ویزاهای اصلی ایالات متحده و مهارت هایی برای درخواست راحت تر

انواع ویزای آمریکا

ما ایرانی ها برای سفر به بیشتر کشورهای دنیا احتیاج به ویزا داریم پس خوب است که اطلاعات کافی درباره ویزا، چگونگی گرفتن ویزا، انواع ویزا و شرایط اخذ ویزا را داشته باشیم. بیشتر کشورهای دنیا سختگیری های خاصی برای ویزا دادن به ایرانی ها دارند که دلیل آن را هیچ گاه عنوان نمی کنند. با این حال اگر تمام شرایط لازم برای ویزا را داشته باشید، پس می توانید ویزای هر کشوری را که می خواهید به آن سفر کنید بگیرید. هر چند بهتر است زبان انگلیسی را با رفتن به آموزشگاه زبان یاد بگیرید. یا به این صفحه مراجعه کنید و زبان انگلیسی را رایگان یاد بگیرید

در این مطلب اشاره ای به 4 نوع ویزای اصلی امریکا و هزینه انها می کنیم:

ویزای بیزینسی/توریستی

  • نوع ویزا B
  • هزینه ویزا 160 دلار

این نوع ویزا برای افرادی که به صورت موقت به قصد انجام بیزینس و کارهای تجاری وارد ایالات متحده می شوند. این ویزا از نوع B-1 می باشد. اما اگر همین ویزا از نوع توریستی و برای گشت و گذار باشد در درسته ویزای B-2 قرار می گیرد. ضمنا اگر هر دو کار مد نظرتان باشد می توانید درخواست ویزای b1/2 بدهید.

ویزای کاری

  • نوع ویزا H, L, O, P, Q
  • هزینه ویزا 190 دلار

برای وقتی ست که یک نیروی کاری بخواهد برای مدت مشخصی در ا یالات متحده کار کند و به صورت موقت صادر می شود. در این نوع ویزا حتما به یک دعوت نامه تایید شده نیاز خواهید داشت. برای شرکت در تجارت کشور مقصد اعطا می شود. این ویزا معمولا از استخدام راس جلوگیری می‌کند و برای اشتغال دائم نیاز به ویزای کار است. سعی کنید یک زبان برنامه نویسی مثل جاوا اسکریپت را مسلط شوید.

ویزای دانشجویی

  • نوع ویزا F و M
  • هزینه ویزا 160 دلار

هر ساله بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیلات به صورت تمام وقت در ایالات متحده درخواست می‌ دهند؛ اما برای پذیرش در دانشگاههای ایالات متحده، شما درکنار نمره‌های خوب به یک ویزای دانشجویی هم نیاز دارید. متاسفانه، روند دریافت ویزا می تواند پیچیده باشد، نگران نباشید ما برای کمک به شما اینجا هستیم. در این مقاله درباره مبانی لازم برای دریافت ویزای دانشجویی و نیز نحوه دریافت آن صحبت خواهیم کرد. همچنین تعدادی راهکار برای تضمین روند درخواست ویزای دانشجویی ارایه خواهیم نمود.

چک لیست برای اخذ ویزای آمریکا

قبل از توضیح نحوه درخواست ویزای دانشجویی، اجازه دهید به طور مختصر به مدارک خاصی که باید در دست داشته باشید اشاره کنیم:

# 1: گذرنامه

هر دانشجوی بین المللی باید دارای گذرنامه معتبر صادره از کشور خود باشد. این گذرنامه باید حداقل تا شش ماه پس از تاریخ پایان دوره مورد نظر در ایالات متحده اعتبار داشته باشد؛ بنابراین هر گذرنامه ای که در طول مدت اقامت در ایالات متحده یا مدت کوتاهی پس از به پایان برسد نباید مورد استفاده قرار بگیرد. شما باید درخواست گذرنامه جدید بدهید و از آن استفاده کنید.

راههای گرفتن گذرنامه و هزینه های مربوط به آن در هر کشوری متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و یا تجدید گذرنامه، به وبسایت مربوطه در کشور خود را مراجعه کنید.

# 2: عکس گذرنامه آی

به عنوان بخشی از درخواست، شما باید یک عکس جدید (حداکثر مربوط به شش ماه گذشته) تهیه کنید. این عکس بعدا با درخواست آنلاین شما برای دریافت ویزا آپلود و ارسال خواهد شد.

وب سایت ویزای آمریکا دستورالعمل های خاصی در مورد چگونگی گرفتن و ارسال عکس ویزا و همچنین نمونه هایی از عکس های قابل قبول و غیر قابل قبول ارائه می دهد. توجه داشته باشید که از نوامبر ۲۰۱۶، استفاده از عینک در عکس گذرنامه مجاز نیست.

# 3: پول

در آخر، شما باید به مقدار کافی پول در اختیار داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های مختلف دریافت ویزا را پرداخت کنید. ما جزئیات بیشتری در مورد این هزینه ها و نحوه پرداخت آنها توضیح خواهیم داد؛ اما بطور خلاصه، هزینه های مورد نیاز برای یک ویزای دانشجویی به شرح زیر هستند:

هزینه I-901 SEVIS: این هزینه ۲۰۰ دلار برای دانشجویان F-1 / M-1 و ۱۸۰ دلار برای دانشجویان J-1 (و ۳۵ دلار برای کسانی که در دوره های های کوتاه مدت J-1 ثبت نام می کنند) می‌باشد. همه متقاضیان باید این هزینه را پرداخت کنند.

هزینه درخواست ویزا: ۱۶۰ دلار است. همه متقاضیان باید این هزینه را پرداخت کنند.

• هزینه صدور ویزا (در صورت لزوم): این هزینه فقط برای متقاضیان با ملیتهای خاص است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت ویزای آمریکا مطمین شوید که این شامل شما میشود یا خیر‌.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه کانال تخفیف در تهیه‌ این محتوا نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments