ترب یا ایمالز؟ کدام برای مقایسه قیمت بهتر است؟

ترب بهتره یا ایمالز

خرید کردن ساده و لذت بخش است. همیشه لذت‌بخش بوده؛ اما هیچ وقت به این سادگی نبوده است. چرا آسان تر است؟ چون لازم نیست شال و کلاه کنید، به بازار بروید و چند ساعت را در مسیر و گشتن میان مغازه ها تلف کنید. می توانید همان طور که روی مبل نشسته اید و منتظرید چایی دم بکشد به ده ها فروشگاه مختلف سر بزنید. در هر ساعت از شبانه روز و در هر شهری که باشید سفارشات خود را ثبت میکنید. بهتر از همه اینکه انتخاب های محدودی ندارید. می توانید فروشندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و ارزان ترین را انتخاب کنید. با استفاده و مقایسه ترب یا ایمالز و سایت های مشابه، می توانید قیمت فروشگاه های مختلف را برای یک محصول بررسی کنید. سؤال این است که بین ترب و ایمالز کدام برای مقایسه قیمت بهتر است؟ در ادامه به شما می گوییم.

برای مطالعه بیشتر: معرفی و بررسی پلتفرم های خرید آنلاین اقساطی

برنامه ترب چیست؟

ترب یک موتور جستجوی خرید اینترنتی است که با نصب آن می توانید خرید متفاوتی را تجربه کنید. این سامانه هزاران فروشگاه اینترنتی را در کنار یکدیگر جمع کرده است. همانطور که گفتیم یکی از مزیت های خرید آنلاین این است که اجازه می دهد کالای مورد نیاز خود را با کمترین قیمت سفارش دهید. برای درک نحوه کار سایت یا اپلیکیشن ترب، فرض کنید یک موتور جستجو مانند گوگل دارید که نتایج سرچ را فقط و فقط از میان فروشگاه های آنلاین نشان می دهد. مبنای نشان دادن سایت ها هم ارائه پایین ترین قیمت است.

تا پیش از این تنها سختی خرید اینترنتی این بود که باید یکی یکی به سایتهای فروشگاهی مختلف سر می زدید تا ببینید کدام یک قیمت کمتری پیشنهاد می کند. با استفاده از این پلتفرم، فقط کافیست اسم محصولی که نیاز دارید را سرچ کنید تا به فروشنده های آن دسترسی داشته باشید. یکی از شیوه های معمول کاهش قیمت سفارشات اینترنتی استفاده از کوپن های فروشگاه های مختلف است. با توجه به اینکه این مجموعه سایت فروش محسوب نمی شود، دریافت کد تخفیف ترب نیز ممکن نخواهد بود. با این وجود، ممکن است در برخی مناسبت ها این سایت یا فروشگاه های همکار آن، آفر هایی با قیمت ویژه ارائه کنند.

یکی از سؤالات افراد این است که چه اجناس و کالا هایی را می توان در این سایت پیدا کرد؟ تقریباً همه چیز. تعداد زیادی از وبسایت های فروشگاهی از ترب استفاده می کنند تا مواردی مانند گوشی را بفروشند. از آنجایی که محدودیتی برای همکاری با فروشنده ها وجود ندارد پس نوع لوازم نیز بسیار گسترده است و می توانید در آن هر چیزی را با قیمت کم خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که پایین بودن قیمت نشانه کم بودن کیفیت نیست. بسیاری از اوقات، ارزان خریدن نشانه خرید هوشمندانه است. برای مشاهده راحت تر می توانید از دسته بندی های مختلف سایت نیز استفاده کنید. البته ترب تنها سایت جستجو و مقایسه کالا نیست؛ اما برای اینکه بدانید کدام بهتر است ابتدا باید هر کدام را بشناسید.

ارزان ترین قیمت در ترب

ایمالز چیست؟

سامانه ایمالز از نظر نحوه کار شباهت زیادی به ترب دارد. کافیست اپلیکیشن آن را نصب کنید تا به راحتی یک مرجع مقایسه تمام و کمال در موبایل خود داشته باشید. با کمک این مجموعه و یک جستجوی ساده خریداران و فروشندگان به یکدیگر متصل می شوند. مشتری به کالای ارزان تر دسترسی پیدا می کند و فروشنده هم اجناس خود را سریعتر می فروشد. گوشی، لپ تاپ، لوازم خانگی و هر چیزی که فکرش را بکنید مانند لباس و اکسسوری را می توانید در ایمالز با بهترین قیمت پیدا کنید. یکی از مهم ترین مزیت های این سایت در قایسه با ترب، کاربری آسان آن است. استفاده از خدمات و امکانات ای مالز بسیار ساده است. نام چیزی که می خواهید خریداری کنید را تایپ کنید و کلید اینتر یا جستجو را بزنید. به همین سادگی می تواند کالایی که نیاز دارید را با ارزان ترین قیمت تهیه کنید.

برای هر یک از فروشندگان، می توانید مکان، نکات ارسال و بازگشت کالا، امتیازات دیگر کاربران و … را مشاهده کنید. به این ترتیب مشکلات احتمالی و نارضایتی از خرید اینترنتی به حداقل خود می رسند. تنوع اجناسی که می توانید در این سامانه پیدا کنید هم بسیار زیاد است. پرطرفدارترین محصولات ایمالز عبارت اند از گوشی موبایل، لپ تاپ، یخچال و تلویزیون. هر چیزی که لازم داشته باشید از لباس گرفته تا کالای پزشکی و تجهیزات فنی را می توانید در این سامانه جستجو کنید.

به طور کلی، استفاده کاربران از ترب و ایمالز برای مقایسه قیمت ها، به رشد کسب و کار کمک می کند. این همکاری یکی کم هزینه ترین و مؤثرترین تبلیغات برای شما است. علاوه بر بالا بودن تعداد کاربران و معرفی شما به دایره گسترده ای از مخاطبان، قیمت پایین هم از دلایل استفاده از خدمات این مجموعه است. علاوه بر این، این مجموعه در برخی مناسبت ها نسبت به ارائه کد تخفیف ایمالز اقدام می کند. با استفاده از این پیشنهادات می توانید هزینه تبلیغات کمتری به این سایت پرداخت کنید.

مقایسه ترب و ایمالز

ترب بهتر است یا ایمالز

همانطور که از مقایسه ترب و ایمالز و مشخص است، خدمات آن ها تا حد زیادی به هم شبیه است. در هر دو سامانه، شما می توانید ارزان ترین فروشنده هر کالا را پیدا کنید. بسیاری از مواقع با پیدا کردن یک محصول ارزان و مراجعه ب سایت فروشنده، متوجه محصولات قیمت مناسب دیگری هم می شوید. برای مثال، ممکن است فروشگاه را پیدا کنید که خودش وارد کننده محصولات است. در نتیجه، تمام اجاس آن قیمت مناسبی دارند. به همین سادگی، هم تمام وسایل لازم را خریده اید و هم در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.

یکی از مزایایی که کمتر به آن پرداخته شده این است که با فروشگاه های اینترنتی بیشتری آشنا می شوید. سایتهایی که شاید خیلی خوب باشند؛ اما تاکنون اسم آن ها را نشنیده باشید. بسیاری از این سایت ها به دلیل نبود فرصت رقابت نتوانسته اند به جایگاه واقعی خود برسند. این امر برای فروشنده ها نیز مزیت بسیار مهمی است، زیرا می توانند خود را به خریداران بیشتری معرفی کنند. لازم به ذکر است که هر دو سامانه فقط با فروشگاه هایی همکاری می کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند. به این ترتیب، می توانید از تمام خرید های خود اطمینان داشته باشید.

از دیدگاه کاربران، استفاده از هر کدام از این دو پلتفرم تفاوت چندانی با دیگری ندارد. انتخاب از میان این دو تا حد زیادی سلیقه ای است. البته ممکن است از بین ترب یا ایمالز، تنها ییک از آن ها با فروشگاهی خاص همکاری کند. بنابراین، توصیه می کنیم اگر به کالایی نیاز دارید حتما آن را در هر دو سامانه جستجو کنید. با این کار حتی اگر خود محصول را پیدا نکردید، می توانید گزینه های ارزان قیمت مشبه آن را تهیه کنید.

یکی از تفاوت های کوچک؛ اما مهم این دو سامانه این است که در قسمت اطلاعات فروشگاه ها در ترب، بخشی وجود دارد که زمان آخرین تغییر قیمت را نشان می دهد. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که کدام فروشنده کالا را با قیمت قدیم دارد. هرچه این بازه زمانی بزرگتر باشد، امکان تمام شدن موجودی جنس بالاتر است. پس، باید سریعتر نسبت به خرید اقدام کند. از طرف دیگر، جذابیت بصری و دسترسی به محصول در ایمالز بهتر از ترب است. در صفحه اول emalls لیستی از کالا های پیشنهادی در هر دسته بندی وجود دارد. این پیشنهادات می تواند در راحت تر پیدا کردن کالا به شما کمک کند. نتایج جستجو نیز در صفحات مختلف تقسیم شده اند و به همین دلیل پیدا کردن آن ها راحت تر است.

برای مقایسه صحیح این دو وبسایت باید از دیدگاه فروشندگان همکار هم آن را بررسی کنیم. روند کلی ارسال درخواست، تأیید فروشگاه و بررسی اطلاعات محصولات یکسان است. با این حال، این فرایند در ترب سریعتر از ایمالز اتفاق می افتد. شرایط همکاری، قوانین و تعرفه های خدمات نیز در ترب شفافیت بالاتری داشته و کاملاً توضیح داده شده اند. علاوه بر این، سابقه فعالیت و میزان بازده آن هم بیشتر است. وجود بنر های مختلف در ایمالز نیز مزیت بزرگی برای فروشندگان است. با استفاده از آن می توانید خود و خدماتی که ارائه می کنید را به افراد بیشتری معرفی کنید. در نتیجه، میزان فروش شما افزایش می یابد. نحوه محاسبه هزینه این دو نیز متفاوت است. در ترب، نرخ هر کلیک نسبت به قیمت محصول تعیین می شود؛ اما در ایمالز باید بسته کلیک بخرید که با افزایش تعداد شامل تخفیف می شود.

جمع بندی

با مقایسه ترب و ایمالز می توان گفت که خدمات رسانی این دو تا حد زیادی به هم شباهت دارد. اگر به عنوان خریدار می خواهید از این سامانه ها برای مقایسه قیمت استفاده کنید، تفاوت چندانی را احساس نخواهید کرد. ممکن است سرعت سایت، طراحی آن یا موارد این چنینی تفاوت هایی داشته باشد؛ اما این اختلاف انقدر ها چشمگیر نیست. هرچند در مقام فروشنده تفاوت در برخی از خدمات ارائه شده می تواند نظر شما راجع به اینکه ترب بهتر است یا ایمالز را عوض کند. پیشنهاد ما این است که اگر محدودیت مالی ندارید از هر دو استفاده کنید. در غیر این صورت کافیست شرایط همکاری هر کدام را بررسی کنید. سپس گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments