همه چیز درباره سریال خاندان اژدها House of the Dragon

سریال خاندان اژدها

سریال بازی تاج و تخت یکی از جنجالی ترین سریالهای تاریخ تلویزیون بود.بر اساس آمار imdb این مجموعه در صدر لیست 100 سریال پر بیننده جهان قرار گرفته است. شبکه HBO، سازنده این سریال، حدود 3 سال بعد اسپین آف این مجموعه موفق را با نام خاندان اژدها منتشر کرد. این اثر پریکوال گیم آو ترونز است و به روایت وقایعی می پردازد که حدود 200 سال قبل در خاندان تارگرین اتفاق افتاده است. زمان زیادی از آغاز به پخش سریال خاندان اژدها نمی گذرد. با این وجود توانسته است از همین ابتدا طرفداران پر و پاقرص خود را پیدا کند. در ادامه، همه اطلاعاتی که از این برنامه در دست داریم و همه چیز هایی که لازم است درباره آن بدانید، از بودجه گرفته تا داستان و بازیگران را با شما به اشتراک می گذاریم. اگر دوست دارید این سریال را باکیفیت خوبی تماشا کنید، دیجی موویز می تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین برای آن که بتوانید باقیمت ارزان تر یا حتی رایگان، از این سرویس استفاده کنید، کد تخفیف دیجی موویز برای دریافت اشتراک در وب سایت کانال تخفیف در دسترستان است.

داستان خاندان اژدها درباره چیست؟

برای دیدن این سریال و درک بهتر وقایعی که در آن رخ می دهد، بهتر است GOT را دیده باشید یا حداقل اطلاعاتی راجع به وقایع و شخصیت های مهم آن داشته باشید. یکی از شخصیت های اصلی آن سریال دنریس تارگرین بود. جدیدترین ساخته اچ بی او مربوط به وقایع این خاندان و خنگ داخلی میان آن ها است. زمان وقوع این اتفاقات حدود 200 سال قبل از تولد دنریس است. به عبارت دیگر، house of dragons یک پریکوال از موفق ترین مجموعه این شبکه است.

با مشاهده همان قسمت اول متوجه شباهت های بسیار این دو سریال می شوید. می توانید انتظار داشته باشید همه جذابیت های مربوط به رویداد های سیاسی، جنگ و خونریزی و اژدها های معروف را تماشا کنید. با این وجود، سریال خاندان اژدها روایتی کاملاً مستقل و مجزا برای خودش دارد. در حال حاضر، هیچ نشانه ای از حضور دیگر خاندان های معروف یا بازیگران قبلی در این مجموعه دیده نمی شود. با این حال طرفذاران امیدوارند در فصل های آینده به آن ها هم پرداخته شود.

در این سرزمین خیالی، یک جنگ داخلی مهم و بزرگ بر سر جانشینی تخت آهنین روی می دهد. جنگی که کشور را دوپاره کرده و تغییرات مهمی در آن به وجود می آورد. تحولاتی که می توان آن ها را نقطه آغازی بر روند افول و نابودی خاندان تارگرین دانست. اگر می خواهید صحنه های هیجان انگیز جنگ، درگیری و خونریزی را ببینید که علاوه بر هیجانات عادی نبرد با اژدها هم دارند، سریال درستی را انتخاب کرده اید. نام قسمت اول وارثان اژدها است. این نامگذاری به خوبی به ما می گوید کل مجموعه درباره چیست و باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

شخصیت های زیادی در شکل گیری داستان نقش دارند. می توان گفت در حال حاضر مهم ترین افراد این سریال اعضای خاندان سلطنتی و اشرافیان اطراف آن ها هستند. یکی از مهم ترین ها ویسریس تارگریان است که نقش پادشاه را ایفا می کند. رینرا دختر او است که به عنوان جانشین پادشاهی انتخاب شده است. مشاور پادشاه و دخترش، دیمن برادر کوچک شاه که مدعی تاج و تخت است و اعضای خاندان والریا نیز دیگر نقش های اصلی این مجموعه اند. البته، اگر بازی تاج و تخت را دیده باشید، می دانید که نمی توان با قطعیت گفت کدام یک از این افراد قرار است در داستان باقی بماند و کدام یک با مرگ دلخراشی از سریال جدا می شود.

مطالعه بیشتر: 10 فیلم برتر دیجی موویز با دانلود رایگان

بازیگران سریال خاندان اژدها

سازنده و بودجه سریال خاندان اژدها

سریال خاندان اژدها براساس یکی از کتاب های جورج آر آر مارتین به نام آتش و خون ساخته شده است. این کتاب در سال 2018 چاپ و منتشر شد. سازندگان آن نیز از تیمی از کارگردانان و نویسندگان بازی تاج و تخت تشکیل شده اند. از میان آن ها می توان به کاندل و میگل ساپوچینک، کارگردان اپیزود نبرد حرامزاده ها، اشاره کرد. دلیل انتخاب این داستان این بوده است که علاوه بر جذابیت و پتانسیل بالا، نوشتن کتاب آن تمام شده است. در نتیجه، تولیدکنندگان می توانند کاملاً مطابق آن پیش بروند. اگر به طور کلی طرفدار فیلم و سریال های اقتباسی هستید، مقاله بهترین فیلم های خارجی براساس واقعیت را از دست ندهید.

جلوه های بصری در سریال های فانتزی و تخیلی، جزء مهمی از آن ها است. با یک نگاه کوتاه با لباس ها، ست، تغییرات تخت آهنین، جلوه های ویژه و … این سریال می توان فهمید که تولید آن هزینه های قابل توجهی داشته است. بر اساس گفته های شبکه سازنده، هر قسمت از این مجموعه کمتر از 20 میلیون دلار هزینه داشته است. با در نظر گرفتن اینکه فعلاً یک فصل 10 قسمتی ساخته شده، هزینه تولید تا کنون چیزی حدود 200 میلون دلار بوده است. ممکن است این بودجه با پیش رفتن سریال و محبوبیت پیدا کردن آن میان طرفداران افزایش پیدا کند.

امتیاز سریال House of Dragons

معیارهای زیادی در تعیین امتیاز یک مجموعه تلویزیونی نقش دارند. علاوه بر این، وقتی صحبت از این امتیاز و رنک باشد معمولاً دو مرجع در نظر گرفته می شود. یکی نظرات مردمی و میزان رضایت آن ها از یک سریال و یکی هم نظر منتقدان. برای مورد اول، معتبرترین منبع سایت imdb است. خاندان اژدها در این سایت امتیاز 8.7 را به خود اختصاص داده است. رتبه منتقدان سایت Rotton Tomatoes نیز 85% بوده است. با توجه به این اعداد و ارقام می توان گفت که سریال خاندان اژدها از همین ابتدای کار توانسته است در لیست کارهای موفق و محبوب از نظر مخاطبان قرار بگیرد. این مجموعه به صورت هفتگی پخش شده و یک شنبه ها قسمت جدید آن منتشر می شود. هر قسمت نیز حدود یک ساعت طول می کشد.

نظرات درباره خاندان اژدها

تغییر بازیگران سریال

اگر این مجموعه محبوب و پرمخاطب را دنبال کرده باشید، می دانید که از قسمت ششم به بعد بازیگران نوجوان سریال جای خود را به هنرمدان دیگری داده اند. مهم ترین تغییر مربوط به دو نقش اصلی یعنی پرنسس Rhaenyra و ملکه فعلی Alicent است. دلیل این تحول ناگهانی چه بود؟ حقیقت این است که داستان این سریال بازه زمانی بسیار گسترده ای دارد و در چندین دهه مختلف رخ می دهد. روایت با دوران نوجوانی شخصیت ها آغاز شد تا برخی اتفاقات کلیدی زندگی آن ها در آن زمان را نشان دهد. رویداد هایی که دانستن آن ها برای فهم ادامه داستن لازم بود. در ادامه، پرش زمانی مهمی در سریال اتفاق افتاد که در نتیجه آن لازم بود اشخاص دیگری ایفای نقش را به عهده بگیرند.

سریال خاندان اژدها فصل 2

مدت زیادی از پخش اپیزود پایانی با نام ملکه سیاه نمی گذرد. این فصل با تن دادن ملکه رینرا به جنگی ناخواسته اتمام یافت. نگرانی ها از اینکه اسپین آف سریال بازی تاج و تخت نتواند به خوبی خودش باشد، با پخش فصل اول به سرعت از میان رفت. فصل اول این مجموعه در میان پر بیننده ترین ها قرار گرفته است. اگر شما هم از تماشای فراز و فرود های خاندان تارگرین لذت برده اید، خبر خوبی برای شما داریم. شبکه تولید کننده این سریال، HBO، ساخت فصل دوم House of Dragons را تأیید کرده است. فرایند تولید از همین الان آغاز شده است؛ اما انتظار می رود فیلمبرداری از اواخر تابستان 2023 شروع شود. به عبارت دیگر، فصل 2 این سریال محبوب در سال 2024 به پخش خواهد رسید. سازندگان معتقدند این برنامه به دلیل داستان جذاب و تیم تولید قدرتمند خود از پناسیل بالای برای ادامه برخوردار است.

سخن آخر

از سال 2020 زمزمه های ساخت اسپین آفی از یکی از موفق ترین مجموعه های جهان شنیده می شد. دو سال بعد انتظارها برای دیدن آن به پایان رسید. سریال خاندان اژدها این قابلیت را دارد که از همان قسمت اول شما را مجذوب خود کند. اگر طرفدار بازی تاج و تخت بوده اید، به احتمال زیاد از تماشای این پریکوال هم لذت خواهید برد. البته، نگران تکراری بودن وقایع و داستان نباشید. مطمئن باشید اثری را مشاهده می کنید که علیرغم شباهت هایش، کاملاً مستقل است و روایتی جدید و اورجینال را بیان می کند.

3 4 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments