تور جام جهانی 2022 – هزینه سفر به قطر و تماشای بازی های جام جهانی

جام جهانی قطر

جام جهانی قطر موضوع داغ این روزها است. راه یابی ایران به این تورنومنت جهانی افراد بسیاری را به مسافرت به قطر علاقمند کرده است. قیمت تور جام جهانی 2022 و هزینه سفر به قطر مهمترین نکته ای است که قبل از سفر باید در نظر بگیرید. طبیعتاً چنین سفری ارزان نخواهد بود، پس اگر دوست دارید مسابقات جام جهانی را در استادیوم های قطر تماشا کنید بهتر است از همین الان هزینه سفر خود را کنار بگذارید.

تفاوت سفر به کشور های برگزار کننده جام جهانی با سفر به بقیه کشورها این است که علاوه بر هزینه های معمول، باید قیمت بلیط مسابقات را نیز در نظر بگیرید. بلیط مسابقه ها توسط فیفا به فروش گذاشته می شود. دوره جدید فروش بلیت از 5 جولای (14 تیر) شروع شد و تا ظهر 16 آگوست (25 مرداد) به وقت قطر ادامه خواهد داشت. زمان معمول برگزاری جام جهانی تابستان است؛ اما با توجه به گرمای هوا در قطر، جام جهانی 2022 در زمستان و از 21 نوامبر تا 18 دسامبر برگزار خواهد شد. در ادامه، قیمت بلیط جام جهانی 2022، هزینه های سفر و اقامت در قطر و … را بررسی خواهیم کرد.

بلیط جام جهانی 2022 قطر

قیمت بلیط مسابقات بخش قابل توجهی از هزینه سفر به قطر را شامل می شود. با توجه به این که برگزارکنندگان تور، تنها بلیط سفر و هتل را پوشش می دهند، برای محاسبه هزینه های سفرتان باید قیمت بلیط را هم به قیمت تور جام جهانی 2022 اضافه کنید. فروش این بلیت ها از طریق سایت رسمی فیفا انجام شده و نیازمند ثبت نام است.

قیمت بلیت بسته به نوع مسابقه و جایگاه صندلی در ورزشگاه متغیر است. از این میان، قیمت بلیط مسابقات گروهی از همه کمتر و قیمت بلیط فینال از همه بیشتر است. هزینه بلیت درجه 1 فینال جام جهانی قطر 5850 ریال قطر است؛ یعنی حدود 68 میلیون تومان. بلیط ها در سه فاز مختلف به فروش می رسند که فاز دوم تا 25 مرداد زمان دارد. فاز سوم نیز مربوط به خرید بلیط های لحظه آخری است. بلیت های مسابقات در 4 کتگوری یا دسته بندی مختلف به فروش می رسند که در ادامه بررسی می کنیم.

بلیط های کتگوری 1 گرانترین بلیط جام جهانی است که در دسترس تمام طرفداران قرار می گیرد. این بلیط مربوط به صندلی های میانی طرفین ورزشگاه است که دید و تسلط بهتری به شما می دهد. قیمت این نوع بلیط برای افتتاحیه 2250 ریال قطر (حدود 618 دلار) و برای مسابقات رده گروهی 800 ریال قطر (حدود 220 دلار) است.

بلیط های کتگوری 2 نیز برای تمام طرفداران در دسترس است. این لیت ها مربوط به صندلی هایی که است که در زاویه های کنج ورزشگاه قرار دارند. قیمت این نوع بلیط برای افتتاحیه و مسابقات گروهی، به ترتیب1600 ریال قطر(حدود 440 دلار) و 600 ریال قطر (حدود 165 دلار) است. بلیط های کتگوری سوم نیز مربوط به صندلی های پشت دروازه ها است. قیمت این بلیط ها برای افتتاحیه 1100 ریال (حدود 302 دلار) و برای مسابقات گروهی 250 ریال (حدود 69 دلار) است. بلیت های کتگوری 4 نیز صرفاً برای شهروندان و توابع قطر در دسترس است.

قیمت تور جام جهانی 2022 قطر

قیمت تور جام جهانی 2022 قطر

قیمت تور جام جهانی 2022 قطر به آژانس برگزار کننده، شرکت هواپیمایی، نوع هتل و خدمات ارائه شده توسط تور بستگی دارد. به صورت کلی، برگزارکنندگان تورهای مسافرتی بلیط پرواز رفت و برگشت و هتل برای تمام شب های اقامت را برای شما فراهم می کنند. از طرفی می توانید از تور استفاده نکرده و خودتان بلیت هواپیما و محل اقامت را رزرو کنید. اگر بخواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید می توانید به جای خرید بلیط هواپیما از شرکت هایی مانند قطر ایرویز، به سراغ گزینه های ارزان تر بروید. اقامت در هتل‌های دو ستاره یا هاستل‌ها نیز میتواند هزینه‌های سفر به قطر را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. در نظر داشته باشید که بسیاری از هتل ها از چند ماه قبل از برگزاری جام جهانی رزرو می شوند. بنابراین، بالا رفتن قیمت ها در این زمان عادی است.

فیفا چند پکیج مهمان پذیری ارائه می کند که خدماتی مانند بلیط بازی، محل اقامت و … را شامل می شوند. شما می توانید برای یک مسابقه، برای تیم یا تیم های مورد علاقه خود و یا برای بازی های نمیه نهایی و فینال از این پکیج ها استفاده کنید. حداقل قیمت پکیج فیفا 950 دلار است. حداقل هزینه اقامت یا رزرو هتل نیز به ترتیب 337 دلار و 129 دلار اعلام شده است.

یک بلیط کتگوری 1 برای مسابقه دلخواه شما، غذاهای متنوع، نوشیدنی، پارکینگ و ارائه هدیه یادبود جام جهانی از جمله امکانات این پکیج است. با اضافه کردن خدمات هتل به پکیج نیز می توانید از اقامت در هتل های شیک دوحه لذت ببرید. بلیت های عادی با قرعه کشی به خریداران تعلق می گیرند. بلیط پکیج های ویژه فیفا بدون قرعه کشی بوده و مربوط به بهترین جایگاه های استادیوم است.

کف قیمت بلیت های Match Hospitality یا مهمان پذیری 950 دلار است. علاوه بر آن، باید هزینه های دیگری مانند اقامت در هتل، حمل و نقل، تغذیه و … را نیز در نظر بگیرید. تیم ملی ایران 3 مسابقه دارد که هزینه تهیه بلیت برای تماشای حداقل دو دیدار از مجموع سه دیدار آن، چیزی در حدود ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان خواهد شد. در نظر داشته باشید که این مبلغ، فقط هزینه بلیط تماشای مسابقه است و هزینه بلیت هواپیما، اقامت و … به آن اضافه نشده است. همانطور که مشاهده می کنید، هزینه سفر به قطر و تماشای بازی های جام جهانی بسیار سنگین است. در عین حال، این سفر تجربه بی نظیری است که شاید بسیاری از افراد حاضر باشند هزینه آن را بپردازند.

برنامه مسابقات جام جهانی قطر 2022

همانطور که اشاره شد، تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی قطر 3 بازی دارد. در ادامه برنامه مسابقات ایران و دیگر تیم ها را بیشتر بررسی می کنیم. به طور کلی، این رویداد عظیم ورزشی حدود یک ماه طول می کشد. نخستین بازی های این تورنمنت جهانی بازی های گروهی هستند که از 30 آبان آغاز می شوند. در این مرحله، ایران به مصاف سه تیم انگلیس، ولز و آمریکا می رود که مسابقات آن ها به ترتیب در 30 آبان، 4 آذر و 8 آذر انجام می گیرند. قیمت بلیط هر سه رویداد با یکدیگر تفاوتی نداشته و با هم برابر است. بدیهی است که برای تماشای هر کدام از این سه مسابقه باید از قبل نسبت به تهیه بلیط هواپیما یا رزرو تور اقدام کنید.

مسابقه های مرحله یک هشتم نهایی نیز میان تیم های برنده هر یک از گروه ها برگزار شده و در عرض 4 روز از 12 تا 15 آذر ماه به اتمام می رسند. رویداد های یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 سه روز پس از آن و از 18 آذر میان برندگان بازی های قبلی انجام می شوند. 4 تیمی که موفق به صعود به مرحله نیم نهایی می شوند در دو روز متوالی در تاریخ های 22 و 23 آذر به مصاف یکدیگر می روند. دو دیدار نهایی این مسابقات؛ یعنی رده بندی و فینال نیز عصر روزهای 26 و 27 آذر در قطر برگزار شده و برنده نهایی این دور از مسابقات جام جهانی را مشخص می کنند.

جمع بندی

قیمت تور جام جهانی 2022 قطر در سایت های گردشگری مختلف با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت به خدماتی بستگی دارد که در هر تور به شما عرضه می شود. هزینه سفر به قطر برای تماشای بازی های جام جهانی کم نیست. بلیط درجه 2 سه مسابقه ایران به تنهایی حدود 500 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. با بررسی پیشنهادات آژانس های مختلف می توانید تورهای مسافرتی با بهترین قیمت ممکن را پیدا کنید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments