با این 5 وسیله، خونه رویاییت رو بساز!

دکوراسیون خانه رویایی

همه‌ی انسانها تصوری از خانه‌ی رویایی خود در ذهنشان دارند که همواره در سعی و تلاش برای رسیدن به آن هستند. شاید از نظر اغلب مردم خانه رویایی و زیبا، خانه‌ای در بهترین منطقه‌ی شهر با متراژ بالا و حتی دوبلکس می‌باشد. چرا که این تفکری عامیانه در بین مردم بوجود آمده است که هر چقدر خانه، متراژی بالا و نمایی رومی و یا مدرن داشته باشد، لوکس و جذاب است.

اما باید بدانید که حتی منازل کوچک در مناطق متوسط را نیز می‌توان با کمی تغییر تبدیل به خانه رویایی و لوکس کرد. به عنوان مثال استفاده از مبلمانی مدرن، اکسسوری‌های جذاب، دکوری‌هایی لوکس و … می‌تواند خانه رویایی و جذابی را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از سبک‌هایی که امروزه در بین مردم رواج یافته و دارای طرفداران زیادی است، سبک مدرن و مینیمال می‌باشد. در منازلی به سبک مدرن از مبلمانی ساده و شیک و اکسسوری‌های مینیمال مانند شلف دیواری، باکس دیواری، کمد دیواری‌های مینیمال و … استفاده می‌کنند.

چگونه منزل خود را تبدیل به خانه رویایی و زیبا کنیم؟

خانه زیبا و یا رویایی در نظر هر شخص تعریفی جدا و متفاوت دارد. چرا که سلیقه‌ی افراد متفاوت بوده و ممکن است برخی به سبک کلاسیک و سنتی علاقه داشته باشند و برخی دیگر به سبک‌های مدرن و امروزی. یکی از موضوعاتی که در این بین وجود دارد، این است که اغلب مردم در فکر و خیال خود خانه‌ای رویایی و با دکوراسیون مدرن و امروزی تصور می‌کنند.

به همین دلیل نیز سعی در تبدیل منزل خود به خانه ی رویاهای خود دارند. برای اینکه بتوانید رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید، باید اقدام به تغییر دکوراسیون داخلی و یا اضافه کردن برخی از اشیای مدرن کنید. بسیاری از وسیله‌های کوچک تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی داشته و پس از تغییر و یا اضافه کردن آن‌ها متوجه تاثیر گذاری فوق العاده خواهید شد.

وسیله های کاربردی که برای هر خونه ای واجب هستند

لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، مبلمان، فرش و … از جمله لوازم اصلی و ضروری منزل بوده و اغلب افراد در هنگام خرید لوازم خانگی در ابتدا اقدام به تهیه‌ی این وسایل ضروری می‌کنند. برای اینکه فقط بتوانید نیازهای روزمره‌ خود را با وسیله‌های مختلف رفع کنید، همین لوازم اصلی برایتان کافی می‌باشند اما اگر دوست دارید هنگامی که وقت خود را در خانه سپری می‌کنید اوقات خوشی داشته و از دکوراسیون منزل خود لذت ببرید، بهتر است که از لوازم کاربردی دیگری نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال اغلب افراد تنها تخت خواب و کمد لباس را در اتاق خواب خود قرار داده و اصلاً به فکر این نیستند که ممکن است روزی نیاز ضروری به میز تحریر پیدا کنند. به عبارتی افراد تا وقتی که نیاز ضروری به وسیله‌ای نداشته باشند، نسبت به تهیه‌ی آن اقدام نمی‌کنند. منازل امروزی اغلب کوچک و آپارتمانی بوده و فضای کمی برای قرار دادن وسیله‌های مختلف دارند. به عنوان مثال کتابخانه جز وسیله‌های دلخواه بسیاری از افراد می‌باشد ولی به سبب کمبود فضا نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

در کنار آن برخی وسیله‌های کاربردی مانند باکس دیواری و شلف دیواری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن کتاب و یا دکوری‌های جذاب استفاده کرد. این دو تنها قسمتی از وسیله‌های کاربردی هستند که می‌توانید از آن‌ها در خانه‌های خود استفاده کنید. برخی از وسیله‌ها نیز وجود دارند که علاوه بر کاربردی بودن، به مدرن و امروزی دیده شدن منزل کمک کرده و به عبارتی منزل شما را به خانه‌ی رویاهایتان نزدیک‌تر می‌کنند. برای اینکه با برخی از این وسیله‌های جذاب و کاربردی بیشتر آشنا شوید در ادامه به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

شلف دیواری

شلف دیواری

یکی از وسیله‌هایی که می‌تواند جایگزین کتابخانه شده و به خوبی کارایی آن را انجام دهد، شلف دیواری می‌باشد. شلف‌های دیواری همان طاقچه‌های قدیمی هستند که به شکل مدرن‌تری طراحی و تولید می‌شوند. در حالت کلی می‌توان آن‌ها را طاقچه‌های متحرک و مدرن دانست که اغلب از چوب، ام دی اف و فلز ساخته شده و آن‌ها را در شکل‌های متفاوتی طراحی می‌کنند.

این وسیله علاوه بر منزل، برای مکان‌های اداری نیز مناسب بوده و می‌تواند بسیاری از نیازهای افراد را رفع کند. در شلف دیواری علاوه بر کتاب، می‌توان وسیله‌های دیگری مانند قاب عکس، مجسمه، لوح‌های تقدیر، گل‌های طبیعی و مصنوعی، اکسسوری‌های زیبا و … قرار داد و علاوه بر رفع نیاز، موجب زیبا و مدرن دیده شدن خانه شد. شلف‌های دیواری اغلب از ام دی اف‌های مستطیلی و منحنی که آن‌ها را می‌توان به شکل‌های متفاوتی نصب کرد، ساخته می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این وسیله، کاربرد آن در تمامی نقاط منزل می‌باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فقط در پذیرایی منزل، برای گذاشتن کتاب و زیبا دیده شدن منزل کارایی دارند اما در واقع شلف‌ها علاوه بر پذیرایی در اتاق خواب، آشپزخانه، روشویی و … نیز کاربردهای زیادی دارند. به عنوان مثال در آشپزخانه‌هایی که با کمبود فضا مواجه هستید، می‌توانید از شلف برای آویزان کردن فنجان و یا قرار دادن گل و گیاه استفاده کنید.

باکس دیواری

باکس دیواری

یکی دیگر از وسیله‌هایی که هر خانه‌ای به آن نیاز دارد، باکس دیواری می‌باشد. این وسیله می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را رفع کرده و به جذابیت منزل نیز کمک کند. باکس دیواری در حالت کلی شبیه به شلف می‌باشد اما در واقع تفاوت‌های اساسی با آن دارد. باکس‌های دیواری همانطور که از اسمشان نیز پیداست، شبیه جعبه‌هایی هستند که در شکل‌های متفاوتی در کنار یکدیگر قرار گرفته و بر روی دیوار نصب می‌شوند.

این باکس‌ها می‌توانند محل خوبی برای قرار دادن کتاب، قاب عکس، عروسک، اسباب بازی و … باشند. باکس‌های دیواری کاربردهای متعددی دارند که بر اساس مکانی که در آن نصب می‌شوند، وسایل گوناگونی روی آن قرار می‌دهند. برخی از مکان‌هایی که بر روی دیوار آن از باکس دیواری استفاده می‌کنند، عبارتند از :

اتاق کودک

در اتاق کودکان و بچه‌ها باکس‌های دیواری کاربردهای زیادی دارند. به دلیل اینکه اسباب بازی‌های بچه‌ها معمولاً زیاد است، باکس‌ها محل خوبی برای قرار دادن اسباب بازی‌های کوچک و متوسط هستند. علاوه بر آن شما می‌توانید کتاب‌های داستانی که شب‌ها برای کودکان خود می‌خوانید را در آن‌ها قرار دهید.

پذیرایی منزل

برای اینکه دکوراسیون داخلی منزلتان را به یک فضای جذاب و مدرن تبدیل کنید، باکس‌های دیواری گزینه‌ی مناسبی هستند. قاب عکس، کتاب، گل، دکوری و … از جمله وسیله‌هایی هستند که می‌توانید در داخل باکس دیواری پذیرایی خود از آن‌ها استفاده کنید.

مکان های اداری

در بسیاری از محیط‌های اداری، مدرن و لوکس دیده شدن فضای اداره تاثیر زیادی روی افزایش پرستیژ کاری دارد. باکس‌های دیواری گزینه‌ی خوبی برای مدرن دیده شدن فضای اداره بوده و می‌توان در داخل آن‌ها از پرونده‌ها، لوح‌های تقدیر، تندیس و … استفاده کرد.

میز تلویزیون

همانطور که گفتیم برخی لوازم خانگی مانند تلویزیون از جمله وسیله‌های ضروری می‌باشند که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشند. از طرفی خرید تلویزیون بدون میز وسیله‌ای نامفهوم و ناقص بوده و به همین دلیل حتماً باید در کنار تلویزیون تان، میز تلویزیونی متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خریداری کنید. انتخاب یک میز تلویزیون مدرن و امروزی که علاوه بر جذاب و امروزی بودنش، بتواند برایتان کاربردی نیز باشد کمی مشکل به نظر می‌رسد.

اگر بتوانید کمی دقت به خرج داده و گشتی در فضای اینترنت بزنید، به راحتی میزهایی با طرح‌های کاربردی و جذاب انتخاب خواهید کرد. امروزه میز تلویزیون‌هایی که از متریال‌هایی مانند چوب و ام دی اف ساخته می‌شوند، ترند بوده و اغلب افراد در خانه‌های مدرن خود از این قبیل استفاده می‌کنند. در حالت کلی میزهای تلویزیون به دو بخش میز تلویزیون دیواری و زمینی تقسیم بندی می‌شوند که افراد با توجه به دکوراسیون داخلی منزل و سلیقه‌ی خود، می‌توانند از هر کدام استفاده کنند. در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

میز تلویزیون زمینی

اولین میز تلویزیون‌هایی که طراحی و ساخته شدند، زمینی بودند. در ابتدا میزهای تلویزیون محلی برای قرار دادن تلویزیون بوده و سپس به مرور زمان در طرح‌های گوناگونی طراحی شده و افراد توانستند از آن برای قرار دادن وسایل دکوری نیز استفاده کنند. امروزه اغلب میزهای تلویزیون از چوب و ام دی اف ساخته شده و با طراحی ساده و شیکی که دارند، سهم بسیاری در مدرن و رویایی دیده شدن منزل دارند.

میز تلویزیون دیواری

به مرور زمان و با پیشرفت صنعت طراحی دکوراسیون داخلی، میز تلویزیون‌های زمینی تبدیل به میزهای دیواری شده و با فاصله‌ی کمی از زمین، بر روی دیوار نصب می‌شوند. این نوع از میز تلویزیون دیواری بسیار مدرن و امروزی بوده و به نحوی طراحی شده‌اند که بتوان از آن‌ها برای قرار دادن اشیای دیگر مانند عکس، گل و … استفاده کرد.

کابینت آشپزخانه مدرن

از قدیم گفته‌اند که آشپزخانه قلب منزل می‌باشد. البته دروغ هم نگفته‌اند چرا که غذا خوردن یکی از نیازهای اساسی انسان بوده و وجود آشپزخانه در هر منزلی ضروری می‌باشد. از طرفی آشپزخانه به اندازه‌ی پذیرایی مهم بوده و باید فضای کافی به آن اختصاص داده شود. یکی از وسیله‌های ضروری آشپزخانه، کابینت‌های دیواری می‌باشند. کابینت‌هایی که روی دیوار آشپزخانه نصب می‌شوند، محل مناسبی برای قرار دادن ظروف تمیز و تازه شسته شده، مواد غذایی خشک، لوازم برقی ضروری و … می‌باشند.

در گذشته اغلب از کابینت‌های فلزی و یا چوبی، که طرح‌های یکنواختی داشتند، استفاده می‌کردند اما امروزه افراد روی به خرید و استفاده از کابینت‌های دیواری مدرن آورده اند. کابینت‌های مدرن و امروزی در بیشتر موارد از ام دی اف‌های زیبا و ساده تشکیل می‌شوند که مناسب برای خانه‌های به سبک مینیمالیست و مدرن هستند.

ویژگی های کابینت های مدرن

کابینت‌های دیواری مدرن، با طرح‌های ساده و مینیمالیست معروف هستند که برخی ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی نیز دارند. در تهیه‌ی این وسیله‌ها اغلب از چوب‌هایی با طرح ساده و تگ رنگ استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز این نوع از کابینت‌ها، استفاده از رنگ‌های ملایم و سرد در طراحی آن‌ها می‌باشد. رنگ‌های ملایم، انرژی و آرامش خاصی به فضا منتقل کرده و از طرفی از شلوغ دیده شدن آشپزخانه نیز جلوگیری می‌کنند.

میز تحریر

یکی دیگر از وسیله‌های کاربردی که در برخی از منازل وجود دارد، میز تحریر می‌باشد. اغلب افرادی که بچه‌های مدرسه‌ای دارند، از میز تحریر برای اتاق فرزند خود استفاده می‌کنند. توجه کنید که علاوه بر اتاق کودک، باید در اتاق‌های خواب دیگر نیز از میز تحریر استفاده کنید چرا که در برخی موارد ممکن است مجبور به کار کردن با لپتاپ شده و یا شروع به نوشتن کنید. در این گونه مواقع، میز تحریر سبب سهولت در انجام کارها می‌شود. امروزه میزهای تحریر مانند گذشته ابعاد بزرگی ندارند که از اشغال فضا توسط آن‌ها نگران باشید.

طراحی این وسیله‌ها به صورتی انجام می‌گیرد که بتوانید از آن‌ها در هر نقطه‌ای منزل استفاده کنید. میز تحریرهای بچه گانه ابعاد کوچکی داشته و طرح‌های کارتونی با رنگهای شادی دارند اما میزهایی که برای افراد بزرگسال طراحی می‌شوند، کاربردی‌تر و مدرن‌تر می‌باشند. برخی از آن‌ها نیز به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به راحتی تا شده و می‌توان در مواقعی که نیازی به آن ندارید، جمع کرده و در جای مخصوص قرار دهید. برای افرادی که از میز تحریر برای قرار دادن کامپیوتر و یا لپتاپ استفاده می‌کنند، میزهایی کاربردی‌تر که دارای مکانی مخصوص برای کامپیوتر هستند، طراحی شده است.

اگر برای خرید میز تحریر گشت و گذاری در فضای اینترنت داشته باشید، خواهید دید که امروزه میزهای تحریر را در ترکیب با باکس و شلف دیواری می‌سازند. اگر میز تحریری که انتخاب می‌کنید دارای باکس و یا شلف باشد، به خوبی می‌توانید از آن‌ها برای قرار دادن کتاب‌ها و یا وسایل جانبی کامپیوترتان استفاده کنید.

کلام آخر

با اینکه تمامی وسیله‌هایی که در موردشان صحبت کردیم جز لوازم اصلی منزل نبودند اما با وجود کاربردهای آن‌ها، بسیاری از مشکلاتی که داشته باشید حل می‌شوند. از طرفی اگر تصمیم دارید که سبک خانه خود را در سبک مدرن و یا مینیمال انتخاب کنید، استفاده از وسیله‌هایی مانند شلف و باکس دیواری، میز تلویزیون دیواری و … ضروی می‌باشد چرا که این وسیله‌ها سبب مدرن دیده شدن منزل می‌شوند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه کانال تخفیف در تهیه‌ این محتوا نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
4 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments