6 راهکار برای رشد مو و داشتن موهایی درخشان و زیبا

داشتن مو هایی درخشان و زیبا

موهای سالم و قوی از عوامل اصلی زیبایی شناخته می‌شوند. اهمیت داشتن موهایی سالم و زیبا به اندازه ای است که 75 درصد از زنان آن را یکی از فاکتور های مهم مؤثر در اعتماد به نفس خود می دانند. به همین دلیل، مراقبت از موها و تلاش برای رشد، سلامت و شادابی آن ها بسیار مهم است. چگونه باید این کار را انجام داد؟ راز مو های سالم و درخشان چیست؟ در این مقاله راهکار های ساده؛ اما تاثیر گذاری برای رشد مو و داشتن موهایی درخشان و زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد.

انتخاب شامپو و نرم کننده مناسب

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای حفظ سلامتی مو به آن توجه کنید استفاده از شامپو مناسب است. به طور کلی، بهتر است شامپو شما حاوی مواد شیمیایی مضر نباشد و مو را بیش از اندازه خشک نکند. به طور مثال، شامپو های بدون سولفات پیشنهاد خوبی هستند. به طور جزئی تر، باید برای انتخاب شامپو جنس مو های خود را بشناسید. محصولات متنوع بسیاری در بازار موجود هستند و شما باید با توجه به ویژگی موهای خود از میان آن ها انتخاب کنید. مثلاً برای فردی با موهای خشک محصولاتی مناسب است که روغن طبیعی مو را کاهش ندهد. مهم است که محصولات مورد نیازتان را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا دیگر نگران آسیب دیدن مجدد آن ها نباشید. فروشگاه اینترنتی خانومی می تواند گزینه های پیشنهادی خوبی برای خرید داشته باشید. حواستان باشد که با استفاده از کد تخفیف خانومی، می توانید محصولات مراقبتی مو را با قیمتی ارزان خریداری کنید.

موضوع مورد بحث دیگر، استفاده از نرم کننده هاست. بسیار از افراد اهمیت این موضوع را نادیده گرفته و از کنار آن عبور می کنند. نرم کننده مناسب می تواند برای انواع مو به خصوص مو های آسیب دیده یا رنگ شده مفید باشد. این مواد باعث آب رسانی تارهای مو، درمان موهای آسیب دیده، کاهش ریزش و جلوگیری از کدر شدن مو می‌شوند. استفاده از نرم کننده ها و ماسک های مخصوص مو داخل حمام می‌تواند به حفظ سلامت و زیبایی موی شما کمک کند. این محصولات علاوه بر اینکه حجم و درخشندگی مو را افزایش می‌دهند، کنترل حالت مو را نیز راحت تر می کنند.

مراقبت از مو در برابر آفتاب

مو های شما مثل پوست و چشمانتان در مقابل نور آفتاب آسیب پذیر هستند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب می تواند باعث خشکی مو و پوست سر شود. همچنین، گرما و تجمع آلودگی در موها امکان ابتلا به عفونت را در پوست سر شما افزایش می دهد. بنابراین، در مواجه با نور شدید آفتاب یا هوای آلوده بهتر است مو های خود را با کلاه، چتر یا هر وسیله مناسب دیگری بپوشانید. استفاده از محصولات و اسپری های محافظ حرارت و آفتاب هم می تواند در حفظ سلامت مو ها مؤثر باشد.

شست و شو با آب سرد برای داشتن موهایی درخشان و زیبا

یکی از مهم ترین نکات برای حفاظت از مو ها، شست و شوی به اندازه است. شستن بیش از حد مو ها با شامپو های مختلف می تواند آسیب زا باشد. از طرف دیگر، توصیه می شود که از آب داغ برای شستن مو استفاده نکنید. چرا که آب گرم کوتیکول ها و منافذ پوست سر را باز می کند. این موضوع باعث می شود مو هایی خشک و شکننده داشته باشید. بهتر است مو های خود را با آب ولرم و یا کمی گرم شسته و در نهایت با آب سرد آبکشی کنید.

فراموش نکنید که مو های خیس بسیار آسیب پذیر و شکننده هستند. پس هنگام شست و شو با شامپو نباید با موها با خشونت رفتار کنید. همچنین، بلافاصله بعد از حمام مو های خیس خود را شانه نزنید. پیچیدن موی خیس درون حوله هم به هیچ عنوان توصیه نمی شود. بهتر است مو های خود را با یک پارچه نخی لطیف خشک کنید. مراقبت های جزئی می توانند سهم زیادی در داشتن مو هایی درخشان و زیبا داشته باشند.

استفاده از وسایل حرارتی را محدود کنید

استفاده کمتر از وسایل حرارتی

حالت طبیعی مو های شما زیباترین حالتی است که می توانید برای آن ها در نظر بگیرید. بنابراین، نیازی نیست که دائما از مواد شیمیایی یا وسایل حرارتی برای تغییر حالت آن ها استفاده کنید. استفاده از گرما و حرارت، رطوبت مو ها را می گیرد. در نتیجه، با تار هایی خشک و وز مواجه خواهید شد. برای رشد مناسب موها و سالم ماندنشان بهتر است از وسایلی مانند اتو مو، سشوار و فر کننده ها تنها در مواقع لزوم استفاده کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که قبل از به کار بردن این وسایل باید از سرم های محافظ مو در برابر حرارت استفاده کنید. به این طریق می توانید آسیب های وارده را به حداقل برسانید.

تاثیر رژیم غذایی بر سلامت مو

غذایی که می خورید بر تمام مکانیسم های بدن شما تاثیر می گذارد. رشد موها هم از این قاعده مستثنی نیست. رژیم غذایی بر سلامت مو اثرگذار است. هر چه سالم تر باشید، موهایتان هم بهتر به نظر می رسد. برخی از مواد مغذی مانند  انواع ویتامین، آهن و پروتئین ها برای رشد و سلامت مو ضروری هستند. اگر نمی توانید  این ریز مغذی ها را به اندازه کافی از رژیم غذایی خود به دست آورید، باید پس از مشورت با پزشک از مکمل های مناسب استفاده کنید.

خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غذاهای پروتئینی برای داشتن مو هایی درخشان و زیبا توصیه شده است. به علاوه، بهترین مکمل های برای رشد و سلامتی مو شامل بیوتین، قرص‌های مولتی ویتامین، کلسیم و زینک هستند. کم آبی بدن هم به داشتن مو هایی خشک، وز و ناسالم منجر می شود. نوشیدن آب به مقدار کافی با هیدراته کردن مو های شما می تواند نقش بسیار مؤثری در زیبایی آن ها داشته باشد.

رژیم غذایی و داشتن موهایی درخشان و زیبا

مطالعه بیشتر: چه رنگ مویی بهم میاد؟ راهنمای جامع انتخاب رنگ مو

 برای داشتن موهایی درخشان و زیبا با آن ها مهربان باشید

هرگز فراموش نکنید که مو های شما بسیار ظریف و حساس هستند. به همین دلیل، لازم است که با آن ها با لطافت برخورد کنید. یکی از موارد مهم استفاده نکردن از کش مو های بیش از حد سفت است. بهتر است از کش های دارای روکش های لطیف پارچه استفاده کنید. سفت بستن موها هم باعث افزایش اصطکاک و شکنندگی مو می شود. به علاوه، اگر مو های بلندی دارید، به شما توصیه می کنیم که هنگام خواب آن ها را خیلی ملایم ببافید. یکی دیگر از مصداق های مهربان بودن با مو ها، استفاده از رو بالشتی ساتن یا ابریشم است. این جنس پارچه در مقایسه با نخ احتمال شکستگی تار های مو و به هم ریختگی آن ها را به طور قابل ملاحظه ای کم می کند.

مراقبت از مو ها

منابع: stylecraze و allthingshair

1 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments