14 اپلیکیشن کاربردی و ضروری آیفون در 2023

10 اپلیکیشن کاربردی و ضروری برای آیفون با سیستم عامل ios

برنامه های در دسترس برای سیستم عامل ios به گستردگی برنامه های موجود برای اندروید نیست. با این وجود، حدود 2.2 میلیون اپلیکیشن برای آیفون وجود دارد. بنابراین، انتخاب بهترین برنامه ها کاری زمان بر است. بر همین اساس، در این مقاله قصد داریم لیستی از اپلیکیشن های کاربردی آیفون را ارائه دهیم. همچنین، رنج امتیاز این برنامه ها در اپ استور و هزینه آن ها را بیان خواهیم نمود. امید است که این مجموعه، راهنمایی کامل برای انتخاب اپلیکیشن های کاربردی و ضروری آیفون باشد تا در وقت و هزینه شما صرفه جویی به عمل آورد. پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید. پیش از آشنایی با برنامه ها به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در آن به معرفی بهترین اپ استور های ایرانی پرداخته ایم را مطالعه کنید.

برنامه جامع Microsoft Office

آفیس برای آیفون

توسعه دهنده: Microsoft Corporation

امتیاز برنامه در اپ استور: 4.7

قیمت: رایگان+ خرید درون برنامه ای

این اپلیکیشن آیفون یک برنامه کاربردی برای دانشجویان، اساتید، کارمندان و … است. در واقع با نصب این برنامه، با سیستم عامل ios، دسترسی کامل به ورد، اکسل و پاورپوینت خواهید داشت. همچنین قابلیت های دیگری همچون ساخت pdf از فایل ورد، پاورپوینت، اکسل و عکس در اختیارتان قرار می گیرد. امکان انجام امضای pdf با انگشت نیز وجود دارد. علاوه بر این، قابلیت تبدیل عکس به فایل ورد قابل ویراستاری نیز افزوده شده است.

اپلیکیشن کاربردی Overcast برای آیفون

اپلیکیشن کاربردی پادکست بریا آیفون

توسعه دهنده: overcast, LLC

امتیاز برنامه در اپ استور:4.7

قیمت: رایگان

امروزه افراد بسیاری به پادکست ها علاقه مند شده اند. بنابراین، اگر انواع پادکست ها را دنبال می کنید، پیشنهاد می کنیم این برنامه را حتما روی گوشی ios خود نصب و استفاده نمایید. با این برنامه می توانید پادکست ها را به صورت آفلاین پخش کنید. همچنین، قابلیت تقویت صدا (Voice Boost)  دارد. در واقع می توان صدای در حال پخش را با تضعیف صداهای بلند و تقویت صداهای کم، متعادل نمود. قابلیت پخش هوشمند Smart Speed نیز هنگام پخش پادکست، وقفه هایی که ایجاد شده را تشخیص داده و از آنها، پرش می کند. همچنین، می توانید با پرداخت 9.99 دلار، نسخه پرمیوم را بخرید تا تبلیغات در آن حذف شده باشد. از دیگر مزایای این اپلیکیشن، قابلیت پشتیبانی از اپل واچ و careplay نیز می باشد.

اپلیکیشن کاربردی speechify برای آیفون

اپلیکیشن کاربردی برای آیفون

توسعه دهنده: Moleskine Srl

امتیاز برنامه در اپ استور:4.7

قیمت: رایگان+ خرید درون برنامه ای

اگر از اهل کتاب و مطالعه هستید اما فرصت کافی برای خواندن کتاب ندارید، یا اینکه ترجیح می دهید حین رانندگی، پیاده روی، آشپری، قبل از خواب و … کتاب مورد علاقه تان را مرور کنید، به شما این برنامه را پیشنهاد می کنیم. این اپلیکیشن کاربردی آیفون، متن مورد نظر شما را به فایل صوتی تبدیل می کند. تا به حال از بیش از 50 زبان دنیا پشتیبانی کرده است، اما متاسفانه هنوز زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند. برای دریافت این اپلیکیشن و بهره مندی از خدمات متنوع دیگر با هزینه کم تر می توانید از کد تخفیف سیب اپ استفاده کنید.

اپلیکیشن عکاسی و ویرایش عکس Adobe Lightroom

ادیت عکس در آیفن

توسعه دهنده: Adobe

امتیاز برنامه در اپ استور: 4.8

قیمت: رایگان+ خرید درون برنامه ای

این اپلیکیشن، کار بی نظیر دیگری از سازنده فتوشاپ است. در این برنامه کاربردی می توانید عکس هایی که با آیفون خود گرفته اید را ادیت کنید. امکان تنظیم نور و رنگ تصویر، استفاده از فیلترهای مختلف، هیلینگ براش و حالت HDR وجود دارد. همچنین، هوش مصنوعی قوی ای دارد که قرار دادن تگ خودکار روی عکس ها را آسان می کند. از دیگر مزایای این برنامه، رایگان بودن تمام ابزارهای موجود در آن است. با این حال، برای اشتراک گذاری سرویس ابری، نیاز به پرداخت درون برنامه ای دارد.

اپلیکیشن ویرایش ویدئو VivaVideo

اپلیکیشن کاربردی ویرایش فیلم ویواویدئو

توسعه دهنده: QuVideo Inc

امتیاز برنامه در اپ استور:4.8

قیمت: رایگان+ خرید درون برنامه ای

این اپلیکیشن نیز، یکی از اپلیکیشن های کاربردی و ضروری آیفون است. یکی از مزایای این برنامه، داشتن فضایی ساده برای استفاده کاربران است. با این برنامه، شما می توانید چندین ویدئو را به یکدیگر متصل کنید، بخشی از ویدئوهایتان را برش دهید یا محو کنید. همچنین، می توانید از افکت ها و ترنزیشن های جالب و جذاب استفاده کنید. نسخه پرو این اپلیکیشن، امکان حذف واترمارک و ذخیره به صورت HD را دارد. اما نسخه پرو این اپلیکیشن رایگان نیست و بایستی اشتراک ماهانه 10 دلاری برای آن پرداخت نمایید.

اپلیکیشن زبان Duolingo آیفون

اپلیکیشن کاربردی آموزش زبان برای آیفون

توسعه دهنده: Duolingo

 امتیاز برنامه در اپ استور:4.7

قیمت: رایگان+ خرید درون برنامه ای

امروزه یادگیری زبان از یک انتخاب به یک ضرورت مبدل شده است. در این راستا، این اپلیکیشن کاربردی آیفون، روشی مناسب جهت یادگیری و آموزش زبان ارائه می دهد. از مزایای این برنامه رایگان بودن آن و امکان آموزش چند زبان به صورت همزمان است. کایفست نسخه ios دولینگو را نصب کرده و زبان جدیدی یاد بگیرید. این برنامه، آموزش زبان را از دروس ساده و کوتاه شروع می کند و به مرور پیشرفته تر و سخت تر می شود. تا به حال 35 زبان زنده دنیا برای آموزش در این برنامه آماده شده است. انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، چینی، اسپانیایی و … در این مجموعه قرار دارند. از مزیت های این برنامه، رایگان بودن تمامی دروس است. اما نسخه پلاس دولینگو نیز وجود دارد که قابلیت های بیشتری دارد. برای مثال امکان ضبط صدا و شرکت در آزمون ها بدون محدودیت در نظر گرفته شده است.

اپلیکیشن مدیریت فضای ابری  Total Files، اپلیکیشن کاربردی برای آیفون

توسعه دهنده: App Ideas

امتیاز برنامه در اپ استور:4.7

قیمت: رایگان

این برنامه کاربردی برای باز کردن، مخفی نمودن فایل های pdf و انتقال آن ها به فضای ذخیره سازی ابری استفاده می شود. اپلیکیشن توتال فایلز، از گوگل درایو، دراپ باکس، وان درایو و آی کلاد درایو پشتیبانی می کند. از دیگر مزایای این برنامه مدیریت فایل این است که برای انتقال فایل ها نیاز به دانلود دوباره آن ها نیست. این برنامه، قابلیت فشرده کردن فایل ها یا استخراج فایل های فشرده (zip) را داراست. بنابراین توصیه می شود تمامی افرادی که از سیستم عامل ios استفاده می کنند حتما این اپلیکیشن کاربردی را دانلود و نصب نمایندتا بتوانند از امکانات آن بهره مند شوند.

Spotify اپلیکیشن کاربردی آیفون

توسعه دهنده: Spotify

امتیاز برنامه در اپ استور:4.8

قیمت: رایگان

اسپاتیفای، یک اپلیکیشن آنلاین مخصوص موسیقی و پادکست است. دسترسی راحتی به آثار خوانندگان و موسیقیدانان مطرح دنیا فراهم می کند. همچنین بر اساس آهنگ های محبوبتان، به صورت هفتگی پلی لیستی پیشنهاد می کند. از نکات منفی این برنامه، پخش تبلیغات در نسخه ی رایگان آن است. بنابراین شما می توانید با خرید اشتراک، تبلیغات را حذف نمایید.

برای مطالعه بیشتر: محبوب ترین هنرمندان ایرانی در اسپاتیفای

اپلیکیشن ورزشی Strava

اپلیکیشن ورزشی

توسعه دهنده: Strava, Inc

امتیاز برنامه در اپ استور: 4.8

قیمت: رایگان

استراوا، یک اپلیکیشن کاربردی برای ورزشکاران و دوستداران ورزش است. آمار تعداد جلسات تمرینات را مشخص می کند. امکان اشتراک تمرین های ورزشی کاربران عزیز با هم را فراهم می کند. همچنین مسیرهای دوچرخه سواری و دوی مختلف را پیدا می نماید. این برنامه نقص هایی داشت که بعد از طراحی مجدد آن، الان جزء بهترین اپلیکیشن های آیفون برای کاربران ورزشکار به شمار می آید.

اپلیکیشن نقشه و مسیریابی Google Maps

اپلیکیشن نقشه و مسیریابی Google Maps

توسعه دهنده: Google LLC

امتیاز برنامه در اپ استور: 4.7

قیمت: رایگان

امروزه به صورت پیش فرض روی گوشی و آیپد آیفون، اپلیکیشن Apple Maps اجرا شده است. اما برای مسیریابی بهتر و راحت تر بهتر است Google Maps را از اپ استور دانلود و نصب نمایید. این برنامه کاربردی، امکان مسیریابی آفلاین را نیز داراست. در واقع در مسیرهایی که ممکن است اینترنت دسترسی نداشته باشد، بخشی از نقشه را به صورت آفلاین نمایش می دهد. همچنین از دیگر مزایای آن، street view  هست که امکان بررسی مسیر مقصد را به طور کامل فراهم می کند.

اپلیکیشن paper

اپلیکیشن کاربردی کاغذ برای آیفون

توسعه دهنده: immaginet srl

امتیاز برنامه در اپ استور: 3

قیمت: رایگان

با داشتن این برنامه گوشی هوشمند شما به یک دفتر تبدیل می شود. می توانید به سادگی یادداشت برداری کنید، نقاشی بکشید یا جدول و نمودار ترسیم کنید. این اپلیکیشن امکانات بسیاری بیشتری نسبت به سایر برنامه های نوت برداری در اختیار شما قرار خواهد داد.

اپلیکیشن  کاربردی آیفون Hyperlapse

هایپر لپس

توسعه دهنده: instagram

امتیاز برنامه در اپ استور: 4.2

قیمت: رایگان

این اپلیکیشن کاربردی آیفون مخصوص کسانی است که به عکاسی علاقه مند هستند. با استفاده از این برنامه می توانید تایم لپس های بی نظیری ایجاد کنید. سرعت ویدیو های خود را تا 102 برابر بیشترکنید. همچنین، جلوه های ویژه برای شما آماده شده که می توانید از آن ها برای هرچه بهتر شدن ویدیو خود استفاده کنید. به یاد د اشته باشید که دریافت و استفاده از کد تخفیف اناردونی می تواند هزینه های شما را برای استفاده از برنامه های اختصاصی آیفون کاهش دهد.

 اپلیکیشن آیفون Sky Guide

اپلیکیشن آسمان آیفون

توسعه دهنده: Fifth Star Labs LLC

امتیاز برنامه در اپ استور: 4.5

قیمت: اشتراکی

لیست را با یکی از جذاب ترین اپلیکیشن های کاربردی آیفون ادامه می دهیم. تجربه هایی که این برنامه به شما می دهد می تواند حیرت انگیز باشد. استفاده از آن بسیار ساده است و پس از نصب نیازی به اینترنت نخواهید داشت. تنها کافی است در هر نقطه ای که هستید تلفن خود را به سمت آسمات بگیرید تا تمام ستاره ها، صور فلکی و سیاره های موجود در آن نقطه به شما نشان داده شود. همچنین، در صورتی که شما به یک ایستگاه فضایی نزدیک باشد این اپ به شما اعلام خواهد کرد.

اپلیکیشن آیفون Afterpulse

بازی اکشن

توسعه دهنده:  GAMEVIL USA, Inc

امتیاز برنامه در اپ استور: 4.5

قیمت: رایگان

در پایان لیست به سراغ یک بازی مهیج و جذاب خواهیم رفت. اگر به بازی هایی مثل Call of Duty و Gears of War  علاقه مند هستید، این برنامه انتخاب بسیار خوبی برای شماست. Afterpulse یک بازی اکشن سوم شخص است و از گرافیک بسیار خوبی برخوردار می باشد. علاوه بر تلفن همراه، این اپ روی تلویزیون های اپل نیز قابل اجرا می باشد. همچنین، برای بازی می توانید از دسته های بلوتوثی مورد تایید این شرکت استفاده کنید.

سخن پایانی

تا به حال، برنامه های متعددی برای سیستم عامل ios ارائه شده که بررسی و امتحان آن ها نیاز به صرف زمان و وقت بسیاری دارد. بنابراین در این مطلب، بر آن شدیم که مجموعه ای از کاربردی ترین برنامه های آیفون را تهیه کنیم. ما اپلیکیشن های ضروری و محبوب آیفون را بر اساس نرات کاربران و امتیازات آن ها انتخاب کردیم. با نصب این برنامه ها می توانید استفاده بهتری از موبایل خود داشته باشید.

1 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments