کدام عسل طبیعی برای ما مناسب است؟

خرید عسل طبیعی

عسل خوراکی خوشمزه‌ای که جایگاه ویژه‌ای در صبحانه و میان وعده‌های ما دارد. از آنجایی که عسل طبیعی از شهد گل‌های مختلف تولید می‌شود، دنیایی از رنگ و طعم را دارد. علاوه بر اینکه همه ما هنگام خرید عسل دغدغه طبیعی و اصل بودن آن را داریم با این سوال هم مواجه شدیم که کدام عسل برای ما مناسب است و کدام عسل را بخریم؟

با پاسخ دادن به سوالات زیر به شما کمک می کنیم عسل مناسب خود را پیدا کنید.

هدف از خرید عسل چیست؟ برای خواص درمانی‌اش یا به عنوان یک خوردنی سالم خوشمزه

هدفمان از استفاده عسل چیست؟ اولین موردی که در ابتدا باید به آن توجه کنیم جواب به این سوال است. فقط به دنبال یک محصول سالم و خوشمزه‌ایم یا می‌خواهیم از خواص دارویی و درمانی عسل استفاده کنیم؟ با جواب به این سوال یک قدم را طی کردیم. اگر عسل را برای خواص درمانی آن می‌خواهیم باید کمی سختگیرانه عمل کنیم.

عسل گرمادیده یا گرما ندیده؟

اکثر عسل‌های شرکتی موجود در بازار گرمادیده (تحت حرارت قرار گرفته‌اند) هستند همان عسل‌های روانی که ما اغلب دیده‌ایم و مصرف می‌کنیم. در حالی که عسل‌ طبیعی بعد از مدتی سفت می‌شوند یا به اصطلاح رُس می‌بندند برای همین اکثر فروشنده‌ها برای جلوگیری از این اتفاق به عسل گرما می‌دهند تا حالت روان خود را حفظ کند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که گرما دادن به عسل، باعث از بین رفتن بخشی از آنزیم‌ها و در نتیجه خواصش می شود هر چند گرمایی که به آن داده می‌شود یک استاندارد دارد و نباید از آن مقدار بیشتر شود. اگر می‌خواهید از خواص بی‌نظیر و سلامت بخش این خوردنی خوشمزه بهره ببرید توصیه ما به شما استفاده از عسل‌های گرما ندیده‌ست. درست است که این عسل ها بعد مدتی دیگر روان نیستند اما در عوض خواصشان حفظ شده است.

تفاوت طعم عسل‌هایی با رنگ روشن و تیره

عسل‌هایی با رنگ روشن معمولا طعم ملایم‌تری دارند عسل‌هایی با رنگ نسبتا تیره‌ معمولا دارای طعم قوی‌تری هستند. دلیل آن  هم معمولا مالتوز، مواد معدنی، اسیدها و فلاونوئیدهای آنتی‌اکسیدان بیشتر در آنها است.

رنگ عسل طبیعی

عسل از گل‌های خودرو و خواص درمانی بیشنر

اگر زنبور، عسل رو از شهد گل‌های خودرو و گیاهان وحشی ساخته باشد می‌توانیم تقریبا مطمئن باشیم که برای پرورش آن گیاه از سم و کودشیمیایی استفاده نشده است و عسل سالم‌تر است. مثل عسل خارشتر

عسل‌های تک گیاه و چند گیاه

عسل تک گیاه: هنگامی که در کوهستانی بیشترین گیاهی که میبینیم بوته گون می باشد، پس عسلی که در این کوهستان تولید می شود، عسل گون می باشد. ممکن است گیاه‌های دیگری هم وجود داشته باشند اما بوته گون از همه بیشتر بوده و این عسل تک گیاه محسوب می‌شود. مثل عسل پیچک وحشی کشمون

عسل چند گیاه: اگر در یک منطقه سه نوع گیاه گون، سماق و آویشن وجود داشته باشد و هر گیاه حدود یک چهارم درصد پوشش گیاهی منطقه را تشکیل بدهد، عسلی که از این منطقع به دست می‌آید چندگیاه می‌باشد. مثل عسل کوهستان کشمون

خرید عسل از زنبورداری که می‌شناسیم

برای تهیه محصولاتی که تقلب در آنها زیاد است، خرید از جا و شخصی که می شناسیم و مطمئن است خیالمان را از بابت اصل بودن آن محصول راحت می‌کند. سعی کنید از زنبوردارها یا فروشنده‌هایی که شناختی از آنها ندارید خرید نکنید.

 ما در کشمون به شما امکان خرید مستقیم از زنبوردار را می‌دهیم.عسل‌های کشمون مثل بقیه‌ی محصولاتمان، شناسنامه‌دار هستند و توسط آزمایشگاه‌های معتبر تایید شده اند. این نتیجه‌ی آزمایش را در صفحه‌ی عسل هر زنبوردار می‌توانید مشاهده کنید و خلاصه‌‌ای از آن هم در شناسنامه‌ی همراه محصول وجود دارد. علاوه‌بر این، کشمون، با نظارت بر کار زنبوردارها به طور منظم، تلاش می‌کند. عسل اصل و مرغوب را به دست شما برساند. هر عسل، محصول یک زنبوردار بوده و با عسل زنبوردارهای دیگر قاطی نشده است.

عسل خوب و طبیعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

عسل طبیعی خاص می باشد و باید زنبور عسل به صورت مستقیم با تغذیه شهد گل‌ها آن را درست کرده باشد.

در آن نباید از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده شود. عسل خالص را در فروشگاه‌ها با نام عسل ارگانیک یا طبیعی می‌شناسیم. در واقع عسل ارگانیک توسط زنبورهایی که از گل‌های ارگانیک تغذیه می شوند، تهیه می شود.

اگر عسل طبیعی را بین انگشتان خود بمالید، چسبناک نیست. اما عسل‌های تقلبی به خاطر شیرین کننده‌های مصنوعی که به آنها اضافه شده چسبناک بوده و تفاوتشان محسوس است.

همچنین عسل طبیعی معمولا دارای ناخالصی‌های کوچکی می باشد که همان ذرات گرده گل‌ها اند. اما عسل تقلبی کاملا شفاف بوده و بافتی صاف و یکدست دارند.

تشخیص عسل طبیعی

به حرف دلمان گوش دهیم

آخرین و مهمترین نکته! اینکه بدانیم چه انتظاری از عسل داریم بسیار مهمه. چقدر شیرین باشد؟ عطرش چقدر باشد؟ طعم خاصی داشته باشد یا طعم معمول و همه پسند؟ خلاصه که خودتان را بشناسید و از جایی عسل بگیرید که دوستتان دارد و به فکر سلامتی‌تان است.

خرید عسل طبیعی به پیشنهاد کشمون:

اگر دنبال عسلی طبیعی با طعم ملایم و همه پسند هستید: عسل کوهستان و عسل چند گیاه بهاره کشمون

اگر طرفدار طعم و عطر خاص هستید: عسل کنار، عسل ترنجبین و عسل پیچک وحشی کشمون

عسل‌های طبیعی با خواص دارویی و سلامت بخشی ویژه: عسل کلپوره، عسل کنار کشمون و عسل سماق کلپوره کشمون

عسل‌های طبیعی با بافت و طعمی جذاب برای یک میان وعده سالم: عسل با زعفران، عسل کِرِمی خارشتر کشمون

اگر در خانه تان کودک دارید، پیشنهاد ما به شما عسل عناب به خاطر طعم ملایم، شیرینی متوسط و روان بودن آن است.

 وب‌سایت کشمون به صورت کاملا شفاف تمام این اطلاعات‌ را در اختیار شما قرار می‌دهد. هم می‌توانید ارزیابی حسی چشایی عسل‌ را مطالعه کنید و ببینید میزان عطر و شیرینی آن چقدر است و هم در مشخصات اصلی عسل، گرمادیده بودن یا نبودن و نوع گیاهی که عسل از آن به دست آمده ذکر شده است. 

کشمون جایی‌ست که شما می توانید محصولات اصل و طبیعی را مستقیم از کشاورز و زنبوردار با اسم و قصه ی خوداش خریداری کنید. همچنین تمام محصولات ما کنترل کیفی می شود و دارای برگه آزمایش می باشد که در صفحه‌ی هر محصول می‌توانید آن را مشاهده کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه کانال تخفیف در تهیه‌ این محتوا نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments