مکتب خونه یا فرادرس؛ کدام برای آموزش آنلاین بهتر است؟

مکتب خونه یا فرادرس

در سال های گذشته یا زمانی که بچه بودیم، چطور می توانستیم چیزی خارج از درس های مرسه یاد بگیریم؟ بهترین کاری که می توانست انجام شود این بود که به سراغ کتاب های آموزشی نه چندان جدید کتابخانه برویم یا در کلاس های مختلف شرکت کنیم. امروزه تنها کاری که باید بکنیم، آنلاین شدن است. اتصال به اینترنت به معنای دسترسی به ساعت ها آموزش مفید و کاربردی در هر زمینه ای است که فکرش را بکنید. تصور کنید در خانه نشسته اید و به راحتی می توانید دوره های آموزشی مورد نیاز خود را تماشا کنید و نکات جدیدی را در حوزه مورد علاقه خود بیاموزید. همه این مزیت ها یک مشکل هم دارند و آن انتخاب آموزشگاه است. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد نمی دانید بین مکتب خونه یا فرادرس کدام برای شما بهتر است در این مطلب همراه ما باشید.

آکادمی آنلاین مکتب خونه

در سایت و اپلیکیشن مکتب خونه می توانید به ساعت ها آموزش مفید و کاربردی دسترسی داشته باشید. بگذارید قبل از تصمیم به انتخاب میان مکتب خونه یا فرادرس ابتدا نگاهی اجمالی به این پلتفرم و نحوه کار آن داشته باشیم. مکتب خونه چیست؟ این سامانه یک آموزشگاه آنلاین است که با همکاری دانشگاه ها و اسایتد برتر کشوری، توانسته است هزاران ساعت محتوای آموزشی با کیفیت را در ده ها موضوع مختلف تولید و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. دروس دانشگاهی و فراتر از آن، آموزش های کوتاه ورود به بازار کار و دانلود رایگان همایش و کارگاه های مکتب خونه از جمله مواردی است که می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

شما می توانید در مکتب خونه پایتون، ماشین لرنینگ، الگوریتم، ریاضی و زبان انگلیسی بیاموزید. بیش از 10 هزار ساعت از آموزش های این سامانه رایگان است. دانشجویان رشته های برق، مکانیک، کامپیوتر، معماری، شیمی، مهندسی پزشکی، علوم پایه، مدیریت، روانشانسی و … می توانند بسیاری از مباحث درسی خود را در این سامانه بیاموزند. حتماً می دانید که برنامه نویسی یکی از پرمتقاضی ترین و پردرآمد ترین رشته ها است. علاقه و استعداد بسیاری از افراد به این حوزه، به خاطر نبود امکانات آموزشی مناسب، هدر می رود. با استفاده از دوره های این آموزشگاه در زمینه زبان های مختلف، طراحی سایت، اپلیکیشن و بازی، هوش مصنوعی و … می توانید صفر تا صد این مهارت را بیاموزید. همانطور که گفته شد برخی از محتوای موجود در این مجموعه رایگان بوده و برای دسترسی به سایر آن ها باید هزینه بپردازید. آموزش حق همه است. در همین راستا، این امکان فراهم شده است که مبلغ کمتری برای شرکت در این دوره ها بپردازید. کافیست کد تخفیف مکتب خونه را هنگام ثبت سفارش خود وارد کنید تا مبلغ کمتری بپردازید.

بدون زبان انگلیسی، دسترسی شما به منابع موجود محدود می شود. یادگیری مهارت زبانی پایه و اساس موفقیت در بسیاری از دیگر حوزه ها به شمار می آید. یادگیری آسان زبان های مختلف از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ترکی، اسپانیایی، چینی و روسی از طریق این پلتفرم ممکن شده است. علاقه مندان به حوزه های آی تی، مالی و سرمایه گذاری، مدیریت، مهارت های زندگی و هنر نیز می توانند در این آموزشگاه به تقویت مهارت های خود بپردازند. برخی از افراد در سامانه های آموزش آنلاین به دنبال یادگیری مطالب درسی هستند. در این مواقع مکتب خونه و فرادرس مرجع مناسبی نخواهند بود. مقایسه کلاسینو و تام لند به شما کمک می کند بهترین کلاس کنکور را پیدا کنید.

آموزشگاه الکترونیک متکب خونه

پلتفرم آموزش آنلاین فرادرس

فردرس را می توان بزرگترین دانشگاه آنلاین ایران دانست. فرادرس یا مکتب خونه، فارغ از تفات هایشان، بستر هایی برای آموزش اینترنتی هستند که هدف دارند یادگیری برابر و آسان برای همه افراد در هر زمان را ممکن سازند. با ورود به سایت فرادرس می توانید لیست دروس آن را مشاهده کرده و مواردی که نیاز دارید را دانلود کنید. بیش از 20 هزار ساعت آموزش کاربردی در بالغ بر 5700 عنوان مختلف در سایت ارائه می شود. شما می توانید دوره های مورد نظر خود در زمینه هایی مانند برنامه نویسی، کامپیوتر، وردپرس، برق، پایتون، بورس و سهام، هنر، مدیریت، زبان، ریاضی اکسل، متلب و … را در فرادرس پیدا کنید.

اگر بخواهیم از نظر دوره ها بگوییم مکتب خونه بهتره یا فرادرس باید ابتدا به تنوع و نحوه ارائه آن ها دقت کنیم. چینش دروس در فرادارس جزئی تر بوده و دسترسی به آن ها از نظر موضوعی ساده تر است. از نظر تنوع می توان گفت که موضوعاتی که هر دو پوشش می دهند تا حد زیادی مشابه یکدیگر اند. بخش قابل توجهی از آموزش های پرطرفدار این مجموعه نیز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته اند. همچنین، برخی دوره ها به صورت مجموعه هایی با هدف مشخص دسته بندی شده اند. کافیست هدف خود را مشخص کرده و دوره های مروط به آن را ه صورت کامل مشاهده کنید تا به سطح قابل قبولی در آن مهارت برسید.

بسیاری اوقات پیش می آید که یک سازمان تیم جدیدی از افراد را استخدام کند. یا لازم باشد مهارت های کارکنان در حوزه های خاصی ارتقا پیدا کند. با استفاده از این پلتفرم می توانید آموزش های با کیفیت و تضمین شده ای را با هزینه ای مناسب تهیه کرده و در اختیار اعضای شرکت یا سازمان قرار دهید. در این سامانه هیچ محدودیتی برای تعداد کاربران وجود ندارد و می توانید از وبینار های اختصاصی نیز برخوردار شوید. برای کاهش هزینه های سازمان و فراهم کردن ملزومات پیشرفت برای کارکنان خود نیز می توانید کد تخفیف فرادرس را به کار ببرید. با وارد کردن این کد بخشی از مبلغ فاکتور شما کسر شده و لذت آموزشی ارزان و کاربردی را تجربه خواهید کرد.

فرداس بهتره یا مکتب خونه

مکتب خونه بهتره یا فرادرس؟

با ویژگی های کلی و برخی مزیت های فرادرس و مکتب خونه آشنا شدیم. اکنون زمان این رسیده است که به یکی از پر تکرار ترین سؤالات افراد پاسخ دهیم. پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که خواسته ها و انتظارات اشخاص با یکدیگر تفاوت دارد و ممکن است چیزی که از نظر شما خوب است از نظر دیگری دارای نقاط ضعفی باشد. با در نظر گرفتن این نکته، برخی از نکات کلی این دو آموزشگاه آنلاین را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. به طور کلی، نحوه ارائه محتوا در هر دو مشابه بوده و به شکل ویدئو های ضبط شده در اختیار افراد قرار می گیرد. هر دو نیز بخشی از دوره های خود را به صورت رایگان و برخی را در ازای دریافت مبلغی مشخص عرضه می کنند.

فرقی ندارد که از کدام یک از پلتفرم های مکتب خونه یا فرادرس استفاده می کنید، در هر دو می توانید با کلیک روی دوره، تخصص و پیشینه اساتید، توضیحات و سرفصل های دوره، قیمت، مدت زمان و دیگر اطلاعات مربوطه را مشاهده کنید. اگر سابقه فعالیت برایتان اهمیت دارد، فرادرس را انتخاب کنید. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده است که حدود 3 سال زودتر از تأسیس مکتب خونه است. از نظر تعداد و ساعات دوره ها نیز کفه ترازو به سمت فرا درس سنگین تر است. بیش از 21000 ساعت آموزش با 5700 عنوان مختلف، بسیار بیشتر از 15000 ساعت ویدئو در 400 درس مکتب خونه است. خلاصه ای از ویژگی های این دو را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 مکتب خونهفرادرس
مجموعه ساعت دوره ها15000 ساعت21000 ساعت
سابقه فعالیت11 سال14 سال
آموزش رایگاندارددارد
تضمین کیفیت و بازگشت وجهندارددارد
تخفیفدارددارد
ارائه مدرکداردندارد
اپلیکیشن موبایلدارددارد
نوع آموزشویدئوی ضبط شدهویدئوی ضبط شده
نمونه تدریس رایگاندارد (جلسات اول دوره)دارد (پیش نمایش جلسات)
5 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments