ارسال رایگان دیجی کالا سال 1401 و 1402 | چطور ارسال دیجیکالا را رایگان کنیم؟

ارسال رایگان دیجی کالا 1401

ارسال رایگان همیشه یکی از مهم ترین عوامل تشویق افراد برای انتخاب یک فروشگاه اینترنتی بوده است. به عبارت دیگر، می توان گفت که هزینه ارسال سفارشات از بزرگترین مشکلات افراد هنگام خرید آنلاین است. بسیاری از افراد مشکلی با هزینه خریدشان، هر چقدر هم که زیاد باشد ندارند. با این حال، اضافه شدن کرایه پست به فاکتور، به مذاق کسی خوش نمی آید. به همین دلیل هم، بسیاری از فروشگاه ها از جمله دیجی کالا امکان ارسال رایگان را برای خریداران خود فراهم می کنند. البته، با توجه به تغییرات سیاست های فروشگاه های مختلف در بازه های زمانی، این شرایط نیز دچار تحولاتی می شود. در میانه سال 1401 تغییراتی در شرایط ارسال رایگان دیجی کالا ایجاد شد. به نظر می رسد که این روند در 1402 نیز ادامه داشته باشد. در ادامه، هزینه ارسال سفارشات از دیجیکالا را بررسی خواهیم کرد.

چطور هزینه ارسال دیجی کالا را رایگان کنیم؟

با افزایش هزینه پست در دیجی کالا، بسیاری از کاربران دنبال راهکار کاهش هزینه ارسال دیجی کالا یا رایگان کردن آن هستند. شیوه های مختلفی برای حذف هزینه های پستی و رایگان کردن ارسال دیجیکالا وجود دارد. یکی از بهترین روش ها به کار بردن کد تخفیف دیجی کالا ارسال رایگان است. علاوه بر این، می توانید اشتراک دیجی پلاس تهیه کنید. کاربران دیجی پلاس دیجی کالا به ازای پرداخت یک مبلغ ماهانه از مزیت ارسال رایگان برخوردار می شوند. اعضا این بخش صرف نظر از حجم یا مبلغ سفارش خود این امکان را دارند که 4 بار در ماه بدون پرداخت هزینه پستی، سفارش هایی که حتی زیر 500 هزار تومان هستن را رایگان دریافت کنند. با توجه به اینکه دیجی کالا در سال 1402 ارسال رایگان سفارشات بالای 500 هزار تومان خود را حذف کرده است، دیجی پلاس می تواند فرصت مناسبی برای کاهش هزینه های پستی باشد. با استفاده از کد تخفیف دیجی پلاس هم اشتراک را ارزان بخرید.

سقف ارسال رایگان دیجی کالا 1401

در متداول ترین شیوه، حذف شدن هزینه پست در دیجی کالا یا سایر فروشگاه های اینترنتی، بسته به مبلغ خرید تعیین می شود. به عبارتی، باید قیمت محصولاتی که سفارش داده اید به حد مشخصی برسد تا کرایه ارسال از شما دریافت نشود. برخی سایت ها نیز ممکن است به صورت پلکانی عمل کنند و با بالا رفتن قیمت کرایه مرحله به مرحله کم شود تا به صفر برسد. برای مثال، اگر این سقف برای فروشگاهی 600 هزار تومان است، با 400 هزارتومان سفارش، تنها نیمی از هزینه را از شما دریافت می کند.

یکی از سؤالات متداول افراد این است که سقف ارسال رایگان دیجی کالا در 1401 چقدر است؟ به طور کلی، این مبلغ برای گروه های مختلف محصول در این فروشگاه متفاوت است. از طرفی، حد نصاب سبد خرید در دیجیکالا در زمان های مختلف تغییر می کند. دلیل این امر معمولاً به مواردی مانند افزایش تورم، بالا رفتن کرایه مصوب اداره پست، بهبود بسته بندی و هزینه حمل و نقل برمی گردد. علاوه بر این، بسته به حجم سفارشات شما و اینکه از انبار دیجی کالا فرستاده شود یا فروشنده آن را به صورت مستقیم ارسال کند نیز هزینه های شما تغییر خواهد کرد.

در سال 1401حداقل میزان خرید برای ارسال رایگان دیجی کالا در کالا های سوپرمارکتی بود، باید 300 هزار تومان بود.سقف ارسال رایگان دیجی کالا سال 1401 برای سفارشات سایر اجناس 500 هزار تومان بود. کرایه پست برای سفارش های زیر 500 هزار تومان، 39 و برای کالا های سوپر مارکتی کمتر از 300 تومان، 19 هزار تومان محاسبه می شد. البته، در نظر داشته باشید که کالاهای سنگین یا بزرگ، در هیچ یک از این گروه ها قرار نمی گیرند. اگر چنین اقلامی سفارش می دادید، لازم بود که کرایه آن را به صورت کامل بپردازید. این مبلغ هم بسته به اینکه ارسال توسط دیجیکالا یا باربری انجام شود، کمتر یا بیشتر خواهد می شود. علاوه بر این، کاربران جدید هم برای ثبت اولین سفارش خود هزینه ارسال پرداخت نمی کردند.

حذف ارسال رایگان دیجی کالا

حذف ارسال رایگان دیجی کالا سال 1402

همانطور که گفته شد، سقف ارسال رایگان دیجی ، حداقل 500 هزار تومان خرید بود. بنا به دلایل ذکر شده و تغییر سیاست های این مجموعه، از آبان ماه سال 1401 این شرایط تغییر کرد. می توان گفت که ارسال رایگان دیجی کالا، حتی با در نظر گرفتن سقف خرید، تقریباً حذف شده است. این فروشگاه، در طرحی با عنوان «یکپارچه سازی هزینه ارسال» سعی کرده این مبلغ را برای همه سفارشات برابر کند. به عبارت دیگر، با افزایش سقف خرید کرایه پست شما کمتر نمی شود. از طرف دیگر، صرف نظر از کم یا زیاد بودن حجم سفارش، هزینه یکسانی می پردازید.

هزینه ارسال، بسته به نوع سفارش متفاوت خواهد بود. به صورت کلی، خریدهای شما در یکی از دسته بندی های عادی، سوپر مارکتی، کالا های بزرک و سنگین، تحویل حضوری و ارسال مستقیم فروشنده قرار می گیرند. این مبلغ برای سفارشات عادی و مرسولات پستی 39 هزار تومان و برای خرید های سوپرمارکتی 19 هزارتومان است. مواردی که به عنوان کالای سنگین شناخته شده یا توسط خود فروشنده فرستاده می شوند نیز بدون تغییر باقی مانده اند. اگر تحویل حضوری را انتخاب کنید هم باید 10 هزار تومان بپردازید. خلاصه این موارد را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید

نوع سفارشهزینه ارسال
سفارش عادی39,000
سفارشات سوپر مارکتی19,000
مرسوله های پستی39,000
تحویل حضوری10,000
کالا های بزرگ و سنگینبدون تغییر (از 25 تا 120 هزارتومان)
ارسال توسط فروشندهبدون تغییر
کاربران دیجی پلاسرایگان (4 بار در ماه)
هزینه ارسال دیجی کالا 1402

به طور کلی، هزینه ارسال بسته های شما از دیجی کالا به موارد متعددی بستگی دارد. هریک از موارد انبار داری، بسته بندی و پردازش کالا و البته ارسال بسته شامل هزینه است. علاوه بر این، اگر کالاهای انتخابی شما از دسته بندی های متفاوت مثلاً خوراکی و موبایل باشند، شاید ارسال همزمان آن ها امکان پذیر نباشد. در نتیجه هزینه بیشتری متحمل می شوید. با دقت در نوع کالا و نحوه ارسال آن از دیجی کالا می توان از این هزینه ناخواسته جلوگیری کرد.

2.7 16 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
19 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments