10 تا از بهترین فیلم های خارجی ساخته شده براساس واقعیت

بهترین فیلم براساس داستان واقعی

پرده سینما را می توان آینه حقیقت دانست؛ اما آینه ای که برخی وقایع را نشان نمی دهد. هر فیلم روایتگر داستانی است که عموماً زاده ذهن نویسنده آن است. برخی فیلم ها ترکیبی از تخیل و واقعیت اند و برخی دیگر کاملاً براساس یک داستان واقعی ساخته شده اند. گاهی اوقات حقیقتی که در پیرامون ما اتفاق می افتد از هر روایت غیرواقعی و تخیلی جذاب تر و تأثیرگذار است. بسیاری از آثار ماندگار و درخشان تاریخ سینما نیز همین گونه ساخته شده اند؛ با الهام از واقعیت. هر شخصی داستان زندگی خود را دارد و از این میان، برخی داستان ها به قدری زیبا و تأثیرگذار هستند که باید به گوش همه برسند و چه ابزاری بهتر از فیلم برای ماندگار کردن این قصه ها؟ در این مطلب، بهترین فیلم های خارجی ساخته شده براساس واقعیت و داستان واقعی را به شما معرفی می کنیم. برای تماشای این فیلم ها می توانید از سرویس های فیلم و سریال آنلاین مثل نماوا، فیلیمو و… استفاده کنید. بریا خرید اشتراک باقیمت پایین یا حتی رایگان، امکان استفاده از کد تخفیف نماوا فراهم شده است. البته برای دریافت کد تخفیف فیلیمو و دیگر پلتفرم ها هم می توانید به کانال تخفیف مراجعه کنید. کافی بدانید که قصد تماشای کدام فیلم را از کدام پلتفرم دارید.

1. فهرست شیندلر (Schindler’s List)

یکی از بهترین فیلم های خارجی بر اساس واقعیت از دل یکی از هولناک ترین وقایع تاریخ برخواسته است. این فیلم ساخته سال 1993 است؛ اما هنوز هم به عنوان یکی از برترین آثار تاریخ سینما شناخته می شود. آخرین فیلم استیون اسپیلبرگ با بازی درخشان لیام نیسون روایتگر زندگی یک تاجر است که به قهرمانی در زمان جنگ مبدل شد. این فیلم بازگو کننده فجایع هولناک هولوکاست و نشان دهنده قدرت تنها یک نفر برای تغییر این شرایط است. شیندلر که تاجر و کارخانه داری فرصت طلب و عضو حزب نازی است که در کشاکش جنگ و کشتار از قدرت و توان مالی خود برای نجات جان انسان ها استفاده می کند.

شیندلر بهترین فیلم جنگ جهانی براساس واقعیت

2. دوازده سال بردگی (12 Years a Slave)

دوازده سال بردگی به طور قطع یکی از بهترین فیلم های خارجی ساخته شده بر اساس واقعیت است که اسکار بهترین فیلم، بهترین برداشت اقتباسی و بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کرد. استیو مک کوئین در این فیلم داستان مرد سیاهپوست آزادی را روایت می کند که در جریان یک سری اتفاقات ربوده شده و مجبور می شود به عنوان یک برده در مزارع پنبه کار کند. کابوسی که تمام شدن آن 12 سال زمان می برد. این فیلم تصویری تلخ از دوران سیاه برده داری و بلایی که می تواند بر سر یک انسان بیاورد را نمایش می دهد.

دوازده سال بردگی بهترین فیلم بر اساس داستان واقعی

3. ارقام پنهان (Hidden Figures)

این فیلم ساخته سال 2016 است و داستان زندگی برپایه واقعیت زن سیاهپوستی را بیان می کند که در زمان تلاش برای رفتن به ماه، به عنوان ریاضیدان در ناسا مشغول به کار بود. در آن زمان، تبعیض نژادی در آمریکا بسیار گسترده و به صورت سیستماتیک در جریان بود. نقش اصلی داستان علی رغم وجود تمام محدودیت ها و مشکلات پیش روی خود توانست نقشی کلیدی در پروژه سفر انسان به ماه ایفا کرده و به موفقیت این مأموریت کمک کند. البته، این تنها اتفاق تأثیرگذاری نیست که در روند این فیلم مشاهده خواهید کرد.

ارقام پنهان داستان واقعی زن سیاهپوست

4. بازی تقلید (The Imitation Game)

یکی دیگر از بهترین فیلم های خارجی براساس واقعیت، بازی تقلید با هنرنمایی بندیکت کامبربچ است. این فیلم هم به یکی از جنبه های جنگ جهانی دوم می پردازد؛ اما با دیدگاهی متفاوت تر. نقش اصلی داستان، الن تورینگ دانشمندی است که سعی می کند کد رمز نگاری شده ای که ارتش نازی برای ارسال پیام های سری از آن استفاده می کردند را بشکند. در روند این فیلم او سعی می کند تا هم از پس حل کردن این مسئله پیچیده ریاضی و هم مشکلات پیچیده اجتماعی خود بربیاید. هوش و نبوغ او باعث می شود که در نهایت بتواند پیام های آلمان نازی را رمز گشایی کند و جان هزاران انسان را نجات دهد.

بازی تقلید بهترین فیلم براساس واقعیت در  جنگ جهانی دوم

5. جولی و جولیا (Julie and Julia)

جولی و جولیا از بهترین فیلم ها براساس داستان واقعی و زندگی آشپز معروف جولیا چایلد و نویسنده ای به نام جولی است در عرض یک سال، 524 غذای موجود در کتاب آشپزی جولیا را درست کرد. مریل استریپ و ایمی آدامز در این فیلم نقش آفرینی می کنند. در طول این فیلم با پیچ و خم های زندگی جولیا همراه می شویم که به نوعی با بحران میانسالی دست و پنجه نرم می کند و تلاشش برای بیرون آمدن از این وضعیت، منجر به تحولی بزرگ در زندگی او می شود. فضای گرم و صمیمی و بازی عالی عوامل، این اثر را به یکی از برترین فیلم ها براساس واقعیت تبدیل کرده است.

جولی و جولیا بهترین فیلم آشپزی واقعی

6. مانیبال (Moneyball)

کمتر کسی هست که برد پیت، بازیگر موفق و پرآوازه هالیوود را نشناسد. او فیلم های زیادی را در کارنامه خود دارد؛ اما می توان گفت که یکی از بهترین نقش آفرینی های او مربوط به مانیبال است. این اثر، زندگی یک مربی بیسبال را به تصویر می کشد که تلاش دارد تیم خود را از چالش ها و مشکلاتی که درگیر آن است نجات دهد. او موفق می شود که این ورزش محبوب را تنها با استفاده از قوانین ابتدایی اقصاد متحول کند. ممکن است فکر کنید که نتوانید با بیسبال و داستان های مربوط به آن ارتباط برقرار کنید؛ اما این ساخته بنت میلر یکی از بهترین فیلم های خارجی ساخته شده براساس واقعیت است که قطعاً از تماشای آن لذت خواهید برد.

مانیبال فیلم ورزشی برتر برپایه واقعیت

7. شیر (Lion)

اگر به دنبال فیلمی براساس داستان واقعی هستید که بازیگرانی درخشان، امتیاز بالا و جوایز متعدد داشته باشد و احساسات شما برانگیخته کند، این فیلم را ببینید. در این داستان با پسر بچه ای 5 ساله از هند همراه می شویم که بر حسب یک اتفاق ناگوار به تنهایی سر از کلکته در می آورد. در نهایت و پس از سختی های بسیار، یک زوج استرالیایی او را به عنوان فرزند خود بزرگ می کنند. بیست سال بعد، طعمی آشنا او را به یاد خانه می اندازد. از همینجا تلاش او برای یافتن خانواده و زادگاه کودکی آغاز می شود.

شیر بهترین فیلم اقتباسی واقعی

8. باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club)

باشگاه خریداران دالاس یکی از بهترین فیلم های خارجی براساس داستان واقعی است. بازی های درخشان متیو مک کانهی، جرد لیتو و جنیفر گارنر این فیلم را دیدنی تر کرده است. مک کانهی برای بازی در این فیلم در نقش مردی مبتلا به ایدز که تلاش برای درمان آن را دارد برنده اسکار بهترین بازیگر شد. جرد لتو نیز برای بازی در همین اثر برنده اسکار بهترین نقش مکمل شد. یکی از نکات جالب درباره این فیلم این است که با بودجه کم 5 میلیون دلاری ساخته شد. با این حال، توانست بیش از 52 میلیون دلار به فروش بروند. این ارقام به تنهایی برای اثبات درخشان بودن این فیلم کافیست.

فیلم واقعی باشگاه خریداران دالاس

9. پیانیست (The Pianist)

پیانیست شاهکار رومن پولانسکی با بازی درخشان آدرین برودی یکی از بهترین فیلم های خارجی واقعی است. داستان فیلم در جریان جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد. این فیلم داستان یک موسیقیدان یهودی را روایت می کند. شخصی که در جریان نسل کشی های یهودی برای بقای خود در جریان تخریب شهر تلاش می کند. این فیلم بحث برانگیز توانسته است جوایز ارزنده متعددی برنده شود. در میان آن ها 3 اسکار به چشم می خورد. این تراژدی چهره تاریک جنگ و اثرات مخرب آن بر زندگی افراد بی گناه را به خوبی تصویر می کند.

پیانیست

10. تیک تیک بوم (Tick, Tick… Boom)

چقدر زمان داریم تا کار بزرگی در زندگی انجام دهیم؟ اندرو گارفیلد نقش یک موسیقیدان جوان را بازی می کند. این فیلم موزیکال بر اساس یک اتوبیوگرافی از جاناتان لارسون ساخته شده است. خالق Rent با استعدادی خارق العاده که پیش از شب افتتاحیه این برنامه، از دنیا رفت. Tick, Tick… Boom زمانی آغاز می شود که او در آستانه 30 سالگی است. وی هنوز درگیر کار کردن روی یک قطعه موسیقی است که ساختش را 8 سال پیش شروع کرد. او با چندین و چند مشکل مختلف دست و پنجه نرم می کند. نام فیلم نیز اشاره به فشار های درونی و خارجی دارد که او متحمل می شود.

تیک تیک بوم

اگر از این مطلب لذت بردید و به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید، توصیه می کنیم مقاله 17 مینی سریال جذاب قرن 21 با بیشترین امتیاز IMDB را نیز مطالعه کنید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments