چرا داشتن برنامه تمرین بدنسازی مهم است؟

تناسب اندام با برنام تمرین بدنسازی

چرا داشتن برنامه تمرین بدنسازی مهم است؟

برای رسیدن به یک بدن ایده‌آل داشتن برنامه تمرین بدنسازی مهم است. داشتن یک برنامه تمرینی تخصصی و حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد. تمرین در باشگاه بدون یک برنامه تمرینی مناسب می‌تواند تهدیدی برای سلامتی شما باشد. این که یک حرکت تمرینی را در چند ست و به چه شکلی انجام دهید همان قدر اهمیت دارد که کدام حرکت را با چه حرکت‌های دیگری تنظیم کنید تا جلسه تمرینی خود را به خوبی به انتها برسانید. تمامی این موارد نیازمند علم و تجربه می‌باشد. بنابراین اگر به دنبال سلامتی و موفقیت در ورزش هستید حتما از برنامه تمرینی تخصصی استفاده کنید.

ویژگی‌های یک برنامه تمرین بدنسازی خوب چیست؟

یک برنامه تمرینی خوب باید بر اساس واقعیات طراحی شود تا شما قادر باشید برای مدتی طولانی آن‌را دنبال کنید. اگر نتوانید برنامه تمرینی را مستمر و طولانی مدت انجام دهید، پس از مدتی کوتاه آن را رها خواهید کرد و به وزن و فرم بدنی قبل برخواهید گشت.

یک برنامه تمرینی خوب باید ۵ ویژگی کلیدی زیر را داشته باشد:

برنامه تمرین بدنسازی

حرکات ایروبیک

این تمرینات هوازی شامل حرکات ورزشی می‌باشد که از ماهیچه‌های بزرگ بدن استفاده می‌کند و باعث افزایش ضربان قلب می‌شوند و در نهایت ایجاد آمادگی برای انجام تمرینات سخت‌تر.

تمرینات قدرتی

تناسب ماهیچه‌های بدن، افزایش استحکام استخوان‌ها و تناسب ماهیچه‌ها از اهداف این تمرینات می‌باشد.

تمرینات عضلات میانی

عضلات میانی شامل شکم، پایین کمر و لگن می‌باشد. نقش این عضلات محافظت از کمر و ارتباط عضلات بالاتنه و پایین‌تنه می‌باشد. این تمرینات در برنامه تمرین بدنسازی در تقویت ستون فقرات موثر می‌باشند.

تمرینات تعادلی

تعادل بدنی انسان با افزایش سن کاهش یافته و باعث شکستگی عضلات در دوران پیری می‌شود. همه افراد می‌توانند از این تمرینات که منجر به پایداری عضلات می‌شود استفاده کنند.

انعطاف پذیری و کشش

حرکات کششی در برنامه تمرین بدنسازی، ضمن کاهش استرس در بلندمدت باعث افزایش گستردگی حرکت مفاصل و افزایش انعطاف‌پذیری بدن می‌شود. قبل از انجام حرکات کششی بدن خود را گرم کنید.

برنامه فشرده بدنسازی

چرا اغلب برای داشتن برنامه تمرین بدنسازی به سراغ مربی نمی‌رویم؟

اگر داشتن یک برنامه تمرینی خوب در سلامتی و رسیدن ما به موفقیت و تناسب اندام بسیار موثر می‌باشد، چرا از برنامه تمرینی استفاده نمی‌کنیم؟

دلایل مختلفی برای این موضوع قابل تصور است. طی یک تحقیق انجام شده از نزدیک به ۱۷۰ فرد بین ۲۵ الی ۳۰ ساله توسط تیم تحقیقاتی تن‌ورز، مهمترین دلایل به شرح زیر مطرح شد:

  • هزینه بالای برنامه‌های تمرینی
  • عدم دسترسی به مربی متخصص
  • عدم اگاهی کافی به اهمیت موضوع و تاثیر یک برنامه تمرینی در رسیدن به موفقیت

این در حالی است که تنها حدود ۴۰٪ افرادی که در باشگاه‌ها به تمرین و ورزش مشغول هستند با مربی و تحت نظر مربی تمرین می‌کنند. حدود ۴۰٪ دیگر ورزشکاران تنها با جستجو در اینترنت یا مشورت با دوستان خود یا تقلید از سایر افراد باشگاه از برنامه‌های تمرینی غیراستاندارد استفاده می‌کنند که اغلب ارتباطی با شرایط بدنی و فیزیکی این افراد نیز ندارد.

برنامه تمرین اختصاصی چیست؟

برنامه تمرین اختصاصی به برنامه‌ای گفته می‌شود که متناسب با شرایط فیزیکی شما، سطح تمرین و آمادگی شما و حتی امکانات و تجهیزات ورزشی که در اختیار دارید، توسط یک مربی بدنسازی حرفه‌ای طراحی می‌شود.

مزایای برنامه تمرینی اختصاصی چیست؟

مهمترین مزایای برنامه تمرینی اختصاصی موارد زیر می‌باشد:

  1. بسیار هدفمند بوده و بر پایه نیاز و هدف ورزشکار طراحی شده است. بنابراین شما را سریع‌تر به هدف خود می‌رساند.
  2. کاملا متناسب با شرایط بدنی شما طراحی می‌شود. قد، وزن، میزان توده چربی در بخش‌های مختلف بدن شما، آناتومی بدن و سوابق ورزشی شما و فرم بدنی شما به شدت در تعیین تمرینات و سطح تمرینات تاثیرگذار خواهد بود.
  3. داشتن مشاوره و همراهی مربی به شما کمک خواهد کرد تا راهنمای درست حرکات را از مربی دریافت کنید و تمرینات خود را صحیح انجام دهید.

برنامه تمرین بدنسازی آنلاین چیست؟

برنامه تمرین آنلاین بدنسازی توسط مربیان متخصص بدنسازی و بر اساس اطلاعات دریافتی از ورزشکار (شامل قد، وزن، سن، تصاویر بدن، سوابق ورزشی و . . ) و بر پایه تجربه و علم طراحی می‌شود. پس از طراحی این برنامه توسط نرم‌افزارهای تخصصی مورد پردازش قرارگرفته و برنامه تمرینی با تشریح حرکات و روش صحیح انجام آن‌ها در اختیار کارورز قرار داده می‌شود.

ویژگی‌های برنامه تمرین اختصاصی

برنامه تمرین اختصاصی

تن ورز با طراحی بیش از ۱۲۰۰۰ برنامه بدنسازی از معتبرترین مجموعه‌ها در این حوزه می‌باشد. برنامه تمرینی متخصصین ما به شما این مزایا را خواهند داد:

  • با قیمتی بسیار مناسب، شما یک برنامه تخصصی و اختصاصی خواهید داشت.
  • آموزش تصویری حرکات و آموزش متنی شیوه انجام درست حرکات را در کنار برنامه تمرینی خود دریافت خواهید کرد.
  • امکان دریافت مشاوره در طول تمرینات و برنامه تمرینی خود را از مربیان ما خواهید داشت.
  • از تجربه مربیان رسمی فدراسیون بدنسازی تن‌ورز نهایت استفاده را خواهید داشت.

چطور خدمات سایت تن ورز را با قیمت ارزان تری دریافت کنیم؟

سایت تن ورز امکان مشاوره با مربیان متخصص رشته بدنسازی و پرورش اندام را برای شما فراهم نموده. همچنین میتونید برنامه تمرینی تخصصی متناسب با شرایط فیزیکی خودتون را از این وبسایت تهیه کنید.

با مراجعه به صفحه کد تخفیف تن ورز که در سایت آف چنل قرار داره میتونید خدمات فروشگاه تن ورز را با قیمت ارزان تری دریافت کنید.

برای رژیم غذایی هم به برنامه نیاز دارم. از کجا تهیه کنم؟

وبسایت فیتولند هم مشورت با متخصصین تغذیه و دریافت برنامه غذایی را برای شما امکان پذیر نموده. مقاله ” کدام برنامه رژیم غذایی برای من مناسبه؟” میتونه به شما در انتخاب بهتر پلن غذایی کمک کنه.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه کانال تخفیف در تهیه‌ این محتوا نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
5 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments