10 استراتژی موفق ارائه کد تخفیف به مشتریان

استراتژی های موفق ارائه کد تخفیف به مشتریان

می خواهید افراد بیشتری برند شما را بشناسند و مشتریان جدیدی جذب کنید؟ تنها چیزی که نیاز دارید استفاده از استراتژی های موفق ارائه کد تخفیف به مشتریان است. به عنوان یک کسب و کار کوچک یا بزرگ، جذب و حفظ مشتریان برای موفقیت شما حیاتی است. بسیاری از شرکت ها با استفاده از استراتژی های بازاریابی با کد تخفیف توانسته اند از رقبای خود پیشی بگیرند. وقتی به خریداران تخفیف بدهید، احتمال استفاده آن ها از خدمات و محصولات شما بیشتر می شود.

به صورت کلی، کوپن ها باعث افزایش تعداد مشتریان، افزایش خرید، شناخته شدن برند و افزایش وفاداری خریداران می شوند. با این وجود، وقتی شما نسبت به ارائه این تخفیفات اقدام می کنید، در حقیقت دارید از بخشی از سود خود چشم پوشی می کنید. این موضوع باعث نگرانی برخی از افراد است. اگر به جای سود بیشتر ضرر کنم چه؟ تنها یک راه برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود دارد. این که استراتژی های بازاریابی با کوپون را به درستی به کار ببندید. چگونه؟ در ادامه به شما می گوییم.

بازاریابی بر اساس کد تخفیف چیست؟

قبل از بررسی استراتژی های موفق ارائه کد تخفیف به مشتریان بهتر است نگاهی به کلیت این شیوه بازاریابی داشته باشیم. همه مشتریان و کاربران دوست دارند حین هر خرید، کمی صرفه جویی داشته باشند و پول خود را ذخیره کنند. ارائه کوپن یک رویکرد بازاریابی است که با تکیه بر همین ویژگی خریداران، به رشد کسب و کار ها کمک می کند. به زبان ساده، به مخاطبان خود القا می کنید که اگر همین حالا از پیشنهادات شما استفاده کنند، از نظر اقتصادی سود می کنند. مزیت این شیوه این است که حتی افرادی که تا پیش از این اسم شما را هم نشنیده بودند، برای دیدن سایر محصولات و پیشنهاد هایی که دارید به سایت شما سر می زنند.

بازاریابی با کد تخفیف یکی از مؤثرترین ابزارهای مارکتینگ است که از سال ها پیش تا کنون به شیوه های مختلف، مورد استفاده کسب‌وکارها قرار گرفته است. در ادامه به شما می گوییم چطور بیشترین بهره را از این نوع بازاریابی ببرید. برای آشنایی بیشتر با مزایای این رویکرد، می توانید مقاله بازاریابی با کد تخفیف چگونه به برندسازی کمک می کند را مطالعه فرمایید.

استراتژی موفق ارائه کد تخفیف

1- انتخاب راه درست انتشار کد تخفیف

اگر کوپن داشته باشید، هر چقدر هم جذاب، تا وقتی مخاطب نتواند آن را پیدا کند چه فایده ای دارد؟ پیشنهادی که مخاطب نبیند، استراتژی موفق ارائه کد تخفیف به حساب نمی آید. به عبارت دیگر، این پیشنهاد شما است که باید مخاطب را پیدا کند، نه برعکس.

توصیه می شود که مخاطب خود را بشناسید و بدانید که بیشتر اطلاعات خود را از کجا دریافت می کند. از همان طریق با آن ها ارتباط برقرار کنید. توصیه بهتر این است که به یک شیوه قانع نباشید و بن های خود را از طریق چند کانال مختلف انتشار دهید تا مطمئن شوید همه از آن با خبر می شوند. پست شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و کمک از بلاگر ها از جمله این شیوه ها هستند. یکی از مؤثرترین راه ها نیز کمک گرفتن از سایت های انتشار دهنده کد تخفیف مانند کانال تخفیف است. این وبسایت ها مخاطبان بسیار زیادی دارند و همکاری با آن ها باعث می شود آگاهی از برند شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

2- پیشنهادات وسوسه کننده

کوپنی که ارائه می کنید، تنها زمانی ارزش دارد که برای خریدار وسوسه کننده باشد. در نتیجه، باید قبل از طراحی و انتشار تخفیف، با بازار و مخاطب هدف خود به خوبی آشنا باشید. یک تکنیک برای داشتن استراتژی موفق ارائه کوپن این است که پیشنهادتان هم راستا با هدفتان باشد. می خواهید مشتری بیشتری جذب کنید یا می خواهید آن ها را ترغیب کنید پول بیشتری صرف کنند؟ تخفیف شما برای هر یک از این موارد باید با دیگری متفاوت باشد. برای مثال، اگر می خواهید تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید، برای اولین خرید از طریق اپلیکیشن هدیه یا تخفیف های جذابی را پیشنهاد کنید.

3- تعیین محدودیت زمانی

یکی از بهترین استراتژی های موفق ارائه کدهای تخفیف به مشتریان این است که برای پیشنهادات خود محدودیت زمانی تعیین کنید. داشتن کوپنی که فقط برای چند ساعت یا چند روز قابل استفاده باشد، ابزار بسیار خوبی برای تشویق مشتری به این است که سریع تر خرید خود را نهایی کنند. محدود کردن زمان، راه مؤثری است؛ اما می توانید آن را بهتر هم بکنید. رقبای خود و مزایایی که آن ها به خریداران خود ارائه می دهند را بررسی کنید. سپس، راهی پیدا کنید که از آن ها جلو بزنید. برای مثال، درصد تخفیف را بیشتر کرده یا به آن هدیه اضافه کنید.

ارائه کد تخفیف موفق

4- زمانبندی مهم است

یکی از مهم ترین نکات در همه استراتژی های موفق ارائه کدتخفیف به مشتریان این است که زمان صحیح را انتخاب کنید. توجه نکردن به زمان انتشار کوپن، اشتباه رایجی است که بسیاری از کسب و کارها مرتکب می شوند. دقت به زمانبندی باعث افزایش تعامل با مشتری و تشویق آن ها به خرید می شوید.

در باره زمانبندی دو نکته حائز اهمیت است. بهتر بگوییم، باید زمان انتشار تخفیف را هم برای فردی که از شما خرید کرده و هم برای مخاطبان جدید تنظیم کنید. برای مثال، اگر شخصی از فروشگاه شما خرید داشته، چند هفته بعد به او کوپن هدیه یا پیشنهاد خرید محصولات مرتبط ارائه کنید. از طرف دیگر، تعطیلات و مناسبت ها بهترین فرصت ممکن اند. این زمان ها، بهانه خوبی هستند که با ارائه تخفیفات ویژه سیلی از مشتریان جدید را به سمت خود جذب کنید.

5- حساب کتاب کنید

همانطور که پیش از این هم به آن اشاره شد، یکی از مشکلات ناشی استفاده نادرست و نداشتن یک استراتژی موفق ارائه بن تخفیف به مشتریان، ضرر مالی است. اگر پیش از طراحی کمپین خود، میزان سود و ضرر خود را به دقت محاسبه نکنید، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. اگر به صورت مداوم تخفیفاتی را ارائه کنید که به دقت بررسی نشده اند، این شیوه بازاریابی منفعتی برای شما نخواهد داشت.

6- زیاده روی نکنید

علاوه بر محدودیت زمانی که پیش از این درباره آن صحبت کردیم، باید برای تعداد و حجم پیشنهادات خود نیز محدودیت تعیین کنید. همه استراتژی های موفق ارائه کد تخفیف در یک چیز مشترک اند؛ رعایت تعادل. برای مثال، اگر هر هفته کوپن جدیدی ارائه کنید، خریداران به همیشگی بودن آن ها عادت کرده و هیچ وقت خرید خود را نهایی نمی کنند. زمانی که دارید پیشنهاد ویژه ای ارائه می کنید، خریدار شما باید مطمئن شود که این فرصت منحصر به فرد است و دیگر تکرار نمی شود.

استراتژی های موفق اراده کد تخفیف و رشد کسب و کار

7- جذابیت بصری

کوپن ها ابزاری کارآمد برای تبلیغ کسب و کار شما نیز به حساب می آیند. شما می توانید از بنرهای مختلف برای تبلیغ خود استفاده کنید. به کار بردن لوگوی شرکت یا گرافیک جذاب، باعث می شود مشتریان احتمالی بیشتری به استفاده از خدمات شما ترغیب می شوند. از طرف دیگر، به متن کوپن هم توجه کنید. این نکته شاید چندان مهم به نظر نرسد؛ اما تأثیرگذار است. کدی که خریدار می بیند نباید خیلی طولانی یا بی معنی باشد یا نوشتن آن (در صورتی که بن را کپی نکنند) سخت باشد.

یکی دیگر از نکاتی که باید مد نظر قرار دهید، نحوه نمایش کد در گوشی های موبایل است. اکثر کاربرانی که به دنبال تخفیف یا اصلا خرید اینترنتی هستند از موبایل برای این کار استفاده می کنند. به همین دلیل، باید از این موضوع بیشترین استفاده را ببرید. برای مثال، طراحی هایی داشته باشید که ابعادشان مناسب صفحه گوشی باشد یا از طریق اپلیکیشن های موبایلی محبوب آن ها را تبلیغ کنید.

8- معایب استراتژی را فراموش نکنید

مانند هر شیوه بازاریابی دیگری، استفاده از کدهای تخفیف هم در کنار مزایای متعدد خود، معایبی هم دارد. تنها راه جلوگیری از تأثیر منفی این موارد یا به حداقل رساندن بار منفی آن ها، این است که از قبل با این ایرادات آشنا باشید و راهکار هایی برای مقابله با آن ها در نظر گرفته باشید. احتمال افزایش خریدارانی که تنها یک بار سفارش می دهند و هزینه های اضافی بیش از توان شرکت از جمله این معایب است.

9- دسته بندی مخاطبان

هر گروه از خریدارانی که در بازار هدف شما قرار دارند، سلایق، علاقه ها و خواسته های متفاوتی دارند. به همین دلیل، انتشار یک نوع کدتخفیف سب می شود که فقط بخشی از مشتریان را به خرید تشویق کنید، نه همه آن ها را. لازم است که تمام خریداران خود را در چند گروه مختلف دسته بندی کنید. اگر این کار سخت است، می توانید فقط دو دسته مشتریان جدید و قدیم را در نظر بگیرید. برای گروه اول، لازم است ویژگی هایی مانند سن، جنسیت، ترجیحات، درآمد، محل خرید فعلی و نیاز های آن ها را شناسایی کنید و کوپن هایی ارائه کنید که به بهترین شکل این موارد را پوشش دهند. برای خریداران سابق نیز ارسال بن های اختصاصی با ایمیل یا پیامک توصیه می شود.

10- تحلیل نتایج

در آخر، باید بررسی کنید که این استراتژی های ارائه کد تخفیف تا چه حد موفق بوده اند. چگونه؟ کافیست اعداد و ارقام فروش خود را بررسی کنید. کمپین های جدید معمولاً ایراداتی دارند و با بررسی دقیق بخش هایی که درآمد شما را افزایش داده اند و آن هایی که بی فایده یا عامل ضرر بوده اند، می توانید در دفعات بعدی نتایج بهتری بگیرید. هزینه های خود را بررسی کنید و میزان سود به دست آمده را با سود مورد انتظارتان مقایسه کنید. تعداد و نوع محصولاتی که به فروش رفته اند را نیز محاسبه کنید و در آخر ببینید که بیشتر کدام دسته از خریداران استقبال بیشتری از پیشنهادات شما داشته اند.

موفق ترین کد تخفیف کدام است؟

اگر پیشنهادات کسب و کار های مختلف را بررسی کنید متوجه می شوید که تنوع زیادی دارند. سؤال این است که کدام بهتر است؟ در استراتژی های موفق ارائه کد تخفیف به مشتریان، بیشتر از چه نوع کوپنی استفاده می شود؟ در ادامه، لیست پربازده ترین انواع تخفیفات را مشاهده می کنید.

  • تخفیف های مشروط پر استفاده ترین نوع هستند. در این نوع پیشنهاد ها، خریدار به ازای خرید تعداد مشخصی محصول یا پرداخت مبلغی مشخص، مثلاً 10 درصد یا 50 هزار تومان تخفیف می گیرد.
  • محصولات رایگان هم معمولاً با استقبال خوبی همراه می شوند. کافی است همراه با سفارش خریداران، یک هدیه یا اشانتیون کوچک هم ارسال کنید. برای مثال، دسر رایگان برای هر سفارش ناهاری که روز جمعه ثبت شود یا یک براش آرایشی رایگان برای هر سفارش پلت سایه.
  • ارسال رایگان از جمله بهترین کوپون ها برای ترغیب مشتری به خرید است. برای مثال، به مدت یک هفته ارسال سفارشات را مجانی کنید یا تمام خرید های بالای 500 هزار تومان را رایگان ارسال کنید.
  • پیشنهادات یکی بخر دو تا ببر هم قطعاً برای مشتری وسوسه کننده اند. برای مثال با خرید یک لباس، یکی دیگر هدیه بگیرید. حتی بعضاً لازم نیست محصول دوم را رایگان بدهید، کافیست قیمت آن را کمی کاهش دهید. مثلاً با خرید دو عدد کیف، 20% درصد تخفیف بگیرید.

سخن آخر

شیوه های بازاریابی زیاد اند؛ اما همه آن ها موفقیت آمیز نیستند. اغلب افراد به دنبال راهکار هایی هستند که امتحان خود را پس داده باشند و کارایی شان اثبات شده باشد. ارائه تخفیف یکی از این راهکار ها است. استفاده از استراتژی های موفق ارائه کوپن هدیه می تواند درصد موفقیت شما با این متد مارکتینگ را بالاتر ببرد.

به طور کلی، استفاده از کد های تخفیف برای بازاریابی مزیت های زیادی دارد. اول از همه تعداد مشتریان شما بالاتر می رود و از آن مهم تر، خریداران قبلی خود را بر می گردانید. ارائه مزیت نسبت به رقبا و امکان ساخت یک دیتابیس شخصی هم از دیگر مزیت ها است. می خواهید از این مزایا ها برخوردار شوید؛ اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ با آموزش ساخت کد تخفیف ووکامرس هر چیزی که لازم باشد را یاد می گیرید.

5 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments