10 راه کسب درآمد از اینستاگرام

راه های کسب درآمد از اینستاگرام

کار راحت و پول زیاد می خواهید؟ اینستاگرام را امتحان کنید. اینستاگرام که ابتدا به عنوان یک پلتفرم اشتراک عکس ساخته شد، اکنون با بیش از 1.7 میلیارد کاربر، به یک بستر تجاری تبدیل شده است. کسب و کار های زیادی از پتانسیل اینستاگرام برای فروش استفاده می کنند. احتمالاً شما هم چیزهایی راجع به کسب درآمد افراد از اینستاگرام شنیده اید. حتی شاید خودتان هم به درآمدزایی از این طریق فکر کرده باشید؛ اما راه آن را ندانید. راه های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟ من هم می توانم از این شبکه اجتماعی پول در بیاورم؟ در ادامه 10 راه کسب درآمد از اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم.

راه های کسب درآمد از اینستاگرام

سؤال برخی از افراد این است که آیا می توان از اینستاگرام پول درآورد؟ بله، قطعاً. تا زمانی که چند عکس زیبا و خلاقانه داشته باشید، می توانید از توجه میلیون ها کاربر برای درآمدزایی استفاده کنید. برای این کار نیازی نیست که لزوماً کسب و کار یا بیزینس خود را داشته باشید. راه های متعددی هست که بتوانید به عنوان یک فرد از این شبکه اجتماعی و امکانات آن بهره ببرید. برای شروع، حتی نیاز به فالوور های زیادی هم ندارید. چیزی که مهم تر از تعداد فالوور است میزان اینگیجمنت آن ها است. با چیزی حدود 1000 فالوور فعال هم می توانید کار خود را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید که کسب درآمد از اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری به صورت جدی، نیاز به استراتژی جدی دارد.

مطالعه بیشتر: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را چگونه تشخیص دهیم؟

همکاری با برندها و جذب اسپانسر

اصطلاح اینفلوئنسر یا اینفلوئنسر اینستاگرامی و خبر درآمد های بالای آن ها را زیاد می شنویم. به بیان ساده، اینفلوئنسر کسی است که با انجام کارهای مختلف و اشتراک گذاری پست های جذاب توانسته است شهرتی نسبی کسب کند. در نظر مخاطبان، این افراد قابل اعتمادند و نظراتشان درباره موضوعات مختلف مهم است. بسیاری از برند ها نمی توانند با موج محبوبیت این افراد مقابله کنند. در عوض، آن ها سعی می کنند با اینفلوئنسر ها همراه شده و با استفاده از پست، استوری و ریلزهای اسپانسر شده، خود و محصولاتشان را بهتر معرفی کنند.

در نظر داشته باشید که صرفاً بالا بودن تعداد فالوور باعث موفقیت شما نمی شود. میزان همراهی و اعتماد مخاطب و کیفیت محتوایی که تولید می کنید، اهمیت بیشتری دارد. افراد موفقی که می شناسید، زمان زیادی را صرف جلب اعتماد و ایجاد رابطه با مخاطب خود کرده اند. اینفلوئنسری یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام است که مشتاقان زیادی دارد؛ اما موفقیت در آن نیازمند صبر و تلاش است. یکی از استراتژی های کلیدی در این زمینه این است که مخاطب را بشناسید. مخاطب شما کیست، علایق، ارزش ها، نیازها و خواسته های آن ها کدام اند؟ همچنین، برای شروع کار به برخی ابزار و تجهیزات نیاز دارید تا بتوانید شروعی قدرتمند داشته باشید. این موارد را می توانید در مطلب تجهیزات بلاگری اینستاگرام مشاهده کنید.

پس از ساخت دایره مخاطبان، نوبت به یافتن برندهایی می رسد که بتوانند اسپانسر شما شوند. بعضی اوقات خود کسب و کار با شما ارتباط برقرار می کند. گاهی اوقات نیز می توانید از طریق شبکه های اجتماعی یا وب سایت، با آن ها ارتباط برقرار کرده و پیشنهاد همکاری بدهید. یکی از مشکلات افراد این است که به مرور زمان و در اثر زیاده روی در تبلیغ محصولات مختلف، اعتماد مخاطب را از دست می دهند. هوشمندانه انتخاب کنید و همیشه به مخاطب بگویید پست شما اسپانسر شده است یا صرفاً یک تجربه شخصی.

درآمد اینفلوئنسر اینستاگرام

در فروش همکاری کنید

فعالیت به عنوان همکار فروش در نگاه اول شبیه اینفلوئنسری به نظر می رسد؛ اما تفاوت های مهمی با آن دارد. این شیوه یکی از بهترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام است. برخلاف اینفلوئنسرها که کارشان معرفی و افزایش آگاهی از یک برند است، همکاران فروش فعالیت خود را بر افزایش تعداد فروش قطعی متمرکز می کنند. این نوع از همکاری به دو طریق انجام می گیرد؛ از طریق لینک های قابل پیگیری یا کد تخفیف اختصاصی. فروشی که به کمک بازاریابی شما انجام گرفته، قابل پیگیری است و می توانید برای آن کمیسیون بگیرید.

سعی کنید پست های جذاب و خلاقانه بسازید که بدون اجبار مخاطب، آن ها را به خرید تشویق کنند. در هر پست یا استوری هم افراد را به لینکی در بیو صفحه خود قرار داده اید، ارجاع دهید. نوشتن کپشن های جالب؛ ترجیحاً با کمی چاشنی طنز نیز در افزایش تمایل کاربر به خرید نقش دارد.

مطالعه بیشتر: بهترین راه فروش اینترنتی از اینستاگرام تا غرفه های باسلام

دستیار اینفلوئنسر

دستیاری و کمک به اینفلوئنسر ها یا دیگر کسب و کارهای اینستاگرامی، یک راه کسب درآمد از اینستاگرام برای افرادی است که دوست ندارند در مرکز توجه قرار بگیرند یا ابعاد مختلف زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. برخی پیج های اینستاگرامی برای مدیریت کار خود به کمک نیاز دارند. فیلتر کردن تقاضا های مختلف، اشتراک تبلیغات، تشخیص فالوورهای فیک، جواب دادن به پیام ها و کامنت ها، برنامه ریزی انتشار پست ها و … زمانبرند و انجام آن ها نیاز به کمک فرد دیگری دارد. اگر می خواهید بدون اشتراک گذاری مسائل شخصی خود درآمد کسب کنید یا حتی اگر می خواهید در زمینه بلاگری تجربه کسب کنید، این شیوه را مد نظر قرار دهید.

عکس بفروشید

اینستاگرام پیش از هر چیز یک شبکه اجتماعی برای انتشار عکس و محتوای بصری است. عکس ها می توانند دارای لایسنس باشند، چاپ شوند و به فروش برسند. اگر مهارت عکاسی یا تصویر سازی خوبی دارید، چه جایی بهتر از اینستاگرام برای کسب درآمد؟ شما می توانید از طریق این پلتفرم عکس های خود را به صورت دیجیتالی یا پرینت شده به فروش برسانید. تنها چیزی که نیاز دارید، عکس های باکیفیت است. اگر پیش از این هم از اینستاگرام برای اشتراک گذاری عکس های حرفه ای استفاده می کردید و تعداد فالوور های کمی ندارید، کافیست اعلام کنید که از این به بعد، علاقمندان می توانند آثار شما را خریداری کنند.

فروشگاه آنلاین شخصی

همکاری با دیگر برند ها یا افراد مختلف، تنها یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام است. اگر حس می کنید این کارها مناسب شما نیست یا به روحیات شما نمی خورد، نگران نباشید. هنوز هم می توانید از این شبکه اجتماعی به درآمد برسید. اگر کاربر اینستاگرام باشید، قطعاً فروشگاه های آنلاین کوچک و بزرگ به چشمتان خورده اند. این شبکه اجتماعی، بستری عالی برای افرادی است که می خواهند محصولات، خدمات یا آیتم های دیجیتال مختلف را بفروشند.

مزیت این شیوه این است که کسب و کار خودتان را دارید و نیازی نیست نگران هماهنگی و همخوانی دیگر برندها با فعالیت صفحه خود باشید. برای مثال، بسیاری از طراحان زیورآلات و اکسسوری، از این طریق محصولات خود را به فروش می رسانند. اگر اینستاگرام را به عنوان یک پلتفرم فروش دوست ندارید و می خواهید از طریق وب سایت کالا و خدمات خود را عرضه کنید، باز هم این شبکه اجتماعی پلتفرمی مناسب برای تبلیغ محصولات خودتان است.

راه های کسب درآمد از اینستاگرام

به سایت یا ولاگ لینک بدهید

اگر وبسایت یا پیج یوتیوب دارید، یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام برای شما این است که به آن ها لینک بدهید. فروش فضای تبلیغات در سایت یا ساخت ویدئو در یوتیوب می تواند پول زیادی به همراه داشته باشد. اینستاگرام ابزار مناسبی برای هدایت افراد به دیگر کانال های فعالیت شما است. برای مثال، اگر همیشه عکس غذا پست می کنید، می توانید مخاطب را به سایتی که دستور غذا را در آن نوشته اید، ارجاع بدهید. اگر در یوتیوب فعالیت دارید، کافی است یک بخش کوچک یا هایلایت های ویدئو خود را به اشتراک بگذارید. همچنین، می توانید محصولی را تست کرده و سپس به سایت خود که فروشنده آن است لینک بدهید.

خدمات کپشن بفروشید

مالکان کسب و کارهای بسیاری، از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. با این حال، تنها تعداد کمی از آن ها از مهارت کافی برای نوشتن کپشن برخوردارند. اگر توانایی نوشتن کپشن های خلاقانه برای اینستاگرام دارید، می توانید به سادگی خدمات خود را به شرکت های مختلف ارائه کنید. بهترین راه برای نشان دادن مهارتی که دارید و راضی کردن افراد به همکاری با شما این است که در اکانت شخصی خود کپشن های جذاب بنویسید. بدیهی است که هر شرکتی که بخواهد شما را استخدام کند، نیاز دارد نمونه کار ببیند. پس، حتماً چند نمونه خوب داشته باشید.

آموزش بدهید

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، فروش محصولات مختلف، یکی از بهترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام است. اما اگر محصولی نداشته باشیم چکار کنیم؟ در دنیای امروزی کسب و کار ها، محصولی که به دیگران عرضه می کنید لزوماً نباید فیزیکی باشد. شما می توانید از دانش و مهارت های خود پول در بیاورید. اگر در حوزه ای تخصص دارید، می توانید نسبت به برگزاری کلاس های آنلاین اقدام کنید. حتی ممکن است کلاس به صورت حضوری برگزار شود؛ اما بلیط فروشی آن از طریق شبکه های اجتماعی انجام بگیرد. می توانید برای افزایش جذب مخاطب، بخش هایی از آموزش های خود را به صورت رایگان در پیج اینستاگرام منتشر کنید تا مخاطب تمایل بیشتری به خرید پیدا کند. حتی می توانید پرداخت برای محتوا و حمایت مالی را اختیاری کنید.

تبلیغ پیشنهادات ویژه

اکثر راه های کسب درآمد از اینستاگرام که تاکنون به آن ها پرداختیم، برای اشخاص کاربرد داشتند؛ اما این مورد ویژه کسب و کار ها است. مخاطبان آنلاین همیشه به دنبال پیشنهادات جذاب و تخفیف هستند. از طرف دیگر، حدود 44 درصد از کاربران اینستاگرام، به صورت هفتگی از این شبکه اجتماعی برای خرید استفاده می کنند. این شبکه اجتماعی، ویترینی است که از طریق آن بهترین ویژگی های خود را به نمایش بگذارید و فروش های ویژه یکی از آن ها است. پست کردن و اطلاع رسانی درباره تخفیفات و جشنواره ها نه تنها افراد را به خرید ترغیب می کند، بلکه آگاهی از برند را نیز افزایش می دهد.

علاوه بر این، اگر می خواهید محصول یا خدمت جدیدی را ارائه کنید، ویژگی شمارش معکوس این اپلیکیشن برای این کار ایده آل است. با استفاده از این قابلیت، به سادگی به مشتریان بالقوه خود اطلاع می دهید که محصول جدیدی در دسترس است و نوعی هیجان برای مخاطب ایجاد می کنید. در نتیجه، تعداد افرادی که محصول شما را مشاهده کرده و میخرند، بیشتر می شود.

همکاری با دیگر کسب و کار ها

به عنوان یک کسب و کار، راه های کسب درآمد از اینستاگرام برای شما زیاد است. تبلیغ در پیچ افراد شناخته شده در این شبکه اجتماعی یک راه است. علاوه بر آن، می توانید با دیگر کسب و کار ها نیز همکاری کنید. کافیست به سراغ گزینه هایی بروید که خدمات و محصولاتشان مرتبط و مکمل چیزی است که شما عرضه می کنید. با این شیوه، دایره مخاطبان، تعداد مشتریان و به تبع، درآمد هر دو شرکت افزایش می یابد. یک رویداد آنلاین، مسابقه، قرعه کشی و … برگزار کنید و با هزینه ای کم درآمد خود را افزایش دهید.

سخن آخر

برای پول درآوردن همیشه لازم نیست سخت کار کنید. شبکه های اجتماعی به شما اجازه می دهند که با هوشمندانه کار کردن به درآمد برسید. راه های کسب درآمد از اینستاگرام زیاد است. در این مقاله 10 مورد از بهترین شیوه ها را با شما در میان گذاشتیم. اگر دوست دارید از طریق این پلتفرم درآمدزایی کنید، کار کردن با نسخه Business اینستاگرام را یاد بگیرید. برخی از امکانات و ویژگی های این نوع اکانت، با اکانت های شخصی متفاوت است و به اداره راحت تر کسب و کار کمک می کند.

علاوه بر این، بایدها و نبایدهای این شبکه اجتماعی مانند نوع و زمان پست گذاری، هشتگ گذاری، استفاده از فیلترها، جذب فالوور و … را نیز در نظر بگیرید. استفاده از برخی ربات های اینستاگرام می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments