نقد و بررسی سریال سرگیجه نماوا

نقد و بررسی سریال جدید سرگیجه

سرگیجه سریالی درام و راز آلود به کارگردانی بهرنگ توفیقی است. این سریال با هنرمندی بازیگران درخشان سینمای ایران در سال 1401 تولید شده و به صورت اختصاصی از شبکه نماوا پخش می شود. در این مقاله، قصد داریم این سریال را از جنبه های مختلف نقد و بررسی کنیم. این سریال جذاب را به همراه اثار سینمایی و سریال های متنوع دیگر می توانید با خرید اشتراک نماوا به صورت آنلاین تماشا کنید. همچنین، استفاده از کد تخفیف نماوا هزینه خرید این اشتراک را برای شما کاهش خواهد داد.

شبکه نمایش خانگی نماوا

در سال های اخیر پلتفرم های اختصاصی تولید و پخش فیلم و سریال بسیار گسترش یافته اند. پس از کاهش استقبال مردم از برنامه های تلویزیونی، تولید کنندگان فیلم و سریال ترجیح دادند آثار خود را از طریق شبکه های نمایش خانگی به مخاطبان خود عرضه کنند. سریال های موفق بسیاری در این مدت ساخته شد که سرگیجه یکی از آن ها است. یکی از دلایل این امر را شاید بتواند آزادی نسبی بیشتر برای تولید محتوا از این طریق دانست. البته که مخاطبان هم استقبال خوبی نشان دادند. دلیل این اقبال عمومی شاید به عدم محدودیت زمانی و مکانی برای تماشای فیلم و سریال بر می گردد.

علاوه بر این، پس از بروز بیماری کرونا و شروع قرنطینه ها، مردم زمان آزاد بیشتری به دست آوردند. این عامل را شاید بتوان زمینه ساز آشنایی تعداد زیادی از مخاطبان با این شبکه ها دانست. نماوا یکی از این پلتفرم هاست. مجموعه نماوا با حمایت از تولید و پخش سریال های ایرانی بسیار جذابی مثل سیاوش، آقا زاده، قورباغه، هم گناه و… و همچنین پخش جذاب ترین فیلم و سریال های خارجی توانسته به جایگاه خوبی در این حوزه دست پیدا کند. سریال سرگیجه یکی از جدید ترین سریال هایی است که در این شبکه توزیع می شود.

داستان سریال سرگیجه نماوا از چه قرار است؟

سریال سرگیجه به عنوان یک مجموعه جذاب درام ،معمایی وهیجان انگیز معرفی شده است. ماجرا از یک سوتفاهم خانوادگی شروع می شود. به دنبال آن، دو شخصیت داستان با نام های پیمان و کامران با یکدیگر درگیر می شوند. این درگیری ها به قیمت از دست رفتن جان کامران تمام می شود. حالا مضنون اصلی این قتل پیمان است.

آیا پیمان حقیقتا قاتل این داستان است؟ شاید هم ماجراهایی در پشت پرده اتفاق افتاده و کسی از آن خبر ندارد. پاسخ این معما چیزی است که در انتهای این داستان متوجه آن می شوید. برای اینکه بفهمیم این سو تفاهم کوچک علاوه بر مرگ یک نفر چه تبعات دیگری خواهد داشت باید با صبوری ماجرا را دنبال کنیم. سریال هایی که ماجرا جویی در دل خود دارند معمولا برای مخاطبان بسیار جذاب هستند. امیدواریم این مجموعه نیز رسالت خود را به بهترین نحو ممکن به انجام برساند. برای آشنایی بهتر با این مجموعه و فضای کلی آن پیشنهاد می کنیم تیزر سریال سرگیجه را مشاهده کنید. این تیزر نیز در نماوا قابل دسترسی است و می توانید به راحتی آن را دانلود یا تماشا کنید.

داستان سریال سرگیجه

گروه تولید سریال سرگیجه

بهرنگ توفیقی ، کارگردان جوان و خلاق این مجموعه است. توفیقی را شاید با مجموعه آقازاده شناخته باشید. سریال سرگیجه دومین حضور این کارگردان در شبکه های نمایش خانگی است. انتظار داریم این مجموعه هم مثل آقازاده، سریال موفقی از آب درآید. نوشتن فیلم نامه این مجموعه بر عهده محمد منعم و همایون حجازی بوده است. احتمالا ترکیب قلم این دو نویسنده نتیجه جالبی را به همراه خواهد داشت. این مجموعه را می توان آزمون بزرگی در کارنامه کاری هر دو نویسنده جوان دانست.

حضور مهدی بدرلو به عنوان سازنده این اثر ما را به یاد همکاری های موفق این تهیه کننده جوان و بهرنگ توفیقی می اندازد. این دو در سریال های جذابی مثل انقلاب زیبا، پشت بام تهران و سریال زیر پای مادر سابقه همکاری با یکدیگر را دارند. این بار این دو رفیق قدیمی سریالی برای پخش از طریق پلتفرم نماوا آماده کرده اند. با توجه به کارنامه آنها انتظار یک سریال زیبا و هیجان انگیز را داریم.

برای مطالعه بیشتر: مقایسه فیلیمو، نماوا و گپ فیلم

عوامل و بازیگران سریال سرگیجه

یکی از عوامل موفقیت و فاکتورهایی که مخاطب را برای تماشای یک اثر مجاب می کند قطعا تیم بازیگران است. در ابتدای امر که هنوز جذابیت های داستانی یک اثر قابل مشاهده و تشخیص نیست، تیم بازیگران بسیار مهم و تاثیر گذار است. البته این تفکر که بازی هنرمندان محبوب و مشهور حتما اثر جذابی دارد به نظر تفکر درستی نیست. با این حال، می توان گفت که در اکثر مواقع اینطور خواهد بود.

سریال سرگیجه از تیم بازیگری بسیار قوی برخوردار است. بازیگران شناخته شده ای مثل حامد بهداد، رعنا آزادی ‌ور، هومن سیدی، هادی حجازی ‌فر، علی عمرانی، مهراوه شریفی‌ نیا، پیام دهکردی، ژرژ هاشم‌ زاده، فرید سجادی حسینی، عرفان ناصری، مریم شیرازی، شبنم مقدمی، میلاد معیری و شایسته سجادی در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

بازیگران این مجموعه همگی کاملا شناخته شده هستند. بنابراین، لزومی برای معرفی تک به تک آنها وجود ندارد. حضور این تیم بازیگری قوی انتظارات را از این مجموعه بالا می برد. بدیهی است که مخاطبان از بازیگران محبوب خود انتظار بالاتری دارند و حضور تعداد بالایی از بازیگران مطرح در یک سریال مخاطب را ناخوداگاه به این تقکر می اندازد که شاهد اثر بسیار خوبی خواهد بود. در نتیجه، این موضوع را می توان مسئولیتی بر دوش عوامل حرفه ای یک سریال دانست. این که سرگیجه قادر به برآورده کردن این انتظارات بوده یا خیر سوالی است که نمی توان با دیدن فقط چند قسمت به آن پاسخ داد. بنابراین منتظر پخش و تماشای قسمت های بعدی خواهیم بود.

بازیگران سریال سرگیجه

نقاط قوت سریال سرگیجه

یکی از مهم ترین جنبه های هر فیلم یا سریال تیم بازیگرانی است که در آن ایفای نقش می کنند. نکته بسیار مهم این است که از بازیگران خوب در جایگاه مناسب استفاده شود. در واقع شخصیت پردازی یک داستان و انتخاب بهترین گزینه ها برای بر عهده گرفتن نقش این شخصیت ها بسیار مهم و تاثیر گذار است. در مجموعه سرگیجه از بازیگران محبوب و با سابقه ای برای ایفای نقش ها استفاده شده است. تا کنون فقط یک قسمت از این مجموعه پخش شده و بر اساس آن نمیتوان کیفیت شخصیت پردازی را تایید یا رد کرد. اما چیزی که تا کنون از این سریال متوجه شده ایم انتخاب صحیح بازیگران برای نقش هاست.

از نقاط قوت این سریال می توان به تعلیق‌های داستانی جذاب اشاره کرد. در واقع مخاطب اصلا نمی تواند اتفاق بعدی را حدس بزند. این موضوع باعث جذب هرچه بیشتر تماشاگر می شود. در سریال سرگیجه معمولا حدس های شما به واقعیت نمی پیوندد، این موضوع بر خلاف اکثریت سریال های ایرانی است و به همین علت جذابیت خاصی دارد.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments