با این 4 محصول جوان شوید (رازهای جوانسازی پوست)

محصولات جوان کننده پوست

افزایش سن فرایندی اجتناب ناپذیر است و چروک های ریز و درشت پوست از اولین نشانه های آن هستند. ما نمی دانیم چطور می توان زمان را متوقف کرد؛ اما می دانیم چگونه کاری کنیم که در چشم آینه ها جوان تر به نظر برسیم. چطور می توان از بروز چین و چروک جلوگیری یا حتی آن را درمان کرد؟ بوتاکس؟ جراحی؟ لیفت؟ مشکل این است که بوتاکس و شیوه های مشابه آن، درمان نیستند. این راهکارها در حقیقت بهبودهای موقت و سریعی هستند که استفاده از آن ها محدودیت های خاص خودش را دارد. پس چکار کنیم؟ شما می توانید با استفاده از محصولات جوان کننده پوست، نشانه های افزایش سن را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. مزیت این محصولات نسبت به بوتاکس این است که علاوه بر هزینه کمتر، اثر ماندگارتر و البته زیان کمتری دارند.

ضد آفتاب، اولین اصل جوانسازی

اولین و بهترین مورد از محصولات جوان کننده پوست ضد آفتاب است. هرچه بیشتر از آفتاب دور بمانید، جوان تر می مانید. تأثیرات مخرب تابش خورشید بر پیری و آسیب های پوستی ثابت شده و قرار گرفتن در معرض تابش فرابنفش به عنوان اولین دلیل پیری پوست شناخته می شود. اگر اهل آفتاب گرفتن هستید، باید برای جوان ماندن این کار را فراموش کنید. بهترین راه جلوگیری از بروز چروک و لک پوستی این است که با استفاده از لباس، عینک آفتابی و البته ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید. کافیست همیشه، حتی در روزهای ابری، ضد آفتاب بزنید تا مجبور نشوید ساعت های طولانی را در مطب پزشکان زیبایی بگذرانید.

هنگام خرید ضدآفتاب و دیگر محصولات جوانساز پوست، باید به ترکیبات و ویژگی های آن و میزان سازگاری با پوست خود توجه کنید. اگر پوست چرب دارید، محصولات فاقد چربی و اگر پوستتان خشک است از محصولات دارای مرطوب کننده استفاده کنید. عدم توجه به این نکات و خرید محصولات ناسازگار باعث تشدید مشکلات پوستی می شود. انتخاب از میان انبوه محصولات مراقبتی و جوانساز پوست می تواند سخت باشد. با استفاده از کد تخفیف مدیاژ می توانید ضمن استفاده از توضیحات دقیق این سایت، لوازم مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کنید.

جوانسازی پوست

رتینول، پادشاه محصولات جوان کننده

وقتی صحبت از محصولات جوان کننده پوست و درمان چروک باشد، رتینول حرف اول را می زند. رتینول با لایه برداری پوست از چروک جلوگیری کرده و به جوانسازی کمک می کند. مزیت این ماده نسبت به بسیاری از محصولات پوستی این است که نه تنها از بروز چروک و دیگر نشانه های پیری جلوگیری می کند، بلکه باعث درمان آن ها نیز می شود.

نحوه کار این ماده چگونه است؟ رتینول یک لایه بردار شیمیایی ملایم است. این ماده با از بین بردن سلول های مرده سطحی و افزایش سرعت بهبود و بازسازی سلول ها، چروک، خطوط ناشی از خستگی و افتادگی پوست و لک های پوستی را درمان می کند. این ماده می تواند به صورت خالص در فرم سرم های پوستی به فروش برسد یا به شکل یک ماده فعال در سایر محصولات پوستی به کار برود. اگر هدف شما درمان چروک های پوستی است بهتر است به سراغ محصولات خالص بروید.

نحوه استفاده معمول از این محصول نیز روزی یک بار قبل از خواب است. دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از رتینول می تواند باعث آسیب به پوست بشود. این ماده پوست را لایه برداری می کند و لایه برداری بیش از حد باعث افزایش حساسیت، قرمزی و خشکی پوست شده و آن را در برابر دیگر عوامل آسیب پذیر می کند. استفاده خود را از دوزهای پایین با غلظتی حدود 0.2 درصد شروع کنید و در طول دوره درمان نیز استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

ویتامین C، جوانسازی همه کاره

یکی دیگر از بهترین محصولات جوان کننده پوست، ویتامین C است. ویتامین C از جمله اکتیوهای پوستی به شمار آمده و برای پیشگیری از بروز چروک یا عمیق تر شدن آن ها مؤثر است. نحوه تأثیرگذاری این ماده با رتینول متفاوت است. ویتامین سی لایه برداری خیلی کمی انجام می دهد و مهم ترین نقش آن در شبیه سازی تولید کلاژن است. علاوه بر این، این ماده در کاهش لک و نقاط تیره ناشی از جوش یا آفتاب نیز مؤثر است. اگر سن شما زیاد نیست یا چروک های سطحی دارید، محصولات جوانساز دارای این ماده برای شما عالی اند.

کلاژن به صورت طبیعی در بدن تولید می شود و برای حفظ سلامت، شادابی، کشسانی و جوانسازی پوست ضروری است. ساخت کلاژن در سال های اول زندگی در اوج خود است. دلیل نرمی و شفافیت پوست نوزادان و خردسالان نیز همین بالا بودن کلاژن است. با افزایش سن، میزان تولید این ماده به تدریج کم می شود. در نتیجه، پوست صورت شادابی خود را از دست داده و دچار چروک و افتادگی می شود. خب، وقتی بدن نمی تواند به اندازه کافی کلاژن تولید کند باید به آن در ساخت این ماده کمک کنیم. ویتامین C این کار را می کند و با شبیه سازی تولید این ماده باعث احیا، جوانی و درخشان شدن پوست می شود.

علاوه بر عوامل داخلی که موجب افزایش سن پوست می شوند، عوامل محیطی هم در این موضوع نقش دارند. یکی از این عوامل آفتاب است که پیش از این هم به آن پرداختیم. عامل دیگر، آلودگی است. آلودگی های محیطی از دلایل اصلی پیری زودرس هستند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. همین خاصیت آن از پوست شما در برابر آلودگی و آسیب های ناشی از آن محافظت می کند.  این محصول به صورت کرم، ژل یا سرم به فروش می رسد و می توانید بسته به نوع پوست خود یکی را تهیه کنید. لازم به ذکر است که برخی از افراد به این ویتامین حساسیت نشان می دهند. بنابراین، پیش از استفاده حتما تست حساسیت انجام دهید.

محصولات جوانساز

سخن آخر

سن یک عدد است؛ اما لزومی ندارد که تعداد چروک و خط و خطوط های پوست هم همراه با افزایش این عدد زیاد بشود. روند افزایش سن کاملاً طبیعی است؛ اما چه کسی دوست ندارد جوان تر به نظر برسد؟ تأثیر محصولات جوان کننده پوست که در این مطلب معرفی کردیم اثبات شده است. با جای دادن آن ها در روتین مراقبتی خود می توانید پوستی جوان تر داشته باشید.

علاوه بر استفاده از این محصولات جوانساز، به ترکیب سایر محصولات پوستی خود نیز دقت کنید. برای مثال، آبرسان، ضد آفتاب یا تونر های حاوی ویتامین C، پپتید ها، نیاسنامید، آنتی اکسیدان ها، رتینول و … نیز می تواند به فرآیند جوانسازی پوست و مقابله با پیری کمک کنند. همچنین، دقت در انتخاب لوازم آرایشی می تواند از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کند. مطالعه مقاله لوازم آرایش فصل تابستان، در انتخاب بهترین محصولات به شما کمک می کند.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments