کاهش وزن و لاغری بدون ورزش سنگین و رژیم های سخت

لاغری بدون ورزش و رژیم

داشتن اندام متناسب یکی از مهم ترین فاکتور های زیبایی به شمار می رود. برای بسیاری از افراد کاهش وزن و لاغر شدن دغدغه بزرگی محسوب می شود، با این وجود، تعداد زیادی از آن ها هرگز اقدام جدی برای رسیدن به این هدف نمی کنند. دلیل این تناقض چیست؟ یکی از دلایل آن شاید ترس از سختی مسیر باشد. چرا که بسیاری از افراد تصور می کنند لاغر شدن فقط با رژیم های سخت و ورزش های سخت تر ممکن است. اما راه هایی برای لاغری بدون ورزش و بدون رژیم هم وجود دارد.

حتما نام اثر مرکب را شنیده اید! اثر مرکب می گوید عادات مفید جزئی که دائما رعایت می شوند بسیار اثر گذار تر از فعالیت های بزرگی هستند که فقط برای یک مدت کوتاه انجام می دهید. اصل اساسی در لاغری بدون ورزش و رژیم نیز شاید همین باشد. در واقع عادت های جزئی و کوچکی هستند که اگر در زندگی خود نهادینه کنید، نیازی به انجام کارهای سخت نخواهید داشت. برخی از این شیوه های صحیح زندگی را در این مقاله با شما بررسی خواهیم کرد.

آب مایه حیات یا لاغری؟

نوشیدن آب کافی اهمیت بسیار زیادی برای حفظ سلامتی شما دارد. در واقع مصرف میزن مناسب آب باعث شادابی پوست، بهبود عملکرد مغز، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، و افزایش انرژی و حتی کاهش وزن می شود. نوشیدن آب با پر کردن بخشی از حجم معده شما باعث می شود غذای کمتری مصرف کنید. متخصصان تغذیه بر این باورند که نوشیدن آب قبل از وعده های غذایی می تواند نقش موثری در کاهش وزن شما داشته باشد. تحقیقات نشان می دهند افرادی که قبل از شروع غذا آب می خورند، 44% بیشتر از افراد دیگر در یک دوره 12 روزه لاغر می شوند. در نهایت، می توان گفت نوشیدن آب از آن عاداتی است که باید حتما در روتین زندگی خود قرار دهید.

سریع ترین رژیم لاغری ارزان با کد تخفیف دکتر کرمانی

مصرف زیاد قند دشمن سلامتی و تناسب اندام

مصرف زیاد قند ممنوع

قند های مصنوعی یکی از بزرگترین دلایل چاقی هستند. بر خلاف تصور عموم، دلیل اصلی چاقی چربی نیست؛ مصرف بیش از حد شکر و قند تأثیر بیشتری روی چاق شدن دارد. اگر فرم بدنی شما به صورتی است که فقط شکم بزرگی دارید، ترک قند های مصنوعی بزرگترین کمکی است که می توانید به خودتان بکنید. این قند ها با توجه به تجزیه سریع در بدن، به صورت ناگهانی میزان انسولین ترشح شده را افزایش می دهند. این انسولین قند خون را دوباره پایین می آورد و احساس گرسنگی می کنید. این یکی از هزاران دلیل قانع کننده برای کاهش مصرف قند است.

برای پایان دادن به این چرخه بهتر است از قند های طبیعی استفاده کنید. به طور مثال خرما و کشمک گزینه های مناسب تری نسبت به قند و شکلات برای مصرف در کنار چای هستند. البته، نکته مهم این است که قند های طبیعی نیز باید به اندازه مصرف شوند و استفاده بیش از حد از آن ها نیز زیان آور است. کافیست قند و شکر را حذف کنید تا ببینید لاغری بدون ورزش هم ممکن است.

لاغری بدون ورزش با داشتن خواب کافی

داشتن خواب کافی را هرگز پشت گوش نیاندازید. خواب کافی باعث دفع سموم از بدن می شود. همچنین، بهبود خون رسانی به بافت ها در هنگام خواب، ماهیچه سازی را در بدن افزایش می دهد. این بدین معنی است که میزان چربی کمتری تولید و ذخیره می شود. تحقیقات نشان می دهند که افراد دارای خواب منظم و کافی 70 % در کاهش وزن موفق تر هستند. علاوه بر این، کم خوابی می تواند عملکرد هورمون های مربوط به اشتها (گرلین و لپتین) را مختل کند. در نتیجه شما به صورت غیر منطقی احساس گرسنگی می کنید و تمایل به مصرف غذاهای ناسالم خواهید داشت. برای کاهش ریسک افزایش وزن و دیابت کافی است به مقدار لازم بخوابید.

غذاهای ناسالم را در ظروف کوچک مصرف کنید

یکی از راه کار های جالب برای کمتر غذا خوردن استفاده از حقه های روانی است. غذا خوردن در ظروف بزرگتر این تصور را به شما می دهد که مقدار کمی غذا خورده اید. در نتیجه شما به صورت ناخوداگاه غذای بیشتری مصرف می کنید. راه حل مناسب این است که غذاهای مفید و سالم را در ظرف های بزرگتر و غذاهای ناسالم را در ظرف های کوچک تر سرو کنید. رعایت همین نکات کوچک می تواند در لاغری شما بدون هیچ گونه ورزش و رژیم نقش داشته باشد.

راه کار دیگری که وجود دارد استفاده از ظروف قرمز رنگ برای سرو غذاهای مضر است. ذهن ما رنگ قرمز را به عنوان نشانه ای از هشدار می شناسد. بنابراین، بشقاب های قرمز رنگ می توانند جلوی پر خوری را بگیرند. در نهایت ساده ترین راه حلی که وجود دارد این است که غذاهای ناسالم را جلوی چشم قرار ندهید. وقتی چیزی را نبینید، طبیعتا کمتر هوس می کنید.

مصرف پروتئین برای لاغری بدون ورزش

مواد غذایی حاوی پروتئین برای لاغری بدون ورزش

تاثیر پروتئین ها روی هورمون های سیری و گرسنگی مثل گرلین و 1 -GLP باعث می شود شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و کمتر غذا بخورید. غذاهای حاوی پروتئین به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند، این موضوع باعث می شود بین دو وعده غذایی نیازی به ریزه خواری نداشته باشید. اگر در طول 12 هفته، 30% از غذای شما را پروتئین ها تشکیل دهد می توانید تا 5 کیلو وزن کم کنید. این در واقع تحقق رویای تناسب اندام بدون رژیم و ورزش سنگین است. سینه مرغ، ماهی، ماست، عدس، انواع مغزیجات، گوشت قرمز، سویا، کلم بروکلی و کینوآ جزو غذاهای سرشار از پروتئین هستند. ماست یونانی، جو دو سر و تخم مرغ هم بزرگترین منابع پروتئین و غذای اصلی بدنسازان هستند.

تاثیرات مثبت غذاهای حاوی فیبر

فیبر ها می توانند در کمتر غذا خوردن بسیار موثر باشند. می توان این طور گفت که فیبر ها پس از ورود به معده مثل یک اسفنج باز می شوند و حجم معده شما را اشغال می کنند. همچنین شواهد بسیاری نشان می دهد فیبر ها با تاثیر بر باکتری های روده که در تولید هورمون های سیری نقش دارند، به کاهش وزن کمک می کنند. میوه هایی مثل توت فرنگی، سیب، موز، آووکادو، تمشک و گلابی منابع خوبی از فیبر هستند. همچنین، حبوبات مختلف، جو دوسر، پاپ کورن، بادام، هویج و کلم نیز فیبر بسیاری دارند.

از استرس دوری کنید تا لاغر شوید

استرس و اضطراب به میزان نامعقول بسیاری از مکانیسم های بدن انسان را دچار مشکل می کند. چرا که استرس مستقیما روی اعصاب مرکزی اثر می گذارد و تمام بخش های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. به هم خوردن نظم همیشگی بدن می تواند اثراتی مثل افزایش بی دلیل وزن داشته باشد. همچنین، استرس روی هورمون کورتیزول نیز اثر گذاشته و باعث افزایش وزن می شود.

اصولی غذا بخورید و بدون ورزش لاغر شوید

اصولی غذا بخورید و بدون ورزش لاغر شوید

انجام هر فعالیتی آداب و اصول خاصی دارد. غذا خوردن نیز اصولی دارد که اگر رعایت شوند احتمال دچار شده به اضافه وزن را به شدت کاهش می دهند. یکی از این اصول آرام غذا خوردن است. باید غذا را با آرامش و بخورید و به اندازه کافی بجوید. به مغزتان زمان کافی برای اندازه گیری مقدار غذای مصرفی بدهید. یکی از مواردی که امروزه رعایت آن ضروری به نظر می رسد، غذا خوردن به دور از وسایل الکترونیکی است. کار کردن با این وسایل تمرکز شما را می گیرد. وقتی به غذای مصرفی دقت نکنید، متوجه نمی شوید که چقدر کالری دریافت کرده اید. این موضوع می تواند باعث پر خوری و اضافه وزن شود.

خودتان را مرتب وزن کنید

بررسی مداوم تغییرات وزنی یک راه کار روانی موثر است. شما با دیدن مقدار اضافه وزن برای رعایت کردن موارد فوق و کاهش وزن ترغیب می شوید. در ادامه، با مشاهده و ثبت تغییرات متوجه اثر بخشی روش ها می شوید. این عامل شما را به ادامه دادن تشویق کرده و ارادی و پشتکار را تقویت می کند. ممکن است جزو آن دسته افرادی باشید که هر چه تلاش می کنید، وزنتان کم نمی شود. در این شرایط لازم است برای یک بار هم که شده راه های خروج از استپ وزنی را امتحان کنید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments