مشابه

چطور از ChatGPT استفاده کنم؟

یکی از سؤالات همیشگی کاربران این است که چطور می توانم از ایران به ChatGPT دسترسی داشته باشم؟ اصلاً استفاده از آن در ایران ممکن است؟ استفاده از این ابزار نسبتاً ساده است. تنها زمان ثبت نام یا ورود ممکن است با مشکل مواجه شوید که قابل حل است. در اولین مرحله، باید حساب کاربری بسازید. البته، امکان عضویت آسان با استفاده از اکانت گوگل یا مایگروسافت هم وجود دارد. سپس، باید یک شماره تلفن وارد کنید. با توجه به اینکه فعلاً شماره های ایران قابل ثبت نیستند باید از شماره خارجی یا مجازی استفاده کنید. پس از دریافت و وارد کردن کد تأیید، اکانت شما آماده است. کافیست چیزی که می خواهید را تایپ کنید تا اطلاعات مورد نظرتان را دریافت کنید.

چه سؤالاتی از ChatGPT بپرسیم؟

اینجا جایی است که می تواند خلاقیت خود را به کار بیندازید یا حتی سرگرم شوید. یکی از نکات برجسته درباره ChatGPT این است که به گونه ای طراحی شده است که می تواند منظور افراد از سؤالی که می پرسند را درک کند. به همین دلیل هم جوابی که به شما می دهد عموماً دقیق است. اینکه چه سؤالی بپرسید کاملاً به این بستگی دارد که چه چیزی می خواهید یا به دنبال چه نتیجه ای هستید.

برای شروع، می توانید بخواهید یک پست وبلاگ بنویسد یا یک کد ساده طراحی کند. این ربات قابلیت یادآوری سؤالات قبلی و بهبود نتایج را دارد. ممکن است با اولین تلاش، جوابی که دریافت می کنید، دقیقاً همان چیزی نباشد که به دنبالش بودید. کافیست توضیحات و جزئیات بیشتری ارائه کنید یا از خود ربات برای بهتر شدن خروجی سؤال بپرسید. حتی می توانید برای نوشتن تکالیف یا مقالات درسی هم از چت جی پی تی کمک بگیرید. برخی از محبوب ترین کاربرد های این ابزار عبارت اند نوشتن رزومه، ایمیل و نامه های اداری، ساخت جوک های جدید، توضیح موضوعات پیچیده به زبان ساده، حل کردن مسائل ریاضی، نوشتن ترانه، کدنویسی، رفع باگ و توضیح کدها، تولید محتوا به زبان های مختلف و البته چت و مکالمه.

شیوه استفاده رایگان از ChatGPT

در نظر داشته باشید که این ربات به تازگی راه اندازی شده است. به همین دلیل، توانایی های نوشتاری آن در زبان فارسی به خوبی انگلیسی نیست. البته، این به این معنا نیست که نمی توانید از هوش مصنوعی برای تولید محتوای فارسی استفاده کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر، سعی کنید مرحله به مرحله پیش بروید و سؤالات بعدی خود را براساس جواب سؤال های قبلی بنویسید. علاوه بر این، می توانید ابتدا محتوا را به زبان انگلیسی دریافت کنید و سپس از ChatGPT بخواهید آن را به فارسی یا هر زبان دیگری ترجمه کند. در نتیجه، به جای نوشتن کامل متن، کافیست آن را ویراش کنید.

مطالعه بیشتر: 13 سایت کاربردی هوش مصنوعی برای اهداف مختلف

معایب استفاده از ChatGPT چیست؟

هیچ تکنولوژی جدیدی بدون ایراد نیست. چت جی پی تی هم مشکلات و معایب خاص خودش را دارد. اول از همه این که کیفیت جواب و نتیجه ای که دریافت می کنید، کاملاً وابسته به نوع سؤالات و ورودی هایی است که به برنامه داده اید. علاوه بر این، جواب ها همیشه درست نیستند. بسیاری از کاربران متوجه ارائه پاسخ هایی شدند که در نگاه اول بدون مشکل به نظر می رسیدند؛ اما کاملاً غلط بودند. در حقیقت، یکی از ویژگی های این ابزار ارائه جواب ها با لحنی است که برای انسان متقاعدکننده بوده و درست به نظر برسند. با این حال، امکان ارائه پاسخ نادرست وجود دارد.

برخی اوقات، به خصوص در اثر استفاده زیاد یا پیچیده شدن موضوعات، ممکن است ChatGPT قفل کرده، موضوع صحبت را کاملاً از یاد ببرد یا اصلاً هیچ پاسخی تولید نکند. این تکنولوژی تحسین برانگیز است؛ اما به هیچ وجه خالی از اشکال نیست. این ابزار هنور راه زیادی را باید طی کند تا ایرادات خود را به حداقل برساند و در این حین هم ممکن است به علت رایگان بودن و تقاضای استفاده بالا، برای مدتی از دسترس خارج شود.

روش استفاده رایگان از ChatGPT بدون عضویت

به دلیل وجود مشکلاتی مانند عدم پشتیبانی از شماره های داخل ایران، بسیاری از افراد برای عضویت در ChatGPT و استفاده از آن دچار مشکل می شوند. راه حل این مشکل بسیار ساده است. شما می توانید به جای طی کردن مراحل بالا مانند استفاده از vpn و شماره های مجازی، از طریق تلگرام خود از چت جی چی پی استفاده کنید. چگونه؟ با ربات ChatGPT در تلگرام. تنها کاری که لازم است بکنید این است که نام chatgpt را در تلگرام خود جستجو کنید تا به چندین ربات مختلف از جمله @jwgpt3_bot دسترسی پیدا کنید. سؤالات خود را از این بات ها بپرسید و جواب آن ها را دریافت کنید. راهکارهای دیگری مانند استفاده از سایت chat.theb.ai وجود دارد که از زبان فارسی هم استفاده می کند.

یکی از راهکارهای جایزگزین جدید استفاده از سایت bearly است. این سامانه از همان تکنولوژی ChatGPT استفاده می کند. تنها تفاوت این است که استفاده از آن کاملاً آزاد بوده و تنها با استفاده از یک ایمیل می توانید به امکانات آن دسترسی پیدا کنید. ممکن است به دنبال یک جواب کوتاه و سریع باشید. در این مواقع، می توانید از موتور جستجوی پرپلکسیتی (perplexity) استفاده کنید. نحوه کار آن چگونه است؟ مانند گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری می توانید چیزی که به دنبال آن هستید را سرچ کنید. به جای لینک سایت های مختلف، جواب شما به صورت مستقیم در یک پاراگراف کوتاه ارائه می شود. البته، منابع مختلف هم در دسترستان قرار می گیرد تا بای مطالعه بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

5 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments