رنگ ترند سال 1402| سال 2023 چه رنگی مده؟

رنگ های ترند سال جدید برای 1402

رنگ ها یکی از تاثیرگذار ترین فاکتور های محیطی بر احساس و دید انسان ها هستند. همان طور که می دانید، در علم روانشناسی اثرات روانی بسیاری از رنگ ها شناخته شده است. به طور مثال، احتمالاً همه شما آبی را به عنوان یک رنگ آرامش بخش و قرمز را به عنوان یک رنگ هیجان انگیز می شناسید. به همین دلیل، انتخاب رنگ در هر زمینه ای، به خصوص در لباس و پوشش بسیار مهم است. در این مقاله رنگ های ترند سال 1402 و عید نوروز را در کنار هم بررسی خواهیم کرد. اگر می خواهید بدانید امسال چه رنگی مده یا برای 2023 کدام رنگ مانتو را بخرید، با ما همراه شوید.

پنتون و انتخاب رنگ ترند سال 1402

شرکت پنتون و انتخاب رنگ سال

اگر از طرفداران صنعت مد و لباس باشید حتما نام شرکت پنتون برای شما آشنا است. البته، حوزه فعالیت این شرکت محدود به شو های لباس نیست. این شرکت در سال 1950 فعالیت خود را در شهر نیویورک آغاز کرده است. یکی از مهم ترین خدمات آن ها ایجاد یک سیستم دقیق برای استاندارد سازی رنگ هاست.

لورنس هربرت، این کار را بر اساس قوانین جدول مندلیف انجام داده است. به هر رنگ یک کد اختصاصی نسبت داده شده است. این امر باعث شناسایی دقیق رنگ ها شد و امکان اشتباه گرفتن آن ها را به حداقل رساند. برای فهم اهمیت این موضوع کافی است تصور کنید از یک رنگ خاص برای رنگ آمیزی دیوار های خود استفاده کرده اید و برای تکمیل آن باید دقیقا همان رنگ را خریداری کنید. این جا اهمیت داشتن شماره و کد مشخص برای آن رنگ نمایان می شود.

از سال 2000 پنتون فعالیت جدید و جذابی را آغاز کرد. این ایده با استقبال گسترده در همه ی زمینه ها مواجه شد. در این سال، انتخاب رنگ سال برای اولین بار مطرح شد و طراحان زیادی در حوزه مد و پوشاک، دکوراسیون، جواهرات و… از این طرح استقبال کردند. انتخاب رنگ سال 1402 یا هر زمان دیگری، بر اساس شرایط و تأثیرات محیطی انجام می شود و یک انتخاب تصادفی و شخصی نیست. این شرکت جلساتی را در ماه های می و نوامبر با حضور نمایندگانی از شرکت های مختلف برگزار می کند. این جلسات تحت قوانین خاصی مثل سفید بودن یک دست اتاق جلسه، برگزار می شوند. رنگ سال پس از دو روز متوالی بحث و تبادل نظر انتخاب می شود. معرفی رنگ های ترند سال تأثیر زیادی در بسیاری از مشاغل دارد که مهم ترین آن ها مد و پوشاک است.

 رنگ ترند سال 1402 یا رنگ سال 2023

قرمز پرشین، رنگ ترند سال1402 و 2023

رنگی که توسط مؤسسه پنتون برای سال 2023 و یا 1402 انتخاب شده رنگ جذاب قرمز پرشین (Viva Magenta) است. این رنگ یک قرمز آتشین مانند رنگ گل رز است و برای استفاده در لباس و دیگر آیتم های پوشاک و اکسسوری ها بسیار زیباست. این طیف رنگی با کد ۱۷۵۰ـ ۱۸ معمولا در خاک های خلیج فارس دیده می شود و دلیل نام گذاری آن نیز دقیقا به همین عامل بر می گردد.

پنتون علت انتخاب این قرمز خاص را به عنوان رنگ ترند سال، انرژی مثبت منتقل شده از آن می داند. در واقع کارشناسان این حوزه معتقد هستند که مردم دنیا پس از طی کردن دوران سخت پاندمی کرونا به این رنگ پر قدرت و پر از احساس سر زندگی و نشاط برای حرکت به سمت آینده نیاز دارند. این رنگ دارای یک تعادل بین سرد و گرم بوده و به عنوان نماد شجاعت و جسارت شناخته می شود. رنگ انتخابی این سازمان در سال 2022، زرد و خاکستری بود.

به طور کلی، طیف رنگ های قرمز رنگ های انرژی بخشی هستند. حضور این رنگها در محیط می تواند باعث افزایش شور و شوق و سرزندگی شود. مطالعات روان شناسی نشان می دهد که قرار داشتن در معرض این رنگ می تواند باعث آزاد شدن روح افراد و بروز استعداد ها شود. اگر مطابق مد بودن برای شما اهمیت دارد، بهتر است لباس های خود را با رنگ قرمز پرشین انتخاب کنید. از آن جا که قرمز پرشین به عنوان رنگ سال 2023 و 1402 انتخاب شده، برای دیدن بسیاری از ملزومات زندگی با این رنگ در فروشگاه ها آماده باشید. یکی از بهترین فروشگاه هایی که می توانید برای خرید لباس های ترند و مد روز به آن مراجعه کنید، دیجی استایل است. کد تخفیف دیجی استایل این امکان را به شما می دهد که انواع پوشاک در رنگ های ترند 2023 را با قیمت مناسب سفارش دهید.

شروع بهار با رنگ های ترند سال 1402

به غیر از رنگ قرمز پرشین که توسط ؤوسسه پنتون به عنوان رنگ سال معرفی شده است، برخی گزینه های دیگر نیز بر اساس ترکیب رنگ های محبوب در سال گذشته به عنوان ترند معرفی می شوند. شرایط محیطی تأثیر زیادی بر محبوبیت رنگ ها در زمان های مشخص دارد. برجسته ترین مسئله ای که انسان ها در سال های گذشته با آن مواجه بوده اند ویروس کرونا و عواقب ناشی از آن بوده است. انزوا، تنهایی و دوری از اجتماع مهم ترین تأثیر این بیماری بر زندگی مردم بوده است. حال زمان آن رسیده که به فعالیت های گروهی برگردیم.

کارشناسان، رنگ های مناسب برای استفاده در 1402 را آن هایی می دانند که میل و انرژی پایدار و کارآمدی را برای انسان ها در مسیر رسیدن به اهدافشان ایجاد می کنند. همچنین، این رنگ ها باید بتوانند منعکس کننده اهمیت پیشرفت تکنولوژی و دنیای مدرن باشند. به طور کلی، از رنگ های بنفش، سبز زیتونی، آبی اقیانوسی، زرد mango و کره ای به عنوان رنگ های ترند برای سال 1402 نام برده می شود. به عبارت دیگر، اگر قرمز پرشین را دوست ندارید یا به تناژ پوستتان نمی آید، لازم نیست حتما مانتو و لباس آن رنگی بخرید. معرفی رنگ های دیگر حق انتخاب بیشتری به شما می دهد. البته، اگر می خواهید مطابق مد روز به نظر برسید، بهتر است این قرمز الهام گرفته از خلیج فارس را در استایل خود بگنجانید.

بنفش درخشان به رنگ گل ارکیده

رنگ های ترند سال 1402

طیف های رنگی صورتی و بنفش همواره از محبوب ترین رنگ ها خصوصا در بین بانوان بوده اند. گل ارکیده نماد شادی و آرامش است. این رنگ یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای شروع فصل بهار خواهد بود. پیش بینی می شود که در سال جدید این رنگ را در لباس های شنا، لباس های رسمی و در ساخت جواهرات به وفور ببینیم. این طیف رنگ رابه راحتی می توانید با هم خانواده های خودش نیز ست کنید.

سبز زیتونی از رنگ های سال 1402

سبز زیتونی

سبز زیتونی یک رنگ ملایم و کاملا طبیعی است. زیتونی احساس زندگی را در شما تقویت می کند. استفاده از این نوع سبز در لباس به دلیل ست شدن با رنگ های مختلف بسیار متداول است. به علاوه، استفاده از این رنگ در دکوراسیون و وسایل حس طبیعی بودن را به شما منتقل می کند. بهار امسال با استفاده از این رنگ طبیعت را به خانه خود بیاورید. پیشنهاد ما این است که از این رنگ برای کیف، اکسسوری و دکوراسیون استفاده کنید.

آبی  کلاسیک رنگی که هیچوقت از مد نمی افتد

رنگ آبی کلاسیک

رنگ آبی کلاسیک نماد اعتماد به نفس و آرامش است. یک رنگ بسیار مناسب برای لباس های رسمی. آبی کلاسیک از جمله رنگ های با کلاس است و در ترکیب با بسیار از رنگ ها جلوه جذابی دارد. از این رنگ در حوزه های بسیار متنوع استفاده می شود. از این جمله می توان به ساخت لوازم آرایشی، صنایع پارچه سازی، طراحی داخلی و ساخت جواهرات و اکسسوری اشاره کرد. اگر به دنبال پیروی از ترند های مد 1402 هستید و می خواهید استایلی شیک داشت باشید، این رنگ مناسب است.

Mango mojito رنگی بین زرد و نارنجی

زرد انبه ای از رنگ های ترند 1402

رنگی با تم گرم و انرژی بخش. این رنگ زیبا یکی از رنگ های ترند سال 1402 است. این رنگ بسیار انرژی بخش است و استفاده از آن در اطراف شما می تواند با یادآوری نور خورشید به شما انگیزه و شوق زندگی ببخشد. وجود این رنگ در استایل می تواند شما را به عنوان فردی خون گرم و اجتماعی به مردم معرفی کند. استفاده از این رنگ به ویژه در استایل های بهاره و تابستانی می تواند چشم نواز باشد.

کَره ای یا butter cream رنگی که از مد نمی افتد

رنگ حنثی کره ای

یکی از زیباترین رنگ های خنثی را می توان رنگ کره ای دانست. رنگی از طیف رنگ های کرم. این رنگ به راحتی با تمام رنگ ها ست می شود. می توانید این رنگ را به عنوان مکمل در کنار تمام رنگ های معرفی شده استفاده کنید. این رنگ به ویژه در ترکیب با دیگر رنگ ای تابستانی استایلی شیک برای شما میسازید. علاوه بر این، این رنگ انتخاب مناسبی برای پوشش های رسمی و کاری به شمار می آید.

جمع بندی رنگ سال 1402 و مد 2023

در این مقاله علاوه بر رنگ ترند سال 1402 یا 2023 رنگ های محبوب و جذابی را در تمام طیف ها به شما معرفی کردیم. رنگ سال تأثیر به سزایی در صنعت مد و پوشاک دارد. این رنگ هر ساله توسط پنتون انتخاب می شود و در 1402 نیز قرمز پرشین از این میان برگزیده شد. تلاش ما در این راستا بود که شما طرفدار هر رنگی هستید بتوانید استایلی با استفاده از همان طیف داشته باشید. در نتیجه، علاوه بر پیشروی بر اساس مد روز، می توانید رنگ مورد علاقه خود را به کار ببرید. در پایان، امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

4 6 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments