بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای 2022

بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای

عکاسی هنر به تصویر درآوردن خاطره ها است و گوشی موبایل در دسترس ترین دوربین برای این کار است. در حقیقت، برخی گوشی های موبایل می توانند عکس هایی را بگیرند که از نظر کیفیت برابر یا حتی بهتر از دوربین های عکاسی باشند. گوشی های زیادی برای گرفتن عکس هایی عالی وجود دارند؛ ولی هر مدلی نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. برخی دوربین ها عکس هایی طبیعی و زیبا می گیرند. برخی دیگر با استفاده از تکنولوژی های پردازش تصویر، کیفیت عکسی که گرفته اید را ارتقا می دهند. پیشرفت روز افزون موبایل ها در زمینه عکاسی می تواند انتخاب را سخت کند. به همین دلیل، ما در این مطلب بهترین گوشی ها از نظر دوربین را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر به دنبال یافتن بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای هستید این مطلب را از دست ندهید. همچنین اگر قصد خرید آنلاین داشتید، تکنولایف یکی از معتبرترین سایت های خرید اینترنتی معتبر است. ضمن این که با استفاده از کد تخفیف تکنولایف می توانید خرید ارزان تری را تجربه کنید.

باید ها و نباید های انتخاب بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای

قبل از هر چیز باید بدانیم وقتی از دوربین خوب و عکس باکیفیت صحبت می کنیم، از چه حرف می زنیم؟ هر برندی به نوعی به این موضوع نگاه می کند و بر همین اساس امکانات و ویژگی های دوربین ها را ارتقا می دهد. برای مثال، سامسونگ معمولاً سخت افزارهایی عالی و امکانات نرم افزاری مختلف را به کار می بندد. اپل از بهینه سازی هوش مصنوعی استفاده می کند و هواوی لنز هایی منحصر به فرد را در گوشی ها قرار می دهد. هر کدام از این ها می توانند بسته به انتظاری که دارید بهترین گوشی برای عکاسی به شمار بیایند.

همچنین، باید در نظر داشته باشید که عکس های طبیعی را ترجیح می دهید یا عکس های پردازش شده؟ چه تعداد لنز می خواهید؟ بدون نویز بودن تصاویر و قابلیت عکاسی در شب برایتان مهم است؟ در کنار این موارد، قیمت گوشی و میزان هزینه ای که حاضرید برای داشتن دوربین خوب بپردازید را هم در نظر بگیرید. ما در معرفی موبایل های مختلف سعی کرده ایم همه این ویژگی ها را در نظر بگیریم و به شما بگوییم که کدام دستگاه برای سلفی بهتر است، کدام یک برای عکاسی در شب، بزرگنمایی تصویر و …

بهترین گوشی برای عکاسی 2022

تکنولوژی دوربین در گوشی های موبایل حول محور سهولت کاربرد می چرخد. تولید کنندگان تلفن همراه علاوه بر قرار دادن سنسورهای قوی که بعضاً از دوربین های حرفه ای عکاسی هم بهترند، ویژگی های پردازشی فوق العاده ای را نیز به تولیدات خود اضافه کرده اند. با این دوربین ها عکس های شما در عرض چند میلی ثانیه پردازش شده و از نظر ویژگی هایی مثل وضوح، تنظیم نور سفید و … ارتقا پیدا می کنند. از مزایای استفاده از موبایل به جای دوربین این است که میتوانید آن را همه جا دنبال خود ببرید. صرف نظر از این که هدف از عکاسی شبکه های اجتماعی، عکس های شخصی و … باشد، گوشی های زیر بهترین انتخاب ممکن اند. لازم به ذکر است که برای خرید مقرون به صرفه تر این محصولات می توانید از کد تخفیف دیجی کالا نیز استفاده کنید.

Samsung Galaxy S22 Ultra

جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ، نه تنها از نظر دوربین، بلکه در بسیاری از ویژگی های خود از جمله قوی ترین ها به حساب می آید. این گوشی دارای 4 لنز مختلف است؛ یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه، دو لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو و در آخر، دوربین اصلی که 108 مگاپیکسل بوده و میدان دید 85 درجه ای دارد. دوربین اصلی سنسور بزرگی دارد که اجازه ورود نور بیشتری را می دهد. شیشه بسیار شفاف روی لنز ها نیز سب می شود نور تصویر هنگام عکس گرفتن در گرگ و میش یا تاریکی شب تنظیم شده و نویز عکس کاهش پیدا کند. در نتیجه، این گوشی برای عکاسی در نور کم عالی است. با استفاده از ویژگی Night Mode سامسونگ نیز می توانید کیفیت عکس را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

علاوه بر امکانات سخت افزاری، نرم افزار ها و حالت های مختلف در نظر گرفته شده برای این مدل آن را به بهترین گوشی برای عکاسی تبدیل می کند. یکی از این ویژگی ها تنوع عملکردی بالای این دوربین است. فرقی ندارد که می خواهید دورنمایی از یک منظره بزرگ بگیرید، نیاز دارید برای پرتره نگاری از نزدیک عکس بگیرید یا لازم است تصویر را زوم کنید. در هر حالت، می توانید به سامسونگ اعتماد کنید که بهترین کیفیت را به شما ارائه کند. علاوه بر این، ارتقا تکنولوژی مربوط به پیکسل ها با ادغام 9 پیکسل، پردازنده قوی با رزولوشن بالا و سرعت 4 برابر در پردازش عکس ها از مزایای سامسونگ اس 22 هستند.

اگر به عکاسی پرتره به صورت حرفه ای یا مبتدی علاقه دارید، فناوری Al Stereo Depth Maps با جداسازی بهتر سوژه از بکگراند، کیفیت تصاویر شما را بهتر می کند. مزایای این گوشی به همین جا ختم نمی شود. امکانات فیلم برداری این دستگاه نیز فوق العاده است. این امکان را دارید که به صورت همزمان تا 10 نفر را تشخیص داده و روی آن ها فوکوس کند. صفحه نمایش بزرگ، حرکات روان، رنگ های زنده و شفاف، روشنایی عالی و رزولوشن 500 پیکسل در هر اینچ نیز از جمله ویژگی های این موبایل است که عکاسی با آن را لذت بخش تر می کند.

بهترین گوشی عکاسی

iPhone 13 Pro Max

همیشه دوربین قوی یکی از بزرگترین نقاط قوت گوشی های اپل بوده است. به جرئت می توان گفت که جدیدترین محصول این کمپانی یعنی آیفون 13 پرومکس، بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای است. یکی از بزرگترین پیشرفت های آیفون 13 در مقایسه با آیفون 12 در زمینه دوربین آن است. اپل تمام تلاش خود را کرده است تا عکس گرفتن با گوشی را از هر زمانی لذت بخش تر کند. افزایش ابعاد سنسور در دوربین اصلی و لنز اولترا واید و اضافه کردن قابلیت فوکوس خودکار از جمله این بهینه سازی ها است. این گوشی لنز ماکرو مجزا ندارد. البته، لنز اولتراواید آن این قابلیت را دارد که به عنوان یک دوربین ماکرو عمل کرده و از اجسام نزدیک تا فاصله 2 سانتی متری عکس بگیرد.

یکی از پیشرفت های قابل توجه این گوشی به قابلیت آن در عکاسی در نور کم مربوط می شود. به صورت کلی، موبایل های آیفون به قدرت عکاسی در شب شهرت دارند؛ اما این ویژگی در 13 پرومکس بیش از همیشه به چشم می خورد. اگر قدرت عکاسی در شب و نور کم برای شما اولویت دارد، در خرید این مدل شک نکنید. از دیگر دلایلی که سبب می شود جدیدترین تولید اپل را یکی از بهترین گوشی ها برای عکاسی بدانیم، سهولت استفاده از آن است. ساده بگوییم، کافی است دوربین را به سمت سوژه عکس بگیرید. هوش مصنوعی اپل بقیه کار را برای شما انجام می دهد. دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف بررسی و امتحان تنظیمات یا حالت های مختلف بکنید. فقط کلید گرفتن عکس را لمس کنید.

قابلیت فیلم برداری در این گوشی نیز فوق العاده است. علاوه بر کیفیت بسیار بالا، اکنون این امکان را دارید که فوکوس دوربین را تغییر دهید و فیلم هایی بهتر از هر زمان داشته باشید. افزایش حافظه داخلی، پردازشگر قدرتمند و صفحه نمایش زیبا از دیگر نکات مثبت این دستگاه اند. تنها ایرادی که می توان به این تلفن همراه وارد دانست قیمت بالای آن است. البته، این بستگی به شما دارد که حاضرید تا چه اندازه برای گرفتن عکس هایی بی نظیر هزینه کنید.

بهترین گوشی برای عکاسی

Samsung Galaxy S21 Ultra

یک گزینه اقتصادی تر برای خرید بهترین گوشی برای عکاسی اس 21 سامسونگ است. با توجه به اینکه S22 مدل جدید تری است طبیعتاً دوربین قوی تری هم دارد. با این حال، این مدل هنوز هم جزء بهترین ها به شمار می آید. تا زمانی که با چشم خودتان نبینید، قدرت قرارگیری 4 دوربین با کیفیت این موبایل در کنار هم را نمی توانید تصور کنید. دوربین اصلی 108 مگاپیکسل قدرت داشته و از توان زوم بالایی برخوردار است.  سیستم فوکوس خودکار نیز باعث می شود عکس ها وضوحی بی نظیر داشته باشند. لنر 10 مگاپیکسلی تله فوتو و 12 مگاپیکسل لنز اولترا واید نیز باعث می شود تطبیق پذیری و تنوع عملکرد دوربین در این گوشی بالا برود. دوربین 40 مگاپیکسلی سلفی نیز با عملکرد و کیفیت عالی خود می تواند رضایت خاطر شما را جلب کند.

اگر برای فعالیت های حرفه ای یا شغلی نمی خواهید عکس بگیرید، این موبایل انتخاب خوبی است. کیفیت این مدل از بسیاری جهات شبیه مدل های جدیدتر سامسونگ است و در عین حال قیمت کمتری دارد.

مطالعه بیشتر: معرفی 6 گوشی اندروید با بالاترین عمر باتری

گوشی برای عکاسی

جمع بندی

یکی از عواملی که مهم ترین نقش را در خرید گوشی هوشمند ایفا می کند دوربین آن است. همه می خواهند بهترین گوشی برای عکاسی را داشته باشند. قبل از هر چیز ببینید که معمولاً چه نوع عکس هایی می گیرید و مطابق با آن تصمیم بگیرید. در نظر داشته باشید که بر خلاف تصور بسیاری از افراد، عدد مگاپیکسل مهم ترین عامل نیست. علاوه بر این، ممکن است دوربین جزء اولویت های شما نباشد. اگر ویژگی های دیگر مانند قیمت برای شما اهمیت دارد، بررسی مقاله بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ و همچنین مطالعه پرفروش ترین گوشی های شیائومی زیر 10 میلیون تومان می تواند برای شما سودمند باشد.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments