راهنمای کامل نحوه خرید اقساطی و اعتباری از دیجی کالا

دیجی پی، پرداخت اقساطی برای دیجی کالا

دیجیکالا به عنوان شناخته شده ترین فروشگاه آنلاین در ایران همواره در تلاش است با ارائه خدمات نوین، خرید کردن را به فعالیتی آسان و لذت بخش برای مشتریان تبدیل کند. نحوه پرداخت و میزان هزینه های خرید اینترنتی یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان است. از همین رو، این مجموعه تلاش داشته است امتیازات ویژه ای را در این زمینه ها ارائه کند. یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن هایی که توسط تیم دیجی کالا طراحی و عرضه شده، دیجی پی نام دارد. این برنامه بستر مناسبی برای انجام بسیاری از امور مالی و بانکی است. علاوه بر این، دیجی پی در جدیدترین خدمت خود امکان خرید اقساطی و اعتباری از دیجی کالا را نیز فراهم و تسهیل کرده است. اگر قصد استفاده از این سرویس را داشتید، می توانید از کد تخفیف دیجی پی استفاده کنید. این کدها اعتبار رایگان هدیه می دهند، کیف پولتان را شارژ می کنند و جوایز و هدیه های جذابی را پیشنهاد می کنند.

خرید اقساطی و اعتباری از دیجی کالا

همانطور که اشاره شد پرداخت قسطی هزینه های خرید از دیجی کالا از طریق برنامه دیجی‌پی ممکن شده است. در واقع این اپلیکیشن بستر مناسبی برای انجام آنلاین کلیه تراکنش های مالی روزمره مانند انتقال وجه (کارت به کارت و پرداخت از کیف پول)، پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم‌کارت و بسته اینترنت، خرید بیمه، پرداخت عوارض جاده‌ای، طرح ترافیک، کرایه تاکسی، استعلام جریمه، خیریه و … می ­باشد. پرداخت اقساطی بسیار محبوب است. چرا که می تواند نیاز ما را در حداقل زمان ممکن برطرف سازد. هم اکنون می توانید محصولات موجود در این فروشگاه اینترنتی را به صورت اعتباری خریداری کنید. برای این کار ابتدا باید اعتبار لازم را از یک بانک دریافت کنید. سپس، خرید خودرا انجام می دهید و مبلغ را به صورت اقساطی به تأمین کننده برمی گردانید. برای استفاده از این طرح باید مراحل زیر را طی کنید:

1) ثبت نام: پس از نصب و فعال سازی اپلیکیشن ابتدا باید در قسمت خرید اقساطی ثبت نام کنید. قبل از وارد کردن مشخصات، نوع طرح قسطی خود را با مطالعه جزئیات طرح انتخاب کنید. پس از آن، اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب خود را وارد نمایید.

2) بررسی اطلاعات: پس از وارد کردن مشخصات، کارشناسان مربوطه اطلاعات شما را بررسی می کنند.

3) امکان سنجی: پس از بررسی تمام اطلاعات وارد شده، در صورت امکان، اعتبار درخواستی به شما اختصاص داده می شود.

4) بارگذاری مدارک: در این مرحله باید مدارک مورد نیاز و همچنین یک برگه چک صیادی با نام متقاضی بارگذاری کنید.

 5) امضای قرارداد: در این مرحله با متقاضی به صورت تلفنی هماهنگی لازم برای دریافت اصل چک صورت می گیرد. همچنین، شما می توانید با داشتن امضای الکترونیک قرار داد خود را امضا کنید. با مراجعه به پنل مربوطه در دیجی پی می توانید امضای الکترونیک خود را ایجاد کرده و به دفعات از آن استفاده کنید.

6) فعال سازی اعتبار: پس از امضای قرار داد مبلغ اعتبار درخواست شده توسط بانک به شما پرداخت می شود. نکته مهم این است که به محض تکمیل فرآیند ثبت‌نام و تخصیص اعتبار از سوی تامین‌کننده، ۱۸۰ روز برای خرید اقساطی فرصت دارید. هر مقدار از اعتبار که دراین بازه زمانی مصرف نشود، به کیف پول دیجی‌پی منتقل خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر: معرفی و مقایسه پلتفرم های خرید اقساطی آنلاین

ویژگی های چک صیادی برای خرید قسطی دیجیکالا

براین اینکه هزینه سفارشات خود از دیجی کالا را به صورت قسطی پرداخت کنید؛ نیاز به یک چک صیادی دارید. روی چک باید امضا مالک و پشت آن دو امضا از درخواست‌کننده اعتبار باشد. (درصورتی‌که چک به‌نام خود شما (متقاضی) است، نیازی به امضای پشت چک نخواهد بود). توجه کنید که چک باید به نام فرد ثبت‌ نام‌ کننده باشد.

اعداد نیز باید به ‌صورت واضح در کادر مشخص شده وارد شوند. برای مثال، به جای نوشتن صفر از خط ممتد استفاده نکنید. از معادل‌ سازی مبلغ به تومان، استفاده از چسب و هایلایت کردن روی مبلغ چک نیز خود داری کنید. دقت داشته باشید که این مبلغ صرفا جهت ضمانت است. هزینه نهایی شما همان مبلغ درج شده در قسمت بازپرداخت نهایی است. همچنین، تاریخ چک را باید سه ماه قبل از پایان اقساط بنویسید. این تاریخ در هنگام آپلود مدارک به شما گفته خواهد شد.

چک را در وجه تامین‌کننده‌ای که انتخاب کرده‌اید و از آن درخواست اعتبار خرید اقساطی دیجی کالا را دارید بنویسید . لازم به ذکر است که شناسه چک و شماره شعبه به هیچ وجه نباید مخدوش باشد. چک را با خودکار آبی و بدون خط خوردگی پر کنید. در نهایت عکسی که می‌ گیرید باید کاملا واضح باشد و هنگام ثبت تصویر به خوبی در کادر قرار بگیرد.

دریافت اعتبار و خرید اسان ومطمئن

شرایط دریافت اعتبار خرید از دیجی‌کالا

دریافت اعتبار تنها به ‌صورت خود ضامنی خواهد بود. بنابراین، داشتن حساب بانکی فعال در بانک تامین‌کننده اعتبار الزامی است. بازپرداخت کل مبلغ اعتبار در قالب اقساط نیز الزامی است. از شرایط استفاده از این طرح داشتتن حداقل 18 و حداکثر 70 سال سن است. علاوه بر این، برای استفاده از شرایط خرید اقساطی و اعتباری از دیجی کالا باید جمع سبد خرید شما حداقل 250 هزار تومان باشد.

بازپرداخت اقساط

سررسید بازپرداخت اولین قسط شما یک ماه پس از زمان تخصیص اعتبار خواهد بود. شما می توانید قسط های خود را به صورت اینترنتی و با کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنید. به عبارتی، نیاز به مراجعه حضوری نبوده و تمام فرایند آنلاین انجام می گیرد.

 خرید اعتباری از دیجی کالا

خرید اعتباری محصولات در دیجی کالا خدمتی است که با بهره گیری از آن می توانید در هر ماه با توجه به اعتبار تخصیص یافته به خودتان خرید کنید. در نظر داشته باید که این طرح با خرید قسطی متفاوت است. در این شیوه خرید، مبلغ سفارش را ماه بعد پرداخت می کنید. البته به جز دیجی کالا سایت های دیگری هم در زمینه ارائه اعتبار برای خرید اقساطی فعالیت می کنند. با مطالعه مقاله راهنمای دریافت اعتبار از سایت های خرید اقساطی بیشتر با این پلتفرم ها آشنا خواهید شد.

برای استفاده از این قابلیت می توانید هنگام ثبت سفارش خود در دیجی‌کالا در قسمت گزینه های پرداخت، حالت پرداخت اعتباری را انتخاب کنید. سقف خرید از این طریق برای بار اول 500 هزار تومن است. این عدد در دفعات بعدی بر اساس نحوه بازپرداخت اقساط و دیگر شرایط تعیین می گردد. حداکثر افزایش این مقدار تا 1 میلیون تومان است. پس از انتخاب حالت پرداخت، مشخصات خود را وارد می کنید. اعتبار سنجی برای شما بلافاصله انجام میگیرد. سپسریال به صفحه خرید اعتباری هدایت میشوید.

بازه زمانی بازپرداخت اعتبار از یک تا ششم ماه بعد است. در صورت واریز نشدن پول در این زمان، مشمول جریمه و دیرکرد می شوید. استفاده از پرداخت اعتباری در هر ماه منوط به بازپرداخت کامل اعتبار اختصاص یافته در ماه قبل می باشد. لازم به ذکراست که استفاده از این امکان محدود به کالای خاصی نیست و همه محصولات دیجی کالا را شامل می شود. همچنین، برای استفاده از این خدمت نیاز به ارائه هیچ گونه ضمانتی ندارید.

3.5 4 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
13 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments