از رفع استرس تا جذب ثروت با خواص سنگ های زینتی

خواص سنگ های زینتی

در گذر زمان، افسانه ها و داستان های متفاوتی نسل به نسل به ما منتقل شده اند. یکی از این باور های قدیمی این است که برخی سنگ ها خواص عجیبی دارند. به این معنی که سنگ های زینتی احتمالا تاثیرات و خواص مفیدی برای روح و روان انسان داشته باشند. این موضوع ممکن است در ابتدای امر چندان باور پذیر نباشد؛ اما اگر شما وجود انرژی در همه ذرات جهان را باور داشته باشید، چندان هم دور از ذهن و غیر ممکن به نظر نمی رسد. در ادامه، با سنگ های آرامش بخش، ضد افسردگی، سنگ جذب ثروت، شادی و … آشنا خواهید شد.

خواص سنگ های زینتی افسانه یا واقعیت؟

بهترین اطلاعاتی که درباره سنگ های قیمتی وجود دارد، در کتابی با نام افسانه عجیب سنگ های گران بها گردآوری شده است. جورج فردریک کونز نگارش این کتاب را در سال 1913 میلادی انجام داده است. کونز از قهار ترین سنگ شناسان زمان خود بوده است. شکل گیری بازار مدرن سنگ های رنگارنگ قیمتی در نیویورک را می توان حاصل تلاش های این دانشمند دانست.

استفاده از سنگ های زینتی توسط انسان ها بیشینه ای حدودا 7000 ساله دارد. مردم باستانی باور داشتند که این سنگ ها می توانند شیاطین را دور کنند. همچنین باور داشتند که برخی سنگ ها برای درمان برخی بیماری ها مفید هستند. در ادامه و با پیشرفت جوامع، برخی از این باور ها به عنوان خرافات شناخته شدند و کسی آن ها را بدون دلیل و برهان علمی نمی پذیرفت.

نکته مهم این است که علی رغم تغییر افکار مردم، استفاده از این سنگ ها هرگز منسوخ نشد. شاید دلیل آن را بتوان در زیبایی این سنگ ها جست و جو کرد. امروزه وجود انرژی در سنگ ها و خواص آن ها برای بسیاری از افراد قابل قبول است. در این مقاله برخی از این سنگ ها را با خواص نسبت داده شده به آن ها از جمله رفع استرس و جذب پول، به شما معرفی خواهیم کرد. برای خرید زیور الات با سنگ های قیمتی با صرف هزینه کم تر می توانید کد تخفیف دیجی کالا را مورد استفاده قرار دهید.

الماس گران قیمت ترین سنگ زینتی

الماس، زیباترین سنگ

الماس یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی است. فرآیند ساخت الماس از کربن، ممکن است میلیون ها سال طول بکشد. همین موضوع عامل اصلی ازرشمند بودن این سنگ است. الماس ها به دلیل زیبایی بی حد و حصر به طور گسترده ای در ساخت جواهرات استفاده می شوند. این گوهر سخت ترین ترکیب شناخته شده در جهان است و تنها با یک الماس دیگر می توان آن را برش و یا سیقل داد.

این جواهرات زیبا معمولا بی رنگ هستند؛ ولی در رنگ های صورتی و آبی نیز به ندرت دیده می شوند. افسانه های قدیمی می گویند اگر شما یک سنگ الماس در سمت چپ بدن خود داشته باشید، پیروزی از آن شماست. البته، برخی نیز معتقدند الماس ها از بروز بیماری های مثل سنگ کلیه و سنگ مثانه جلوگیری می کنند.

زمرد سنگ سلطنتی

خواص سنگ زینتی زمرد

زمرد ها سنگ های بسیار زیبایی هستند که در ساخت جواهرات سلطنتی بسیار پر کاربرد بوده اند. مهم ترین فاکتور در تعیین ارزشمندی زمرد ها گرید آن ها است. گریدهای مختلف زمرد به پررنگی و کم رنگی آن و میزان شفافیت سنگ بستگی دارد. اولین سنگ های زمرد استخراج شده به حدود 2000 سال پیش برمی گردند.

شواهدی وجود دارد که نشان دهنده خواص سنگ زمرد بر چاکراه قلب هستند. بنابراین، این سنگ برای آرامش، ثروت و عشق راه گشا است. همچنین، افسردگی را از شما دور می کنند. زمردها می توانند باعث بهبود بینایی، سیستم تنفسی، کارکرد کبد و تقویت سیستم ایمنی بدن شوند. به علاوه، این سنگ ها تاثیرات مثبتی روی عملکرد قلب، متعادل سازی قند خون و تولد نوزادان دارند.

خواص شفابخش یاقوت سرخ

خواص یاقوت سرخ

یاقوت سرخ بدون ناخاصی بسیار کمیاب و به طرز شگفت انگیزی با ارزش است. یاقوت هایی که خرید و فروش می شوند معمولا با مقداری نا خالصی همراه هستند. یاقوت سرخ سنگ بسیار سختی است و باید مراقب باشید روی سایر جواهرات شما خط و خشی ایجاد نکند.

این سنگ ها شفا بخش هستند. نجابت، آگاهی روحانی، تفکر، تعادل، توانایی­ های روانی، آرامش ذاتی و مثبت ­اندیشی را نیز می توان از خواص این سنگ های زینتی دانست. بر اساس داستان های قدیمی، مردم باستان رنگ قرمز یاقوت را نشانی از آتش درونی این سنگ می دانسته اند. به همین دلیل، این سنگ نماد عشق، اشتیاق و شجاعت بوده است. یاقوت ها به خاطر ویژگی های ساختاری خود می توانند جریان خون را تقویت کنند. بهبود عملکرد قلب، تقویت کلیه ها و تقویت غدد از اثرات مثبت استفاده از این سنگ ها به شمار می رود. همچنین، استفاده مداوم از یاقوت رخوت را از بین برده و گردش خون در ناحیه چشم را بهبود می بخشد.

یاقوت کبود سنگ جذب ثروت

یاقوت کبود، گوهر خردمندان

سنگ یاقوت، در واقع کریستال اکسید آلومینیوم است. این سنگ دارای سختی 9 و پس از الماس دومین سنگ سخت شناخته شده می باشد. این سنگ بنا بر مواد معدنی مختلفی که در ساختار آن وجود دارد می تواند رنگ های متفاوتی داشته باشد. متداول ترین رنگ یاقوت کبود آبی است. این سنگ با رنگ های صورتی، زرد و سفید هم دیده می شود که آن ها را یاقوت های فانتزی می نامند.

باستانیان این گوهر را نماد حقیقیت، صداقت و دانش می دانند. از این رو، آن را گوهر خردمندان نامیده اند. در گذشته درباریان این سنگ را برای حفاظت خود در برابر صدمات فیزیکی استفاده می کرده اند. این سنگ ها اصولا از انرژی بسیار خوبی برخوردار هستند. به همین دلیل گزینه های بسیار مناسبی برای مدیتیشن محسوب می شوند. به علاوه، یاقوت کبود را سنگ جذب ثروت می دانند. اگر به چنین محصولی نیاز دارید، می توانید با مطالعه مقاله سنگ های دور کننده استرس، سنگ هایی با خواص مشابه را نیز شناسایی کنید.

کریستال لابرادوریت، سنگ خوش شانسی

خواص سنگ زینتی لابرادوریت

سنگ های زیبایی که رنگبندی آنها به شدت دلبرانه است. برخی از سنگ شناسان معتقدند که لابرادوریت ها ویژگی های ذهنی و ذاتیِ فرد، اعم از روشن ­بینی، تلپاتی، پیش ­گویی و کنترل اتفاقات را تقویت می کنند. از خواص این سنگ جادویی این است که خرد و هوش شما را افزایش می دهند. برخی معتقدند همراه داشتن این سنگ باعث بیرون کشیدن استعداد های افراد می شود. همچنین، این ترکیبات جذاب بعد های منفی شخصیت شما را کاهش می دهند.

داستان های قدیمی این سنگ را راز جذب شانس و موفقیت می دانند. یکی از مهم ترین خواص این سنگ زینتی تبدیل شما به یک شخصیت اجتماعی است. به علاوه این سنگ می تواند به ترک مواد مخدر و سم زدایی از بدن کمک کند. برخی از افراد از لابرادوریت در کنار درمان فیزیوتراپی استفاده می کنند چراکه معتقدند این سنگ برای تقویت قدرت لمس دستان مفید هستند.

خواص سنگ زینتی گارنت (بیجاده)

خواص سنگ زینتی گارنت

این گوهر غالبا به صورت کریستال های ریز یافت می شوند. این سنگ ها در شکل و رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند. شاید همین تنوع عامل استفاده گسترده آن ها در صنعت جواهر سازی است. گارنت ها نسبت به سنگ های زینتی دیگر بیشتر در دسترس هستند و به همین دلیل استفاده از آن ها مقرون به صرفه است.

افسانه های زیادی درباره خواص سنگ زینتی گارنت وجود دارد. یکی از این افسانه ها می گوید رنگ سبز این گوهر درمان افسردگی است. در واقع گارنت را می توان سنگ ضد استرس نامید. همچنین گذشتگان معتقد بودند این گوهر آثار زیادی بر جسم و روح صاحب خود دارد. افزایش عشق، اشتیاق و تمایلات جسی از این موارد هستند. همچنین، گفته می شود این سنگ اثر مثبتی روی اعتماد به نفس، شهرت و محبوبیت دارد.

تانزانیت یا سنگ جادو

سنگ جادویی

تانزانیت یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین گوهر ها در بازار است. یکی از دلایل محبوبیت این سنگ رنگ زیبا شفافیت آن است. این سنگ با داشتن سختی متوسط به خوبی تراش می خورد و به هر شکلی در می آید. اما مسئله مهم این است که این سنگ را در جواهراتی مثل انگشتر که در معرض تماس با سطوح هستند نباید استفاده کرد؛ چرا که روی آن ها خط و خش ایجاد می شود.

این گوهر را به خاطر تحریک آگاهی معنوی و بینش، سنگ جادو می نامند. از خواص این سنگ زینتی می توان به کاهش استرس و بهبود تعادل اشاره کرد. به نوعی، می توان آن را سنگ آرامش دانست. این کریستال می تواند اثر مثبتی روی چاکراه تاجی یا همان چشم سوم داشته باشد. اگر مدیتیشن و یوگا انجام می دهید همراه داشتن تانزانیت را به شما توصیه می کنیم.

مروارید

مروارید

گوهر مروارید، در دسته سنگ های نیمه قیمتی ارگانیک با منشإ طبیعی است. همانطور که می دانید مروارید ها درون صدف رشد و پرورش می یابند. مروارید ها در اشکال و رنگ های متنوعی یافت می شوند. از دیرباز مروارید همواره یکی از پرکاربرد ترین عناصر برای ساخت جواهرات مختلف بوده است.

سنگ زینتی مروارید نماد صداقت، پاکی و معصومیت است. همراه داشتن مروارید می تواند باعث آرامش، تمرکز و احساس سر زندگی شود. علاوه بر این، با توجه به اطلاعات به دست آمده از کتاب های پزشکی سلسله مینگ، این ماده در گذشته برای بهبود زخم و رشد پوست جدید، از بین رفتن سموم و آسیب های ناشی از آفتاب و لکه ها استفاده می شده.

مروارید تاهیتی (مروارید سیاه)

مروارید سیاه

مروارید های تاهیتی به دلیل رنگ خاصی که دارند بسیار مشهور هستند. همه شما حتما سنگ مروارید را با رزگ نقره ای یا سفید می شناسید. مروارید سیاه کمیاب ترین نوع مروارید است. کمیاب بودن این سنگ باعث شده است که بسیار ارزشمند و گران قیمت باشد. این مروارید ها از صدف های لب سیاه به دست می آیند و گاهی می توانند رنگ های متفاوتی نیز داشته باشند. این گوهر نماد تواضع، نجابت و خلوص است.

سنگ اوپال، سنگ ملی استرالیا

سنگ اوپال

اوپال یک سنگ قیمتی است. از نظر سنگ شناسی یک ماده معدنی به ‌شمار می‌ رود تا یک ماده کانی و این امر هم به خاطر شکل آمورفی آن است. این سنگ می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را شامل شود. رنگ‌های سفید، آبی شیری، خاکستری، سرخ، زرد، سبز، قهوه‌ای و سیاه رنگ های متداول این گوهر هستند. البته نوعی اوپال قرمز رنگ هم وجود دارد که از همه انواع آن ها کمیاب تر و با ارزش تر است.

این سنگ در درمان افسردگی، خون‌سازی، بالا بردن تعداد گلبول‌های قرمز، دفع انرژی‌های منفی، منظم کردن فشار خون بسیار مؤثر است. همپچنین باور های افسانه ای می گوید که این سنگ به شما قدرت آینده نگری می دهد. اوپال در میان مردم آسیای شرقی به عنوان نمادی از خوشبختی و عشق شناخته می شود.

تورمالین  (کهربای اصل)

سنگ زینتی کهربا

سنگ کهربا رنگی شبیه غروب خورشید دارد. در واقع این نوع سنگ، صمغ فسیل شده درختان است. از کهربا برای تولید عطر و همچنین، به عنوان سنگ تزئینی در ساخت جواهرات استفاده می شود. از آنجا که درباره نوعی فسیل صحبت می کنیم؛ بسیار پیش می آید که شما کهربایی بیابید که حشره ای در آن به دام افتاده باشد.

گذشتگان بر این باور بوده اند که این سنگ انرژی منفی را از بدن خارج می کند. تورمالین می ­تواند آگاهی را تقویت و استعداد هنری را شکوفا کند. علاوه براین گفته می شود که کهربا برای موفقیت، فراوانی، شفادهی، زنده دلی و شادی مفید است. یکی از تاثیرات مثبت استفاده از کهربا، تقویت چاکراه سوم بدن است.

خواص سنگ زینتی کوارتز بلورین

سنگ زینتی کوارتز بلورین

یکی از سنگ های قیمتی زیبا کوارتز است. کوارتز ها در رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند. یکی از زیباترین آن ها کوارتز بلورین است. این سنگ که با نام در کوهی نیز شناخته می شود، شفاف و بی رنگ است. شکل ظاهری و سختی این سنگ باعث شده بعضی اوقات به عنوان شبه الماس از آن استفاده شود.

افسانه ها درباره این سنگ می گویند منعکس کننده نور و روحانیت به درون بدن است و این امر احتمالا به خاطر شفافیت آن گفته شده است. کوارتز بلورین می تواند چاکراه هفتم را تنظیم و تعدیل کند. به علاوه این سنگ می تواند قدرت ارتباط، خرد، شفافیت تفکر، سلامت عمومی، تزکیه، خلوص قلبی، خودآگاهی، افکار مثبت، هارمونی و عشق را در فرد افزایش دهد.

سنگ فیروزه و خواص این سنگ زینتی

سنگ فیروزه

سنگ فیروزه را می توان از محبوب ترین سنگ های زینتی دانست. این سنگ حالتی مات و کدر دارد. فیروزه عمدتا به علت رنگ زیبا و منحصر به فردش محبوب است. یکی از جذاب ترین باور هایی که درباره فیروزه وجود دارد این است که چاکراه قلب را باز می کند. فیروزه از این طریق قلب شما را آماده پذیرش کرده و آگاهی شما را افزایش می دهد.

در کتب قدیمی آمده است که فیروزه برای صاحبش شانس و به روزی به همرا می آورد. همچنین، این سنگ می تواند خرد، متانت، کمال و خلاقیت را در شما افزایش دهد. این سنگ انرژی های منفی را دفع می کند و برای افرادی که به دنبال آرامش روح و روان خود هستند بسیار توصیه می شود.

خواص سنگ زینتی عقیق

سنگ عقیق

معروف ترین و گران ترین نوع عقیق، سنگ عقیق یمانی است. این سنگ اگر اصل باشد، با آتش سوزانده نمی شود و روی شیشه خط می اندازد. این سنگ تنوع بالایی دارد ود ساخت جواهرات و ظروف تزئینی از 3000 سال پیش تا کنون کاربرد داشته است. عقیق یمانی را احتمالا بیشتر در انگشتر ها دیده اید. این سنگ به رنگ قرمز جگری است.

سنگ عقیق گردش خون را منظم می‌ کند و در صورت زخمی شدن از خونریزی شدید جلوگیری می‌کند. همچنین، این سنگ باعث بهبود حافظه می شود. همراه داشتن یک عقیق یمانی می تواند شجاعت شما را دو چندان کند. به علاوه افزیش سطح تحمل، خلاقست، کنجکاوی و عزت نفس نیز از اثرات این گوهر بر شمرده می شود.

زبرجد، شفاف و دلربا

زبرجد، شفاف و دلربا

اولین سنگ زبر جد در نزدیکی دریای سرخ یافت شده است. این سنگ بسیار شفاف و درخشان است. رنگ زبرجد می تواند از سبز روشن تا تیره متغیر باشد. گاهی ممکن است این سنگ با زمرد اشتباه گرفته شود. یکی از جذابیت های این گوهر درخشش آن در تاریکی شب است. در نمونه های بسیار نادری از این سنگ می توانید پرتو درخشان موسوم به چشم گربه را مشاهده کنید. سنگ های زینتی زبرجد به مراقبت زیادی نیاز دارند چرا که در مقابل ضربه و اسید ها مقاوم نیستند.

در باورهای سنتی زبرجد هدیه مادر طبیعت است. استفاده از این سنگ برای تقویت چشم ها، بهبود گردش خون، بهبود عملکرد دستگاه تنفسی و گوارش، سم زدایی از کبد و درمان جوش های پوستی توصیه شده است. به علاوه اگر به دنبال آرامش هستید، جواهرات دارای زبر جد می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

الکساندریت، سنگ هفت رنگ

الکساندریت، سنگ هفت رنگ

به عنوان حسن ختام این مطلب سنگی با ویژگی شگفت انگیز به شما معرفی می کنیم. این قابلیت شگفت انگیز تغییر رنگ است. الکساندریت در نور های مختلف می تواند به رنگ های متفاوتی درآید. این سنگ دارای ساختاری معدنی می باشد. در واقع الکساندریت یکی از کمیاب ترین جواهرات در تمام دنیاست. طبیعتا بسیار ارزشمند و گران قیمت نیز هست.

از خواص این سنگ زینتی می توان به تاثیر مثبت بر بدن انسان اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت که تاثیرات مثبتی روی سیستم گوارشی، عملکرد طحال و سیستم عصبی دارد. برخی معتقدند این سنگ برای درمان سرطان خون مفید است.

1.5 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments