17 مینی سریال جذاب قرن 21 با بیشترین امتیاز IMDB

بهترین مینی سریال جدید

مینی سریال ها چیزی ما بین یک فیلم سینمایی و سریال های طولانی اند. داستان های جذاب، کاراکتر های پیچیده و زمان مناسب، آن ها را با محبوبیت بسیاری همراه کرده است. مزیت این سریال های کوتاه این است که به علت زمان محدودشان، سیر داستانی، روایت و روند تکامل شخصیت مختصر و مفیدتری دارند. علاوه بر این، با حتی یک بار تماشای این سریال ها متوجه می شوید که از پایان رضایت بخش تری هم برخوردارند. تماشای سریال های چند فصلی با ده ها قسمت، زمان زیادی می برد. در فیلم ها هم زمان کافی برای شرح تمام ابعاد داستان وجود ندارد. در این مطلب تصمیم داریم شما را با 10 مورد از بهترین مینی سریال ها از نظر IMDB و بینندگان آشنا کنیم.

می خواهید اوقات فراغت لذت بخش تری داشته باشید؟ همراه ما بمانید تا با بهترین مینی سریال ها با امتیاز بالا آشنا شوید. به طور کلی اگر سریال دیدن از سرگرمی های مورد علاقه شماست، از مطالعه مقاله معرفی سریال های اختصاصی فیلیمو غافل نشوید. در ضمن، با داشتن کد تخفیف فیلیمو می توانید اشتراک ارزان تری تهیه کرده و این آثار را با هزینه کم تری تماشا کنید.

1. مینی سریال Sharp Objects (چیزهای تیز)

امتیاز IMDB به سریال: 8.1

سال ساخت:2006

تعداد قسمت:8

بدون شک، Sharp Objects یکی از بهترین مینی سریال هایی است که می توانید تماشا کنید. این مجموعه در سال 2018 و در یک فصل 8 قسمتی منتشر شد. این سریال یک برداشت اقتباسی از رمانی به همین نام است و داستانی مرموز از یک قتل را روایت می کند. ایمی آدامز بازیگر نقش اصلی است. دختری که برای تهیه گزارش از قتل دختر جوانی، به زادگاه خود برگشته است. او که همزمان با مشکلات شخصی خود نیز دست و پنجه نرم می کند، کم کم از رازهای ناگفته ای با خبر می شود. اگر به دنبال تماشای سریالی جذاب و هیجان انگیز هستید که نتوانید به این سادگی فراموش کنید، حتما این مینی سریال را تماشا کنید. مطمئن باشید شما هم بعد از دیدن این مجموعه پر طرفدار، آن را به دیگران توصیه می کنید.

بهترین مینی سریال های جنایی

2. Unorthodox (غیر مؤمن)

امتیاز IMDB به سریال: 8

سال ساخت:2020

تعداد قسمت:4

اگر بخواهیم Unorthodox را در چند کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم کوتاه، تأثیرگذار، متفاوت و جذاب. این مجموعه 4 قسمتی محصول نت فلیکس است. امتیاز بالای IMDB آن باعث شده تا در لیست ما از 10 مینی سریال پرطرفدار که ارزش دیدن دارند، قرار بگیرد. این مینی سریال تنها 4 قسمت دارد و داستان دختر 19 ساله یهودی را بیان می کند که می خواهد از خانه و زندگی ای که به او تحمیل شده است فرار کند. تماشای این مجموعه تجربه ای متفاوت و تکان دهنده است و به موضوع بسیار مهمی می پردازد که تا پیش از این چندان درباره آن صحبت نشده بود.

مینی سریال مذهبی

3. سریال Chernobyl (چرنوبیل)

امتیاز IMDB به سریال: 9.4

سال ساخت:2019

تعداد قسمت:5

چرنوبیل یکی از بزرگترین و مهم ترین فجایع بشری است؛ اما مینی سریال ساخته شده بر اساس آن، یکی از بهترین تولیدات رسانه ای است. این مجموعه یکی از بهترین مینی سریال ها از نظر IMDB و مخاطبان است. این مینی سریال در 5 قسمت منتشر شده و فاجعه هسته ای چرنوبیل و عواقب پس از آن را به شیوه ای متفاوت روایت می کند. توجه به جزئیات، دقت بالا در ارائه اطلاعات و مستندات باعث می شود اطلاعات شما از این فاجعه تاریخی، بیشتر از افرادی باشد که واقعه را با چشمان خود دیده اند.

بهترین مینی سریال ها از نظر بینندگان

4. Maniac (مجنون)

امتیاز IMDB به سریال: 7.7

سال ساخت:2017

تعداد قسمت:10

یکی دیگر از موارد در لیست بهترین مینی سریال های اخیر، Maniac است. این مجموعه، در یک فصل 10 قسمتی ارائه شده و اما استون و جوناه هیل از ستارگان آن هستند. داستان سریال در دنیایی موازی می گذرد. دنیایی که حال و هوای دهه 80 میلادی را دارد، با کمی چاشنی علمی تخیلی. شخصیت های اصلی داستان، در یک پروژه دارویی آزمایشی غیر عادی شرکت می کنند. به آن ها قول داده شده است که شرکت در این آزمایش هیچ عارضه ای نداشته و تمام مشکلات آن ها را حل می کند. ژانر سریال کمدی، درام و علمی تخیلی است و تماشای آن اوقات لذت بخشی را برای شما می سازد.

مینی سریال تخیلی

5. مینی سریال Patrick Melrose (پارتیک ملروز)

امتیاز IMDB به سریال: 8

سال ساخت:2018

تعداد قسمت:5

پاتریک ملروز یکی دیگر از بهترین مینی سریال ها از نظر بینندگان و امتیاز IMDB است. پاتریک ملروز یکی از شاخص ترین کاراکترین های داستانی معاصر است. این مجموعه، روایتگر داستان مرد جوانی است که سعی می کند با روش هایی نه چندان درست، به مشکلات روحی و تراماهای خود غلبه کند. این مینی سریال، اقتباسی از یک مجموعه رمان 5 جلدی است. بندیکت کامبربچ، بازیگر شناخته شده بریتانیایی، در این سریال نقش آفرینی می کند.

6. Watchmen (نگهبانان)

امتیازIMDB به سریال: 8.1

سال ساخت:2019

تعداد قسمت:9

اگر از طرفداران ژانرهای جنایی، دارم و رازآلود باشید، Watchmen یکی از بهترین مینی سریال هایی است که می توانید تماشا کنید. مانند بسیاری دیگر از مینی سریال های پرطرفدار، این مجموعه هم از یک کتاب اقتباس شده است. با این حال، تلاش کرده است علاوه بر حفظ نوستالژی این کتاب، چیزهای جدیدی را هم به آن اضافه کند. در این سریال، به دنیایی موازی با تاریخی متفاوت می روید. دنیایی که در آن، افراد ماسک پوشی که به عنوان قهرمان میشناسیم، قانون شکن تلقی می شوند. این مجموعه طولانی تر از دیگر سریال هایی است که تا کنون معرفی کردیم؛ اما تماشای تلاش قهرمانان داستان برای مبارزه با ناعدالتی های نژادی و اجتماعی جذاب است.

 سریال علمی تخیلی

7. سریال The Queen’s Gambit (گامبی وزیر)

امتیاز IMDB به سریال: 8.6

سال ساخت:2020

تعداد قسمت:7

یکی دیگر از تولیدات نت فلیکس که در لیست بهترین مینی سریال ها قرار گرفته The Queen’s Gambit است. به دنبال چند مینی سریال پرطرفدار که ارزش دیدن دارند می گردید؟ این سریال را هم به لیست خود اضافه کنید. در این درام تاریخی با داستان زندگی پر فراز و نشیب دختر جوان و یتیمی همراه می شوید که پس از یاد گرفتن شطرنج، به اعجوبه ای در این بازی تبدیل می شود. فکر می کنید شطرنج هیجان انگیز نیست؟ این سریال نظرتان را عوض می کند.

مینی سریال پرطرفدار

8. When they see us (وقتی ما را می بینند)

امتیاز IMDB به سریال: 8.9

سال ساخت: 2019

تعداد قسمت:4

وقتی آن ها ما را بینند یا When They See Us یکی از بهترین مینی سریال ها از نظر بینندگان و IMDB است که امتیاز 8.9 دارد. این سریال بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. 5 نوجوان سیاهپوست و لاتین، به اشتباه برای حمله وحشیانه ای که در سنترال پارک رخ داده، محکوم می شوند. این نوجوانان از این کابوس نجات پیدا می کنند؟ بله؛ اما به چه قیمتی؟ این مجموعه پس از انتشار با استقبال زیادی مواجه شد و تأثیر به سزایی بر افراد گذاشت.

مینی سریال جذاب اجتماعی imdb

9. The Young Pope (پاپ جوان)

امتیاز IMDB به سریال: 8.3

سال ساخت:2016

تعداد قسمت:10

The Young Pope یکی از متفاوت ترین و البته بهترین مینی سریال هایی است که می توانید تماشا کنید. این سریال حتی پیش از آن که پخش شود هم طرفداران مشتاق زیادی پیدا کرده بود. چه کسی می خواهد داستان یک پاپ جوان و اولین پاپ آمریکایی جهان آن هم با بازی جود لا را از دست بدهد؟ ژانر این مجموعه درام است؛ اما گوشه های طنز آن جذابیت خاصی به آن می بخشد. قوانین مذهبی قدیمی چه نقش اساسی در زندگی مدرن امروزی دارند؟ با توجه به نام و توضیحات آن، مخاطبان سریال انتظار چیزی خلاف عادت را داشتند؛ اما این سریال بسیار فراتر از آن ظاهر شد و بینندگان بسیار زیادی را به خود جذب کرد.

بهترین مینی سریال

10. مینی سریال 11.22.63

امتیاز IMDB به سریال: 8.1

سال ساخت:2016

تعداد قسمت:8

11.22.63 شاید اسم عجیب و غیر معمولی برای یک سریال به نظر برسد؛ اما مطمئن باشید با یکی از بهترین مینی سریال ها مواجه هستید که قطعاً ارزش دیدن دارد. ژانر این مجموعه درام، تاریخی و رازآلود است و در 8 قسمت منتشر شده است. یک معلم دبیرستانی در زمان به عقب می رود تا از ترور جان اف کندی جلوگیری کند. با تماشای این مجموعه، در سفری هیجان انگیز و سرگرم کننده با شخصیت اصلی داستان همراه خواهید شد.

سریال تاریخی محبوب

11. مینی سریال The Outsider (بیگانه)

امتیاز IMDB به سریال:7.7

سال ساخت:2020

تعداد قسمت:10

بیگانه یا outsider یکی از بهترین مینی سریال های امتیاز بالا برای عاشقان ژانر جنایی است. یکی از مهم ترین نقاط قوت این مجموعه از نظر منتقدان و مخاطبان، هنرنمایی بی نظیر بازیگران و سبک کارگرانی ریچارد پرینس است. این مجموعه در سال 2020 و در 10 قسمت از شبکه تلویزیون HBO پخش شد. قتل وحشتنام یک پس جوان، آغازگر یک تحقیق پلیسی می شود. البته، این پرونده با دیگر قتل ها فرق دارد. در این جا پای یک موجود فراطبیعی در میان است. همین باعث می شود تا یک پلیس ماهر و کارکشته به همراه یک محقق امور فراطبیعی، با چالش هایی مواجه شوند که همه چیز را برایشان تغییر می دهد. این مجموعه موفق بر اساس یکی از رمان های نویسنده کشهور، استفن کینگ نوشته شده است. با تماشای این مینی سریال برتر تاریخ سینما، مجموعه ای از جنایت، ترس، هیجان و درام با چاشنی روانشناسی را تجربه می کنید.

 12. Planet Earth (سیاره زمین)

امتیاز IMDB به سریال: 9.4

سال ساخت:2006

تعداد قسمت ها:11

سیاره زمین سریالی است که ساخت آن حدود 5 سال به طول انجامیده است. این مستند جذاب را می توان یکی از پر هزینه ترین سریال هایی دانست که تا کنون ساخته شده است. هر قسمت از این مینی سریال 50 دقیقه است. درهر قسمت، یک نمای کلی از یک زیستگاه یا محل سکونت روی سیاره زمین نشان داده می شود. برای ساخت این مجموعه از 40 دوربین فیلم برداری در 200 نقطه دنیا استفاده شده است. عوامل این سریال موفق شدند جوایز متعددی مانند جایزه امی، پیبادی و یک جایزه هم از انجمن سلطنتی تلویزیون دریافت کنند.

مستند سیاره زمین

13. مینی سریال Band of Brothers

امتیاز IMDB به سریال:9.4

سال ساخت:2001

تعداد قسمت ها:10

در ادامه، به معرفی یک مینی سریال جذاب جنگی و درام می پردازیم. این مجموعه درباره مردان معمولی است که کار های خارق العاده ای انجام می دهند. این سریال آموزش اولیه‌ ی یک جوخه را از سال ۱۹۴۲ تا پایان جنگ جهانی دوم ، نشان می‌دهد. فیلم نامه این سریال بر اساس داستانی با همین نام نوشته شده است. در واقع این کتاب بر مبنای مصاحبه با سربازان بازمانده از ایزی کامپنی نوشته شده است. تک تک افراد حاضر در این مجموعه با توجه به شباهت فیزیکی با سربازان واقعی انتخاب شدند. شاید همین توجه به کوچکترین جزئیات باعث شده این اثر جوایز ارزشمند امی و گلدن کلوپ را از ان خود کند.

مینی سریال جوخه برادران

14. مینی سریال The Last Dance

امتیاز IMDB به سریال:9.1

سال ساخت:2020

تعداد قسمت ها:10

سریال آخرین رقص یکی از محبوب ترین مینی سریال های تاریخ مخصوصا در بین اهالی ورزش است. این مجموعه ظهور شیکاگو بولز را در دهه ۱۹۹۰ با رهبری مایک جوردن به تصویر می‌کشد. برای تولید این مجموعه، از فیلم های اختصاصی تهیه شده از تک تک افراد استفاده شده است.( از جمله مصاحبه ها با شخصیت های محبوب ان بی ای).

یکی از دلایل محبوبیت این اثر بدون شک حضور مایکل جوردن در نقش خودش است. همچنین، کارگردانی بی نقص و تدوین بسیار خوب از عوامل موفقیت این مجموعه و دریافت جایزه بهترین سریال مستندی از جشنواره امی بودند.

مینی سریال جذاب رقص آخر

15. The Night Of

امتیاز IMDB به سریال:8.6

سال ساخت:2016

تعداد قسمت ها:8

نوبت به معرفی یک مینی سریال هیجان انگیز از سبک جنایی می رسد. این مجموعه با موفقیت در کسب 5 جایزه امی به یکی از بهترین های تاریخ تبدیل شده است. آن شب داستان دانشجویی آمریکایی- پاکستانی را روایت می کند که برای حضور در مهمانی جمعه با تاکسی پدرش شبانه به سمت منتهن حرکت می کند. منتقدان معتقد هستند بازیگری قدرتمند و اسرار پنهان در این اثر به خوبی می تواند مخاطب را هیجان زده کند.

آن شب

16. مینی سریال Maid

امتیاز IMDB به سریال:8.5

سال ساخت:2021

تعداد قسمت ها:10

مینی سریال خدمتکار اقتباسی از رمان پر فروش نیویورک تایمز با نام  Hard Work, Low Pay, and Mother’s Will to Survive  است. این مجموعه زندگی مادر جوانی را به تصویر می کشد که برای اداره زندگی خود و نوزادش مجبور به خدمتکاری می شود. درباره این مینی سریال برجسته imdb گفته شده «براساس اتفاقات واقعی که هیچکس باور نمی کند». این داستان در عین غم انگیز بودن به قدری زنده و جذاب است که نمی توان از تماشای آن صرف نظر کرد.

تمرکز این سریال روی داستان قربانی های تعرض جنسی است و در ژانر جنایی واقعی قرار می گیرد. این اثر نه تنها توانسته امتیاز بالایی را از کاربران imdb و منتقدان دریافت کند بلکه به عنوان یکی از بهترین مینی سریال هایی شناخته می شود که تا کنون ساخته شده است. این سریال موفق توانست برای 40 جایزه مختلف نامزد شده و 6 مورد از آن ها را ازان خود کند.

مینی سریال خدمتکار

17. مینی سریال Mare of Easttown شاهکار جنایی

امتیاز IMDB به سریال:8.5

سال ساخت:2021

تعداد قسمت ها: 7

مینی سریال بی نظیر Mare of Easttwon یکی از موفق ترین مینی سریال های اخیر است که توانسته با جلب نظر بینندگان و منتقدان برای دریافت 56 جایزه نامزد شده و در 13 مورد برنده شود. سریال میر اهل ایست تاون 7 قسمت دارد و می توانید به راحتی آن را تمام کنید. اگر به ژانر جنایی علاقه دارید، داستان خلاقانه و متفاوت این اثر با کشش بالای خود، تجربه بی نظیری برای شما خلق می کند.

در داستان این فیلم میر که در شهر کوچک محل تولد خود یک کارآگاه جنایی است، باید پرده از راز قتل زن جوانی بردارد که به تازگی دراین شهر کشته شده است. او همزمان با مشکلات پس از فوت پسر کوچکش نیز دست و پنجه نرم می کند. بازیگر نقش اصلی این سریال کیت وینسلت و بازیگر نقش مکمل او ایوان پیترز است که هر دو توانستد برنده جایزه امی بهترین بازیگر شوند.

سخن پایانی

سالانه فیلم، سریال و مینی سریال های زیادی منتشر می شوند؛ اما چند درصد از آن ها ارزش دیدن دارند؟ طبیعتاً همه خوب نیستند و شما هم وقت ندارید که تمام آن ها را امتحان کرده و تصمیم بگیرید. در این مطلب 10 مورد از بهترین سریال ها از نظر بینندگان و امتیاز IMDB را به شما معرفی کردیم. با تماشای این مینی سریال ها با امتیاز بالا اوقات فراغت لذت بخش تری داشته باشید. همچنین، اگر به تماشای سریال های ایرانی علاقه دارید؛ توصیه می کنیم مقاله معرفی بهترین سریال های ایرانی شبکه نمایش خانگی را نیز مطالعه کنید.

4.1 9 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
26 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments