تفاوت ادکلن اورجینال با تستر چیست؟

تفاوت ادکلن اورجینال با تستر

اگر به بازار عطر و ادکلن فروش‌ها بروید، شاهد این خواهید بود که برخی از عطرها قیمت‌شان از 100 هزار تومان شروع می شود و تا ده‌ها میلیون نیز می رود. دلیل این اختلاف فاحش قیمت چیست؟ ادکلن اورجینال با تستر چه تفاوتی دارد؟ این‌ها مطالبی است که امروز قصد داریم در خصوص‌شان صحبت کنیم و نکات مهم و ارزش‌مندی را به شما آموزش دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

انواع دسته بندی عطرها

اگر بخواهیم عطرها را به طور کلی دسته بندی کنیم، می‌توانیم آن‌ها را به دو دسته عطرهای اورجینال و عطرهای تقلبی تقسیم کنیم. هر کدام از این دسته‌ها نیز خودشان شامل زیر دسته‌هایی هستند که به طور کامل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. در مقایسه با محصولات لوازم آرایش، می توان گفت عطرها دسته بندی گسترده‌تری دارند و به همین دلیل تشخیص تفاوت ادکلن اورجینال با تستر کار نسبتا دشوارتری است.

عطرهای اورجینال

عطرهای اورجینال با کیفیت بسیار بالا و توسط برندهای مشهور دنیا ساخته می شود. این عطرها شامل عطرهای سمپل، دستریز اورجینال، عطرهای مینیاتوری اورجینال و تسترهای اورجینال هستند.

سمپل‌های اورجینال

سمپل‌ها معمولا در حجم 1 میلی لیتر هستند و شما می توانید ابتدا آن را خریداری نمایید و در صورت رضایت عطر در حجم بزرگتر را سفارش دهید.

دستریزهای اورجینال

دستریز اورجینال

دستریزهای اورجینال نیز معمولا در حجم‌های 5 و 10 میلی لیتر عرضه می شود و تفاوت آن‌ها با سمپل در این است که شرکت تولید کننده آن‌ها را نساخته است، بلکه خود فروشگاه‌ها عطر اصلی را باز کرده و آن را در حجم‌های دلخواه تقسیم می کنند.

عطرهای مینیاتوری اورجینال

عطرهای مینیاتوری اورجینال در همان شیشه عطر اصلی ولی در ابعاد کوچک‌تر و توسط کمپانی تولید کننده ساخته می شوند. این عطرها بسیار جذاب هستند و می توانند جلوه زیبایی به میز آرایشی خانم‌ها بدهند. علاوه بر آن قبل از خرید نسخه اصلی می توانید نسخه مینیاتوری را خریداری نمایید تا پس از خرید نسخه اصلی پشیمان نشوید. نکته مهمی که برای خرید عطرهای مینیاتوری اورجینال باید در نظر بگیرید این است که اکثر آن‌ها لوله اسپری کننده ندارند و شما باید آن را مستقیما به لباس و یا پوست بدن‌تان بزنید.

تسترهای اورجینال

زمانی که کارخانه‌های تولید کننده عطر، عطری را می سازند و بسته بندی می کنند، در کارتن آن یک عدد تستر عطر اورجینال قرار می دهند که افراد هنگام خرید در فروشگاه‌ها بتوانند آن را تست کنند. تسترهای اورجینال دقیقا همانند عطر اصلی هستند با این تفاوت که جعبه آن‌ها سفید است. در ضمن بر روی اکثر آن‌ها عبارت تستر (Tester) نوشته شده است و همچنین عبارت (Not For Sale) یعنی غیرقابل فروش نوشته شده است! متاسفانه این موضوع فقط مختص نمایندگی‌های رسمی برندهاست که در ایران وجود ندارد و این تستر اورجینال با حدود 10 درصد کمتر از قیمت عطر اصلی به فروش می رسد.

عطرهای تقلبی

عطرهای تقلبی که به عطرهای های کپی (High Copy)، تستر اماراتی و ترکیه‌ای، عطرهای شرکتی و عناوین از این دست نیز شهرت دارند، توسط شرکت‌های متفرقه ساخته می شوند و عمدتا کیفیت و قیمت پایین‌تری نسبت به عطرهای اورجینال دارند.

تسترهای اماراتی

برخی از شرکت‌های موجود در امارات عطرهای اورجینال را در همان شیشه و مشابه عطر اورجینال طراحی می کنند و از نظر رایحه نیز حدود 80 درصد شباهت دارند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات روز به روز شاهد شباهت بیشتر تسترهای های کپی به عطرهای اورجینال هستیم، به گونه‌ای که امکان تشخیص عطر اورجینال از فیک بسیار دشوار شده است. متاسفانه برخی سودجویان از این فرصت سواستفاده نموده و عطرهای تقلبی و تسترهای فیک را به عنوان اورجینال به فروش می رسانند.

عطرهای شرکتی

شرکت‌های بسیاری در سراسر دنیا از جمله ایران، با استفاده از اسانس عطرها، عطرهای اورجینال را شبیه سازی می کنند و تنها تغییر اندکی در نام و یا ظاهر آن عطر می دهند. از جمله مشهورترین این شرکت‌ها می توان به جانوین (Johnwin)، فراگرنس ورد (Fragrance World)، برند کالکشن (Brand Collection)، برندینی (Brandini)، اسکلاره (Sclaree) و … اشاره نمود.

آیا خرید تسترها و عطر های کپی و شرکتی به صرفه اند؟

تستر و عطر کپی بخریم ؟

با توجه به کیفیت و ماندگاری پایینی که عطرهای تستر و های کپی دارند، به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت امکان اصلا به سراغ این عطرها نروید، اما اگر نمی خواهید هزینه‌های میلیونی برای خرید عطرهای برند انجام دهید، استفاده از عطرهای شرکتی و تسترها می تواند گزینه به صرفه‌ای باشد. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می کنیم مطالب مشابه را در مجله درین بلاگ مشاهده نمایید.

تفاوت ادکلن اورجینال با تستر در چیست؟

یکی از راه‌هایی که به وسیله آن می توانید عطر تقلبی را از اورجینال تشخیص دهید، دانستن تفاوت ادکلن اورجینال با تستر است. در ادامه این موارد را با هم بررسی می کنیم.

1) توجه به کیفیت جعبه عطر

کیفیت مقوای جعبه عطرهای اورجینال در مقایسه با جعبه عطرهای فیک بیشتر است و مقاومت آن‌ها نیز در برابر خم شدن بیشتر است.

2) توجه به علائم و فونت‌ها روی جعبه و عطر

در برخی از موارد دیده شده است که چاپ فونت روی عطرها و جعبه آن در نمونه تقلبی و اورجینال تفاوت داشته است که با دانستن این نکته به راحتی می توانستید عطر فیک را از تقلبی تشخیص دهید.

3) دقت به کیفیت و ظرافت ساخت بطری عطر

بطری عطرهای اورجینال با دقت و ظرافت بسیار بالایی ساخته می شوند و به قول معروف بسیار طراحی تمیزی دارند. اما بارها دیده شده است که عطرهای تقلبی به خصوص در قسمت‌های لبه به خوبی طراحی نشده اند و به ظرافت عطر اصلی نیستند.

4) توجه به قیمت دلاری عطر

اگر جایی دیدید که فروشگاهی یک عطر را زیر قیمت بازار و قیمت مرجع دلاری آن عرضه می کند، حتما به اصالت آن شک کنید و پس از بررسی‌های دقیق و کافی اقدام به خرید نمایید.

مطمئن‌ترین راه خرید عطر اورجینال، خرید از یک فروشگاه مطمئن و مورد اعتماد

خرید با تخفیف از درین عطر

فروشگاه اینترنتی درین عطر یکی از فروشگاه‌هایی است که این روزها بسیار بر سر زبان‌ها افتاده و با توجه به فروش عطرهای اورجینال با گارانتی مادام العمر افراد زیادی از سراسر کشور، عطرهای خود را از این فروشگاه تهیه می کنند. شما می توانید با استفاده از کد تخفیف firstorder اولین سفارش خود را با تخفیف از درین عطر خریداری نمایید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه کانال تخفیف در تهیه‌ این محتوا نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
5 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments