10 تا از بهترین فیلم های ایرانی تا 1401+نحوه دانلود رایگان

تماشای بهترین و پربازدیدترین فیلم های سینمایی ایرانی

بهترین فیلم سینمای که تا به حال دیده اید کدام است؟ شایدشما هم به دنبال یک اثر سینمایی خوب هستید تا اوقات فراغت خود را با آن پر کنید. نظر هرکس نسبت به یک سوژه و یک فیلم، تابع حالات روحی اش در آن زمان است. به همین دلیل، انتخاب بهترین فیلم کار بسیار دشواری حتی برای بهترین منتقدان و فیلم سازان حوزه سینما است. با این وجود، در این مطلب، قصد داریم بهترین فیلم های سینمایی ایرانی در دهه 90 را معرفی و بررسی کنیم. پس از مطالعه این مطلب می توانید بهترین سوژه متناسب با سلیقه و شرایط و حالات خود را انتخاب کنید. برای تماشای این فیلم ها به همراه جدید ترین آثار سینمایی ایران و جهان با صرف هزینه کم تر می توانید کد تخفیف نماوا را مورد استفاده قرار داده و اشتراک این پلتفرم را تهیه کنید.

1. فیلم برف روی کاج ها

برف روی کاج ها، درامی با طعم تلخ خیانت

ژانر: ملودرام

سال نمایش:1390

نویسنده و کارگردان: پیمان معادی

این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی از نگاه تماشاگران را اخذ کرده است. شاید دلیل این موفقیت، کارگردان فیلم، یعنی پیمان معادی باشد که در تجربه قبلی اش در فیلمنامه نویسی و بازیگری فیلم «درباره الی» در کنار اصغر فرهادی خوش درخشیده بود. علاوه بر این، حتما حضور متفاوت مهناز افشار بر چشمگیر شدن این فیلم اثرگذار بوده است. این فیلم، مبدا جدیدی برای مهناز افشار بود، زیرا مسیر کاری او را از سینمای تجاری به هنری تغییر داد. وی برای این فیلم، برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن شد.

داستان فیلم «برف روی کاج ها»، روایت یک زن تنهاست که دچار مشکلات زناشویی شده است. مهناز افشار در این فیلم، معلم پیانوست و متوجه می شود که یکی از شاگردانش با همسرش رابطه دارد. این فیلم ابعاد خیانت زناشویی را به تصویر می کشد و جنبه های مختلف چالش ها، ضعف ها و شکست قهرمان فیلم یعنی مهناز افشار را ارائه می دهد. از ویژگی های بارز این فیلم، تصویربرداری به صورت سیاه سفید نیز می باشد. ب

2. جدایی نادر از سیمین برنده اولین اسکار سینمای ایران

اسکار سینمای ایران، جدایی نادر از سیمین

ژانر: درام

سال نمایش: 1390

نویسنده و کارگردان: اصغر فرهادی

این فیلم نه تنها طرفداران بسیاری در بین فیلم های سینمایی ایرانی پیدا کرد، بلکه شهرت جهانی نیز یافت. «جدایی نادر از سیمین»، اولین اسکار سینمای ایران را به دنبال داشت. طبیعی است که بتوان این اثر را از بهترین فیلم های سینمایی جدید ایرانی دانست. این فیلم محبوب، مجموعا 52 جایزه را از آن خود کرد. جایزه سزار بهترین فیلم خارجی زبان، جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، گلدن گلوب، جایزه هیئت داوران و خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد.

داستان از این قرار است که سیمین (لیلا حاتمی) می خواهد با همسرش نادر (پیمان معادی) و دخترش ترمه (سارینا فرهادی) از ایران مهاجرت کند. اما قبل از مهاجرت، نادر به چندین دلیل به ویژه به خاطر نگرانی درباره سلامتی پدرش منصرف می شود. در ادامه اختلافات این زوج، نهایتا سیمین درخواست طلاق می دهد. مشکل این است که دادگاه حضانت دخترش ترمه را به او نمی دهد. این ماجرا آغاز برخوردها و دعواهای این زوج می شود.

3. ورود آقایان ممنوع بهترین فیلم سینمایی ایرانی کمدی

ورود آقایان ممنوع، بهترین فیلم سینمایی کمدی دهه 90 ایرانی

ژانر: کمدی

سال نمایش: 1390

نوسینده: پیمان قاسم خانی

کارگردان: رامبد جوان

فیلم کمدی «ورود آقایان ممنوع»با فروش زیاد در آن سال ها، موفقیتش را مدیون فیلمنامه جذاب و قوی پیمان قاسم خانی است. این ساخته با داستانی جدید توانست بهترین فیلم سینمایی ایرانی در ژآنر کمدی باشد. فیلم درباره یک دبیرستان ممتاز غیرانتفاعی دخترانه با مدیریت خانم دارابی (ویشکا آسایش) است. خانم دارابی، پیردختری 40 ساله با هیبت مردانه است. این مدیر از مردها متنفر است و ورود مردها به مدرسه اش را ممنوع کرده است. اما مجبور می شود برای اولین بار مجوز ورود یک معلم مرد را به مدرسه بدهد.

در کشاکش این موضوع، جریان ها و سوژه های کمدی و جذابی شکل می گیرد. این فیلم برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (ویشکا آسایش) و بهترین موسیقی متن در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر می باشد. به طور کلی اگر به این ژانر از فیلم سازی علاقه مند هستید می توانید با بررسی 12 فیلم برتر کمدی ایرانی، اثر بعدی را برای تماشا انتخاب کنید.

4. رسوایی

فیلم سینمایی برتر رسوایی

ژانر: درام-کمدی

سال نمایش: 1391

نویسنده و کارگردان: مسعود ده نمکی

این اثر یکی از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی درباره مسائل مذهبی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر است. داستان درباره دختری زیبا به نام افسانه (الناز شاکردوست) است که با ظاهری نامتعارف باعث جلب توجه مردان می شود. خانواده افسانه، تحت فشارهای طلبکار و صاحب خانه شان یعنی آقاشریف هستند. آقاشریف، پیشنهاد داده در صورتی که افسانه با او ازدواج کند، مشکلات مالی شان را حل خواهد کرد. افسانه برای نجات خانواده تصمیم می گیرد به آقاشریف نزدیک شود که در این بین اتفاقات زیادی رخ می دهد.

5. هیس دخترها فریاد نمی زنند

فیلم برتر اجتماعی

ژانر: اجتماعی

سال نمایش: 1392

نویسنده و کارگردان: پوران درخشنده

این فیلم سینمایی ایرانی، یکی از فیمینیستی ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است. فیلم هیس به صورت واضح به موضوع تجاوز به کودکان می پردازد. این اثر توانست در زمان پخش خود به بهترین فیلم سینمایی ایرانی مبدل شود. اصل داستان از این قرار است که شیرین دختربچه ای است که در 8 سالگی مورد تعرض قرار می گیرد و نمی تواند دردش را با کسی در میان بگذارد. سال ها بعد، پس از دو نامزدی ناموفق تصمیم ازدواج می گیرد. در این بین با مردی مواجه می شود که می خواهد به دختربچه ای تجاوز کند. شیرین، دختر را فراری می دهد و در ادامه قضایای حقوقی و دادگاهی مختلفی شکل می گیرد.

فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند» و «حوض نقاشی» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شدند. همچنین فیلم هیس، در سطح بین المللی درخشید و برنده چندین جایزه شد. سه بازیگر مطرح این فیلم یعنی طناز طباطبایی، شهاب حسینی و مریلا زارعی نیز، نامزد دریافت سیمرغ بلورین شدند.

6. شیار 143 بهترین فیلم سینمایی جنگی ایرانی

فیلم جنگی نمونه

ژانر: جنگی

سال نمایش:1392

نویسنده و کارگردان: نرگس آبیار

این فیلم روایتی از زندگینامه شهید «محمدجعفر رضایی» می باشد. فیلمنامه اصلی از خاطره ای به همین نام از کتاب «تفحص» نوشته حمید داودآبادی گرفته شده است. این فیلم بسیار مورد استقبال قرار گرفته و برنده 16 جایزه بین المللی شد. همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. مریلا زارعی نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در «شیار 143» شد.

داستان این فیلم از آنجایی شروع می شود که تعدادی جوان همکلاسی اهل بیجار به جبهه می روند. ابتدا برای یک دوره آموزشی به یک پادگان در یزد اعزام می شوند. سپس در عملیات والفجر مقدماتی شرکت داده می شوند. در این عملیات، برخی ها اسیر و تعدادی مجروح و کشته می شوند.

داستان اصلی این فیلم، روایت عشق و انتظار الفت (مریلا زارعی)، مادر یونس است، که بعد از سال ها فقط چند تکه استخوان و یک جمجمه از او باز می گردد. اگر به فیلم هایی با محوریت دفاع مقدس علاقه دارید می توانید فییلم غریب را به لیست تماشای خود اضافه کنید. البته قبل از این کار خواندن مقاله معرفی فیلم غریب می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

7. علفزار از بهترین درام های اجتماعی

فیلم سینمایی علفزار

ژانر: درام اجتماعی

سال نمایش: 1401

نویسنده و کارگردان: کاظم دانشی

یکی از جدید ترین فیلم های سینمایی ایرانی که توانسته توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند، علفزار است. این ساخته کاظم دانشی به یک بازپرس دادگاه می پردازد که خود را درگیر چند پرونده پیچیده می بیند. این اثر بر اساس یک داستان واقعی تولید شده و برخی مشکلات اجتماعی را به خوبی به تصویر می کشد. از جمله بازیگران این فیلم می توان به پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ترلان پروانه و صدف اسپهبدی اشاره کرد. این فیلم در میان آثار تحسین شده جشنواره فجر قرار داشته و تماشای آن از طریق سایت فیلیمو امکان پذیر است.

8. سرخپوست بهترین فیلم پریناز ایزدیار

فیلم سرخپوست

ژانر: درام معمایی

سال نمایش: 1397

نویسنده و کارگردان: نیما جاویدی

داشتما فیلم سرخپوست در یک زندان قدیمی در سال 1366 روایت می شود. مسئولان زندان مجبو می شوند به دلیل تغییر محل زندان، آن جا را تک کرده و زندانیان را انتقال دهند. همزمان، رئیس زندان که نوید محمدزاده نقش آن را ایفا می کند، خبر ترفیع خود را می شنود. با این حال، گم شدن یکی از زندانیان مهم به نام سرخپوست می تواند این ارتقا شغلی را به خطر بیندازد. البته، ماجراهای دیگری نیز د این میان اتفاق می افتد که به جذابیت و کشش داستان اضافه می کند. این اثر، جزء پرفروش ترین فیلم های سینمایی ایران به شمار می آید. سیمرغ جایزه ویژه هیئت داوران فجر نیز به این اثر نعلق گرفت

9.متری شیش و نیم

ژانر: پلیسی- اجتماعی

سال نمایش:1397

نویسنده و کارگردان: سعید روستایی

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین و صدابرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده است. همچنین جایزه سزار بهترین فیلم خارجی زبان 2022 در کشور فرانسه را دریافت کرد. بعد از فیلم ابد و یک روز، این فیلم دومین تجربه همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی بود. داستان این فیلم در رابطه با دستگیری فروشنده بزرگ شیشه در تهران به اسم ناصر خاکزاد (نوید محمدزاده) است. در جریان فیلم، صمد (پیمان معادی)، فرماندهی یک تیم مبارزه با مواد مخدر را برعهده دارد. فرزند یکی از اعضای این تیم، توسط ناصر خاکزاد ربوده شده و به قتل می رسد. ادامه داستان فیلم، جریان پیدا کردن ناصر خاکزاد و گذشته تاریک وی است.

10.شنای پروانه

ژانر: درام

سال نمایش: 1399

نویسنده: محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری

کارگردان: محمد کارت

این فیلم توانست 6 جایزه بهترین تدوین، صدابرداری، صداگذاری و میکس، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (امیرآقایی) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (طناز طباطبایی) از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

داستان اسن فیلم درباره زنی به نام پروانه است که تصویر او در حالی که در استخر بوده به عمد پخش شده و برادر شوهرش (جواد عزتی) به دنبال پیدا کردن مقصر و عامل اصلی این کار است. در این مسیر، حقایقی برای او آشکار می شود که مسیر فکری و دیدش را نسبت به برادرش تغییر می دهد

دانلود رایگان بهترین فیلم های سینمایی

در این مقاله مروری بر برترین فیلم های سینمایی ایرانی در دهه گذشته در سینمای ایران داشته ایم. همان طور که قبلا اشاره شد انتخاب بهترین فیلم کار سخت و زمانبری است. فاکتورهایی از جمله تعداد بازدیدها، تعداد فروش فیلم و جوایز دریافتی در جشنواره های ملی و بین المللی در این مطلب در نظر گرفته شده است. برای تماشای برخی از آثار جدید می توانید به سینما رفته یا از ویژگی اکران آنلاین فیلیمو و نماوا استفاده کنید. برای فیلم های قدیمی تر هم می توانید از سایت های دانلود رایگان مانند دیجی موویز استفاده کنید. علاوه بر این، برای دانلود از سایر سایت ها به صورت رایگان هم می توانید از کد تخفیف فیلیمو در کانال تخفیف استفاده کنید.

4.2 5 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
24 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments