10 تا از بهترین فیلم های ترسناک جدید 2022

بهترین فیلم ترسناک خارجی

ترس و وحشت ژانر به خصوصی است. نه فقط به خاطر لرزی که بر بدنتان می اندازد، بلکه به خاطر موج آدرنالین، شوک و هیجانی که به بیننده وارد می کند. به همین خاطر است که دیدن فیلمهای ترسناک انقدر طرفدار دارد. خب چه چیزی بهتر از یک فیلم ترسناک جدید برای گذراندن شب های طولانی؟ هزاران اثر در این زمینه ساخته شده است. هر کدام از آن ها یک پدیده خاص مانند شخصیت های ماورایی جن، روح، خون آشام، دراکولا و … را برای ایجاد وحشت در مخاطب به کار گرفته اند. در ادامه، بهترین فیلم های ترسناک خارجی ساخته شده تا سال 2022 را معرفی خواهیم کرد. اگر می خواهید خواب به چشمتان نیاید با ما همراه باشید. البته، اگر این آثار را دوست ندارید نگران نباشید. در لیست فیلم های خارجی براساس واقعیت می توانید با برخی از بهترین ساخته های سینمایی آشنا شوید.

It Follows (تعقیب می کند)

فیلم ترسناک it follows در سال 2014 ساخته شد و می توان آن را یکی از آثار مورد علاقه منتقدان در ژانر وحشت دانست. این داستان شما را با خودش همراه می کند تا جنبه های مختلفی از شکنجه شدن توسط یک هیولای تغییر شکل دهنده را ببینید. یکی از مهم ترین ویژگی های این فیلم همین تازه بودن موضوع آن است. اغلب آثار سینمایی وحشتناک از موضوعات تکراری مانند خانه جن زده استفاده می کنند. با این حال، این فیلم  به سراغ چیز جدیدی می رود که قطعاً ترس به جان هر تماشاگری می اندارد.

اگر بخواهیم این اثر را در یک جمله خلاصه کنیم می توان گفت که از فرصت ممکن استفاده می کند تا هیجان مداوم به بیننده بدهد. احساس گیر کردن و موفق نشدن در فرار را می توانید عمیقاً حس کنید. فرقی ندارد که شخصیت های نوجوان داستان به کجا فرا کنند، باز هم گیر دام هیولا می افتند. اگر می خواهید بهترین فیلم ترسناک زندگی خود تا 2022 را تماشا کنید، این فیلم را از دست ندهید.

برای مطالعه بیشتر: معرفی برترین فیلم های جنایی دهه گذشته

فیلم ترسناک جدید

Host (میزبان)

شاید اسم فیلم ماهیت آن را نشان ندهد؛ اما میزبان خلاقانه ترین فیلم ترسناک خارجی است که می توانید ببینید. این اثر در سال 2020 و در اوج همه گیری کرونا ساخته شد. چیزی که Host را متمایز می کند نحوه ساخت آن است. کارگردان فیلم بازیگران خود را به صورت حضوری ملاقات نکرده است و تمام آن واقعا به وسیله تکنولوژی های جدید تماس تصویری ساخته شده است. در دوران قرنطینه همه ما تجربه خانه ماندن و ارتباط تصویری با دوستانمان را داشته ایم. حالا فکر کنید این تجربه آشنا به داستانی وحشت آور گره بخورد.

یک گروه دوستانه شش نفره در قرنطینه خانگی به صورت هفتگی با هم تماس ویدئویی برقرار می کنند. هر بار یک نفر میزبان است و نوعی برنامه اجرا می کند. یکی از آن ها زنی به نام seylan را که احضار روح بلد است دعوت می کند. همانطور که حدس می زنید، این جلسه احضار روح آن طور که باید پیش نمی رود. اعضای گروه یکی یکی اتفاقات عجیب و ماورا طبیعی را تجربه می کنند که بعضاً تا مرگ پیش می رود.

فیلم ترسناک جن و ارواح

The Cabin in the Woods (کلبه ای در جنگل)

اگر به دنبال یک فیلم ترسناک جدید هستید که چاشنی کمدی هم داشته باشد، کلبه ای در جنگل بهترین انتخاب است. این اثر در ژانر وحشت و کمدی ساخته شده است. ژانری که همه فکر می کردند چیز جدیدی برای ارائه ندارد؛ اما cabin in the woods خلاف آن را ثابت کرد. این ساخته 2012 نه تنها یکی، بلکه تقریباً هر چیز ترسناکی که فکرش را بکنید را به تصویر می کشد. تعدادی از جوانان بیست و چند ساله به یک محل شناخته شده در جنگل می روند؛ اما نمی دانند چه چیزی انتظارشان را می کشد.

این فیلم دست روی تعداد زیادی از ترس و فوبیا های شما می گذارد. فرض کنید موجود خوفناکی است که تا کنون ندیده اید. در کنار گالن ها خون به اضافه هیولاهایی که فکرش را هم نمی توانید بکنید. این اثر سینمایی می تواند کاری کند که بخندید و یک دقیقه بعد از آن جیغ بزنید. اگر طرفدار فیلم های ترسناک دوبله شده باشید هم، این مجموعه انتخاب خوبی به شمار می آید. برای تماشای این فیلم ها به همراه بهترین آثار سینمای ایران و جهان می توانید از کد تخفیف فیلیمو استفاده کرده و اشتراک این مجموعه را با هزینه کم تر دریافت کنید.

ژانر وحشت جدید

Don’t Breath ( نفس نکش)

گروهی از دزدان جوان و نوجوان که به خیال خودشان بهترین خانه برای دزدی را انتخاب کرده اند فیلم را پیش می برند. آن ها تصمیم می گیرند برای دزدی به خانه مرد  پیر و نابینایی بروند. شخصی که اگرچه کور است؛ اما خیلی زود آن ها را از تصمیمی که گرفته اند پشیمان می کند. فرض کنید به یک خانه سراسر ترس و وحشت پا گذاشته اید که راه فراری ندارد. این دقیقاً همان چیزی است که شخصیت های این فیلم ترسناک تجربه کردند. تا الان فکر می کردید فقط جن و خون آشام و تاریکی ترسناک اند؟ تماشای این اثر نظرتان را عوض می کند.

Don’t breath در سال 2016 ساخته شد؛ اما استقبال از آن به قدری زیاد بود که سازندگان ادامه آن را هم تولید کردند. نفس نکش دو در سال 2021 ساخته شد و به موفقیت های بزرگی دست یافت که می توان آن را بهترین فیلم ترسناک تا 2022 دانست. در این قسمت، مرد نابینا برای چندین سال با دختر بچه ای زندگی می کند که زندگی او را از آتش سوزی نجات داده است. گروهی از جنایتکاران دختر را می ربایند. تلاش مرد برای نجات او آغاز ماجرا است.

بهترین فیلم ژانر وحشت

Lights Out (خاموشی)

اگر از تاریکی می ترسید به هیچ وجه این فیلم را نبینید. این فیلم ترسناک دو تا از موضوعات ترسناک کلاسیک یعنی تاریکی و ارواح را با هم ترکیب می کند. یک خواهر و بردار ترس مشترکی را تجربه می کنند. وحشتی که در تاریکی به سراغشان می آید. ربکا، خواهر بزرگتر چنین ترسی را در کودکی تجربه کرده بود. اکنون برادر کوچک او مارتین به همان وحشت از اتاق های بدون نور دچار می شود. دلیل این امر چیست؟ چرا آن ها در تاریکی وحشت زده می شوند؟ از آن مهم تر، ارتباط این منبع وحشت با مادرشان چیست؟ تماشای این فیلم را به همه علاقمندان این ژانر توصیه می کنیم. فقط یادتان باشد که چراغ ها را روشن نگه دارید.

فیلم ترسناک جذاب

It (آن)

به عقیده بسیاری از علاقه مندان ژانر وحشت، «آن» یکی از بهترین فیلم ترسناک هایی است که تا سال 2022 ساخته شده. این اثر که در سال 2017 پخش شد از رمان ترسناکی با همین نام اثر استفن کینگ در 1986 الهام گرفته شده است. It نوعی ترس خام و واقعی را به زندگی می آورد. در این داستان، گروهی از کودکان تیمی برای شکست دادن یک هیولا تشکیل می دهند. این هیولا به شکل یک دلقک به نام Pennywise است و از ترس و وحشت کودکان تغذیه می کند.

چرا «آن» ترسناک است؟ اول از همه اینکه ظاهر این دلقک عجیب و وهم آور است. علاوه بر این، می تواند تغییر شکل داده و به صورت بزرگترین ترس هر شخص در بیاید. وحشتی که به نظر میاید راه فراری از آن ندارید. تصور کنید که این دلقک دنبالتان کند. فرار سخت است؛ چرا که به معنای واقعی کلمه با ترس و وحشت احاطه شده اید. علاوه بر این، هدف او فقط کودکان هستند که در مبارزه با این موجود تنها مانده اند. اگر از دیدن این فیلم زهره ترک نشدید، پیشنهاد می کنیم قسمت دوم آن که در 2019 پخش شد را هم ببینید.

فیلم ترسناک it 2017

فیلم ترسناک احضار یا کانجورینگ (conjuring)

از هر شخصی که بخواهید که لیستی از ترسناک ترین فلیم ها را به شما بدهد، قطعاً کانجورینگ یکی از آن ها است. شکی وجود ندارد که احضار یکی از بهترین فیلم های ترسناک است که تا سال 2022 ساخته شده. می توان گفت که این اثر پر از لحظات ترسناک قابل پیش بینی؛ اما قوی است. موضوع فیلم هم همان موضوع ثابت بسیاری از ساخته های ژانر وحشت یعنی نیروهای ماورا طبیعی مانند جن و ارواح است. با این حال مطمئن باشید، هر چقدر هم شجاع باشید، این فیلم ترس در دلتان می اندازد. محبوبیت این فیلم به قدری بود که کانجورنیگ 2 و 3 نیز در سال های 2016 و 2021 ساخته شدند.

فیلم کانجورینگ 1 و 2
3.8 5 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments