بازاریابی با کد تخفیف چطور به برند سازی کسب و کار ما کمک می کند ؟

بازاریابی با کد تخفیف

استفاده کسب و کارها از شیوه های بازاریابی با کد تخفیف یکی از راهکار های جذب، افزایش تعامل و داشتن مشتریان وفادار است. این شیوه بازاریابی اگر به درستی استفاده شود، می تواند مشتریان زیادی را به سمت شما بیاورد. کسب و کار ها به دلایل مختلفی از کدهای تخفیف استفاده می کنند. این کد ها راهی ساده برای افزایش آگاهی از برند محسوب می شوند.

اگر کسب‌وکاری نوپا دارید یا تغییراتی در کار خود ایجاد کرده اید، برند سازی با کد تخفیف برای شما عالی است. علاوه بر این، کد یا کوپن ها، استراتژی موفقی برای معرفی مشتریان جدید به محصولات و خدمات شما و تبدیلشان به مشتریان دائم به شمار می آیند. زیاد شدن تعداد رقبا در حوزه های مختلف، کار را سخت کرده است. با توجه به بالا بودن قیمت بسیاری از محصولات، ارائه تخفیف های مختلف مزیت بزرگی نسبت به رقبایتان به شما می دهد. مخصوصاً اگر 10 استراتژی موفق ارائه کد تخفیف به مشتریان را بشناسید.

صرف نظر از این که هدف شما تحریک مشتری به خرید از فروشگاه است یا آشنایی با شرکت، کوپن‌ها راهی مؤثر برای افزایش درآمد هستند. در این مطلب دلایل استفاده از تخفیف برای برند سازی، و توصیه هایی در این راستا را بررسی خواهیم کرد. تصور افراد این است که کوپن های تخفیف فقط برای افزایش فروش در کوتاه مدت کاربرد دارند. با این حال، برای بهبود استراتژی های مدیریت ارتباطات با مشتری و ایجاد تجربه کاربری بهتر که در نهایت منجر به افزایش رشد کسب و کار می شوند هم می توانید به بازاریابی با کد تخفیف فکر کنید.

استفاده از کد تخفیف روشی نوین برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار

خریداران دوست دارند پول کمتری بپردازند. بسیاری از آن ها برای صرفه جویی در هزینه ها، از کد های تخفیف استفاده می کنند. گذاشتن راهی پیش پای افراد برای صرف هزینه کمتر، به معنای جذب مشتریان جدید است. به شکل کلی، کسب و کارها می توانند در هر زمانی از این بن تخفیف ها یا اصطلاحا ووچر ها استفاده کنند؛ اما ارائه این تخفیفات هنگام راه اندازی خدمات یا سرویس ها، معرفی شعبه جدید یا پس از اتمام زمان های پرفروش سال متداول تر است.

علاوه بر این، با برگزاری کمپین های تخفیف دار می توانید با مشتریان قبلی ارتباط برقرار کرده و آن ها را به استفاده مجدد از محصولات و خدمات خود تشویق کنید. پیش از این هم از شیوه های بازاریابی با کد تخفیف استفاده میشد؛ اما استفاده از کد های دیجیتال به شکل امروزی، راه نسبتاً جدیدی است که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا میکند. به عنوان یک کسب‌وکار، جدید یا قدیمی، چرا باید این شیوه بازاریابی را به کار ببندیم؟ استفاده از کد تخفیف برای من چه مزایایی دارد؟ بیایید بررسی کنیم.

جذب مشتریان جدید

هزینه حفظ مشتریان سابق، کمتر از جذب مشتریان جدید است؛ اما کوپن های تخفیف راهی کارآمد و کم هزینه برای جذب کردن افراد جدید به شمار می آیند. بسیاری از این افراد ممکن است تنها یک بار از شما خرید کنند؛ ولی حتی جذب تعداد کمی مشتری ثابت هم برای رشد کسب و کار عالی است. ارائه تخفیف همزمان با لانچ محصول جدید فکر خوبی است؛ زیرا افراد زیادی دوست دارند چیزهای جدید را امتحان کنند و پایین بودن قیمت به این کار تشویقشان می کند.

جذب مشتری با تخفیف

برای مطالعه بیشتر: استراتژی های تضمینی بازگشت مشتری

برند سازی و افزایش آگاهی برند

از قدیم تا کنون، یکی از مؤثر ترین استراتژی های بازاریابی برای هر شرکتی، تبلیغ دهان به دهان بوده است. اگر به اندازه کافی خوب باشید، دیگران به صورت رایگان شما را تبلیغ می کنند. با گسترش اینترنت، این شیوه تبلیغات، آسان تر شده است. کوپن تخفیف یکی از بهترین راه های گسترش مخاطب و افزایش آگاهی برند است. حتی اگر حس میکنید تبلیغ دهان به دهان برای شما کافی نیست، نگران نباشید. می توانید با کمک وب سایت های بازاریابی و انتشار کد تخفیف آگاهی از برندتان را افزایش دهید.

افزایش پرداخت از طرف مشتری

کوپن های تخفیف دیجیتال، میزان پرداخت کلی مشتریان را افزایش می دهند. به عبارت دیگر، خریدار علاوه بر کالایی که شامل تخفیف شده است، محصولات دیگری را نیز خریداری می کند. بیش از نیمی از خریدارانی که کد تخفیف به کار می برند، بیشتر از مبلغ مورد نظرشان خرید می کنند. یکی از ویژگی های تخفیف تأثیر آن روی ذهن خریدار است. تخفیف، به ویژه با محدودیت زمانی، باعث ایجاد نوعی حس ضرورت به خرید می شوند.

بررسی آسان

وقتی از یک شیوه تبلیغاتی مانند بازاریابی با کد تخفیف استفاده می کنید، لازم است میزان اثرگذاری آن را بررسی کنید. آیا سودی که از این شیوه به دست آوردید به هزینه های آن می ارزید؟ به هدف تعیین شده برای برند سازی با کد تخفیف رسیدید؟ و … بررسی و اندازه گیری درصد سود و میزان تأثیرگذاری کوپن های تخفیف ساده است. می توانید از یک سیستم عددی، رهگیری آنلاین یا اپلیکیشن های مختلف استفاده کنید تا گزارش دقیقی داشته باشید.

امکان بازاریابی هدفمند

بازاریابی با کد تخفیف به شما اجازه می دهد فروش محصول خاصی را بالا برده یا گروه مشخصی از افراد را هدف قرار دهید. مثلاً می توانید روی کالاهایی تخفیف بگذارید که در حالت عادی فروش کمی دارند یا کالاهایی با سود زیاد را انتخاب کنید تا تخفیف دادن به ضررتان تمام نشود. علاوه بر این، می توانید کالا های قدیمی یا کالاهایی که زمان کوتاهی تا انقضای آن ها باقی مانده است را نیز از این طریق بفروشید. همچنین، با اختصاصی کردن کوپن ها، گروه مشخصی از افراد که سود بیشتری برای شما دارند را هدف قرار می دهید.

هزینه کم، بازده بالا

تفاوت تبلیغات و بازاریابی با کد تخفیف و دیگر شیوه ها این است که لازم نیست پول زیادی را صرف کمپینی کنید که از نتیجه آن اطمینان ندارید. تنها هزینه این شیوه بازاریابی، بخشی از سود نهایی است که به سادگی می توانید آن را به حداقل برسانید. محدود کردن تعداد کوپن‌ها، ارائه محدودیت خرید و یک بار مصرف کردن کدها از راهکارهایی هستند که جلوی ضرر شما را می گیرند. ارائه محدودیت یا تعیین کف خرید یکی از متداول ترین راهکار ها در این زمینه است. در این شیوه، کافیست یک حداقل سبد خرید تعیین کنید. برای مثال، شرط اعمال کد تخفیف 100 هزار تومان می توان این باشد که حداقل مبلغ فاکتور به 600 هزار تومان برسد. یا می توانید این شرط را برای هزینه پست بگذارید و مثلاً ارسال بسته های بالای 300 هزار تومان را رایگان کنید.

رشد کسب و کار با کد تحفیف

چطور با کد تخفیف کسب و کار خود را به مشتریان معرفی کنیم؟

بازاریابی با کد تخفیف می تواند کمک بزرگی به رشد کسب و کار شما بکند؛ اما به شرطی که درست از آن استفاده کنید. داشتن استراتژی مناسب برای رسیدن به نتیجه دلخواه ضروری است. شاید ارائه تعداد زیادی کوپن‌های مختلف برای محصولات متنوع ایده خوبی به نظر برسد؛ اما اگر از ابتدا استراتژی مشخصی داشته باشید، احتمال موفقیت بیشتر است. کوپن هایی که ارائه میکنید باید هدفمند و حساب شده باشند تا بهترین نتیجه را بگیرید. اما چطور با کد تخفیف کسب‌وکار خود را معرفی کنیم؟ پیش از انتشار تخفیفات چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟ چگونه تأثیر برندسازی با کد تخفیف را بیشتر کنم؟ به توصیه های زیر عمل کنید!

هدف کمپین را مشخص کنید

قبل از اینکه کدهای تخفیف را طراحی کرده و انتشار دهید، مشخص کنید که می خواهید به کمک بازاریابی با کد تخفیف به چه هدفی برسید. می خواهید فروشتان را زیاد کنید؟ برندتان را به افراد بیشتری معرفی کنید؟ جنس های مانده در انبار را بفروشید؟ افراد بیشتری را به سمت شعبه های حضوری خود بیاورید؟ محصول جدیدی معرفی کنید؟

پس از اینکه هدف از کمپین تبلیغاتی مشخص شد، بازار را برای آن ارزیابی کنید. ببینید رقبایتان چه تخفیف هایی ارائه می کنند و سعی کنید از آن ها پیشی بگیرید. مثلاً اگر شرکت رقیب 10 رصد تخفیف روی خرید اول ارائه می دهد؛ شما همان تخفیف را به علاوه یک کارت هدیه یا امتیاز برای خرید های بعدی عرضه کنید. مخاطبان هدف خود را بررسی کنید. ببینید بیشتر از کجا اطلاعات دریافت می کنند و کوپن های خود را از همان طریق منتشر کنید.

محل انتشار کد تخفیف را مشخص کنید

روش ها و پلتفرم های مختلفی برای ارائه کد تخفیف وجود دارند؛ اما کدام یک بازدهی بیشتری دارد؟ ارسال ایمیل یا پیامک به مشتریان به افزایش وفاداری آن ها کمک کرده و احتمال خرید مجدد را افزایش می دهد. ارائه کوپن تخفیف از طریق شبکه های اجتماعی خودتان یا به کمک تبلیغات هدفمند نیز شیوه متداولی است. اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر، پینترست و … بسته به هدف و جامعه مخاطبانتان می توانند مفید باشند. برای دسترسی به مخاطبان گسترده تر، بهترین راه، همکاری با سایت های بازاریابی آنلاینی است که بتوانند کدهای شما را منتشر کنند. این سایت ها عموماً تعداد کاربران زیادی دارند. از طرفی، همه کاربران سایتی مانند آف چنل به دنبال کد تخفیف فروشگاه های مختلف هستند و جامعه هدف ایده آلی برای شما محسوب می شوند. بنابراین، می توان گفت که ساده ترین و پربازده ترین محل انتشار کد، همین دسته از وبسایت ها اند.

با کاربران ارتباط برقرار کنید

دقت در ارائه کدها و چیزی که به مخاطب القا می کنند نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هدف شما بازاریابی با کد تخفیف است و باید به تمام ابعاد کار در این زمینه دقت کنید. تخفیفی که ارائه می کنید باید برای مشتری ارزش خلق کند. برای مثال، اگر پیام یا ایمیل ارسال میکنید، بیانی را به کار ببرید که با هویت برندتان مطابق باشد. مطمئن شوید که با مخاطب واضح حرف می زنید. همه چیز از میزان تخفیف، تا تاریخ اعتبار کد باید شفاف و مشخص باشد.

بازاریابی با کد تخفیف و جذب مخاطب

سخن آخر

بدون شک، استفاده از کوپن های تخفیف تأثیر چشمگیری در رشد کسب و کار ها و بهبود تجربه خریداران دارد. بازاریابی با کد تخفیف یکی از قدم های اساسی برای جذب مشتریان وفادار و قدردانی از مشتریانی است که همراه شما مانده اند. کافیست رضایت مشتری را تضمین کنید تا سود خودتان نیز تضمین شود. همچنین فاکتورهای مهم دیگری در افزایش فروش و پیشرفت یک کسب و کار موثر هستند که می‌توانید این موارد را در مقاله رازهای موفقیت استارتاپ های بزرگ مطالعه نمایید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments