بهترین راهکارهای مراقبت از پوست در فصل سرما و زمستان

مراقبت از پوست در فصل سرما

پوست خشک؟ احساس زبری دست و صورت؟ لب های ترک خورده؟ به زمستان سلام کنید. آب و هوای سرد و خشک پاییز و زمستان باعث می شود شرایط پوست از حالت ایده آل آن فاصله بگیرد. خب چاره چیست؟ صبر کنیم تا دوباره بهار شود؟ در این مطلب ما مهم ترین نکات مراقبت از پوست در فصل سرما را با شما در میان می گذاریم. پاییز و زمستان می تواند بدترین فصل برای پوست باشد؛ اما با مراقبت بیشتر از پوست خود در پاییز و زمستان می توانید از اثرات آن در امان باشید. برای خرید محصولات مورد نیاز خو برای مراقبت از پوست با قیمت کم تر می توانید از کد تخفیف الانزا استفاده کنید.

روتین پوستی زمستان

متخصصان پوست معتقدند که با تغییر فصل باید روتین پوستی شما هم تغییر کند. روتین چیست؟ به طور کلی به مجموعه کارهایی که به صورت منظم و روزانه برای مراقبت از سلامت پوست و مو استفاده می شود، روتین پوستی گفته می شود. وقتی فصول پاییز و زمستان از راه می رسند سرمای هوا رطوبت موجود در پوست را می گیرد. نتیجه آن خشکی، خارش و حساسیت است. خوشبختانه این مشکلات با رعایت چند نکته ساده مراقبت از پوست در سرما قابل پیشگیری اند. قبل از هر چیز فراموش نکنید که با داشتن اطلاعات کافی در باره روتین پوستی در فصل پاییز می توانید سرما را با پوستی شاداب پشت سر بگذارید.

شستشوی صحیح

یکی از مشکلات متداول زمستان به ویژه در شهرهای بزرگ، افزایش آلودگی هوا است. نفوذ این آلودگی به پوست می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند که رایج ترین آن ها جوش صورت است. مؤثرترین راه برای مراقبت از پوست در برابر آکنه در فصل سرما، شستشوی منظم صورت و بدن با شوینده مناسب است. با توجه به حساس تر شدن پوست در این موقع از سال بهتر است از فیس واش های ملایم استفاده کنید. برای اینکه رطوبت و چربی طبیعی پوست از دست نرود هم بهتر است استفاده از آب داغ را فراموش کنید. پس از هر بار استحمام هم باید از لوسیون یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

به پوستتان آب برسانید

مهم ترین عامل آسیب به پوست کمبود آب است. خشکی عامل اصلی حساسیت، خارش و حتی چروک های زودرس است. هیارولونیک اسید را حتماً در روتین زمستانی خود قرار دهید. این ماده آبرسان رطوبت را به لایه های عمیق تر پوست می برد و آن را از خشکی شدید نجات می دهد. توصیه دیگر این است که میزان مصرف مرطوب کننده را بیشتر کنید یا اگر می توانید از محصولاتی با درصد چربی بیشتر استفاده کنید. این چربی اضافه علاوه بر کمک به تقویت سد دفاعی پوست مانع خروج آب می شود. اگر با استفاده از این محصولات احساس سنگینی می کنید، بهتر است قبل از خواب از آن ها استفاده کنید. یک نکته ساده و کلیدی دیگر این است که سعی کنید آب و مایعات بیشتری بنوشید.

روتین پوستی زمستان

لب ها را فراموش نکنید

یکی دیگر از مهم ترین نکات مراقبت از پوست در فصل سرما، توجه به لب ها است. پوست نازک و حساس لب می تواند به شدت تحت تأثیر هوای سرد و خشک قرار بگیرد. بنابراین، حتماً از انواع بالم یا ماسک های لب استفاده کنید. این محصولات معمولاً منع استفاده ندارند و می توانید هر چندبار که لازم بود در طول روز از آن ها استفاده کنید. تابش آفتاب هم می توانید آسیب لبها را شدیدتر کند. برای جلوگیری از آن می توانید از محصولاتی استفاده کنید که دارای ترکیبات ضدآفتاب مانند زینک اکساید باشند. همچنین، مرطوب نگه داشتن فضای خانه در طول پاییز و زمستان با استفاده از دستگاه های بخار به سلامت کلی پوست کمک می کند.

ضد آفتاب بزنید

یکی از بزرگترین اشتباهات مراقبتی پوست در فصل پاییز و زمستان، استفاده نکردن از ضد آفتاب است. درست است که ساعت و شدت تابش آفتاب کمتر شده است؛ اما سرد بودن هوا به این معنی نیست که نور خورشید روی پوستتان اثر نمی گذارد. جالب است بدانید در روزهای برفی، بازتاب آفتاب از روی برف باعث بیشتر شدن میزان اشعه های فرابنفش می شود. همیشه از ضدآفتاب های board spectrum استفاده کنید که هم تأثیر اشعه های UVA و هم UVB را کمتر می کنند. البته، کمتر بودن میزان تماس با نور می تواند باعث کاهش میزان ویتامین D3 شود که می توانید آن را خوردن مکمل ها جبران کنید.

مراقبت از پوست بدن

وقتی صحبت از مراقبت از پوست در فصل سرما باشد، اغلب توجه ها به صورت جلب می شود. محافظت از بدن در پاییز و زمستان هم به همان اندازه مهم است. توصیه کلی این است که از محصولات قوی تر استفاده کنید. برای مثال، لوسیون بدن را با کرم جایگزین کنید. اگر پوست خشکی دارید استفاده از انواع کره بدن بهترین هدیه ای است که می توانید به پوست بدنتان بدهید. علاوه بر این، بهتر است به جای صابون از شامپو یا پن های دارای ترکیبات مرطوب کننده استفاده کنید.

روتین قبل از خواب

استفاده از ماسک های صورت، کرم شب یا دیگر ترکیبات مغذی یکی از بهترین توصیه های مراقبت از پوست در فصل پاییز و زمستان است. این نوع لوازم مراقبتی به علت ترکیباتی قوی و مؤثرتری که دارند می توانند روند بهبود پوست را سرعت ببخشند. علاوه بر این، اگر سرتان شلوغ است و وقت کافی برای رسیدگی به خود را ندارید، این محصولات برای شما ایده آل اند. اغلب این کرم ها دارای ترکیبات غنی رطوبت رسان هستند که باعث محافظت بیشتر از پوست و بازسازی سریع تر آن می شوند.

مراقبت از پوست در فصل سرما و زمستان

زیاده روی نکنید

همانطور که اشاره کردیم، تغییر روتین پوست در زمستان ضروری است. با این حال باید در نظر داشته باشید که تغییر بیش از حد هیچوقت نتیجه خوبی ندارد. اگر یک باره همه محصولات مراقبتی خود را عوض کنید پوستتان فرصت کافی برای عادت کردن به آن ها را ندارد. کافیست با نوع پوست خود و نیازهای آن آشنا باشید تا دقیقاً چیزی را استفاده کنید که مناسب شما است. علاوه بر ای، توصیه می شود در پاییز از ترکیبات قوی مانند رتینوئیدها، اسیدهای لایه بردار و ویتامین C استفاده نکنید.

برای مطالعه بیشتر: پر فروش ترین برند های آرایشی

در زمستان، رطوبت را به خانه ببرید

خشکی هوای بیرون از خانه در فصل سرما مسکل بزرگی است که تان تغییر آن را نداریم. با این حال، هنوز هم می توانیم میزان رطوبت داخل خانه را تنظیم کنیم. کافیست یک دستگاه بخار را در خانه، اتاق خواب یا هر جای دیگری روشن بگذارید. همین کار ساده می تواند کم زیادی به مراقبت از پوست شما در سرما بکند. به این ترتیب، خشکی هوا جبران شده و پوستتان رطوبت از دسته رفته خود را باز می یابد. همچنین، می توانید دستگاه را در طول شب که خواب هستید روشن بگذارید تا رطوبت خانه بالا برود.

ترکیبات مضر را بشناسید

همه افراد از لوازم مختلفی برای ایجاد یک روتین پوستی شخصی در فصل زمستان استفاده می کنند. هیچ گاه فراموش نکنید که بسیاری از این محصولات می توانند برخلاف ادعاهایشان بی اثر یا حتی مضر باشند. برخی ترکیبات موجود نیز به صورت کلی ضرری ندارند؛ اما برای زمستان و پاییز توصیه نمی شوند. سعی کنید از رتینوئید و آلفا هیدروکسی اسید ها یا همان AHA دوری کنید. مصرف این موارد می تواند باعث حساسی پوستی شود. علاوه بر این، برای جلوگیری از ازدست دادن رطوبت پوست کرم های معطر یا داری رایحه را نیز حذف کنید.

تأثیر تغذیه بر مراقبت پوست را جدی بگیرید

همیشه به خاطر داشته باشید که برای مشاهده بیشترین تأثیر از روتین پوستی باید آن را با تغذیه مناسب همراه کنید. مواد مغذی و رژیم های مناسب با فصل می تواند تأثیر به سزایی در سلامت پوست در فصل زمستان داشته باشد. در این فصل، تلاش کنید مقادیر کافی مغز یا میوه های فصلی بخورید. برای مثال بادام و بادام زمینی یا کدو که حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است می تواند به زیبایی بیشتر پوست کمک کند. این ماده در افزایش بازسازی سلول ها، متعادل سازی شرایط پوست و تحریک ساخت کلاژن نقش دارد و دریافت مقادیر کافی آن می تواند مانع از پیری پوست و کمک به جوانسازی بشود.

می خواهید محصولات مراقبت از پوست خود را برای فصل سرما تغییر دهید؛ اما نمی دانید از کجا خرید کنید؟ کافیست مقاله بهترین فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی را مطالعه کنید. در این مطلب ما معتبرترین سایت های فروش محصولات زیبایی را معرفی کرده ایم تا خریدی مطمئن تر داشته باشید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments