پرفروش ترین کتاب کمک درسی کنکور 1402

پرفروش ترین کتاب کنکور

کنکور و تهیه منابع مناسب برای آمادگی آن همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان بوده است. معمولاً با ورود به سال های آخر دبیرستان تب و تاب دانش آموز ها برای پیدا کردن بهترین کتاب های کنکور اوج می گیرد. سالانه نشر های کتب کمک درسی عناوین مختلفی را چاپ می کنند. تعداد زیاد انتشاراتی های فعال در این حوزه و تنوع آثار منتشر شده باعث می شود داوطلبان کنکور انتخاب های زیادی را پیش روی خود ببینند. سؤال این است که میان همه این گزینه ها، برترین یا پرفروش ترین کتاب کنکور کدام است؟ قیمت زیاد برخی از این کتاب ها مانع از این می شود که هر فردی شخصاً کتب مختلف را بررسی کند تا به نتیجه برسد. حتی اگر از هزینه ها چشم پوشی کنیم، این کار زمان زیادی نیاز دارد. چاره چیست؟ ما در ادامه تمام ویژگی های ضروری برای کتاب های کمک آموزشی و برخی از بهترین نمونه های آن ها از نشر های مختلف را بررسی کرده ایم.

علاوه بر دسترسی به منابع جامع و کامل، در ابتدا لازم است برای درس خواندن یک راهنما در کنارتان داشته باشید. همچنین اگر بتوانید از آموزش های اساتیدی که کار آن ها ثابت شده است، استفاده کنید، بدون شک می توانید شاهد پیشرفت های قابل توجهی باشید. اگر قصد استفاده از دورهای معروف تام لند و کلاسینو را داشتید، می توانید با دریافت کد از سایت کانال تخفیف، با قیمت ارزان تری دوره ها را خریداری کنید.

بهترین منابع و کتاب های کنکور

عبارت کتاب کنکور یا کمک آموزشی عبارت بسیار جامعی است که چند زیر شاخه دارد. برخی از این کتاب ها با هدف آموزش و یادگیری عمیق تر مطالب درسی نوشته شده اند. درسنامه های ارائه شده کلیات مفاهیم درسی و برخی نکات مهم و کلیدی آن که شاید از نگاه دانش آموز پنهان مانده باشند را به خوبی بیان می کنند. مهارت در تست زنی مهم است؛ اما یادگیری کامل نکات درسی بر آن ارجحیت دارد. تا زمانی که یک مبحث به خوبی جا نیفتاده باشد، نمی توانید سؤالات و تستهای آن را پاسخ دهید. وقتی به کتابهای کنکور انتشارات مختلف نگاه کنید، متوجه می شوید که معمولاً یک مجموعه جدا را به این موضوع اختصاص داده اند. برای مثال، کتب سه بعدی نشر الگو مرجعی مناسب برای آموزش و یادگیری تمام نکات درسی به شمار می آیند. اگر حس می کنید پایه شما در یک درس یا یکی از مباحث آن ضعیف است، بهترین کتاب کنکور برای شما همین منابع آموزشی است.

دریافت کد تخفیف تام لند

تسلط بر مطالب درسی برای کنکور لازم است؛ اما کافی نیست. توان و مهارت داوطلبان در تست زنی یکی از شاخصه های کلیدی برای موفقیت در این آزمون است. به همین منظور کتاب های زیادی ویژه آشنایی بیشتر با سؤالات کنکور و نحوه طراحی آن ها منتشر شده اند. استفاده از این منابع یکی از بهترین راهکار ها برای تثبیت یادگیری است. این گونه عناوین معمولاً پرفروش ترین کتاب کنکور بوده و به دو شکل جامع یا آزمونی ارائه می شوند. در مورد اول، درسنامه و سؤالات در کنار هم بوده و در حالت دوم فقط تست مورد توجه بوده است.

دریافت کد تخفیف کلاسینو

پیش از اینکه به سراغ معرفی منابع برویم باید نکته دیگری را نیز در نظر بگیرید. روش و نحوه مطالعه شما برای کنکور تأثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی دارد. توصیه های زسادی در این زمینه وجود دارد و طبیعی است که در آغاز راه نتوانید تصمیم قطعی بگیرید. مطالعه مقاله بهترین روش مطالعه کنکور می تواند به شما کمک بیشترین بازده را از درس خواندن خود بگیرید.

بهترین کتاب کنکور

پرفروش ترین کتاب های تخصصی کنکور

دفترچه سؤالات کنکور شامل دو بخش عمومی و تخصصی است. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سازمان سنجش، دروس عمومی ادبیات، دینی، زبان و عربی از کنکور سال جدید حذف شده اند. تأثیر آن ها بر نتیجه آزمون از طریق سوابق تحصیلی اعمال می شود. به عبارت دیگر، نیازی ندارید که برای این درسها کتاب کمک آموزشی بخرید. البته، اگر یادگیری مطالب در کلاس درس برایتان دشوار است، مطالعه کتب غیر تستی و دارای درسنامه می تواند مفید باشد. با حذف مطالب عمومی، کافیست تمرکز خود را روی پیدا کردن پرفروش ترین کتاب کنکور تخصصی بگذارید. چرا پرفروش ها؟ به این دلیل که میزان استقبال افراد از منابع آموزشی یکی از بهترین معیار ها برای تشخیص کیفیت آن است. در ادامه برخی از بهترین ها برای رشته های مختلف را بررسی می کنیم.

بهترین کتاب کنکور تجربی

یکی از چالش برانگیز ترین دروس تخصصی رشته تجربی، زیست شناسی است. تسلط بر این درس با توجه به حجم مطالب و نکات درسی در هر پایه دشوار است. در عین حال، اهمیت و تأثیر زیاد آن بر رتبه کنکور باعث می شود نتوانید از آن چشم پوشی کنید. پیشنهاد ما این است که به سراغ منابعی بروید که درسنامه و تست را در کنار هم دارند. از جمله بهترین کتاب های زیست کنکور می توان به زیست خیلی سبز و نشر الگو اشاره کرد.

شیمی نیز از جمله دروس تخصصی این رشته و البته مشترک با ریاضی است. برای این درس انتشارات مبتکران یکی از پرفروش ترین کتاب های کنکور را دارد. درسنامه های قوی و سؤالات منتخب آن همه چیزی است که برای تسلط بر شیمی نیاز دارید. شیمی های نشر خیلی سبز نیز از جمله آثار پرفروش در این زمینه به شمار می آیند. با توجه به تفاوت نوع یادگیری دروس فیزیک و ریاضی، خرید کتابی که سؤالات و تست های کافی برای تمرین داشته باشد بهترین انتخاب است. در میان عناوین مختلف، کتابهای جامع گاج و مهر و ماه از محبوبیت بالایی میان داوطلبان برخوردارند.

پر فروش ترین کتاب کنکور ریاضی

داوطلبان رشته ریاضی، برای سه درس تخصصی دیفرانسیل، ریاضیات گسسته و هندسه تحلیلی نیاز به خرید کتاب دارند. دو درس تخصصی دیگر یعنی شیمی و فیزیک با رشته تجربی مشترک بوده و منابعی که پیش از این معرفی کردیم پاسخگوی نیاز های دانش آموزان خواهند بود. در درس دیفرانسیل، کتب نشر الگو، خیلی سبز، کتاب آبی قلم چی و میکرو گاج پرفروش ترین کتاب کنکور در این مبحث به شمار می آیند. ریاضیات گسسته نشر خوشخوان و گاج نیز برای این درس توصیه می شوند. انتشارات مذکور برای درس هندسه تحلیلی نیز بهترین کتابهای کنکور را عرضه می کنند.

دریافت کد تخفیف ماز

کتابهای کنکور انسانی

علوم انسانی یکی دیگر از رشته های اصلی کنکور سراسری است که در سال های اخیر تعداد داوطلبان آن نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. درس های عربی و علوم و فنون ادبی از جمله مهم ترین دروس این رشته تحصیلی به شمار می آیند. برای هر دو، کتب جامع خیلی سبز پرفروش ترین کتاب کنکور انسانی به شمار می آیند. در درجه بعد، کتابهای میکرو گاج در این دو مبحث، منابعی کاربردی به شمار می آیند. برای سایر درسهای تخصصی از جمله فلسفه و منطق، جامعه شناسی و روان شناسی نیز نشر مشاوران از بهترین ها است.

پرفروش ترین کتابهای کنکور انسانی

سخن آخر

برای موفقیت در کنکور باید مسیری طولانی را طی کنید. پیدا کردن منابع مطالعاتی مناسب اولین و مهم ترین قدم در این راه است. نشر های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که اغلب هم کتاب های کمک آموزشی خوب و با کیفیتی دارند. پیش از خرید این نکته را در نظر داشته باشید که لزوماً همه کتب یک مجموعه مناسب نیستند. برای مثال، اگر آموزش زیست یک نشر بهترین و پرفروش ترین کتاب کنکور باشد، این لزوماً به این معنا نیست که مجموعه فیزیک آن هم همان کیفیت را داشته باشد.

5 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments