بهترین راه فروش اینترنتی از اینستاگرام تا غرفه های باسلام

فروش اینترنتی

با توسعه کسب و کار های اینترنتی افراد زیادی خرید های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. در حقیقت، تعداد قابل توجهی از افراد ترجیح می دهند به جای تلف کردن زمان خود در ترافیک برای رسیدن به یک مرکز خرید و سپس گشتن به دنبال یک محصول مناسب، خرید خود را با سرعت و سهولت بیشتر به صورت اینترنتی انجام دهند. به همین دلیل فعالیت در حوزه کسب و کار های مجازی برای همه فروشندگان یک ضرورت محسوب می شود. هر چند که صاحب مغازه یا فروشگاه فیزیکی هم باشند. به همین دلیل در این مقاله راه های فروش اینترنتی را با هم بررسی می کنیم. هدف این است که بهترین و کاربردی ترین روش را برای عرضه آنلاین محصولات پیدا کنیم.

گسترش خرید و فروش آنلاین

خرید و فروش آنلاین به معنای انجام معاملات تجاری از طریق اینترنت است. با افزایش استفاده از اینترنت، خرید و فروش آنلاین به یک روش‌ محبوب برای خرید کالاها و خدمات تبدیل شده است. برای خرید و فروش اینترنتی می‌توان از وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌های موبایل معروف در این حوزه استفاده کرد. بسیاری از فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و افراد عادی نیز حالا فروشگاه آنلاین خود را دارند. مشتریان می‌توانند به راحتی از طریق این فروشگاه‌ها کالا های مد نظر خود را سفارش داده و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

برخی از مزایای خرید و فروش آنلاین عبارتند از:

  1. راحتی: امکان خرید و فروش کالاها و خدمات در هر زمانی و هر مکانی با اتصال به اینترنت.
  2. تنوع بیشتر: دسترسی به گستره‌ای از کالاها و خدمات از سراسر جهان، بدون محدودیت مکانی.
  3. قیمت مناسب: امکان مقایسه قیمت‌ها و پیدا کردن بهترین پیشنهادها قبل از خرید.
  4. نظارت بر تجربه مشتری: امکان دیدن نظرات و بازخوردهای مشتریان قبل از خرید و انتخاب بهترین محصول.

هرچند خرید و فروش اینتیرنت دارای مزایای مختلفی است؛ اما برخی نکات و معایب را هم باید در نظر داشت:

  1. امنیت: باید از سایت‌ و اپلیکیشن‌های قابل اعتماد استفاده کرد و در زمان وارد کردن اطلاعات حساس مانند اطلاعات بانکی، از روش‌های امن استفاده کرد.
  2. اطمینان و تضمین فروشگاه: قبل از خرید، باید مطمئن شوید که فروشنده قابل اعتماد است و کالا یا خدماتی که درخواست می‌دهید اصل است.
  3. پشتیبانی مشتری: بهتر است از فروشگاه های اینترنتی استفاده کنید که پشتیبانی مشتری حرفه‌ای و قوی دارند تا در صورت بروز هرگونه مشکل به شما کمک کنند.
فروش اینترنتی

بهترین روش فروش آنلاین محصولات

فروش آنلاین محصولات نیز مثل هر کسب و کار و فعالیتی دارای روش های و ترفند های متعددی می باشد. با انتخاب روش مناسب و پیاده کردن استراتژی های کاربردی می توانید فروش خود را به حداکثر میزان ممکن برسانید. انتخاب بهترین راه فروش اینترنتی مستلزم شناخت روش های مختلف و بررسی معایب و مزایای آن ها می باشد. اگر قصد دارید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید و محصولات یا خدمات خود را از این طریق بفروشید، راهی ندارید غیر از اینکه همه گزینه های موجود را بررسی کنید.

بسیاری از افراد شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا کانال های تلگرامی را برای راه اندازی آنلاین شاپ خود انتخاب می کنند. برخی دیگر هم ترجیح می دهند با مارکت پلیس هایی مانند دیجی کالا همکاری کنند. تأسیس وب سایت هم برای بسیاری افراد گزینه مناسبی است. پس از این که دانستید هر روش چه ویژگی ها و پیش نیاز هایی دارد می توانید راه خود را به سادگی برگزینید. دقت داشته باشید که این انتخاب باید بر اساس توانایی های شما و میزان امکاناتی باشد که در اختیار دارید. همچنین شرایط محل زندگی شما و قوانین موجود برای خرید و فروش نیز نقش انکار ناپذیری خواهد داشت. در ادامه، بهترین روش ها برای فروش آنلاین را به شما معرفی می کنیم.

فروش اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی

فروش از طریق شبکه های اجتماعی

با روی آورن مردم به خرید های اینترنتی، شما میدان بیشتری برای فروش خواهید داشت. در واقع به جای نشستن در فروشگاه و در انتظار مشتری بودن می توانید محصولات خود را در سطح بسیار گسترده ای عرضه کنید. امروزه شبکه های اجتماعی مختلف به بخش جدایی ناپذیری از زندگی همه تبدیل شده اند. با استفاده از این پلتفرم ها شما می توانید محصولات خود را در معرض دید تعداد زیادی از مشتریان قرار دهید. به طور قطع زمانی که تعداد زیادی از افراد با خدمات شما آشنا شوند، تاثیر مثبتی بر میزان فروش شما خواهد داشت. پر کاربرد ترین پلتفرم برای خرید و فروش اینستاگرام است. آمار نشان می دهد که 90 درصد کاربران این شبکه اجتماعی حداقل یک پیج فروشگاهی را دنبال می کنند.

مزایا و معایب فروشگاه اینستاگرامی

فروش محصولات از طریق ایستاگرام مزیت های منحصر به فردی دارد. اولین مزیت آن این است که شما نیازی به سرمایه اولیه نخواهید داشت. دومین مزیت هم به امکان معرفی محصول به تعداد زیادی از مشتریان در تمام نقاط دنیا می باشد. یکی دیگر از امکانات ویژه ای که این شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد، تبلیغات است. در واقع شما برای معرفی خدمات خود می توانید از محتواهای جذاب صوتی و تصویری بدون محدودیت استفاده کنید. از طرفی الگوریتم های اینستاگرام به گونه ای است که فروشگاه و محصولات شما را به افراد زیادی نشان می دهد. با همه نکات ذکر شده فیلتر بودن این برنامه در ایران کسب و کار های زیادی را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

استفاده از تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی برای فروش اینترنتی

سایر شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، واتساپ، توئیتر و اپلیکیشن های ایرانی مثل روبیکا هم می توانند مرجعی برای فروش آنلاین باشند. اگرچه دست شما برای تبلیغ و فروش به اندازه اینستاگرام باز نیست ولی باز هم روش نسبتا خوبی محسوب می شود. ارتباط ساده با کاربران، تعداد زیاد کاربران، هزینه کم راه اندازی فروشگاه انلاین و امکان تولید و ارائه محتوی هدفمند از بارز ترین ویژگی های فروش از این طریق می باشد.

از سوی دیگر، کلاهبرداری های متعددی که در فروش از طریق شبکه های اجتماعیی اتفاق می افتد. این موضوع باعث شده افراد نسبت به این روش خرید بی اعتماد باشند. به همین دلیل برای جلب اطمینان مشتریان خود راه سختی در پیش خواهید داشت. از دیگر معایب این روش می توان به غیر قانونی بودن استفاده از برخی از این اپلیکیشن ها در ایران اشاره کرد. با این حال، اگر می خواهید زیاد هزینه نکنید شبکه های اجتماعی برای فروش محصولات مناسب اند.

نکات مهم در فروش آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی

رعایت برخی نکات می تواند تاثیر خوبی روی کسب و کار شما داشته باشد. اولین نکته این است که مخاطبان هدف را بشناسید و تبلیغات خود را بر این اساس طراحی و تولید کنید. همچنین، همکاری با بلاگر ها، هشتگ های مناسب، استفاده از برچسب ها برای شناساندن بهتر محصول، ارائه توضیحات کامل درباره محصولات به همراه تصویر و پشتیبانی مناسب از جمله نکاتی هستند که رعایت آن ها به رونق فروش شما کمک خواهد کرد.

فروش محصولات از طریق سایت فروشگاهی شخصی

فروش از طریق وبسایت

سایت های فروشگاهی اصلی ترین مراجع خرید اینترنتی هستند. از آنجایی که سایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی قابل اعتماد تر هستند، معمولاً توصیه می شود برای فروش محصولات خود از سایت شخصی استفاده کنید. مزیت های فروش آنلاین در سایت نسبت به فروشگاه حضوری شامل موارد زیر است:

  • تصویر بهتری از کسب و کار شما ارائه می شود
  • با حذف محدودیت‌های مکانی دامنه فروش شما افزایش می یابد
  • کاهش هزینه‌های مرتبط با فروشگاه و پرسنل و در نتیجه افزایش سود خالص
  • امکان فروش به صورت ۲۴ ساعته
  • راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با هزینه مناسب

همچنین، در مقایسه با شبکه های اجتماعی، کاربری سایت ها بسیار راحت تر است. چرا که افراد می توانند بدون نیاز به صحبت با فروشنده، موجودی محصولات را چک کنند، سفارش خود را ثبت کرده و مبلغ را پرداخت کنند. در حالی که در مغازه حضوری یا پلتفرم های اجتماعی تک تک این مراحل نیازمند پاسخگویی فروشنده است. بنابراین، برای هر دو طرف وقت گیر خواهد بود.

تنها نکته منفی درباره راه اندازی یک سایت این است که این کار به صورت تخصصی انجام می شود. بنابراین گاها نیازمند صرف هزینه زیادی خواهد بود. به علاوه، با توجه به حضور سایت های بسیار قوی در حوزه فروش، شما برای رقابت در این بازار ناچار هستید از سایت های حرفه ای استفاده کنید. توجه به این نکته هم ضروری است که اداره یک سایت فروشگاهی مثل یک فروشگاه فیزیکی نیازمند مراقبت مداوم و بهبود دائم شرایط است.

فروش آنلاین محصولات از طریق مارکت پلیس ها

مارکت پلیس ها سایت های فروش بسیار بزرگی هستند. وجه تمایز ان ها در این نکته است که چند فروشنده می توانند به صورت هم زمان در آن فعالیت کنند. در واقع می توانیم این سامانه ها را به مراکز خرید تشبیه کنیم. همانطور که در یک مرکز خرید مغازه های متنوع وجود  دارد، در این سایت هم بخش های مختلفی برای فروشگاه های مختلف در نظر گرفته می شود. فروشنده ها می توانند با پرداخت مبلغ مشخصی محصولات خود را در این فضا به فروش برسانند. باسلام یکی از بسترهای معتبر و شناخته شده ای است که هم اکنون کسب و کارهای بسیار زادی در آن فعالیت می کنند. اگر نمی دانید چگونه باید برای فرشو از طریق این پلتفرم اقدام کنید، مقاله چگونه در باسلام فروشنده شویم؟ را مطالعه کنید.

بنابراین، اگر تمایل دارید محصولات خود را از طریق سایت به فروش برسانید ولی امکان پرداخت هزینه یک سایت حرفه ای را ندارید، می توانید از مارکت پلیس ها استفاده کنید. به این ترتیب با پرداخت هزینه کمتر، بخشی از یک فروشگاه انلاین بزرگ خواهید بود.

مزیت های استفاده از مارکت پلیس ها

دسترسی گسترده در مقابل هزینه کم تر:

از انجایی که این سایت ها معمولا بزرگ و شناخته شده هستند، تعداد کاربران ان ها بالا خواهد بود. به همین دلیل محصولات و خدمات شما در معرض دید افراد زیادی در تمام نقاط قرار خواهد گرفت. همچنین، چون شما تنها فر وشنده این سایت نیستید، هزینه ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

معتبر بودن:

اعتبار نکته بسیار مهمی برای یک فروشگاه انلاین است. یکی از مهم ترین مزیت های مارکت پلیس ها این است که فرآیند های جلب اعتماد مشتری قبلا در ان ها انجام شده است.

شناخته می شوید: شما در یک مارکت پلیس با نام برند خود فعالیت می کنید. این موضوع با توجه به تعداد قابل توجه کاربران این سایت ها به شناخته شدن شما کمک زیادی خواهد کرد.

معایب استفاده از مارکت پلیس ها

قیمت های رقابتی و پرداخت پورسانت:

درست است که در مارکت پلیس ها وظیفه مدیریت از دوش شما برداشته می شود، اما باید در قبال آن هزینه ای پرداخت کنید. یعنی به نسبت مقدار فروش و بسته به نوع مارکت پلیس باید مبلغ مشخصی به عنوان کمیسیون بپردازید. از طرف دیگر، وجود چندین فروشگاه در حوزه فعالیت شما و وجود امکان مقایسه برای کاربران، قیمت ها را رقابتی می کند. یعنی فروشگاهی بیشترین فروش را دارد که کم ترین سود را در نظر بگیرد.

وابستگی به مارکت پلیس:

تمام بخش های مدیریتی توسط مالکان این کسب و کار انجام می شود. به همین دلیل فروشنده ها تفاوت چندانی با کاربر معمولی سایت ندارند. به این معنی که کسی که فروشگاه خود در یک مارکت پلیس را ترک کند تقریبا فروشگاه خود را از دست داده و باید همه چیز را از اول شروع کند.

در نهایت دیجی کالا، با سلام و ترب را به عنوان بهترین و معتبر ترین مارکت پلیس های ایرانی به شما معرفی می کنیم. برای فروش محصولات خود و همچنین معرفی برند خود به تعداد زیادی از کاربران می توانید به سادگی از این سایت ها کمک بخواهید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments