5 راهکار ساده و موثر برای لاغری شکم و پهلو

لاغری شکم و پهلو

یکی از دغدغه هایی که امروزه همه افراد با آن درگیر هستند، لاغری شکم و پهلو ها است. اضافه وزن روی زیبایی و تناسب اندام تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر این، منجر به بیماری های دیابت نوع 2، فشارخون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی، برخی سرطان ها و حتی آلزایمر می شود. چربی تجمع یافته در ناحیه شکم و پهلوها بسیار سخت تر از بقیه نواحی بدن از بین می رود. به همین دلیل، برای بیشتر افراد، حتی آن هایی که لاغر هستند نیز به یک معضل تبدیل شده است. راهکار های متفاوتی برای لاغری شکم و پهلو وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم. اگر تصمیم به دریافت رژیمی داشتید که کاملاْ متناسب با شرایط بدنی شما باشد، می توانید با استفاده از کد تخفیف دکتر کرمانی، از متخصصین این گروه رژیم و برنامه ورزشی خود را با تخفیفی ویژه دریافت کنید.

 لاغری شکم با رعایت رژیم غذایی

شما باید بدانید یکی از روش های موثر در لاغری موضعی شکم و پهلو رعایت رژیم غذایی است. البته، نباید این رژیم نباید به گونه ایی باشد که به بدن شما آسیبی وارد کند یا باعث نرسیدن مواد مغذی به بدن شما شود. برای داشتن یک رژیم غذایی خوب باید مصرف پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب غیر اشباع را بیشتر کنید. در مقابل هم استفاده از نوشیدنی های پرکالری مانند نوشابه، آبمیوه های غیر طبیعی و… را کاهش دهید. مصرف غذا هایی که فیبر زیاد دارند مانند انواع میوه، سبزیجات، حبوبات و … با توجه به اینکه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارند و از ریزه خواری گاه و بی گاه شما جلوگیری می کنند در لاغری شما تاثیر چشمگیری دارند.

مطالعه بیشتر: آیا رژیم وجترین و وگان برای سلامتی بدن ضرر دارد؟

با توجه به مطالعات اخیر، افرادی که پروتئین باکیفیت بیشتری مانند شیر، تخم‌مرغ و گوشت گاو و … مصرف می کنند درصد چربی شکمی کمتری دارند. این به این خاطر است که مصرف پروتئین به رشد ماهیچه ها کمک می کند. چربی های اشباع نسبت به چربی های غیر اشباع بیشتر باعث چاقی در ناحیه شکم و پهلوهای شما می شوند. پس، بهتر است چربی های غیر اشباع مانند آجیل ها، روغن زیتون، روغن کنجد، کره بادام زمینی و موارد دیگر را جایگزین چربی های اشباع کنید. مقاله بهترین روش لاغری تا عید نوروز هم می تواند برای کاهش وزن در کوتاه مدت به شما کمک کند.

لاغری شکم با دمنوش

از جمله روش های راحت و بی دردسر لاغری شکم و پهلو نوشیدن دمنوش در طول روز است. در بین هزاران دمنوشی که وجود دارد، چای سبز محبوبیت خاصی برای لاغری بین افراد پیدا کرده است. چای سبز مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که به کاهش چربی های بدن کمک زیادی می کنند. تحقیقات نشان داده اند که یک فنجان چای سبز حدود 10 تا 60 میلی گرم کافئین و 120 تا 320 میلی گرم کاتچین دارد. هر دو این مواد ها در لاغری تأثیر به سزایی دارند. برای بهره مندی از مزایای چای سبز در لاغری نوشیدن روزانه 2 تا 3 فنجان از آن توصیه می شود.

مطالعه بیشتر: رژیم کانادایی یا مدیترانه ای؟ کدام برای لاغری بهتر است

لاغری با چای سبز

لاغری موضعی شکم با ماساژ

از دیگر روش های مؤثر در لاغری موضعی شکم و پهلو ها ماساژ است. ماساژ باعث کاهش استرس، شل شدن عضلات گرفته بدن، افزایش متابولیسم، افزایش گردش خون و تأثیر روی سیستم گوارش و درمان یبوست می شود. همه ی این تأثیرات به مرور زمان و به صورت منظم، به لاغری شکم و پهلوها کمک چشمگیری می کند. مطالعه ایی اثر سه نوع ماساژ (مکانیکی، تخلیه لنفاوی و بافت همبند) روی قسمت های مختلف بدن را بررسی کرده است. این تحقیق نشان می دهد این ماساژ ها مانند کاتالیزور عمل می کنند. درنتیجه، تأثیر ورزش و رژیم غذایی بیشتر می شود.

مطالعه بیشتر: کاهش وزن و لاغری بدون ورزش سنگین و رژیم های سخت

لاغری شکم با دستگاه های لاغری

دستگاه های لاغری شکم و پهلو بسیار متنوع اند. با این حال، اگر بخواهیم دو مورد از کم خطرترین و بهترین آن ها را به شما توصیه کنیم کویتیشن و آر اف را می توان نام برد. کوتیشن فقط روی سلول های چربی تاثیر می گذارد و به سلول های دیگر بدن آسیبی وارد نمی کند. در این روش، امواج التراسوند دور سلول های چربی حباب ایجاد می کنند. در نتیجه، این حباب ها باعث پاره شدن سلول های چربی می شوند. در نهایت، این چربی ها از طریق ادرار یا تعریق از بدن خارج می شوند.

از جمله محدودیت های این متد می توان به سن بالای 18 سال، عدم داشتن بیماری های خاصی مثل دیابت، چربی خون یا کبد چرب و نبودن در دوران بارداری و شیردهی اشاره کرد. دستگاه آراف نیز برای لاغری شکم و پهلوها مانند کوتیشن عمل می کند. با این تفاوت که در این روش از امواج رادیوفرکانسی استفاده می شود. البته، این کار برای سفت شدن پوست بعد از لاغری موضعی با متد کوتیشن نیز کاربرد دارد. برای استفاده از این دستگاه باید باردار و شیرده نباشید. وزن شما هم نباید بیش از حد سنگین باشد و بیماری قلبی، سرطان و اختلال انعقاد خون نداشته باشید.

لاغری شکم با ورزش

برای داشتن شکم و پهلو های لاغر و خوش فرم، ورزش را در برنامه هفتگی خود حتما قرار دهید. با توجه به توصیه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها، هر شخص باید در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیتی انجام دهد که ضربان قلب را تا شدت متوسطی بالا ببرد. این فعالیت می تواند روزی ۲۰ دقیقه پیاده روی تند باشد. البته، باید توجه داشته باشید که ورزش فقط 40% برنامه چربی سوزی شما را در برمی گیرد و 60% دیگر آن به رعایت رژیم غذایی سالم وابسته است. شما حتما برای ورزش کردن نیازی به باشگاه رفتن ندارید. با چند حرکت ساده در منزل و حتی پیاده روی می توانید از شر چربی شکم و پهلو ها خلاص شوید. از جمله ورزش هایی که تأثیر چشم گیری در لاغری شکم و پهلوها دارند می توان به ساید هیپ رایز و اسکات وزن بدن اشاره کرد. این دو ورزش نیاز به دستگاه خاصی ندارند و شما به راحتی در منزل می توانید آنها را انجام دهید.

مطالعه بیشتر: بهترین راه های خروج از استپ وزنی

ورزش لاغری شکم و پهلو

سخن آخر

چربی سوزی و لاغری در ناحیه پهلوها و شکم بسیار دشوار است. می توان گفت بیشتر افراد حداقل یکبار در طول زندگی شان با این مشکل مواجه شده اند. برای لاغری و چربی سوزی راه حل های بسیار زیادی وجود دارد. ما در این مطلب سعی کردیم مفید ترین و کم ضررترین آنها را به شما معرفی کنیم. با این راهکار های می توانید یک تجربه بی دردسر از لاغری شکم و پهلو داشته باشید. شایان ذکر است که شما در ابتدا باید یک تصمیم جدی برای لاغری داشته باشید. در گام بعد، این روش ها را به صورت جدی دنبال کنید تا در زمان کمتر به نتیجه بهتری برسید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments