بزرگترین اشتباه آرایشی که زیبایی شما را خراب می کند

بزرگترین اشتباه آرایشی

داشتن روتین مراقبتی پوست و آرایش روزانه خوب است؛ ولی آیا تا کنون به این فکر کرده اید که شاید دارید با دست خودتان پوست صورت را نابود می کنید؟ همه می خواهند پوستی زیبا و درخشان داشته باشند؛ اما انجام برخی اشتباهات رایج باعث می شود پوست شما به جای بهتر شدن روز به روز بدتر شود. بزرگترین اشتباه آرایشی چیست؟ در این مطلب، متداول ترین و بزرگترین اشتباهات آرایشی و مراقبتی را با شما در میان می گذاریم. اشتباهاتی که دوری از آن ها پوستی شفاف تر از همیشه را به شما هدیه می دهد. به این نکته نیز توجه کنید که استفاده از مواد آرایشی باکیفیت می تواند تاثیر زیادی در سلامت و زیبایی پوستتان داشته باشد، به همین دلیل مهم است که از فروشگاه های معتبری برای خرید اقدام کنید. اکر قصد خرید آنلاین داشتید، می توانید فروشگاه خانومی را انتخاب کرده و با استفاده از کد تخفیف خانومی، هزینه کم تری را برای خرید بپردازید.

آماده نکردن پوست

وقتی کیف آرایشتان را بر می دارید، قدم اول آرایش شما کدام است؟ فاندیشن یا پرایمر؟خب، هر دو اشتباه است. می توان گفت بزرگترین اشتباه آرایشی افراد همین عدم توجه به آماده سازی پوست قبل از آرایش است. این کار برای داشتن آرایشی بدون نقص لازم است. به صورت کلی، شستشو و استفاده از مرطوب کننده قبل از آرایش ضروری است؛ اما با توجه به نوع پوست می توانید از تونر و سرم های مختلف نیز استفاده کنید. دلیل نارضایتی خیلی از اشخاص از آرایشی که دارند و محصولاتی که استفاده می کنند، همین است. بدون مرطوب کننده، محصولات آرایشی به خوبی روی پوست پخش نشده و نمی توانید آن ها را بِلند کنید. صورت مرطوب و هیدراته نه تنها ظاهر بهتری به آرایش می دهد، بلکه برای سلامت کلی پوست هم مفید است.

خوابیدن با آرایش

یکی از رایج ترین اشتباهات پوستی خوابیدن با آرایش است. افراد زیادی به علت خستگی، مشغله زیاد و … قبل از خواب آرایش خود را پاک نمی کنند. مطمئن باشید درمان مشکلات پوستی ناشی از خوابیدن با آرایش، خیلی بیشتر از پاک کردن آن زمان می برد. این عادت نادرست باعث بسته شدن منافذ پوستی، ایجاد جوش های سرسیاه و عدم یکنواختی پوست می شود. علاوه بر این، داشتن خواب کافی برای سلامت پوست ضروری است. سعی کنید محیطی که در آن می خوابید همیشه تمیز باشد تا از جوش ناشی از آلودگی و نفوذ محصولات آرایشی به پوست جلوگیری شود.

بزرگترین اشتباه آرایشی

آبرسانی کم

روزی چندبار از آبرسان و مرطوب کننده استفاده می کنید؟ اگر شما هم جزء افرادی هستید که فقط یک بار در شب صورت خود را مرطوب می کنید، دارید بزرگترین اشتباه آرایشی را مرتکب می شوید. یک عادت ساده برای تحول سلامت پوست این است که صبح ها پس از استفاده از فیس واش مرطوب کننده بزنید. چند دقیقه به آن زمان بدهید تا جذب پوست شود و سپس آرایش کنید. علاوه بر این، فصل را در نظر بگیرید. نیاز پوست به آبرسانی در پاییز و زمستان خیلی بیشتر از تابستان است. برای مثال، اگر در تابستان روزی یک بار مرطوب کننده برای شما کافی است، در پاییز آن را به سه بار در روز برسانید. دقت داشته باشید که هر محصولی برای هر پوستی مناسب نیست و انتخاب آبرسان یا مرطوب کننده اشتباه می تواند منجر به بروز مشکلات مختلف شود. برندهای ناشناخته را فراموش کنید و محصولاتی با درصد رضایت بالا را از بهترین و معتبرترین فروشگاه های آنلاین آرایشی بهداشتی تهیه کنید.

یکی دیگر از اشتباه های رایج به نحوه استفاده از آبرسان بر می گردد. اگر از سرم های آبرسان یا کرم هایی با درصد بالای هیارولونیک اسید استفاده می کنید، باید روی آن مرطوب کننده بزنید. آبرسان های قوی، رطوبت را از سطح پوست به لایه های عمیق تر می برند و در نتیجه پوست خشک می شود. همیشه، به خصوص در فصل ها و مکان های خشک، پس از آبرسان مرطوب کننده بزنید.

استفاده از ترکیبات کومدون زا

بزرگترین اشتباه آرایشی که می توانید در حق پوست خود انجام دهید این است که از محصولات کمدوژنیک استفاده کنید. این نوع ترکیبات در حقیقت باعث بسته شدن منافذ پوست شده و ضایعات مختلفی را به وجود می آورد. ساده ترین راه جلوگیری از این مشکل این است که به سراغ محصولات پوست چرب بروید. علاوه بر این ترکیباتی مانند روغن نارگیل، عصاره آلوئه ورا، شی باتر و … که به وفور در محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می شوند، جوش زا به حساب می آیند. درست است که این مواد خواص زیادی از جمله تغذیه پوست و جلوگیری از پیری دارند؛ اما این خواص در مواد کم ضررتری هم پیدا می شوند.

بزرگترین اشتباهات آرایشی

لایه برداری بیش از حد

لایه برداری منظم برای شفافیت پوست لازم است. یکی از بزرگترین اشتباهات آرایشی این است که برای داشتن پوستی صاف، شفاف و روشن، بیش از حد از لایه بردار ها استفاده کنیم. اگر هر روز، یک روز در میان و … از لایه بردار های فیزیکی، شیمیایی یا ترکیب هر دو استفاده کنید، پوستتان آسیب پذیر می شود. سرعت بازسازی سلول ها به قدری نیست که بتواند لایه برداری مدوام را جبران کند. لایه برداری زیاد باعث قرمزی، حساسیت و حتی لک می شود. بیش از دوبار در هفته لایه برداری نکنید. همچنین، همزمان از لایه بردارهای فیزیکی و شیمیایی استفاده نکنید و فقط یکی از آن ها را در روتین خود قرار دهید.

عدم توجه به تاریخ انقضا

کرم پود خود را چند وقت پیش خریدید؟ تاریخ انقضا رژ لب خود را می دانید؟ چند وقت است که از یک پالت سایه استفاده می کنید؟ عمر محصولات آرایشی بهداشتی تا زمان تمام شدنشان نیست، تا زمان اتمام شلف لایف آن ها است. وقتی محصولی باز می شود، در معرض نور و اکسیژن قرار گرفته و کیفیت خود را از دست می دهد. تاریخ انقضای روی جعبه برای زمانی است که محصول پلمپ باشد. زمان مناسب استفاده از لوازم آرایشی پس از باز شدن، پشت آن ها نوشته شده است (عکس قوطی کوچکی که یک عدد روی آن نوشته شده است).

کانسیلر بیش از حد

بیخوابی، خستگی، کار زیاد یا حتی سریال دیدن تا دیروقت باعث تیرگی دور چشم می شود. بزرگترین اشتباه آرایشی افراد این است که در چنین مواقعی سراغ کانسیلرشان می روند تا این تیرگی را بپوشانند. این تلاش همیشه نتیجه خوبی ندارد. اگر بیش از اندازه کانسلیر بزنید، آرایش زیر چشم یکنواخت نشده و مصنوعی به نظر می رسد. همچنین، اگر از طیف رنگی یا محصول مناسب استفاده نکنید هم به جای پوشاندن ایرادات، چروک های چشم را هایلایت می کنید. از محصولات سنگین دوری کنید و به سراغ گزینه های سبک با پوشش بالا بروید که بدون پیل شدن روی پوست ایرادات آن را می پوشانند.

ریمل سنگین

استفاده از ریمل باعث زیبایی چشم ها می شود؛ اما به شرطی که درست از آن استفاده کنید. بزرگترین اشتباه آرایشی چشم استفاده بیش از حد از ریمل به خصوص روی مژه های پایینی است. همیشه، برای ردیف پایین مژه ها، ریمل کمتری استفاده کنید. این کار باعث می شود ظاهری طبیعی تر داشته باشید و توجه افراد به خط و چروک های زیر چشم جلب نشود.

خطاهای آرایش

سخن آخر

روتین های مراقبت پوستی و آرایش برای زیباتر شدن اند؛ اما باید دقت کنید که تأثیر عکس نداشته باشند. اشتباهات و خطاهای مراقبتی و آرایشی بسیاری وجود دارند و در این مطلب سعی کردیم مواردی که به عنوان بزرگترین اشتباه آرایشی شناخته می شوند را بررسی کنیم. اگر هر یک از این اشتباهات را انجام می دادید، داشتن مشکلات پوستی قابل انتظار است. کافیست این موارد را ترک کنید تا شاهد تأثیرات فوق العاده آن باشید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments