ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

ترسناک ترین جاذبه گردشگری جهان

مسافرت برای بسیاری از افراد به معنای نشستن در ساحل و تماشای غروب آفتاب است. برای برخی دیگر هیچ چیز جای هیجان و بالا رفتن آدرنالین را نمی گیرد. اگر جزء دسته دوم هستید یا اگر عاشق تجربه های جدید و متفاوتید، این مطلب برای شما است. در ادامه، ترسناک ترین جاذبه گردشگری جهان را معرفی می کنیم. مکان هایی که سفر به آن ها مو را به تن هر بیننده ای سیخ می کند. اگر دل شیر دارید، ترسناک ترین مکان های جهان از شهر های متروکه و جزایر پوشیده از مار گرفته تا مقبره های پر از اسکلت انسان، منتظر شما هستند.

جزیره عروسک‌ها، مکزیک (Island of the Dolls)

جزیره کوچکی در مکزیک که برای وجود صدها عروسک خوفناک و قطعات بدن عروسک آویزان روی درخت یا پراکنده روی زمین شناخته می شود. داستان شکل گیری این جزیره هم به اندازه خود آن ترسناک است. این جزیره در حال حاضر متروکه است و فقط به عنوان یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان شناخته می شود؛ اما در گذشته خالی از سکنه نبوده است. مردی که آن جا زندگی می کرده است، جسد دختر بچه ای در جویبار نزدیک خانه اش، پیدا می کند. سپس، او برای دور کردن ارواح شیطانی از آن جا شروع به جمع آوری عروسک و آویختن آن ها در نقاط مختلف کرد. گذر سال ها باعث تغییر شکل و وحشتناک تر شدن عروسک ها شده است. محلی ها معتقدند این عروسک ها توسط روح دختر تسخیر شده اند.

ترسناک ترین جاذبه گردشگری جهان

کوه هوآ شان، چین (Mount Hua Shan)

معابد و سازه های مذهبی متعددی در نقاط مختلف کوه هوا شان قرار گرفته اند. برای دیدن آن ها باید از یکی از خطرناک ترین و ترسناک ترین مسیر های جهان عبور کنید. برای بالا رفتن از این کوه باید از روی تخته های چوبی نه چندان محکمی عبور کنید که با تکه های آهن و زنجیر های فلزی شل و ولی در ارتفاعی بیش از 2000 متر قرار گرفته اند. یک قدم اشتباه می تواند منجر به سقوط چند صد متری شخص شود. با این حال، این موضوع نمی تواند مانع عاشقان ریسک و هیجان شود که به یکی از ترسناک ترین مکان های جهان سفر کنند.

ترسناک ترین جاذبه گردشگری چین

دخمه مردگان، پاریس (Catacombs)

یکی از اجزای جدا نشدنی تونل های وحشت در شهر بازی اسکلت ها هستند. حالا تصور کنید در مکانی قدم بزنید که نه اسکلت های پلاستیکی، بلکه بقایای بیش از 6 میلیون آدم را در خود جای داده است. بدون شک، دخمه مردگان یا کاتاکومب پاریس را می توان ترسناک ترین جاذبه گردشگری جهان دانست. قدمت این مکان به قرن 18 باز می گردد و دلیل ساخت آن شلوغی گورستان های شهر بوده است.

همه پاریس را به عنوان شهری زیبا و رمانتیک می شناسند؛ اما درست زیر این شهر عشاق، بزرگترین گورستان جهان قرار دارد. چیزی که این مکان را ترسناک تر می کند، نحوه قرارگیری اسکلت ها است. بقایای اجساد افراد به شکل آزاردهنده ای منظم و بر اساس قسمت های مختلف بدن تفکیک شده اند. حتی فکرش هم ترسناک است که در یک راهروی باریک زیرزمینی قدم بزنید، در حالیکه 6 میلیون جمجمه به شما زل زده اند.

ترسناک ترین جاذبه پاریس

جنگل آئوکیگاهارا، ژاپن (Aokigahara Forest)

گم شدن در جنگل های انبوه و تاریک یکی از سناریو های تکراری فیلم های ترسناک است. حالا فرض کنید که این جنگل محل مرگ بسیاری از افراد و به عقیده برخی دیگر محل زندگی ارواح و شیاطین باشد. این جنگل که به عنوان جنگل خودکشی نیز شناخته می شود در دامنه کوه فوجی در ژاپن قرار گرفته است. یکی از بیشترین نرخ های خودکشی در ژاپن و حتی جهان مربوط به این مکان است. به طوریکه، گشت های محلی به شکل منظم این مکان را برای یافتن اجساد جستجو می کنند و تقریباً هیچ وقت دست خالی بر نمی گردند.

یکی دیگر از عواملی که این محل را به یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است، نحوه قرار گیری درخت ها است. درختان این جنگل بسیار انبوه اند. این تراکم باعث می شوند گردشگران بخشی از زمان خود را در تاریکی نسبی بگذرانند. کف جنگل، از مواد مذاب سرد شده آتش فشانی است. سکوت بیش از حد این محل نیز باعث می شود کوچکترین صدای باد و نفس کشیدن خوفناک به نظر برسد.

وحشتناک ترین جنگل دنیا

تپه صلیب‌ها، لیتوانی (Hill of Crosses)

 حتی تماشای عکس‌های این تپه می‌ تواند مو به تنتان سیخ کند. اگر می‌ خواهید به ترسناک ترین جاذبه گردشگری جهان سفر کنید، این تپه را در لیست خود قرار دهید. این تپه که انگار از دل داستان های ترسناک بیرون آمده به نوعی سمبل ایمان، امید و آزادی برای ساکنان منطقه است. بیش از 150000 صلیب فلزی و چوبی روی این تپه قرار دارند. این صلیب ها علی رغم تلاش دولت های قبلی برای نابودی و سوزاندن آن ها، هنوز پابرجا هستند.

گفته می شود اولین صلیب ها به عنوان یادگار از دست رفتگان اینجا قرار گرفته اند. یکی از افسانه ها درباره این مکان نیز می گوید مردی دختر مریضی داشت. در خوابش زنی سفید پوش را می بیند که به او گفته برای درمان دخترش باید یک صلیب چوبی روی تپه بگذارد. پس از بازگشت سلامتی دختر، بقیه افراد هم برای دیدن معجزه این کار را تکرار کرده اند. دلیل شکل گیری این تپه هر چه که باشد، آن را به یکی از منحصر به فرد ترین نقاط و ترسناک ترین مکان های جهان تبدیل کرده است. محلی که هیچ کس جرئت نمی کند شب را در آن بگذراند.

ترسناک ترین مکان های جهان

کلیسای Sedlec Ossuary، جمهوری چک (Sedlec Ossuary)

مرگ را می توان بزرگترین ترس انسان یا حداقل منشاء بسیاری از ترس های وی دانست. به همین دلیل، یکی دیگر از مکان هایی که به عنوان ترسناک ترین جاذبه گردشگری جهان شناخته می شود، با مرگ گرده خورده است. این کلیسای کوچک در کشور چک، عجیب ترین و وهم انگیزترین تزئینات را دارد. به دلیل مقدس شناخته شدن این مکان، تقاضای دفن اشخاص پس از مرگ در این محل زیاد بود. با از کنترل خارج شدن تعداد اجساد، راهبان کلیسا تصمیمی عجیب گرفتند. آن ها اسکلت های مردگان قدیمی تر را برای تزئین کلیسا به کار بردند. بله، تزئین! چیزی بین 40 هزار تا 70 هزار اسکلت انسان در گوشه گوشه این کلیسا قرار گرفته تا عجیب ترین دکوراسیون داخلی را شکل دهند. جالب ترین بخش این طراحی، لوستر کلیسا است که در ساخت آن از تمام استخوان های قسمت های مختلف بدن استفاده شده است.

ترسناک ترین جاذبه گردشگری جهان

استخر شیطان، زامبیا (Devil’s Pool)

طبیعی است که خطرناک ترین و ترسناک ترین محل شنای جهان به عنوان ترسناک ترین جاذبه گردشگری نیز شناخته شود. آبشار ویکتوریا از باشکوه ترین و در عین حال ترسان ترین مکان های دنیا است. سالانه چیزی حدود یک میلیون نفر گردشگر برای دیدن این آبشار به زامبیا سفر می کنند. از این میان، عده ای که دل و جرأت زیادی دارند برای شنا به استخر شیطان می روند. در این استخر طبیعی، تنها چیزی که شخص را از سقوط از لبه آبشاری عظیم جدا می کند، دیواره لغزانی از سنگ است. البته، احتمال افتادن از این پرتگاه کم است و تنها در فصولی که سطح آب پایین تر است به افراد اجازه شنا داده می شود.

ترسناک ترین آبشار دنیا

سنترالیا، شهری در آتش (Centralia mine fire)

شهر سنترالیا در ایالت پنسیلوانیا آمریکا مانند شهر متروکه ای است که از دل داشتان های وحشت آور بیرون آمده باشد. علیرغم وجود چندین فرض و گمان، هیچ کس دلیل دقیق شروع آتش سوزی معادن این شهر را نمی داند. آتشی از سال 1962 یعنی بیش از 60 سال پیش شعله ور شد و هنوز خاموش نشده است. معادن زغال سنگ در زیر این شهر گسترده شده اند. شروع آتشسوزی در یکی از این بخش ها باعث شد بخش های زیادی از شهر و ساکنین درگیر آن بشوند. به گفته اهالی، یکی از ترسناک ترین مواقع، زمانی بوده که آتش به زیر گورستان شهر رسیده بوده است. از زیر زمین و کنار قبر ها دود و بخار غلیظی بیرون می آمده است که می تواند مو را به تن هر بیننده ای سیخ کند.

ترسناک ترین شهر متروکه

این آتش سوزی و انفجار های گسترده زیر زمینی باعث رانش زمین، شکستگی های عظیم در جاده ها، آزاد شدن گاز های سمی و به تبع مهاجرت ساکنان شده است. شاید جالب باشد بدانید که براساس آخرین آمار ها، این شهر تنها 5 نفر سکنه دارد که هنوز حاضر به رفتن از این متروکه نشده اند. قدم زدن در شهر ارواح را دوست دارید؟ به سنترالیا یکی از ترسناک ترین شهر های جهان سفر کنید. البته، اگر اهل مسافرت و گشت و گذار باشید، طبعاً با مشکلات آن هم آشنایی دارید. نبود بلیط و گران بودن محل های اقامت یکی از این موارد است. به همین دلیل، شناختن بهترین سایت های رزرو آنلاین بلیط و هتل برای هر کسی که عاشق سفر باشد ضروری است.

کلیسای سینت جورج، چک (St. George’s Church, Czech Republic)

کلیسای سینت جورج که تاریخی غنی دارد، در سال 1352 میلادی ساخته شد. این بنا بارها دچار آتش سوزی و تقریباً نابود شد. در اثر این آسیب های مکرر، بخشی از سقف طی یک مراسم ترحیم در سال 1968 فروریخت. پس از این اتفاق، بسیاری از افراد معتقد بودند که کلیسا تسخیر شده است و از ورود به آن خودداری کردند. در نتیجه، این ساختمان توسط دزد ها به غارت رفت و متروکه ماند. این شرایط تا 2012 باقی بود. پس از آن یک دانشجوی هنر ایده ای ناب را برای جذب گردشگران به کار بست. او 30 مجسمه روح با سر های خم شده را روی صندلی های کلیسا قرار داد. توریست های زیادی به این مکان وهم آور می آیند تا در یکی از ترسناک ترین نقاط گردشگری جهان با ارواح عکس بگیرند.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments