نگاهی به برنامه همرفیق شهاب حسینی و معرفی میهمان ها

شهاب حسینی مجری همرفیق

برنامه همرفیق یکی از برنامه‌های اینترنتی گفتگومحور است که اجرای آن از سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود  و پخش آن مدتی به علت بیماری کرونا به تعویق افتاد. اولین قسمت این برنامه هیجان‌انگیز به کارگردانی و اجرای هنرمندانه شهاب حسینی برگزار شد که استقبال خوبی را نیز از سوی مخاطبین به همراه داشت. در اولین قسمت این برنامه اینترنتی، شهاب حسینی میزبان نوید محمدزاده بود که رنگ و لعاب این برنامه را بیشتر می‌کرد. اکثر افرادی که اولین قسمت برنامه همرفیق را دیده بودند، نظرات مثبتی را داشتند و همانطور که انتظار می‌رفت انتقادات نیز در کمترین حد بودند.

به طور کلی درهر قسمت یک مهمان به همراه بهترین رفیق خود به برنامه همرفیق دعوت می‌شوند. علاوه بر دو میهمانی که در هر قسمت حضور دارند، همرفیق در استودیوی خود میزبان تعدادی تماشگر نیزهست. تماشاگرانی که در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا با فاصله گذاری اجتماعی، ماسک و دستکش در کنار یکدیگر برنامه را تماشا می‌کنند. البته پس از پخش قسمت اول مشاهده شد که مجری این برنامه یعنی شهاب حسینی و مهمان آن یعنی نوید محمدزاده از هیچ کدام از موارد بهداشتی، یعنی ماسک و دستکش استفاده نمی‌کردند که همین امر تاحدودی موجب واکنش حضار و بینندگان اینترنتی شده بود که البته با تداوم بیماری کووید 19 و پخش قسمت های بعدی از شدت این واکنش ها کاسته شد. 

محتوای همرفیق

برنامه همرفیق یک برنامه سرگرم‌کننده مانند خندوانه و یا دورهمی نیست و یا یک برنامه هنری یا تحلیلی هم نیست. به گفته شخص شهاب حسینی این برنامه به این دلیل ساخته شده که در این اوضاع کرونا که اکثریت مردم را خانه نشین کرده است، یک فضای آرام و صمیمی ایجاد کند و با تاکید بر اخلاقیات و مسائل انسانی، از غم و تلخی‌های مردم کم کند. علی‌رغم اینکه در برنامه‌های تلویزیونی سخت گیری زیادی درباره پخش موسیقی وجود دارد، برنامه همرفیق در طول برنامه از موسیقی، استفاده زیادی می‌کند. شهاب حسینی در هر قسمت  ساز مورد علاقه میهمان را می‌پرسد و بعد با یک اجرای زنده با همان ساز سعی می‌کند به نوعی وی را غافلگیر کند و آن اجرا را به میمان خود هدیه دهد.

دکور برنامه همرفیق

دکور قسمت اول برنامه همرفیق به صورت نمای شهر در شب بود که شباهت زیادی به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های آمریکایی با مجری‌گری جیمی کیمل، دارد. جالب است بدانید که این شخص با شهاب حسینی در مراسم اسکار نیز حضور داشت. در مجموع دکور این برنامه خوب بود و انتظارات حضار و بینندگان را برآورده کرد. باید به این موضوع توجه کنید که این برنامه برای آرامش مردم ساخته شده است و دکور شلوغ ممکن بود، این هدف را نقض کند.

شهاب حسینی مجری و کارگردان همرفیق

رویکرد برنامه همرفیق

اگرچه بییندگان ایرانی معمولا گفت و گوی چالشی یا هاردتاک را می‌پسندند ولی همرفیق که با میزبانی شهاب حسینی پخش می‌شود، نرخ گفت و گوی کمی دارد و مکالمه ها حالتی دوستانه دارد و میهمان و میزبان از خاطرات و رفاقتی که با یکدیگر داشته اند صحبت می‌کنند. شهاب حسینی درهمرفیق بیشتر ترجیح یک هم نشین خوب باشد تا کسی که از مهمان سوال می‌پرسد و به دنبال پاسخ است. در ادامه مطلب سعی می‌کنیم پس از پخش هر قسمت از برنامه،  گزارش مختصری از میهامان و گفتگوی شهاب حسینی با آنها را به اطلاع شما برسانیم.

همرفیق شهاب حسینی کجا پخش میشه ؟

این برنامه به صورت اختصاصی از سایت و اپلیکیشن نماوا پخش میشه. البته برای تماشای همرفیق باید اشتراک نماوا را تهیه کنید. با کد تخفیف نماوا که در سایت آف چنل قرار داده شده می‌تونید تا 70% تخفیف بگیرید و اشتراک نماوا را با قیمت ارزان تری خرید کنید. البته آموزش استفاده از کد تخفیف نماوا را هم در قسمت آموزش های همین وبلاگ قرار دادیم تا خیلی راحت بتونید از نماوا اشتراک ارزان و حتی رایگان تهیه کنید.

زمان پخش برنامه همرفیق کی هست ؟

قسمت جدید همرفیق هر هفته پنجشبه ساعت 9 شب در نماوا قرار داده میشه. البته چند روز قبل از پخش هر قسمت در صفحه اینستاگرام همرفیق میهمان قسمت بعدی همرفیق معرفی میشه. فصل اول این برنامه 31 قسمت داشت. آخرین مهمان این فصل از برنامه حسن ریوندی بود. از آن زمان تا کنون اقدامی برای ساخت فصل دوم انجام نشده یا درباره آن اطلاع رسانی نشده است. با این وجود، این احتمال وجود دارد که فصل دوم همرفیق در تابستان 1402 پخش شده و برای دانلود در دسترس قرار بگیرد. شایعاتی هم مبنی بر حضور ایرج طهماسب به جای شهاب حسینی در همرفیق وجود دارد که هنوز تأیید یا رد نشده اند.

نحوه ثبت نام تماشاگران در برنامه همرفیق به چه صورت هست ؟

اگر می‌خواهید از نزدیک تماشاگر برنامه همرفیق شهاب حسینی و میهمانان آن باشید، می‌توانید از طریق گزینه همرفیق در منوی اپلیکیشن آپ ثبت نام کنیم و در قرعه کشی حضور در برنامه شرکت کنید.

نوید محمد زاده و وحید جلیلوند در همرفیق

قسمت اول برنامه همرفیق با حضور نوید محمد زاده و وحید جلیلوند

نوید محمدزاده و وحید جلیلوند میهامانان شهاب حسینی در اولین قسمت همرفیق بودند. به طور کلی یک ربع قسمت اول این برنامه به مکالمات روزمره و گفت و گوی عادی پرداخته شد و در ادامه برنامه شما شاهد گفت و گوی دو بازیگر خوب کشور بودیم که درباره مهربانی، احترام، خوش‌بین بودن، دوستی، تکریم خانواده و موارد مشابه صحبت کردند. موسیقی نیز یکی دیگر از ارکان مهم این برنامه بود که آن را جذاب‌تر می‌کرد.

زمانی که نوید محمدزاده، مهمان این برنامه وارد شد، گروه بمرانی قطعه با کلام دیگری را سرودند که به گفته نوید محمدزاده یک قطعه بسیار زیبا بوده است. در ادامه برنامه یک نوازنده دیگر با ساز کمانچه که ساز مورد علاقه نوید محمدزاده است، شروع به نواختن نمود که با تحسین مهمان برنامه نیز همراه بود. به طور کلی می‌توان گفت مردم نیز انتظار دارند که نواختن ساز و پخش موسیقی در این برنامه پا برجا باشد و یا حتی بیشتر شود.

هوتن شکیبا و شهاب حسینی در همرفیق

هوتن شکیبا و بهرام افشاری میهمانان قسمت دوم همرفیق

در قسمت دوم برنامه همرفیق ابتدا هوتن شکیبا میهمان شهاب حسینی بود. مطابق روال برنامه مکالمه میزبان و میهان کاملا دوستانه و اصطلاحاً خودمانی بود. هوتن شکیبا گفت که اصالتاً اهل سنندج است و برای ادامه تحصیلات خود به تهران آمده و از خانواده جدا شده است. اما او می‌گوید دوستانش جای خانواده را برایش تا حدودی پر کرده اند.

در ادامه هوتن شکیبا از سازهای بادی، دیوان و بالابان به عنوان سازهای مورد علاقه خود سخن گفت که برنامه همرفیق نیز به عنوان شگفتانه یک موسیقی با ساز دیوان برای وی اجرا نمود.

بهرام افشاری میهمان دیگر قسمت دوم برنامه همرفیق بود که با دعوت هوتن شکیبا وارد صحنه شد. صحبت های شیرین این دو بازیگر محبوب کشورمان و همچنین تعریف خاطره موتورسواری با یکدیگر لحظات شیرینی را برای تماشاگران رقم زد. در پایان برنامه نیز شهاب حسینی انگشتر رفاقت را به هوتن شکیبا و بهرام افشاری هدیه داد و این قسمت با یک موزیک از گروه موسیقی همرفیق (گروه بمرانی) پایان یافت.

پژمان جمشیدی و سام درخشانی میهمان شهاب حسینی در قسمت سوم همرفیق

در این قسمت ابتدا پژمان جمشیدی و سپس سام درخشانی وارد استودیو برنامه همرفیق شدند. برنامه با تعریف خاطرات این دو بازیگر طنز و شوخی هایی با گروه موسیقی بمرانی بسیار دیدنی شده بود.

پژمان جمشیدی و سام درخشانی در همرفیق

فاطمه معتمد آریا و مرضیه برومند مهمانان قسمت چهارم همرفیق

فاطمه معتمد آریا در همرفیق
مرضیه برومند در برنامه همرفیق

محسن تنابنده و احمد مهران فر در قسمت پنجم برنامه همرفیق

احمد مهران فر و محسن تنابنده
محسن تنابنده و احمد مهران فر - قسمت پنجم همرفیق

هادی حجازی فر و محمد حسین مهدویان مهمان قسمت ششم برنامه همرفیق

محمدحسین مهدویان و هادی حجازی فر در برنامه همرفیق
هادی خجازی فر و محمد حسین مهدویان مهمان شهاب حسینی در همرفیق

مهران احمدی و برزو نیک نژاد در قسمت هفتم همرفیق

شهاب حسینی و مهران احمدی در برنامه همرفیق
برزو نیک نژاد و مهران احمدی در قسمت هفتم همرفیق
مهران احمدی و برزو نیک نژاد همرفیق

شبنم مقدمی و مریم شیرازی میهمان قسمت هشتم همرفیق

مریم شیرازی و شبنم مقدمی
پشت صحنه همرفیق شبنم مقدمی و مریم شیرازی
شهاب حسینی و شبنم مقدمی در همرفیق
همرفیق شبنم مقدمی مریم شیرازی
همخوانی شبنم مقدمی با گروه بمرانی همرفیق

محمدرضا علیمردانی و نیما رئیسی در قسمت نهم برنامه همرفیق

شهاب حسینی و نیما رئیسی
نیما رئیسی و شهاب حسینی همرفیق
نیما رئیسی و محمدرضا علیمردانی همرفیق
محمدرضا علیمردانی و نیما رئیسی
برنامه همرفیق علیمردانی، رئیسی و حسینی
2.4 5 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments