کلاسینو یا تام لند، کدام کلاس کنکور آنلاین بهتر است؟

کلاسینو یا تام لند برای کنکور

شکستن شاخ غول کنکور کار هر کسی نیست. تعداد زیاد داوطلبان، کم بودن ظرفیت دانشگاه ها و البته سطح دشواری بسیار زیاد سؤالات کنکور سبب شده است سالانه تنها تعداد کمی از دانش آموزان در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوند. استفاده از منابع آموزشی مختلف برای یادگیری عمیق مطالب درسی می تواند ضامن موفقیت در کنکور باشد. این منبع آموزشی می تواند کتاب، کلاس تست، ویدئو و … باشد. یکی از محبوب ترین ابزار های یادگیری برای کنکور کلاس های آنلاین است. مجموعه هایی مانند کلاسینو یا تام لند امکانات بسیار خوبی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. به دلیل زیاد بودن مراکز درسی و آموزشی، بسیاری از دانش آموزان برای تصمیم گیری سر درگم اند. در ادامه، با مقایسه کلاسینو و تاملند از نظر مزایا، اساتید، دوره ها و … همراه ما باشید.

مزایای آموزش آنلاین

مانند هر شیوه آموزشی دیگری، تدریس آنلاین هم مزایا و معایب خود را دارد. آگاهی به این موارد سبب می شود راحت تر تصمیم بگیرید که می خواهید در دوره های کلاسینو یا تاملند شرکت کنید یا کلاسهای حضوری را ترجیح می دهید. یکی از اولین مزیت هایی که می توان به آن اشاره کرد صرفه جویی در وقت است. برای یک دانش آموز کنکوری هیچ چیز مهم تر از وقت نیست. چرا باید زمان ارزشمندی که می توان صرف یادگیری کرد را در رفت و آمد های غیر ضروری به کلاس هدر دهیم؟ در آموزش های آنلاین با صرف وقت و هزینه کمتر به همان میزان یادگیری کلاس های حضوری دسترسی خواهید داشت. همچنین می توانید از ابزار های جانبی مانند کتاب، جزوه و همایش ها نیز استفاده کنید.

چند نفر می توانند ادعا کنند که تنها با یک بار گوش دادن به مطالب درسی همه نکات آن را یاد گرفته اند؟ یکی دیگر از نقاط مثبت دوره های آنلاین این است که می توانید چندین بار ویدئو های تدریس را مشاهده کنید. با توجه به اینکه برگزاری کلاسهای اینترنتی برای آموزشگاه ها به صرفه تر تمام می شود، قیمتی که به خریداران ارائه می دهند هم کمتر است. این نکته را نیز در نظر بگیرید که تعداد اساتید مجرب زیاد نیست یا کلاس های شلوغی دارند. در نتیجه شرکت در یک دوره غیرحضوری راحت ترین راه برای بهره بردن از آموزش های آن ها است.

ناگفته نماند که باید مشکلات این شیوه یادگیری را نیز در نظر بگیرید. برای مثال، حفظ تمرکز در این حالت سخت تر است. برخی اوقات نیز ممکن است مشکلاتی با تکنولوژی یا اینترنت به وجود بیاید. برای اینکه مطمئن شوید این دست از مشکلات مانع آموختن نمی شوند باید ببینید که پلتفرمی مانند کلاسینو یا تام لند چه تدابیری برای برطرف کردن این مشکلات در نظر گرفته است. برای مثال، در تاملند می توانید کیفیت پخش آنلاین یا آفلاین ویدئو ها را متناسب با سرعت اینترنت خود تغییر دهید.

کلاسینو چیست؟

کلاسینو یکی از قوی ترین و بهترین آموزشگاه های کنکور است. این سامانه یک مدرسه آنلاین تمام و کمال است. با استفاده از آن می توانید در کلاس درس بهترین اساتید کنکور بنشینید و مطالب درسی را یاد بگیرید. دانش آموزان از پایه هفتم تا دوازدهم با هر رشته ای می توانند از دوره های کلاسینو استفاده کنند. رشته شما هر چیزی که باشد از تجربی گرفته تا ریاضی، انسانی و هنر می توانید آموزش های مفیدی را در این سایت پیدا کنید. البته، تمرکز دوره های این مجموعه بیشتر روی سه رشته نظری پرطرفدار است و آموزش های اندکی را برای سایر رشته ها ارائه داده است.

ضعف عملکرد در زمینه رشته های فنی و هنری می تواند ایراد بزرگی باشد؛ اما این آموزشگاه یک مزیت مهم نسبت به دیگران دارد. اساتید این مجموعه از مجرب ترین و توانمند ترین مدرسان کنکور ایران هستند. با مشاهده قسمت دبیران کلاسینو می توانید نام هایی مانند آریان حیدری، رضا و امید مصلایی و … را ببینید. رزومه قوی این اساتید تضمینی برای کیفیت تدریس آن ها است. معمولاً هر چه شخصی در زمینه کاری خود هوش آواز تر باشد هزینه خدمات او نیز بالاتر می رود. این موضوع برای مدرسان کلاسینو یا تام لند نیز صادق است. با این وجود، کلاسینو توانسته است هزینه دوره های خود را پایین بیاورد تا همه از آنها استفاده کنند. همچنین، با مطاله راهنمای استفاده از بورسیه کلاسینو می توانید با روشی برای استفاده ارزان تر از خدمات این سایت آشنا شوید. علاوه بر بورسیه که به افرادی با شرایط خاص ارائه می شود، کد تخفیف کلاسینو هم برای استفاده عموم کاربران در نظر گرفته شده است.

با ثبت نام در این سایت، به کلاسهایی زنده و آنلاین دسترسی خواهید داشت. برخی از مراکز کنکور از ویدئو های ضبط شده استفاده می کنند. اگرچه این شیوه زمانی متداول بود؛ اما امروزه جایگزین های بهتری پیدا کرده است. آنلاین بودن سبب می شود بتوانید به سادگی سؤالات و مشکلات خود را حین تدریس بپرسید و در کلاس مشارکت فعال داشته باشید. قسمت اول هر دوره نیز به صورت رایگان قابل دسترسی است. لازم به ذکر است که گاهی اوقات، ممکن است یک کلاس به دلیل نرسیدن به حد نصاب تشکیل نشود که این موضوع از نقاط ضعف مجموعه به شمار می آید.

کلاسینو بهتر است یا تاملند

تام لند

برقراری عدالت آموزشی، کمک به رفع محدودیت های دانش آموزان و کاهش هزینه های یادگیری از جمله اهداف اصلی تام لند بوده است. اگر برای انتخاب میان کلاسینو یا تام لند، هزینه اولویت شما است، تاملند را انتخاب کنید. یکی از جالب ترین و بزرگترین مزیت های این مجموعه آموزشی، تخفیف بر اساس موقعیت جغرافیایی است. ساکنان برخی شهر های ایران منابع مالی محدودتری دارند. این آموزشگاه با در نظر گرفتن این مشکل، طرحی را برای کاهش هزینه ها ارائه داده است. دانش آموزان ساکنان مناطق 2 و 3 کشور می توانند برای خرید دوره های تک درس، به ترتیب 10 و 15 درصد تخفیف بگیرند. کلاس های این مجموعه همه به صورت زنده و آنلاین برگزار می شوند. البته، امکان دسترسی به فایل ضبط شده آن ها نیز وجود دارد.

از برتری های این مجموعه می توان به وجود دوره های تخصصی رشته های هنر، زبان و فنی اشاره کرد. اغلب مؤسسات تنها به رشته های تجربی و ریاضی توجه می کنند. به همین دلیل، وجود این دوره ها می تواند نقطه قوت بسیار بزرگی باشد. یکی دیگر از تفاوت های میان تام‌لند و کلاسینو به اساتید آن ها مربوط می شود. دبیران و مدرسان این مجموعه شهرت کمتری دارند و تعداد آن ها نیز کمتر است. البته، جلسه اول کلاس ها رایگان است تا خیالتان از کیفیت بالای تدریس راحت شود. در حین کلاس یا بعد از آن هم می توانید سؤالات خود را از اساتید بپرسید.

یکی دیگر از اقدامات جالب این گروه آموزشی، تام استار و تام کوین است که برای تشویق دانش آموزان در نظر گرفته شده است. با شرکت در کلاس ها و فعالیت در آن ها می توانید ستاره کسب کرده و با استفاده از آن ها جایزه بگیرید. کوین ها هم در ازای ثبت نام یا معرفی دیگران به دست می آیند و می توانید با استفاده از آن ها هزینه خرید جزوه و کتاب یا بخشی از شهریه کلاسها را بپردازید. روش دیگری که برای استفاده ارزان تر از خدمات تام لند وجود درارد، دریافت کد تخفیف تام لند از سایت معتبر فعال در این حوزه مثل کانال تخفیف است.

تام لند برای کنکور 1402

جمع بندی

انتخاب مؤسسه آموزشی کنکور به موارد متعددی بستگی دارد. دوراهی انتخاب میان کلاسینو یا تام لند مشکل تعداد زیادی از دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. هر دو این آموزشگاه ها مزایای متعددی را به کاربران خود ارائه می کنند. توصیه ما این است که پیش از خرید دوره ها، از جلسات رایگان آن ها استفاده کنید. به این ترتیب، متوجه می شوید با کدام شیوه آموزش راحت تر هستید.

در آخر، این نکته را در نظر داشته باشید که کلاس و معلم تنها یک راه برای کمک به یادگیری هستند. کار اصلی را باید خودتان با مطالعه انجام دهید. درس خواندن هر شخص با دیگری متفاوت است. با این حال، آشنایی با بهترین روش مطالعه کنکور کمک می کند بهتر درس بخوانید و بازده بیشتری بگیرید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments