معرفی 5 شهر خنک ایران برای سفر در تابستان

5 شهر خنک ایران

تعطیلات تابستان و فراغت دانش آموزان و دانشجویان از درس و تحصیل فرصت خوبی برای مسافرت و گشت و گذار است. برای گذراندن روز های گرم و طولانی تابستان هیچ چیز بهتر از یک سفر مفرح نیست. گشت و گذار در طبیعت، کوهنوردی، شنا و بازی های آبی از فعالیت های محبوب تابستانی اند. سفر در تابستان لذت بخش است؛ به شرطی که مقصد را درست انتخاب کرده باشید. گرمای تابستان در بسیاری از شهر ها قابل تحمل نیست؛ طبیعتاً با رفتن به این شهر ها مسافرت دلچسبی نخواهید داشت. کجا برویم؟ در ادامه این مطلب شهر های خنک ایران را به شما معرفی می کنیم که بهترین مقصد برای مسافرت در تابستان به شمار می آیند. به خاطر داشته باشید که با کد تخفیف اسنپ تریپ می توانید رزرو بلیط، ویلا و بررسی مقاصد سفر خود را با هزینه کم تری انجام دهید.

آلاشت

این شهر در سواد کوه قرار دارد و از نقاطی است که در آن گرمای تابستان را احساس نخواهید کرد. آلاشت با کوه های بلند احاطه شده است و به عنوان یکی از شهر های خنک ایران، مقصد ایده آلی برای سفر در تابستان به شمار می آید. اگر از گرمای تابستان خسته شده اید، هیچ چیز مثل آب و هوای خنک این شهر نمی تواند حال و هوای شما را عوض کند. بازه دمایی آلاشت بین 7.5 تا 10 درجه است. این در حالی است که دمای بسیاری از شهر های ایران در تابستان کمتر از 30 درجه نمی شود.

آبشار های زیبای بسیاری در این منطقه واقع شده اند که از زیباترین آن ها می توان به آبشار گزو و آبشار نارم اشاره کرد. ارتفاع زیاد این آبشارها و احاطه شدنشان با جنگل سبز، آن ها را بسیار محبوب کرده است. تنها رصدخانه شمال ایران نیز در این شهر قرار دارد. اگر به تماشای آسمان علاقه دارید، توصیه می کنیم از این رصد خانه دیدن کنید. معبد دختر پاک نیز از جاذبه های گردشگری این شهر است که پیش از اسلام معبد آناهیتا بوده است و فقط خانم ها اجازه ورود به آن را دارند. این شهر یکی از جذاب ترین لوکیشن ها برای کمپینگ و طبیعت گردی است. البته قبل از اقدام، مطالعه اصول اولیه طبیعت گردی و آفرود را به شما توصیه می کنیم.

آلاشت- شهر های خنک ایران

همدان

همدان در غرب ایران واقع شده و مرکز استان همدان است. این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران و مرکز تمدن های کهن، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. همدان از شهر های خنکی ایران است و همین موضوع باعث می شود یکی از اولین انتخاب های افراد برای سفر های تابستانی باشد.

دیدنی های زیادی در این شهر وجود دارد که معروف ترین آن ها غار علی صدر است. علی صدر از بزرگترین و طویل ترین غار های آبی جهان و تنها غار آبی ایران است. بازدید از این غار و عبور از پیچ و خم های آن از طریق قایق انجام می شود. گنجنامه همدان، آبشار گنج نامه، آکواریوم زیبای غار گنج نامه و تله کابین آن از دیگر نقاط دیدنی این شهر اند. سایر مراکز تفریحی همدان عبارت اند از معبد لائودیسه یا دو خواهر، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، قلعه حمام و آرامگاه و موزه بوعلی سینا.

غار علی صدر

ماسوله

ماسوله بدون شک یکی از جذاب ترین شهر های خنک ایران و از پر طرفدار ترین مقاصد سفر در تابستان است. ماسوله برای مسافرت در تمام فصول سال مناسب است؛ اما تجربه خنکای دلچسبش در تابستان فوق العاده است. این شهر که در ارتفاعات گیلان قرار گرفته است اغلب با مه پوشیده شده و هوایی خنک و با طراوت دارد. معماری منحصر به فرد خانه های ماسوله که معروف ترین ویژگی این روستا است، به همراه قرارگیری آن بر دامنه ارتفاعات البرز و نزدیکی به جنگل های انبوه شمال، تجربه خوشایندی است که سفر تابستانی به ماسوله را برایتان خاطره انگیز می کند.

برای مطالعه بیشتر: 9 مقصد سفر نورزوی

ماسوله

اردبیل

اردبیل از شهرهایی است که باید در طول عمرتان حداقل یک بار به آن سفر کنید. این شهر یکی از سرد ترین نقاط ایران است، پس چه بهتر که در فصل تابستان به آن سفر کنید. طبیعت زیبا و بی نظیر این شهر، در کنار دیگر جاذبه های گردشگری آن، سفری خاطره انگیز برایتان می سازد. دریاچه شورابیل یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این شهر است که امکانات تفریحی متعددی در اطراف آن وجود دارد. مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری اطراف دریاچه، قایقرانی و زیپ لاین شورابیل از امکانات تفریحی این دریاچه در فصل تابستان به شمار می آیند. پل معلق مشگین شهر نیز طولانی ترین پل معلق ایران و از برترین مناطق گردشگری اردبیل است. این پل در ارتفاع 80 متری قرار دارد و بخش شیشه ای آن اجازه می دهد از طبیعت زیر پل لذت ببرید.

یکی از شناخته شده ترین مراکز تفریحی این شهر، سرعین است. سرعین درواقع از توابع اردبیل است؛ اما نمی شود به اردبیل سفر کرد؛ اما از آب و هوای عالی و چشمه های آب گرم سرعین دیدن نکرد. دیگر جاذبه های گردشگری اردبیل عبارت اند از جمعه مسجد ، بقعه شیخ صفی الدین، بازار سرپوشیده، جنگل فندقلو و پل هفت چشمه.

پل معلق  اردبیل شهر های خنک ایران

گرگان

شهرهای خنک شمالی، از بهترین گزینه ها برای سفر در تابستان اند. سفر به آلاشت و ماسوله قطعاً لذت بخش خواهد بود؛ اما گرگان را هم در نظر داشته باشید. این شهر یکی از خوش آب و هوا ترین نقاط ایران و سرشار از جنگل های انبوه، چشمه و آبشارهای زیبا است. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، گرگان بهترین انتخاب برای شما است. پارک ملی گرگان یکی از دیدنی ترین نقاط آن است که تنوع گیاهی و جانوری آن هر انسانی را به وجد می آورد. یکی دیگر از جاذبه های مشهور گرگان دهکده جهان نما است. این منطقه حفاظت شده با آب و هوای خنک و چشم انداز های بی نظیر، از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان به شمار می آید. جنگل نهار خوران و برج گرگان نیز از دیگر جاذبه های این شهر اند که توصیه می کنیم از آن ها دیدن کنید.

طبیعت گرگان

سخن آخر

فصل تابستان و تعطیلات طولانی مدت آن زمان بهترین زمان برای سفر به شهر های خنک ایران است. آب و هوای مطلوب از مهم ترین عواملی است که لذت سفر را دو چندان می کند. شهرهایی که معرفی کردیم از پرطرفدارترین و زیباترین مقاصد گردشگری ایران در تابستان اند که میتوانید در آن ها اوقات خوشی را سپری کنید. همچنین، لازم بعه ذکر است که با داشتن کد تخفیف اتاقک می توانید محل اقامت خود را پیش از سفر به صورت آنلاین و با هزینه کم تر رزرو کنید تا سفر راحت تری داشته باشید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments