مقایسه باسلام و دیجی کالا | کدام برای خرید آنلاین بهتر است؟

مقایسه دیجی کالا و باسلام کدام بهتر است

مقایسه باسلام و دیجی کالا شاید در ابتدا کاری منطقی به نظر نرسد. ممکن است فکر کنید روند کار و محصولات این دو فروشگاه خیلی متفاوت تر از آن است که بتوان آن ها را با هم مقایسه کرد؛ اما اینطور نیست. حقیقت برعکس است. افراد زیادی هستند که روزانه قبل از ثبت سفارشات اینترنتی خودشان می پرسند که دیجی کالا بهتر است یا باسلام؟ کدام یک را باید برای خرید انتخاب کنیم؟ هر دو سایت به فروشندگان مختلف اجازه می دهند که محصولات خودشان را از طریق این بستر بفروشند. به همین دلیل هم انواع اجناس هم در باسلام و هم در دیجیکالا به چشم می خورد. اگر می خواهید بدانید خرید از کدام فروشگاه بهتر و به صرفه تر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

دیجی کالا واقعاً بهترین فروشگاه اینترنتی ایران است؟

حتماً شما هم از این طرف و آن طرف شنیده اید که دیجیکالا بهترین فروشگاه اینترنتی است. این موضوع چقدر درست است؟ آیا دیجی کالا از سایر سایت ها مثل باسلام بهتر است؟ دیجیکالا با آغاز به فعالیت خود توانست تحول عظیمی در بازار ایران و نحوه خرید مردم به وجود بیاورد. اغراق نیست اگر بگوییم بسیاری از افراد خرید آنلاین را با این سایت شناختند. قطعاً اولین بودن تأثیر قابل توجهی در محبوبیت و شهرت این فروشگاه داشته است؛ اما بدون ارائه کیفیت لازم، نمی توان جایگاه خوب در بازار را حفظ کرد. به عبارت دیگر، اگر دیجی کالا هنوز هم انتخاب اول بسیاری از افراد برای خرید است به خاطر این است که توانسته رضایت مشتری را جلب کند. بدون شک، یکی از تأثیرگذار ترین عوامل در این جلب رضایت کد تخفیف دیجی کالا بوده است. هر چقدر هم رقبای شما دیر وارد بازار شده باشند، اگر نتوانید کیفیت خدمات خود را بالا ببرید، خریدران به سراغ آن ها می روند.

مزیت های دیجی کالا نسبت به سلام

همانطور که اشاره شد، دیجی کالا و باسلام هر دو از پر مخاطب ترین فروشگاه های اینترنتی اند که مقایسه  انتخاب میان آن ها برای مخاطب سخت است. بدیهی است که هر سایتی نسبت به دیگری مزایا و معایب متعددی دارد. اگر اهمیت هر کدام از این مزیت ها پررنگ تر باشد، قطعاً آن را برای خریدتان انتخاب می کنید.

دیجی کالا بهتر است یا باسلام

قیمت های رقابتی و اجناس ارزان در دیجی کالا

یکی از نکاتی که باعث می شود دیجی از کالا از باسلام یا هر فروشگاه دیگری بهتر باشد، گستردگی آن است. فعالیت به صورت مارکت پلیس سبب شده است هزاران فروشنده در کنار هم محصولاتی که دارند را عرضه کنند. تا سال 1400 حدود 250000 نفر اجناس خود را در این سایت می فروختند. تعداد کالاهای موجود هم از 8 میلیون تجاوز می کند. از طرفی میزان بازدید روزاهنه از این فروشگاه چندین میلیون است.

در نتیجه، چنین تنوع محصول و تعداد بالای مخاطبان  را در هیچ سایت دیگری نمی توانید پیدا کنید. علاوه بر این، زیاد بودن تعداد فروشنده ها سبب افزایش رقابت بین آن ها می شود. به همین دلیل هم قیمت محصولات در آن پایین تر است تا کاربران بیشتری به خرید ترغیب شوند. به یاد داشته باشید که برای خرید مقرون به صرفه از این مجموعه تنها کافی است راهکار های خرید ارزان تر از دیجی کالا را بدانید.

ارسال مستقیم سفارشات

یکی دیگر از مهم ترین نقاط قوت دیجی کالا نسبت به سلام، ارسال مستقیم سفارش ها است. فرقی ندارد که شما از کدام فروشنده خرید می کنید، در هر حال چیزی که سفارش می دهید مستقیم برای شما ارسال می شود. علاوه بر این، روش ارسال، زمان دریافت مرسوله، نحوه پرداخت و … نیز کاملاً تحت اختیار خودتان است.

دیجی پلاس

دیجی پلاس بخشی از این فروشگاه است که امکانات ویژه ای به اعضای این سایت ارائه کرده و مورد توجه و استقبال بسیاری است. برای مثال، اگر نیاز به ثبت سفارشی با ارسال فوری داشته باشی یا اگر بخواهید از ارسال رایگان بهره مند شوید، دیجی پلاس خواسته شما را براورده می کند. از طرفی فرصت شما برای مرجوع کرد وسایلی که دوست نداشته اید هم به 30 روز افزایش پیدا می کند. برای عضویت ساده تر و کم هزینه تر در این بخش، استفاده از کد تخفیف دیجی پلاس را فراموش نکنید.

از باسلام خرید کنیم یا نه؟

باسلام هم مثل دیجی کالا کم کم به جایگاه فعلی خود رسید. این مجموعه ابتدا تنها چند غرفه با محصولات محدودی داشت که اغلب شامل مواد غذایی می شدند. در حال حاضر، این سایت یکی  از بیشترین تنوع های کالا را دارد. البته، اگر بخواهیم از دید مقایسه دیجی کالا و باسلام نگاه کنیم، تنوع بالای اجناس بین هر دو آن ها مشترک است. کد تخفیف باسلام هم دیگر مزیت مشترکی است که امکان خرید ارزان برای افراد را فراهم می کند. با این حال بد نیست نگاهی به سایر مزیت های این فروشگاه بیندازیم.

خرید از باسلام یا دیجیکالا

بازار تعاملی مزیت بزرگ باسلام

یکی از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد با سلام تعاملی بودن بازار آن است. یعنی چه؟ این سایت علاوه بر فروشگاه، یک شبکه اجتماعی هم هست. کاربران، چه به عنوان فروشنده و چه خریدار، می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب هم از نظرات و تجریبات دیگران درباره محصول مورد نظرتان مطلع می شوید و هم این امکان را دارید که برای تغییرات یا شخصی کردن سفارتان به طور مستقیم با غرفه دار صحبت کنید. به علاوه با شناخت بهترین غرفه های باسلام می توانید خریدی مطمئن تر را تجربه کنید.

فروش محصولات متنوع با ضمانت بازگشت

باسلام بازای است با هزاران فروشنده که همگی سعی می کنند با کیفیت ترین محصول را به دست خریدار برسانند. از همان ابتدای کار کیفیت و سلامت کالا از اصول فعالیت این مجموعه بود. خرید شما هم مستقیم از صاحب ه غرفه صورت می گیرد و واسطه ای درکار نیست. از همه مهمتر، مبلغ واریز شده توسط شما، تنها زمانی به دست فروشنده می رسد تا یک هفته پس از دریافت کالا، شکایت یا نارضایتی نسبت به آن نداشته باشید.

معایب خرید از دیجی کالا و باسلام

یکی از ایراداتی که خریداران دیجی کالا مطرح می کنند، حذف شدن امکان ارسال رایگان یا بالا رفتن سقف آن است. افزایش تعرفه های پست و حمل و نقل می تواند موجب شود بسیاری از افراد از خرید آنلاین صرف نظر کنند. علاوه بر این، برخی مواقع افراد بسته هایی را تحویل گرفته اند که محصول آن دچار آسیب بوده یا کیفیت مد نظر آن ها را نداشته است. از طرف دیگر، یکی از نگرانی های افراد هنگام خرید از باسلام، نبود نظارت در آن است. وقتی از این سایت چیزی سفارش می دهید، خرید شما مستقیماً  از غرفه دار انجام می گیرد. بنابراین، نظارت یا کنترلی روی تولید یا نحوه بررسی کیفیت وجود ندارد.

از باسلام خرید کنیم یا دیجی کالا

هدف این مقاله از مقایسه دیجی کالا و باسلام کمک به تصمیم گیری شما بود نه اینکه نظری را تحمیل کنیم. بنابراین، خودتان باید با بررسی نکاتی که گفته شد ببینید کدام فروشگاه برای خرید بهتر است. البته این را هم در نظر داشته باشید که برخی اجناس مانند کالاهای الکترونیک و دیجیتال در باسلام به فروش نمی رسند و برای تهیه آن ها باید به دیجی کالا مراجعه کنید. از طرف دیگر، باسلام برای خرید مواد غذایی سالم و ارگانیک و محصولات تولیدی کشاورزان و دامداران مناسب تر است. به صورت کلی، می توان گفت که هر یک از این دو فروشگاه در زمینه عرضه برخی محصولات نسبت به دیگری برتری دارد. در نهایت، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات خودتان درباره خرید از این دو فروشگاه را با ما در میان بگذارید.

3.3 4 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments