معرفی محصولات روتین پوستی تابستان

دیدگاه هر شخص راجع به زیبایی متفاوت است؛ اما اغلب بر سرِ داشتن پوستی شفاف و درخشان هم‌ نظر اند. شاید نتوانیم کلیت ظاهرمان را تغییر دهیم؛ اما می توانیم با داشتن پوستی سالم و زیبا بدرخشیم. نخستین قدم در مسیر حفظ زیبایی و جوانی پوست، داشتن یک روتین پوستی است. پوست ما در فصل تابستان تغییراتی را تجربه می کند. دمای بالا، تابش شدید خورشید و افزایش رطوبت به این معنی است که پوستتان نیاز به کمک دارد و برای حفظ سلامت آن باید بیش از پیش تلاش کنید. استفاده از محصولات روتین پوستی تابستان همان کمکی است که پوستتان نیاز دارد. اگر می خواهید از مشکلات ناخواسته پوستی در تابستان دور باشید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

چرا روتین پوستی تابستان ضروری است؟

یکی از اصول اولیه مراقبت پوستی این است که روتین پوستی تابستان و زمستان با یک‌دیگر متفاوت باشند. چرا؟ به دلایل زیر:

  • تابش خورشید و به ‌طبع، اشعه های مضر آن در تابستان قوی ‌تر اند. بنابراین، مراقبت بیشتری در برابر آفتاب الزامی است.
  • رطوبت بیشتر هوا در تابستان نیاز پوست به آبرسان و مرطوب کننده را تغییر می ‌دهد.
  • دما و رطوبت بالاتر تولید سبوم پوست را افزایش می ‌دهد و نیاز به شستشو و لایه ‌برداری پوست بیشتر می ‌شود.

اگر این نکات را در روتین پوستی در فصل تابستان مدنظر قرار ندهید، بروز لک، جوش، چروک و دیگر آسیب‌ های پوستی دور از انتظار نیست. نه تنها در تایستان، در فصول دیگر هم پوست دچار تغییراتی می شود. در نتیجه لازم است اطلاعاتتان را در رابطه با بهترین راهکارهای مراقبت از پوست در فصل سرما و زمستان افزایش دهید.

محصولات روتین پوستی تابستان

روتین پوستی هر شخص بسته به نوع پوست و نیازهای آن متفاوت است. با این وجود، برخی محصولات کلیدی در همه روتین ها ثابت اند. اگر می خواهید روتینی ساده ولی مؤثر داشته باشید، محصولات زیر را تهیه کنید.

ضد آفتاب، ضد آفتاب، ضد آفتاب

متخصصان معتقدند که استفاده از ضد آفتاب مناسب، با اختلاف مهم ‌ترین بخش روتین پوستی در تابستان است. در روز های طولانی تابستان، قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب ناپذیر است. بهترین راه حفاظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید ضد آفتاب است. آفتاب یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد لک و چروک پوستی است؛ پس حتی اگر نمی خواهید روتین پوستی کاملی داشته باشید ضد آفتاب را فراموش نکنید.

ضد آفتاب مناسب برای خارج از محیط خانه باید حداقل دارای SPF 30 باشد و از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت کند. ضد آفتاب باید کل نواحی صورت را بپوشاند و هر دو ساعت یک ‌بار تمدید شود. بافت ضد آفتاب می تواند کرم، کرم-ژل یا فلوئیدی باشد. بافت محصول در اثرگذاری آن نقشی ندارد؛ مدلی را انتخاب کنید که با پوستتان سازگار تر است.

به‌ خاطر داشته باشید که بسیاری از ضد آفتاب ‌های صورت برای استفاده دور چشم مناسب نیستند. اگر ضد آفتابی برای دور چشم قابل استفاده باشد، روی بسته ‌بندی آن ذکر می شود. در غیر این صورت، برای حفاظت از پوست حساس اطراف چشم از ضد آفتاب های مخصوص استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر: بهترین برند های آرایشی

استفاده از ضد آفتاب در تابستان

مرطوب ‌کننده سبک

رطوبت هوا و میزان عرق پوست در تابستان بیشتر است؛ اما نیاز به مرطوب کننده و آبرسان از بین نمی ‌رود. برای افزودن محصولات مرطوب کننده به روتین پوستی تابستان خود به سراغ گزینه ‌های سبک با درصد چربی کم و آبرسانی بالا بروید. استفاده از محصولات آبرسان با بافت سرم‌ یا ژل‌، نسبت به محصولات کرمی انتخاب بهتری است. مرطوب‌کننده‌ های حاوی هیالورونیک اسید و دارای SPF برای تابستان ایده آل اند. اگر چربی پوست برایتان آزاردهنده است و به ‌دنبال محصولی برای حفظ رطوبت پوست هستید، اسپری‌ های آبرسان را امتحان کنید.

فیس واش مناسب پوست در تابستان

با توجه به این‌ که در دوران تابستان پوست بیشتر عرق می کند و میزان ترشح سبوم پوست نیز بالاتر می ‌رود، شست‌ و شوی منظم پوست ضروری است. غفلت از شست ‌و شوی پوست با شوینده مناسب منجر به ایجاد جوش‌ و کدری می ‌شود. بسته به میزان چربی صورت، روزانه یک الی دوبار آن را با شوینده مناسب بشویید. در نظر داشته باشید که فیس واش به تنهایی نمی ‌تواند آرایش را پاک کند. اگر آرایش دارید، قبل از شستن صورت آرایشتان را با میسلار واتر پاک کنید.

استفاده از صابون ‌های قوی برای شست ‌و شوی صورت آسیب‌زا است. اگر پوست چرب و جوش‌زا دارید محصولی بخرید که ترکیباتی مانند بنزویل پروکساید و سالیسیلیک اسید داشته باشد. این ترکیبات منافذ پوست را تمیز کرده و باکتری‌ های مولد جوش را از بین می ‌برند. به ‌خاطر داشته باشید که شست و شوی بیش از دوبار در روز فاکتور های مرطوب ‌کننده طبیعی پوست را از بین برده و باعث خشکی پوست می شود.

لایه برداری هفتگی

لایه برداری مداوم و شدید برای پوست بد است؛ اما لایه برداری ملایم در تابستان باعث می شود پوستتان نفس بکشد. چربی و رطوبت بیشتر پوست در تابستان نه تنها عامل جوش است، بلکه میزان سلول ‌های مرده روی پوست را هم افزایش می دهد. محصولات لایه بردار، این سلول ‌های مرده را از بین برده و باعث یکنواختی و شفافیت سطح پوست می شوند. اگر پوست خشکی دارید یک بار در هفته و اگر پوستتان چرب است دوبار در هفته از لایه بردار استفاده کنید.

محصولات لایه برداری که به روتین پوستی تابستان اضافه می شوند، به ‌هیچ‌ وجه نباید قوی باشند. لایه برداری شدید علاوه بر آسیب به سطح پوست، حساسیت آن را در برابر آفتاب افزایش می دهد. بهتر است در روتین تابستان خود از یک اسکراب صورت یا کرم لایه بردار ملایم استفاده کنید. کرم های AHA با درصد پایین (10%-15%) برای لایه برداری هفتگی مناسب اند. البته این محصولات را باید حتماً از فروشگاه های معتبر بخرید. با شناخت بهترین فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی در ایران می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

لایه برداری پوست در تابستان

ویتامین C

همان‌ طور که پیش از این نیز اشاره شد، آفتاب تابستان باعث ایجاد چروک‌ های ریز و درشت در نقاط مختلف صورت می شود. استفاده از برخی محصولات ضد چروک مانند رتینول در تابستان سخت است. بهترین گزینه برای مبارزه با چروک صورت در تابستان ویتامین C است. افزودن یک سرم ویتامین C به روتین برای جلوگیری و کاهش چروک، بهبود لک ‌ها و بازسازی پوست عالی است.

تونر

تونر ها برای تنظیم PH پوست و تمیز کردن عمقی منافذ کاربرد دارند. ترشح سبوم در تابستان بیشتر می شود. این چربی اضافه عامل جوش و ایجاد منافذ باز است. تونر از الزامات روتین پوستی تابستان نیست، اما استفاده از آن می تواند تا حد زیادی از ایجاد جوش و منافذ باز جلوگیری کند. برخی از تونر ها خاصیت کمک درمانی نیز دارند و می ‌توانند به بهبود جوش یا لک کمک کنند. این محصول و لوازم مشابه را می توانید با استفاده از کد تخفیف روژا با قیمت کم تری تهیه کنید.

جمع بندی

توصیه کلی برای تغییر فصلی روتین این است که در تابستان از آفتاب دوری کنید و به سراغ محصولات سبک بروید. روتین پوست را مطابق لباس‌ هایتان انتخاب کنید. همان‌ طور که سعی می ‌کنید در تابستان لایه‌ های لباس کم‌ تر و نازک‌ تری بپوشید، پوستتان را هم با سبک ‌ترین محصولات ممکن بپوشانید. وقتی خودتان کت نمی پوشید چرا پوستتان بپوشد!

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments