ارز دیجیتال Axie Infinity(AXS) چیست؟ آیا ارزی آینده دار است؟

ارز دیجیتال AXE

چند سالی است که بازارهای مالی به سمت ارزهای دیجیتال رفته و سرمایه گذاری زیادی روی انواع رمز ارزها صورت گرفته است. در این بین برخی با ایده‌های خلاقانه موفق به رشد در کوتاه‌ترین زمان با بازدهی بالا شده‌اند. قطعا ارز دیجیتال AXS یکی از پروژه‌های موفق سال‌های اخیر است که با ایده جذاب خود موفق شده جایگاه خود را میان رمز ارزها پیدا کند.

ابتدا بازی اکسی اینفینیتی تنها یک بازی ساده بود اما در ادامه سازندگان بازی به فکر پرداخت پاداش به کاربران افتادند. این ایده منجر به خلق شدن رمز ارز Axie Infinity برای دادن پاداش به کاربران شد که در پی آن موفقیت‌های زیادی برای تیم سازنده دربر داشت زیرا علاوه بر افزایش بازیکنان بازی، ارزش ارز دیجیتال AXS نیز به سرعت افزایش یافت.

معرفی ارز دیجیتال AXS

رمز ارز AXS در واقع توکن بازی Axie Infinity است که با تاخیر دو ساله بعد از ساخت بازی منتشر شد. این توکن در واقع پاداش بازیکنان برنده است که راه رسیدن به آن اصلا آسان نیست. همچنین برای انجام فرایندهای مختلف بازی باید مقداری ارز AXS در حساب کاربری داشت تا مجوز ورود به برخی از فرایندها صادر شود.

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید قطعا از رشد انفجاری این رمز ارز باخبر هستید اما دلیل این رشد چشم گیر چیست؟ و چرا توکن یک بازی باید در این حد رشد کند؟ برای درک بهتر این رشد چشم‌گیر و آشنایی بیشتر با این ارز دیجیتال ابتدا باید با خود بازی Axie Infinity آشنا شد.

آشنایی با بازی Axie Infinity

در یک کلام برای درک اهمیت این بازی باید بدانید که در حال حاضر این بازی جایگاه اول در میان بازی‌های بلاک چینی را دارد. علت عمده شهرت این بازی ایده خلاق سازندگان برای دادن پاداش توسط ارز دیجیتال است. بنابر این در بازی Axie Infinity علاوه بر بازی و سرگرمی، می‌توان کسب درآمد کرد.

بطور کلی می‌توان گفت ایده بازی اکسی اینفینیتی از بازی معروف پوکمون گو گرفته شده است اما با تغییرات اساسی که قطعا بزرگترین آن خلق یک رمز ارز برای پرداخت پاداش به بازیکنان می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل پیشرفت بازی، توسعه آن روی بستر اتریوم می‌باشد چون همین موضوع سبب امنیت بالای بازی و در نهایت بالا رفتن اعتبار بازی شده است.

اما نحوه بازی Axie Infinity چگونه است و برای بازی باید چه اقداماتی انجام داد؟ در گام اول برای بازی کردن باید 3 شخصیت را خریداری کرد که حداقل قیمت تقریبی آن چیزی حدود 200 دلار آمریکا است. بعد از خرید شخصیت در بازی، باید به آن‌ها در مسابقات مختلف بازی شرکت کرد.

در صورت پیروزی در مسابقات مقداری توکن SLP پاداش خواهید گرفت. شایان ذکر است که این توکن نیز یکی از ارزهای دیجیتال بازی است که با پیروزی در مسابقات گوناگون به بازیکنان پرداخت می‌شود. اما به دست آوردن AXS به همین راحتی‌ نیست! برای دریافت ارز دیجیتال AXSباید در بین 1000 کاپ، اول باشید تا رمز ارز اصلی بازی را دریافت کنید.

بازی اکسی اینفینیتی، سیزن یا فصل‌های 2 ماهه دارد که در ابتدای هر فصل بطور پیش فرض هر بازیکن 1200 امتیاز دارد. در ادامه بازیکنان برای دریافت ارز AXS باید در مسابقات مختلف شرکت کنند تا امتیاز خود را افزایش داده و در نهایت بین 1000 نفر اول در آن فصل باشند.

حالا می‌توان پی برد که به دست آوردن یا استخراج ارز AXS تا چه حدی می‌تواند دشوار باشد. همین موضوع یعنی استخراج دشوار AXS به همراه توسعه آن در بستر اتریوم یعنی استفاده از تکنولوژی ERC 20 باعث رشد انفجاری این ارز دیجیتال شده است.

ویژگی‌های رمز ارز Axie Infinity

پیش از این به نحوه بازی و پی بردن به نقش بازی در افزایش قیمت این ارز دیجیتال پرداختیم و آن را بررسی کردیم. در ادامه می‌خواهم ویژگی‌هایی که به رشد این رمز ارز ختم شده است را بطور کامل بررسی کنیم تا به دلیل رشد آن بیشتر پی ببریم.

امنیت بالا

همانطور که اشاره شد این بازی رتبه اول بازی‌های بلاک چین را دارد و بر روی بستر بلاک چین اتریوم توسعه داده شده است. همین موضوع به تنهایی می‌تواند نشانگر امنیت بالای ارز دیجیتال AXS باشد. بهتر است بدانید این ارز از پروتکل امنیتی اثبات کار (POW) که متعلق به اتریوم است بهره می‌برد که نشان می‌دهد احتمال تقلب و سرقت در بازی به صفر می‌رسد.

سهولت در استفاده

شما می‌توانید از AXS برای اهداف مختلف بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. همانطور که می‌دانید ERC 20 یکی از بهترین شبکه‌های حال حاضر در بازار رمز ارزها می‌باشد که توسط اکثر کیف پول‌ها و صرافی‌ها پشتیبانی می‌شود. این رمز ارز نیز به دلیل توسعه روی شبکه ERC 20 به راحتی قابل استفاده در انواع بسترها می‌باشد.

جامعه کاربری بزرگ

طبیعتا استقبال کاربران زیاد و دائمی شدن آن‌ها در یک پروژه (بازی) نشان دهنده موفقیت یک پروژه است. بهتر است بدانید بازی اکسی اینفینیتی موفق شده رکورد 1 میلیون بازیکن فعال را در بستر بلاک چین به خود اختصاص دهد. همین موضوع می‌تواند دلیل رشد چشم گیر بازی و قیمت ارز آن باشد.

خرید ارز دیجیتال AXS

یکی از فاکتورهای موفقیت برای ارزهای دیجیتال سرعت نقد شوندگی آن‌ها می‌باشد. به عبارتی زمانی که یک ارزدیجیتال را خریداری کرده و در زمان مناسب اقدام به فروش آن می‌کنید قطعا باید در زمان کوتاهی به پول خود برسید. ارز دیجیتال Axie Infinity این قابلیت را دارد که در کوتاه‌ترین زمان نقد شود.

پشتیبانی صرافی‌ها موضوعی است که روی رشد ارز تاثیر زیادی دارد و بهتر است بدانید که بزرگترین صرافی جهان یعنی بایننس حامی AXS می‌باشد. برای خرید و فروش ارز دیجیتال AXS بهتر است از صرافی‌های معتبری مثل بایننس، کوکوین، آوا ترید و … استفاده شود. اما توجه داشته باشید استفاده از اکثر صرافی‌ها برای ایرانیان شامل ریسک‌هایی می‌شود پس پیشنهاد می‌شود ترجیحا از صرافی کوینکس استفاده کنید.

کیف پول ارز AXS

در یک کلام می‌توان گفت تمام کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند پس از رمز ارز AXS نیز پشتیبانی می‌کنند. از جایی که تمام ارزها یا توکن‌های بازی بر روی بستر اتریوم و بر مبنای تکنولوژی ECR 20 و ERC721 هستند پس اکثر کیف پول‌ها از ارز این بازی پشتیبانی می‌کنند. از جمله مناسب‌ترین گزینه‌ها برای توکن AXS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رونین والت
  • تراست والت
  • ترزور وان
  • کیف پول اتمیک

لازم به ذکر است که کیف پول رونین والت بهترین گزینه برای ارز دیجیتال AXS بشمار می‌رود زیرا این کیف پول، کیف پول رسمی بازی اکسی اینفینیتی می‌باشد. این کیف پول برای دارندگان AXS مزایای زیادی دارد و بصورت اختصاصی روی بستر ساید چین رونین توسعه پیدا کرده است.

آینده Axie Infinity

اگر بخواهیم بر اساس مدارک و سوابق این ارز آینده آن را پیش بینی کنیم می‌توان گفت باید منتظر رشد و افزایش قیمت بیشتر ارز دیجیتال AXS باشیم. همانطور که اشاره شد مواردی مثل درجه بالای سختی در استخراج یا ماینیگ ارز از بازی، توسعه روی بستر اتریوم و استفاده از تکنولوژی ERC 20 از جمله مهم‌ترین عوامل رشد ارز دیجیتال Axie Infinity بشمار می‌رود.

علاوه بر موارد بالا تقاضای زیاد و جامعه کاربری گسترده را نیز در نظر داشته باشید تا به راحتی آینده این ارز را پیش بینی کنید. با پیشرفت تکنولوژی ماهیت بازی‌ها نیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و ایده‌های خلاقانه‌ای مثل AXS همیشه راهی برای پیشرفت بیشتر به شمار می‌روند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه کانال تخفیف در تهیه‌ این محتوا نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments