مهم ترین نکات خرید ساعت مچی

مهمترین نکات خرید ساعت مچی

ساعت مچی، همیشه یکی از محبوب ترین اکسسوری ها بوده است که خرید آن دقت زیادی را می طلبد. ساعت های مچی فقط برای نشان دادن زمان استفاده نمی شوند، بلکه اطلاعات زیادی را درباره علایق، سلیقه، سبک زندگی و حتی شخصیت شما به افراد نشان می دهند. به همین دلیل، چه بخواهید برای اولین بار ساعت بخرید و چه بخواهید یک مورد دیگر به کلکسیون خود اضافه کنید، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. چطور ساعت مچی خوبی را انتخاب کنیم که با تمام خواسته ها و احتیاجات ما مطابق باشد؟ آن هم وقتی صد ها مدل مختلف در بازار وجود دارد؟ در این مطلب مهم ترین نکات خرید ساعت مچی را با هم بررسی می کنیم. نکاتی که دانستن آن ها پیش از خرید برای هر کسی ضروری است.

بررسی مدل ها

پیش از خرید ساعت مچی باید از انواع و مدل های مختلفی که می توانید بخرید، اطلاع داشته باشید. به صورت کلی، سه نوع ساعت وجود دارد؛ آنالوگ، دیجیتال و آنالوگ-دیجیتال. ساعت های آنالوگ همان مدل های عقربه ای هستند که با اعداد و علامت های مشخصی، زمان را به شما نشان می دهند. مدل های دیجیتال زمان را به صورت عددی و در یک صفحه نمایش LCD یا LED نشان می دهند. این نوع ساعت ها می توانند هوشمند باشند و امکانات مختلفی مانند بررسی پیام و تماس های تلفن همراه، اطلاعات سلامتی و را در خود جای بدهند.

انواع آنالوگ یا همان شکل سنتی ساعت مچی، برای موقعیت های کاری، رسمی و قرار های ملاقات مناسب اند. مدل های دیجیتال و هوشمند کژوال تر و غیر رسمی تر هستند. اگر به دنبال گزینه ای لوکس و گران قیمت هستید، در بین ساعت های مچی آنالوگ به دنبال آن بگردید. حتی با خرید مدل های نگین دار می توانید از آن ها به عنوان اکسسوری در مجالس استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: بهترین ساعت هوشمند چیست؟ راهنمای انتخاب و استفاده

نوع بند ساعت

یکی از مهم ترین نکات خرید ساعت مچی، جنس بند آن است. نوع بند ساعت می تواند پاچه ای، فلزی، سرامیکی، پلاستیکی و … باشد. این انتخاب بستگی به استایل، سلیقه و محل استفاده از ساعت دارد. اگر زیاد از ساعت استفاده می کنید و همه جا آن را روی مچ خود دارید، بهتر است چند ساعت با بند های مختلف یا حداقل یک مدل با بند قابل تعویض داشته باشید تا بتوانید در هر موقعیتی استایل خود را حفظ کنید.

چرم یکی از متداول ترین متریال ها است که در رنگ و طرح های مختلفی قابل تهیه است. ظاهر کلاسیک چرم آن را برای همه موقعیت ها مناسب می کند. بندهای پلاستیکی بیشتر در ساعت های دیجیتال و اسپرت دیده می شوند و از دوام، تنوع رنگ و راحتی زیادی برخوردارند. یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما، بند های فلزی است که اغلب ترکیبی از استیل و کروم هستند. البته، فلزهای با ارزش تری مانند نقره، طلا یا تیتانیوم هم برای ساخت بند استفاده می شوند. بسیاری از برند های لوکس نیز از این نوع دسته استفاده می کنند. دوام بالا و مقاومت در برابر عوامل محیطی در عین داشتن ظاهری شیک، از دلایل انتخاب این جنس است. بندهای پارچه ای نیز معمولاً کژوال یا نیمه رسمی هستند. نکته مثبت این بندها این است که می توانید آن ها را با لباس خود ست کنید.

نکات خرید ساعت مچی

قطعات و حرکت ساعت

این نکته بیشتر برای خرید ساعت مچی های آنالوگ کاربرد دارد. حرکت عقربه های ساعت می تواند کوارتز، مکانیکی یا اتوماتیک باشد. در انواع مکانیکی ار فنر و چرخ دنده ها برای به حرکت درآوردن عقربه استفاده می شود. مدل های اتوماتیک نیز با برخورداری از سنسور های حرکتی به صورت خودکار حرکتی می کنند. مدل های کوارتز با باتری کار می کنند و دقت زمانی بالایی دارند. این مدل ها بسیار پرطرفدارند و در عین قیمت مناسب خود از دوام بالا و کیفیت خوبی برخوردارند.

بررسی قیمت

قیمت از جمله مهم ترین نکات خرید ساعت مچی است که باید قبل از هر چیز در نظر بگیرید. ساعت از جمله کالاهایی است که رنج قیمتی بسیار گسترده ای دارد. از مدل های ارزان داخل فروشگاه ها گرفته تا محصولات برند های لوکسی مانند رولکس. تا چه حد حاضرید برای داشتن یک ساعت هزینه کنید؟ نکاتی که تا اینجا گفته شد، همه در تعیین قیمت نقش دارند. هرچه متریال استفاده شده، نوع تکنولوژی و قطعات به کار رفته بهتر باشد، قیمت هم افزایش می یابد. علاوه بر این، مواردی مانند دست ساز بودن، استفاده از تزئینات یا قطعات خاص، میزان تولید و برند نیز قیمت را تغییر می دهند.

سایز مچ

فرض کنید هزینه زیادی را صرف کرده اید تا ساعتی زیبا و کاربردی بخرید؛ اما متوجه می شوید سایز آن مناسب دست شما نیست. به همین دلیل، یکی دیگر از نکات مهم خرید ساعت مچی، توجه به تناسب ابعاد دست و ساعت است. چیزی که خریداری می کنید نه باید آنقدر بزرگ باشد که از دست سر بخورد و نه به قدری تنگ که آسیب برساند. دقت به این موضوع به ویژه برای ساعت های رسمی و مجلسی با بندهای تزئین شده اهمیت دارد. اگر جثه بزرگی دارید نیز از مدل های ظریف دوری کنید. اگر هم مچ دستتان ظریف است، مدل هایی با صفحه نمایش های بزرگ را فراموش کنید.

ویژگی ها

از دیگر نکات مهمی که باید حین خرید ساعت مچی به آن توجه کنید، امکانات و ویژگی های کالا است. شما می توانید یک محصول ساده بخرید که فقط زمان را نشان می دهد یا ساعت هوشمندی که ده ها قابلیت مختلف دارد. بدیهی است که در ازای دریافت امکانات و قابلیت های بهتر باید هزینه بیشتری هم  بپردازید. برای مثال، ساعت های ورزشی می توانند ضربان قلب، تعداد قدم ها، مسافت حرکت، میزان کالری مصرفی و … را به شما بگویند. امکاناتی که برایشان هزینه می کنید، کاملاً بستگی به کار و نیاز های شما دارد. مثلاً، اگر شغلتان سفرهای خارجی را شامل می شود، بهتر است مدلی بخرید که بتواند ساعت را در محدوده های زمانی مختلف نشان دهد. یکی دیگر از ویژگی های مهم، مقاومت در برابر آب است که می تواند در حد تحمل چند قطره یا قرار گرفتن در عمق 50 متری باشد.

امکانات ساعت هوشمند

خرید ساعت مچی برای هدیه

ساعت مچی علاوه بر اینکه اکسسوری محبوبی است، گزینه مناسبی برای هدیه دادن به دیگران نیز محسوب می شود. هدیه ای ارزشمند و کاربردی که همه آن را دوست دارند. وقتی برای خودتان خرید می کنید، می دانید که دقیقاً چه چیزی می خواهید؛ اما هنگام خرید کادو باید سلیقه شخص مقابل را مقدم بر خواسته خودتان قرار دهید. پیش از هر چیز میزان بودجه ای که می خواهید صرف کنید را مشخص کنید. سپس برای انتخاب مدل مناسب، علایق، سبک پوشش، فعالیت های اجتماعی و … فردی که می خواهید به او هدیه دهید را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر اهل ورزش است یا تیپ های کژوال را ترجیح می دهد، ساعت مچی های هوشمند یا مدل های عقربه ای مدرن تر می تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر می خواهید دوستتان از کادویی که به او می دهید استفاده کند، دوام کالا را هم در اولویت قرار دهید. در نهایت، سعی کنید از فروشگاهی خرید کنید که خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد یا امکان تعویض محصول را به شما بدهد.

مطالعه بیشتر: هدیه روز پدر چی بخریم؟ 20 هدیه مناسب روز مرد

جمع بندی

ساعت مچی از جمله پر کاربردترین اکسسوری ها بوده و هم برای استفاده شخصی و هم برای هدیه دادن انتخابی عالی است. با اطلاع داشتن از مهم ترین نکات خرید ساعت مچی می توانید با خیال راحت به فروشگاه ها و سایت های مختلف رفته و محصول ایده آل خود را خریداری کنید. در کنار همه این موارد، سلیقه و ترجیحات شخصی خود را نیز در نظر گرفته و خودتان را محدود به چارچوب خاصی نکنید.

در آخر، در نظر داشته باشید فروشگاهی که از آن خرید می کنید هم مهم است. ساعت مچی یکی از کالا هایی است که نمونه تقلبی آن در بازار زیاد است. بسیاری از مواقع این اجناس فیک از محصول اورجینال به راحتی قابل تشخیص نیستند. به همین دلیل، باید به سراغ فروشنده ای بروید که محصول را با تضمین اصالت به شما عرضه کند. علاوه بر این، اگر مقاله راهنمای استفاده از کد تخفیف آس دیجیتال را بخوانید هم می توانید هزینه کمتری برای خرید ساعت بپردازید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments