13 سایت کاربردی هوش مصنوعی برای اهداف مختلف

کابردی ترین سایت های هوش مصنوعی

امروزه همه جا از هوش مصنوعی صحبت می شود. در محل کار یا تحصیل، در شبکه های اجتماعی و حتی جمع های دوستانه. بعید است کسی نام هوش مصنوعی و آوازه کاربرد های مختلف آن را نشنیده باشد. آشنایی بسیاری از افراد با هوش مصنوعی با چت بات معروف و پر سر و صدای chatgpt آغاز شد. تعداد ابزار های هوش مصنوعی کاربردی موجود برای پاسخ به سؤالات شما یا انجام کارهای مختلف زیاد است. اگر ابزار های هوش مصنوعی را بشناسید و در جهت درست از آن ها استفاده کنید، زندگی راحت تر می شود. کار هایی که تا پیش از این خودتان انجام می دادید را به هوش مصنوعی بسپارید. شاید نتواند کار را به اندزه شما خوب انجام دهد؛ اما قطعاً در زمان و انرژی صرفه جویی خواهد کرد. ما در این مقاله کاربردی ترین سایت های هوش مصنوعی را به شما معرفی خواهیم کرد.

هوش مصنوعی چیست و چگونه به ما کمک می کند؟

هوش مصنوعی یا همان Artificial Intelligence به اختصار AI نامیده می شود. در ساده ترین تعریف ممکن برای این پدیده می توان گفت، هوش مصنوعی یعنی استفاده از کامپیوتر ها برای انجام کار هایی که به هوش انسان نیاز دارند. در واقع در این فناوری پیچیده، کامپیوتر ها و ماشین ها می توانند مثل انسان یاد بگیرند. سپس از آموخته های خود برای انجام کارهای خاصی استفاده کنند. هوش مصنوعی یک علم میان رشته ای با رویکرد های گوناگون است. با قابلیت انعطاف و تغییر الگو ها می تواند در تمام فعالیت ها به کار گرفته شود.

اساس کار هوش مصنوعی الگوریتم و مدل های آماری است. البته، باید توجه داشته باشید که این ماشین ها باید دقیقاً مثل یک انسان بی تجربه ابتدا آموزش ببینند. بعد از آموخته های خود در جهت انجام کار های خاص استفاده کنند. همچنین، اطلاعات آن ها دائماً نیازمند به روز رسانی است.

در این مقاله سایت هایی را به شما معرفی می کنیم که هوش مصنوعی در آن ها به صورت اختصاصی در یک حوزه فعالیت می کند. همانطور که می دانید اختصاصی شدن همواره باعث بهبود عملکرد می شود. با ما همراه باشید تا کاربردی ترین سایت های هوش مصنوعی را بشناسید و از آن ها برای انجام فعالیت های متنوع و با سطح کیفی بالا بهره مند شوید.

ChatGPT کاربردی ترین سایت هوش مصنوعی

در مورد ChatGPT شما با یک ربات هوشمند همه کاره طرف هستید. این ربات در واقع ابزاری برای گفت و گو است و به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد. پاسخ ساده ترین سوال ها تا پیچیده ترین مسائل را می توانید از طریق این سایت به سادگی دریافت کنید. حتی می توانید برای برنامه نویسی از این سایت کمک بگیرید. تنها کافی است زبان مد نظرتان را به او بگویید. به طور کلی، ChatGPT را میتوان یک دستیار قدرتمند و بسیار دقیق دانست. ترجمه متنون به زبان های مختلف، نوشتن یک متن با موضوع مد نظر شما، خلاصه نویسی، پاسخ به سوالات گوناگون و حل مسائل از جمله کارهایی است که می توانید با خیال آسوده به این دستیار کامپیوتری بسپارید.

یکی از مهم ترین مزیت های این رباط تسلط به زبان های مختلف است. این موضوع باعث می شود امکان تعامل با این رباط برای ما  افزایش چشمگیری داشته باشد. با توجه به موارد ذکر شده، می توان ChatGPT را کاربردی ترین سایت هوش مصنوعی معرفی کرد. زمانی که کار کردن با این سایت را یاد بگیرید پیدا کردن پاسخ سؤالات و انجام بسیاری از فعالیت های فردی، درسی و کاری راحت تر می شود. مطالعه نحوه استفاده از chatgpt از ایران می تواند برای ثبت نام و عضویت در این سایت حتی بدون نیاز به فیلترشکن کمک کند.

هوش مصنوعی

copy.ai هوش مصنوعی تهیه محتوای متنی

با کمک هوش مصنوعی دیگر تولید محتوای متنی خاص و یونیک کار وقت گیر و خسته کننده ای برای شما نخواهد بود. copy.ai ابزاری است که به صورت اختصاصی این کار را برای شما انجام می دهد. برای تولید یک متن خوب با این سایت تنها نیاز به یک موضوع مشخص و کلمات کلیدی دارید. بعد از آن می توانید کا را به هوش مصنوعی بسپارید.

برای تولید پست های وبلاگ، توضیح محصولات برای تبلیغات و کار های مشابه می توانید از این سایت استفاده کنید. البته، ذکر دو نکته درباره استفاده از این سایت ضرور است. اولین نکته این است که استفاده رایگان تنها برای 5 روز امکان پذیر است و بعد از آن باید اشتراک تهیه کنید. نکته دوم این است که معمولاً متون تولید شده توسط این ربات به یک دور ویرایش نیاز خواهند داشت. البته ویرایش متن همیشه کمتر از نوشتن آن زمان می گیرد. به همین دلیل اسافاده از هوش مصنوعی برای نگارش متن همچنان به صرفه است.

با هوش مصنوعی Lumen5 ویدیو بسازد

ساخت یک ویدیو با کیفیت، خلاقانه و جذاب امروزه نقش بزرگی در دیده شدن کسب و کار ها و اثر گذاری تبلیغات دارد. محتواهای بصری همواره جذابیت خاصی برای مخاطب داشته اند. حالا ما راهی را به شما نشان می دهیم تا بتوانید بدون نیز به آموزش خاصی، ویدیو های جذاب و منحصر به فرد تولید کنید. ابزاری که در این مسیر به شما کمک می کند، پلتفرم Lumen5 نام دارد. با استفاده از الگو ها و فرمت های موجود این سایت می توانید ویدیو مد نظر خود را به سادگی ایجاد کنید. تنها کافی است رو نوشت اولیه را وارد کنید تا به کمک الگریتم های هوش مصنوعی مناسب ترین تصاویر و صداها برای ویدیو شما آماده شوند.

هوش مصنوعی Canva برای تولید عکس و طراحی گرافیکی

لیست را با بررسی پر کاربرد ترین سایت هوش مصنوعی برای بازار یاب ها و مسئولین تبلیغات ادامه می دهیم. وب سایت Canva یک پلتفرم طراحی گرافیکی است. با استفاده از این پلتفرم می توانید پست های متنوع برای رسانه های اجتماعی، انواع پوستر و ارائه را به سادگی طراحی و آماده کنید. این سایت داری یک رابط کاربری بسیار خوب و کتابخانه ای از طرح ها و الگو های متنوع است که با کمک آن ها می توانید جذاب ترین محتواهای بصری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

Brandmark کاربردی ترین هوش مصنوعی ساخت لوگو

اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید یا قصد این کار را برای آینده ای نزدیک دارید، این معرفی مخصوص شماست. حتماً می دانید که برای معرفی خودتان به بقیه نیاز به لوگو دارید که با آن شناخته شوید. از آنجایی که لوگو به نماد شما در تمام شبکه های اجتماعی تبدیل می شود، کیفیت و جذابیت آن بسیار مهم است.

امروزه طراحی لوگو دیگر کار سختی نیست و حتی خودتان هم می توانید این کا را انجام دهید. سایت هوش مصنوعی brandmark تنها نام برند و کلمات کلیدی یا شعار شما را می خواهد. سپس بر اساس طیف رنگی که انتخاب می کنید لوگو های متنوعی برا شما می سازد که می توانید به سادگی از میان آن ها یکی را انتخاب کنید. به خصوص اگر کسب و کاری نوپا دارید و نمی توانید هزینه زیادی برای طراحی لوگو بپردازید، این گزینه برای شما ایده آل است.

کاربردی ترین سایت های هوش مصنوعی

بدنسازی و باشگاه با هوش مصنوعی GymGenie

یکی از کاربردی ترین سایت های هوش مصنوعی که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است GymGenie نام دارد. این پلتفرم می تواند مربی شخصی شما باشد و برای رسیدن به یک اندام ایده آل به صورت اصولی شما را همراهی کند. با وارد کردن مشخصات خود در این سایت از جمله، قد، وزن، وزن هدف، تعداد روز های مورد نظر برای تمرین و اهداف خود می توانید یک برنامه شخصی سازی شده دریافت کنید. نکته مهم درباره این سایت رایگان بودن آن است. در واقع بدون پرداخت هزینه می توانید یک برنامه منظم برای تمرینات ورزشی داشته باشد. همچنین، با تغییر وضعیت و اهداف خود می توانید این برنامه را آپدیت کنید.

 Namecheap Logo Maker برای طراحی لوگو

یکی دیگر از سایت هایی که می توانید برای تهیه لوگو های متنوع و یونیک از آن استفاده کنید Namecheap Logo Maker نام دارد. این سایت می تواند توسط همه کاربران از مبتدی تا حرفه ای مورد استفاده قرار بگیرد. روند کار این پلتفرم به این صورت است که در ابتدا چند سؤال از شما می پرسد و سپس تلاش می کند تا متناسب ترین لوگو را نسبت به نظرات شما طراحی کند.

ویرایش عکس با  Fotor

Fotor از کاربردی ترین سایت های هوش مصنوعی برای ادیت و ویرایش عکس است. برای ویرلیش یک عکس یا طرح گرافیکی ممکن است مجبور باشید از برنامه های مختلف استفاده کنید و در نهایت باز هم نتیجه دلخواه خود را کسب نکنید. معمولا این فرآیند بسیار وقت گیر نیز خواهد بود.

اما هوش مصنوعی اینجا هم به کمک شما می آید. در سایت Fotor می توانید از ابزار های متنوع و قدرتمندی برای ویرایش و بهبود عکس های خود استفاده کنید. تنظیمات رنگ، کنتراست، نور و.. از جمله کاربرد های این پلتفرم هستند.

 Midjourney برای طراحی تصویر های خاص

از Midjourneyبه عنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین سایت های هوش مصنوعی در سال 2023 یاد می شود. این پلتفرم می تواند کارهای شگفت انگیزی برای شما انجام دهد.تنها کافی است چند کاراکتر به صورت متن به این سایت بدهید تا با توجه به آن ها تصویری برای شما طراحی کند.

نتایجی که در نهایت خواهید دید به طرز غیر قابل تصوری جذاب خواهند بود. همین امر باعث شده این سایت به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. البته توجه کنید که استفاده از این امکانات به این سادگی هم نیست. در واقع برای بهره مندی از این ربات جذاب باید در سایت عضو باشید و حق اشتراک پرداخت کنید.

 soundraw کاربردی ترین سایت هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

برای انتشار یک محتوای جذاب علاوه بر تمرکز بر ویژگی های بصری باید حواستان به جنبه مهم دیگیری به نام موسیقی باشد. بسیاری از ویدیو ها به واسطه موسیقی های جذابی که دارند بارها توسط کاربران مشاهده می شوند و برعکس آن نیز صادق است.

با استفاده از امکانات سایت soundraw می توانید جذاب ترین موسیقی ها را در اختیار داشته باشید. تنها کافی است تم و ژانر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس آهنگ های تولید شده در اختیار شما هستند. نکته مهم این است که این موزیک ها کپی رایت ندارند و به راحتی در همه پلتفرم ها قابل استفاده هستند.

 ابزاری برای بازیابی عکس ها

با این سایت کاربردی در حوزه هوش مصنوعی می توانید خاطرات خود را زنده نگه دارید. GFP-GAN با ادغام اطلاعان دو نوع سیستم هوش مصنوعی عکس های شما را به سرعت بازیابی می کند. در واقع با جایگزینی جزئیات از دست رفته در عکس های قدیمی آن ها را برای شما اصلاح خواهد کرد.

 notion.soو ویرایش متن ها

یکی از کاربردی ترین سایت های هوش مصنوعی برای تولید محتوای متنی  notion.soنام دارد. این ربات هوشمند قادر است متونی که توسط شما نگارش شده است را از نظر نگارشی و املا به صورت کامل بررسی و اصلاح کند. همچنین می تواند برای بهبود متن ایده هایی را به شما اعلام کند.

البته ویرایش تنها کاربرد این سایت نیست و با استفاده از آن می توانید خلاصه کردن متون را نیز انجام دهید. استفاده از این پلتفرم را به ویژه به کسانی که به زبان های دیگر محتوای متنی تولید می کنند بسیار توصیه می کنیم.

 Generative Engine

این ابزار هوشمند برای تبدیل متن به عکس استفاده می شود. در مواقعی که می خواهید به جای یک متن خسته کننده و طولانی منظور خود را تنها با یک عکس و به سرعت به مخاطب منتقل کنید، این سایت هوش مصنوعی بهترین راه است. همچنین زمانی که میخواهید در کنار متن خود از یک عکس مرتبط استفاده کنید نیز به کار شما خواهد آمد. تنها کافی است متن مورد نظر را در بخش مشخص شده در سایت قرار دهید و عکس تحویل بگیرید.

تولید ویدیوهای خلاق با kaiber

یکی از جذاب ترین سایت های کاربردی هوش مصنوعی، کایبر نام دارد. با استفاده از این سایت می توانید ایده های خود را به ویدیو های کوتاه تبدیل کنید. شاید باور کردنی نباشد اما این اتفاق واقعاً امکان پذیر است. تنها کافی است ایده خود را با تمام جزئیات برای این ربات هوشمند بنویسید. سپس یک فیلم کوتاه نهایتاً 30 ثانیه ای منطبق با آن تحویل بگیرید. این قابلت برای تولید کنندگان محتوا می تواند بسیار جذاب و کارآمد باشد.

Flow CV

پیدا کردن یک شغل مناسب یکی از بزرگترین دغدغه های افراد است. اگر شما هم این دوران را در زندگی تجربه کرده باشید می دانید که یکی از مهم ترین نکات در پیدا کردن شغل، داشتن یک رزومه استاندارد و درست است. این سایت به شما کمک می کند تا بهترین نوع رزومه را برای خود تهیه کنید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments